Ez a topik legyen a társalgási fóruma azoknak, akiknek modellvasútak építésével, barkácsolásával kapcsolatos kérdései vannak, ilyen kérdésre választ tudnak adni illetve ilyen tevékenységnek a folyamatát, majd eredményeit kívánják bemutatni. Ide tartozik a terepasztal készítés minden része, a famunkától az utolsó részletek megvalósításáig. Ide tartozik a modellvasúti vontató- és vontatott járművek készítése és festése, gyári modellek "szuperelése", öregbítése. Ide tartozik a terepasztal tereptárgyainak, épületeinek, vasútforgalmi- és egyéb berendezéseinek a saját készítése, illetve a terepasztalon való elhelyezése. Ide tartozik a terepasztal villamos berendezéseinek a szerelése. Ide tartoznak az ilyen fajta munkához szükséges anyagok, szerszámok beszerzésével kapcsolatos kérdések, valamint a szakirodalom ismertetése, ilyen témájú honlapok újdonságainak bemutatása. Szándékaink szerint nem tartoznak ide a gyári modellek vásárlásával, gyűjtésével, minôségével és bemutatásával kapcsolatos kérdések. Nem téma a digitális vasútmodellezés sem, még saját építés szintjén sem, hiszen annak van jól működô saját fóruma.
Vasútállomások, ill. Egyéb szolgálati helyek felsővezetéki áramköreinek a kapcsolását szolgáló szakaszolók, elhelyezésére szolgáló elkerített terület. A mozdonyoknál előforduló, "tetőkert" kifejezéssel ellentétben a " kapcsolókert" teljesen hivatalos, utasításokban is előforduló kifejezés.
Szűrökhöz használnak különböző sűrűségű rozsdamentes acél hálót, akár az ebay-ről, akár az aliexpress-ről rendelhető. Ha jól emlékszem nekem van még több méretből is, ha megírod, hogy milyen sűrűségű és mekkora darab kell, szívesen küldök, ha pont van belőle. Itt hirdettem (a hirdetés vége felé):
Sok nem, eddig kettőt sikerült azonosítani :) De az ilyen azonosításokkal mindig az a baj, hogy egyszer előkerül valami bizonyíték, ami az addig szilárdnak hitt levezetést bedönti. De ha így lesz, az sem baj :)
Ha már német eredetű lomok, akkor itt egy kis színes házam tájáról.
Többször volt téma a különféle német eredetű paklikocsik magyarországi üzeme. A legismertebb képek a protó Bobók mérésekor készültek, ahol a kocsik főbb jellemvonásai (pl a külső, egyszárnyú tolóajtók) miatt a P4wü-30 típus lehetett az eredet. Igazán akkor lett a dolog érdekes számomra, amikor felbukkant egy fotó a faszbukon, ahol a Szergej mögött látható egy ilyen jellegű kocsi. Sajnos nem készült több fotó, így csak annyit lehet tudni, hogy valamikor 1972-1973 körül készülhetett. A fotóról az is kiderült, hogy a kocsit a MÁV időközben módosította: magyar akkuláda, befelé nyíló feljáróajtók, illetve a mellékhelyiség ablaka is arrébb került. Alapanyag után kutatva bukkantam a Märklin 4379 katszámú modellre, amelyet egészen baráti áron be tudtam szerezni és megkezdődhetett az átalakítás.
Mi módosult?
1. A kocsi hossztartója lemezburkolatot kapott, ezt sztirollapból készítettem el.
2. MÁV szabvány akkuláda (3D nyomtatás).
3. Befelé nyíló feljáróajtók (fotómaratás).
4. MÁV szabványú ütközők (3D nyomtatás).
5. Festés és feliratozás.
A kocsi pályaszáma végül Dal 9901 lett, elvileg ezzel üzemelhetett a fotó készültekor. Persze igazán biztos akkor lehetek ebben, ha előkerülne egy fotó a kérdéses példányról, de arra kevés az esély. Ha mégis, akkor majd kiderül, igazam volt-e, vagy sem :)
Szerintem mostanra terjedt el Ahha értem... Nem kötekedni szeretnék, mindössze féltem az Alkotót nehogy olyan "karolja fel jószándékkal", aki ebből utólag hasznot remél, az ő kárára! A hírverés mindig fura olyan esetben, ha valaki már évtizedek óta adja a maximumot!!!
Ez 8 évvel ezelőtti videó. Már előtte is kiváló munkái voltak - fotókon -, csak még nem volt fenn a jutyúbon. Mintha úgy emlékeznék, egy profi videós ajánlotta fel neki a lehetőséget, így készültek el ezek a kiváló videók!
Nem 8 nap, hanem év. Fél emberöltő! Ez valahol gyanús, de ne legyen igazam.
Nagyon örülök, hogy felkerült a Pilentum-ra, mert ott aztán tényleg van mit nézni, és szép, nem rángatott felvételek vannak!
Kösz, ismertem a képet, tanulmányoztam is. A szomszédokhoz került kocsikat ritkán alakították át, ahogy ezt is. Nálunk még az 1920-as évek elején leszerelték a végigmenő járópallót, kapaszkodót és a kitekintő "füleket". Ilyet modelleztem meg.
Ez valószínűleg egy porosz Pwi pr 92 vagy 99. Ebből lett a pr 13/14 (pr IIa13a), zárt, peron nélküli, és az I. VH után ez lett a szabványos kocsi a DGR-nél. (Meg jutott belőle mindenhová).
Lezlinilzen TT asztala a nemzetközi porondon! Véleményem szerint magasra emelte nem csak a magyar, hanem a nemzetközi mércét is! Volt szerencsém élőben is látni ezt a csodát!
A felső képet Klösz György készítette, feltehetőleg gyári felvétel. Nem ugyanaz a típus a két kocsi. Két kivitelben készült, az egyik nyílt peronnal (felső kép), a másik peron nélkül.