Keresés

Részletes keresés

Janka2002 Creative Commons License 45 perce 0 0 16461

Igen. Ez az.

Előzmény: ysenyerkesz (16460)
ysenyerkesz Creative Commons License 14 órája 0 0 16460
Előzmény: Janka2002 (16459)
Janka2002 Creative Commons License 15 órája 0 0 16459

Erre gondoltam.

Előzmény: Janka2002 (16458)
Janka2002 Creative Commons License 15 órája 0 0 16458

Próbáld meg ezt. Organza ajándéktasak a neve, sűrű szövésű.

 

 

Üdv: 

 

István

Előzmény: e_zsolt (16449)
rezgaras Creative Commons License 16 órája -1 1 16457

Én egy kicsit túl nagyszeműnek látom ezt az anyagot. Gondolj bele, ezeken a lyukakon a Preiser-emberkéknek nem csak az ökle, hanem a feje is átfér!

 

A szőrőháló van rézből is. Azoknál pedig legtöbbször a drót túl vastag. Nem könnyű feladat...

Előzmény: felisut (16454)
diginewl Creative Commons License 17 órája 0 0 16456

Köszönöm!

Előzmény: tom sawyer (16455)
tom sawyer Creative Commons License 20 órája 0 2 16455

Vasútállomások, ill. Egyéb szolgálati helyek felsővezetéki áramköreinek a kapcsolását szolgáló szakaszolók, elhelyezésére szolgáló elkerített terület. A mozdonyoknál előforduló, "tetőkert" kifejezéssel ellentétben a " kapcsolókert" teljesen hivatalos, utasításokban is előforduló kifejezés.

Előzmény: diginewl (16453)
felisut Creative Commons License 21 órája 0 1 16454

Én méterárú boltban vehető tüll anyagból (ritkább szövésű) vettem drót kerítéshez.

Az oszlopnak meg jó az acél drót, vagy darabokra vágott sínek. 

 

diginewl Creative Commons License 21 órája -2 0 16453

Bocs megkérdezem: mi az a "Kapcsolókert"?

Előzmény: e_zsolt (16449)
Tyapa Creative Commons License 22 órája 0 1 16452

Szűrökhöz használnak különböző sűrűségű rozsdamentes acél hálót, akár az ebay-ről, akár az aliexpress-ről rendelhető. Ha jól emlékszem nekem van még több méretből is, ha megírod, hogy milyen sűrűségű és mekkora darab kell, szívesen küldök, ha pont van belőle. Itt hirdettem (a hirdetés vége felé):

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153420442&t=9119466

 

Így néz ki:

 

https://www.ebay.co.uk/itm/295797038390

 

Üdv, Zsolt

Előzmény: e_zsolt (16449)
szergely22 Creative Commons License 22 órája 0 1 16451

Méteráru boltban tüllanyagot keress. Valamelyik egész jól hasonlít.

Előzmény: e_zsolt (16449)
kozma555 Creative Commons License 1 napja 0 0 16450

Szia! Milyen méretben? Szerintem nagyon sűrű szövésű fém szúnyoghálóból érdemes 45 fokban elfordítva és megvágva. 

Előzmény: e_zsolt (16449)
e_zsolt Creative Commons License 2 napja 0 0 16449

Sziasztok!

 

Kapcsolókerthez fonott drótkerítés imitációt miből érdemes építeni?

Fontos, hogy minél élethűbb legyen.

 

 

braun Creative Commons License 2024.11.07 -1 1 16448

Sok nem, eddig kettőt sikerült azonosítani :) De az ilyen azonosításokkal mindig az a baj, hogy egyszer előkerül valami bizonyíték, ami az addig szilárdnak hitt levezetést bedönti. De ha így lesz, az sem baj :)

Előzmény: rezgaras (16447)
rezgaras Creative Commons License 2024.11.06 -1 1 16447

Azt tudod, hogy hány ilyen kocsi futott az országban?  (a 9901-es számmal feltehetőleg a biztos oldalon állsz... :-))

Előzmény: braun (16446)
braun Creative Commons License 2024.11.04 -1 12 16446

Sziasztok!

 

Ha már német eredetű lomok, akkor itt egy kis színes házam tájáról.

 

Többször volt téma a különféle német eredetű paklikocsik magyarországi üzeme. A legismertebb képek a protó Bobók mérésekor készültek, ahol a kocsik főbb jellemvonásai (pl a külső, egyszárnyú tolóajtók) miatt a P4wü-30 típus lehetett az eredet. Igazán akkor lett a dolog érdekes számomra, amikor felbukkant egy fotó a faszbukon, ahol a Szergej mögött látható egy ilyen jellegű kocsi. Sajnos nem készült több fotó, így csak annyit lehet tudni, hogy valamikor 1972-1973 körül készülhetett. A fotóról az is kiderült, hogy a kocsit a MÁV időközben módosította: magyar akkuláda, befelé nyíló feljáróajtók, illetve a mellékhelyiség ablaka is arrébb került. Alapanyag után kutatva bukkantam a Märklin 4379 katszámú modellre, amelyet egészen baráti áron be tudtam szerezni és megkezdődhetett az átalakítás.

 

Mi módosult?

1. A kocsi hossztartója lemezburkolatot kapott, ezt sztirollapból készítettem el.

2. MÁV szabvány akkuláda (3D nyomtatás).

3. Befelé nyíló feljáróajtók (fotómaratás).

4. MÁV szabványú ütközők (3D nyomtatás). 

5. Festés és feliratozás.

 

A kocsi pályaszáma végül Dal 9901 lett, elvileg ezzel üzemelhetett a fotó készültekor. Persze igazán biztos akkor lehetek ebben, ha előkerülne egy fotó a kérdéses példányról, de arra kevés az esély. Ha mégis, akkor majd kiderül, igazam volt-e, vagy sem :)

 

kozma555 Creative Commons License 2024.10.10 0 0 16445

Értelek. Én ennyire nem vagyok képben ezekkel a dolgokkal. 7-8 éve kb, hogy megnéztem Laci terepasztalát. Azóta nem is találkoztunk sajnos. 

Előzmény: diginewl (16444)
diginewl Creative Commons License 2024.10.10 -2 2 16444

Szerintem mostanra terjedt el Ahha értem... Nem kötekedni szeretnék, mindössze féltem az Alkotót nehogy olyan "karolja fel jószándékkal", aki ebből utólag hasznot remél, az ő kárára! A hírverés mindig fura olyan esetben, ha valaki már évtizedek óta adja a maximumot!!!

https://youtu.be/EcrWd3nPZmw?si=bPLx2ESUKJIusOtn

Ez 8 évvel ezelőtti videó. Már előtte is kiváló munkái voltak - fotókon -, csak még nem volt fenn a jutyúbon. Mintha úgy emlékeznék, egy profi videós ajánlotta fel neki a lehetőséget, így készültek el ezek a kiváló videók!

 

Nem 8 nap, hanem év. Fél emberöltő! Ez valahol gyanús, de ne legyen igazam.

Nagyon örülök, hogy felkerült a Pilentum-ra, mert ott aztán tényleg van mit nézni, és szép, nem rángatott felvételek vannak!

Előzmény: kozma555 (16442)
Nógrádkövesd Creative Commons License 2024.10.09 -2 1 16443

Új szegmenst építek a modellvasutamhoz, ez lesz Istenmezeje mrh.:

 

https://youtu.be/-oN9IFFDYgE?si=d7rMAkwL9NZXZemA

kozma555 Creative Commons License 2024.10.09 0 0 16442

Szerintem mostanra terjedt el pl a youtube-on az általa készített videók zöme. 

Előzmény: diginewl (16437)
rezgaras Creative Commons License 2024.10.09 -1 1 16441

Kösz, ismertem a képet, tanulmányoztam is. A szomszédokhoz került kocsikat ritkán alakították át, ahogy ezt is. Nálunk még az 1920-as évek elején leszerelték a végigmenő járópallót, kapaszkodót és a kitekintő "füleket". Ilyet modelleztem meg.

Előzmény: alkotasu (16435)
G368 Creative Commons License 2024.10.09 0 0 16440

DRG, nem DGR, persze

Előzmény: G368 (16439)
G368 Creative Commons License 2024.10.09 -1 0 16439

Ez valószínűleg egy porosz Pwi pr 92 vagy 99. Ebből lett a pr 13/14 (pr IIa13a), zárt, peron nélküli, és az I. VH után ez lett a szabványos kocsi a DGR-nél. (Meg jutott belőle mindenhová).

Előzmény: alkotasu (16436)
Geronimoo Creative Commons License 2024.10.09 -3 1 16438

Előzmény: diginewl (16437)
diginewl Creative Commons License 2024.10.08 -1 0 16437

Miért csak most? Hiszen már jó ideje etalon az Ő munkássága...

Előzmény: kozma555 (16434)
alkotasu Creative Commons License 2024.10.08 -1 0 16436
Előzmény: rezgaras (16432)
alkotasu Creative Commons License 2024.10.08 -1 0 16435

Talán nem ismered... Van ilyen kocsiról kép, igaz, ez szegény délszlávosodott.

Előzmény: rezgaras (16432)
kozma555 Creative Commons License 2024.10.06 0 4 16434

https://m.youtube.com/watch?v=md9pKxjwlsk

 

Lezlinilzen TT asztala a nemzetközi porondon! Véleményem szerint magasra emelte nem csak a magyar, hanem a nemzetközi mércét is! Volt szerencsém élőben is látni ezt a csodát! 

alkotasu Creative Commons License 2024.10.04 -1 1 16433

Nem is tudtam, hogy nekiálltál egy ilyet is csinálni. Klassz lett! (Mint az összes többi.)

Előzmény: rezgaras (16432)
rezgaras Creative Commons License 2024.10.01 -1 5 16432

 

A felső képet Klösz György készítette, feltehetőleg gyári felvétel. Nem ugyanaz a típus a két kocsi. Két kivitelben készült, az egyik nyílt peronnal (felső kép), a másik peron nélkül.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!