Keresés

Részletes keresés

Sz_TOMek Creative Commons License 1 órája 0 0 58471

Egyébként az annyira lesajnált 2112 annyira beragadt hogy csak a medikernél és a Maxtrain-nél van már csak belőle néhány darab.

Előzmény: Wolf27 (58469)
Sz. G. Á. Creative Commons License 1 órája 0 0 58470

hát ha az a kérdés, hogy mit kellett volna, akkor arra viszonylag egyértelmű a válasz:
tervezésre, és főleg az "előtanulmányokra" több energiát áldozni, és aztán a későbbiekben is szem előtt tartani.

Ha jól sejtem, akkor az MTB házon belül készíti a szerszámait, és láthatóan szívesen is járatják a cnc masinát, mert épp az az erősségük, hogy sokféle formát gyártanak...


Ezért is kurva bosszantó, hogy ezekenek a "menedzselésre" meg ennyire kevéssé ügyelnek... illetve valamiféle kapkodás feelingje van az egésznek.


Legjobb példa, hogy készült szerszám a ferde hordrugós forgóvázra, illetve készült egy külön szerszám a merev himbára, de jelen pillanatig bezárólag egyelrőe teljesen feleslegesen és haszontalanul (sőt), mert amihez megcsinálták, ahhoz pont nem ezek kellenek, máshoz meg még egyelőre nem használták fel...

Egy vacak kopoltyút, amit akár otthon a paraszt kedves vásárló külön alkatrészként is feltehetne egy csepp palmafa ragasztóval, meg nem csinálnak.
(Uram bocsá' akár kipufogót is ugyanígy...)

Előzmény: Zoleek21 (58467)
Wolf27 Creative Commons License 1 órája 0 0 58469

Akinek kell, az úgy is lerakja az asztal sarkára a pénzt érte! Mivel folyamatosan jönnek az újjabb modellek, a stratégia az MTB-t igazolja. 
Amúgy meg meg lehet várni más gyártótól is, csak lehet addigra egy csecsemőből tinédzser lesz!

Előzmény: Zoleek21 (58467)
Sir Gombóc Creative Commons License 4 órája 0 1 58468

Az első járda itt is vicces mert a mai 2103 átalakított lett menet közben. Magyarul passzol a modellen.

 

Ahogy a 2112-ön is. 2101-2120-ig néztem most képeket, pár kivétellel mindegyiken át lett alakítva ez a rész.

Előzmény: Zoleek21 (58467)
Zoleek21 Creative Commons License 5 órája 0 3 58467

Lehet végtelenségig ezeken rugózni, attól még elég jó a csörgőjük. Mit kellett volna csinálni, minden psz-ra szerszám variációkat készíteni?

Ez a pikonak belefér, a cseheknek nem, ahogy a Roconak se fért bele szinte soha (ahogy a csak magyar mozdony se). Minden psz-ra más csatlás az orron, 3 csatlás, minden korszakban más az adott mozdony is, az oldalsó nyílások, az orr járda, stb. A légterelő elem pótolható, már 2-3 lehetőség van csak a facebook-on. A kürtács szintén. Gyári megoldás az apróságokra az mtb-től szemmel láthatóan nem lesz. Az első járda itt is vicces mert a mai 2103 átalakított lett menet közben. Magyarul passzol a modellen. Ez kevés fehér kihúzó festékkel tökéletes lesz a Quabla retro szettjéhez, csak későn jött meg. :) Az meg hogy ez a retro dolog kinek jön be, meg kinek nem, teljesen egyéne válogatja. Én magam is a csillagosat várom inkább, de a 2112-vel ellentétben, a 2103-at most megfontolom. Látok benne fantáziát.

 

 

 

Előzmény: legviszontabb (58464)
THMS_85 Creative Commons License 16 órája -1 5 58466

Akárki akármit mondhat...  de ezekért az bejegyzésekért érdemes a fórumot látogatni. :) 


Előzmény: legviszontabb (58462)
rm40 Creative Commons License 17 órája -1 2 58465

Pedig arról volt szó, hogy a Csörgőnél a szerszámbetét a homlokrésznél cserélhető (ezt bizonyítja is a korábban kiadott görög kivitel), tehát alváltozathoz illő homlok nem szabadna, hogy problémát jelentsen.

Előzmény: legviszontabb (58462)
legviszontabb Creative Commons License 17 órája 0 2 58464

Lamellásnak lamellás, csak rajta van a kopoltyú.

Meg a kürtvédőrácsok is ugye, ha már a kopoltyúnál tartunk. 

 

Igazából sose lesz jó a Csörgőjük:D

Mivel a kaszni vegyigyümi, a fedelek kiosztása (DHM7-5) 2136-2150 közötti, de az első fellépő közepe meg keskeny, ahogy 2150-től(DHM7-6)volt. 

 

Előzmény: benbe (58455)
Szimi36 Creative Commons License 17 órája -1 3 58463

Már boltban van, kapható.

Sajnos maradtak a hibák. Ablak keretek, és ütközők színe.

Azért összességében tetszetős, megvesszük.

 

https://shop.modell.hu/mtb-dizelmozdony-m41-0418-103-1-csorgo-mav-h-start-vi

Előzmény: Sz. G. Á. (58454)
legviszontabb Creative Commons License 17 órája 0 3 58462

Tudom, hogy nem jön le. 

Viszont a külön vizesmatrica meg ronda utólag a már kész felületen, végső lakkréteg nélkül sose lesz szép.

Plusz akkor kell kipufogót szerezni, így csak kiveszed. Maszkot mindenképp kell cserélni.

És az eleje se lenne jó, mert a totyogó közepe vagy keskeny vagy széles lenne és így már csak egy korszaknak jó. 

 

Igazából mindegy, mert a 2103 DHM7-1. 

Az MTB kaszni DHM7-5-öt modellez.

2182-nek sem jó, mert az meg DHM7-8.

 

Tehát az MTB kaszni az eddig kiadott egyik pályaszámhoz se jó, mert 2136-2150 közöttihez egzakt, mivel úgy vannak a szerelő fedelek az oldalfalon.

Plusz 2130 alattihoz se jó, mert azoknak a középső csatlásfej kb 6 centivel feljebb van(azért lóg bele a pályaszámba), így a 2112 és 2103 se jó se a fedelek kiosztása, se a front csatlásfej miatt. Utóbbi főleg a 2112-n szembetűnő, mert ha jó magasságú lenne a szürke sáv, akkor is beleérne a csatlásfej.

 

 

Előzmény: rm40 (58458)
Sir Gombóc Creative Commons License 18 órája 0 0 58461

hisz annak kopoltyús a vezetőfülke bal oldala, nem lamellás, mint gyártáskor volt.

 

A "kopoltyú" alatt ott vannak a "lamellák", mivel az csak egy légterelő idom.

Előzmény: benbe (58455)
benbe Creative Commons License 20 órája 0 2 58460

Plusz ugye jópár csehszlovák retró mozdony gyakorlatilag minden részletében megegyezik a régivel, így a IV. és VI. korszakos gép icipici hunyorítással lehet ugyanaz. Itt meg ordít a telefonszám és a hibás forgóváz.

Előzmény: rm40 (58457)
rm40 Creative Commons License 20 órája -1 1 58459

... meg pl. lemetszeni a kipufogót.

Előzmény: M40 224 (58444)
rm40 Creative Commons License 20 órája -1 1 58458

Többször volt szó róla, hogy az MTB olyan festést és tamponozást használ, hogy azt gyakorlatilag lehetetlen eltávolítani - ezért nem lehetett a profiknak sem mit kezdeni az elrontott 2112 festésével.

Pont az ellenkezőjének lenne értelme, azaz IV korszakosként kihozni és a telefonszámot külön vizesmatricaként adni hozzájuk.

Előzmény: legviszontabb (58443)
rm40 Creative Commons License 20 órája -2 8 58457

Elmondom mi ezzel a probléma.

1. A modellezők többsége igenis korszakokban gondolkodik és vonatokat, hangulatokat, emlékeket szeretne megjeleníteni a stőnyegén vagy terepasztalán.

2. Ezek a kiadások a VI. korszakosokat is megsz..atják, akik első körben szintén egy "szürke napszámos" kivitelt szeretnének. Mert egy szürke hétfő reggelen azt látja a vonata előtt vagy átmenni az útátjáróban. 

2. A IVa korszakosakkal most már különösen elbántak, mert ahogymajd ezek a retró-VI-osok beragadnak (mert a 2112 is ott figyel gyártói készleten már mióta), ezzel most hosszú évekre ellehetetlenült ezeknek a színterveknek a korhű kivitelben és korszakban való kihozatala. Mert a gyártó majd arra fog mutogatni, hogy de hát a csíkos, meg a meggypiros is itt figyel eladatlanul / milyen nehezen ment el. És a gyártót olyan finomságok nem fogják érdekelni, hogy ezek a most kihozottak nem az "igazi" alapdarabok, hanem niche-termékek, hasonlóan egy Werbelokhoz. 

3. A modellgyártók normális esetben akkor mennek ezekre a niche-ekre, amikor az adott szerszámról már minden egyéb "klasszikus" bőrt lehúztak. A Rocónál ilyen a Szergej, meg az Y/B-70-ek is. Ezeknél sem a niche-eket kezdték először sorban kiadni, hanem volt már mindenféle korszakú MÁV-os és GySEV-es is kiadás is. De maga az MTB is így dolgozik a cseh és a lengyel piacra, oda érdekes módon a többi modellgyártóhoz hasonlóan klasszikus színterveket ad ki különböző pályaszámokon és korszakokban és bőven bevállalja az V. és VI. mellett a tiszta III és IV korszakosokat is mindenféle skrupulus nélkül és meg is él belőle. Láthatóan csak a magyar részről kap olyan súgást, amely minden mást félretolva rajong a visszafestésekért. Az MTB magyar kínálata ezzel most már tényleg eltorzult. Ezek rovására pedig olyan alapdarabok megjelenése húzódott nagyon sokáig, mint a csíkos Bzx - hogy szándékosan ne csak a régi korokat említsem. Egyedi VI. korszakos modellek sora jön ki, miközben a pl. GySEV semelyik korszakából nem hajlandóak semmit kiadni: a zöld Bobó pályaszámát is pánikszerűen változtatták meg, amikor itt a fórumon felmerült, hogy az eredeti pályaszám mindként vasúthoz jó lenne.

 

Előzmény: Sz_TOMek (58442)
Geronimoo Creative Commons License 23 órája 0 1 58456

Igy mar tiszta a tortenet, koszonom.

Előzmény: legviszontabb (58453)
benbe Creative Commons License 23 órája 0 2 58455

Gyártáskor nem volt rajtuk telefonszám és kevésbé meggyes, inkább bordósabb volt az a piros, bár a 2143-hoz képest ez még egész korrekt lett. És a forgóváz miatt ez egyértelműen csak a retrónak jó. Illetve persze annak sem, hisz annak kopoltyús a vezetőfülke bal oldala, nem lamellás, mint gyártáskor volt.

Előzmény: legviszontabb (58453)
Sz. G. Á. Creative Commons License 23 órája 0 1 58454

lekaparni még hagyján,
de fel kellene tamponozni az elejére a csillagot is.
Merthogy ahogy nézem, ez a kb ~5 évvel ezelőttől 2 évvel ezelőttig tartó állapotot modellezi, csillag nélkül.

Annyi bibi van, hogy bár az oldalsó lehúzhatós ablak külső keretére derék módon tamponoztak fehér körvonalat, a szélvédők és az ajtó üvegének a gumikéderei feketék a modellen...
de lehet, hogy ez még nem a boltokba kerülő végtermékről készült fotó, hanem még csak egy handmuster...
(legorsszabb esetben utólag ki kell húzni fehérel... ha nincs valami durva szarral beragasztva, akkor remélhetőleg nem egy vészes mutatvány)

Előzmény: M40 224 (58444)
legviszontabb Creative Commons License 23 órája 0 0 58453

Első hármat gyártáskorban. 

Meg a 2103-at 2019-től.

Előzmény: Geronimoo (58445)
legviszontabb Creative Commons License 23 órája 0 0 58452

Na igen, de ha olyan precíz járművet akarunk, akkor maga az MTB se jó.  Ha az általam leírtak megvannak csinálva, pont annyira lesz élethű, mint a IV. korszakos 2103-as modell....

Kaparásnak nincs nyoma, direkt azért írtam a fogpiszkálót és nem szikét. 

 

Előzmény: M40 224 (58444)
Geronimoo Creative Commons License 23 órája 0 0 58451

Akkor szerinted ez a festes mar volt aban az idoben is amikor az M41-eseket legyartottak? Mert a 2112-es volt es azert hivjak retro festesnek (ami legalabbis akar lenni). Ez teljesen mas piros (meg ha eltekintunk az ezust csikoktol is).

 

Előzmény: Wolf27 (58449)
Wolf27 Creative Commons License 23 órája 0 0 58450

A legjobban en is egy ferde rugos, voros csillagos modellt szeretnek ebben a tipusban.

Lehet majd jön az is..

Előzmény: Geronimoo (58446)
Wolf27 Creative Commons License 24 órája 0 1 58449

Ez konkréten az M41 2103-as, mostani retro festésben.

Előzmény: Geronimoo (58445)
Geronimoo Creative Commons License 25 órája -1 2 58448

Koszonom benbe. Ez sokat elmond az MTB marketing filozofiajarol.

Előzmény: benbe (58447)
benbe Creative Commons License 25 órája 0 4 58447

Konkrétan ez az egy gép és 2019 óta.

Előzmény: Geronimoo (58445)
Geronimoo Creative Commons License 26 órája 0 0 58446

A legjobban en is egy ferde rugos, voros csillagos modellt szeretnek ebben a tipusban.

Előzmény: rm40 (58441)
Geronimoo Creative Commons License 26 órája 0 0 58445

Ennek a szinnek milyen az elterjedese az M41-esek flottajaban? Milyen eveket es hany palyaszamot erint?

Előzmény: Wolf27 (58440)
M40 224 Creative Commons License 27 órája 0 3 58444

Azért ennél bonyolultabb a dolog, már, ha precízebb járművet akarsz... Lámpabúra, vezérlési kábel tartó vakfej, feljáró kapaszkodó, homloktipegő közepénél a kábelcsatorna, stb, a kaparás nyomai...

Előzmény: legviszontabb (58443)
legviszontabb Creative Commons License 27 órája -1 3 58443

Meglepően sokan gyűjtenek IV korszakot. Plusz ebből könnyebb IV korszakosat csinálni, mint fordítva. 

Fogpiszkálóval lekaparod oldalról az UIC pályaszámot, meg a Start-ot, veszel alá Koszti Tomitól, 4 csapos, fix himbás maszkot és már ep. IV is és nem került bele fél órádba. 

Előzmény: rm40 (58441)
Sz_TOMek Creative Commons License 30 órája -12 5 58442

Micsoda dráma, hogy nem az általad gyűjtött korszakban jön ki a mozdony. Azt azért észrevetted már, hogy nem mindenki csak IV-t gyűjt mint te? Sokan, köztük én is azt veszik ami tetszik nekik, és nem ilyen korszaknácik.

Előzmény: rm40 (58441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!