Másnak is szemet szúrt az, amit mi már évről évre nyögünk. A világon a harmadik legdrágább autópálya szakasz Horvátországban van, ráadásul kettővel is felkerültek erre a negatív listára, mind a Zágráb - Rijeka, mind a Split - Dubrovnik szakasz fent van a listán :-((
Azt szeretném kérdezni, hogy a magyar határtól a Matulji lehajtóig hány fizetőkaput kell leküzdeni, illetve pénteken napközben élhető-e forgalom ezen az autópálya szakaszon?
ENC-t szeretnék venni, de éjszaka utazunk, amikor a kapuknál nincs ENC árusítás. Az már kiderült, hogy ENC package-et (eszköz+feltöltés) lehet venni 0-24h a Lucko kapunál, de ez csak másnap reggeltől él, amikor a rendszerben élesedik a regisztráció.
Ez nem is lenne baj, de nekem a regisztrációval van gondom. Hogy történik? Online? Vagy egy papírt kell kitölteni? Valahol azt olvastam hogy éjszaka automatából lehet venni ENC package-et, de ha papíros a reg, akkor hol adom le a regisztrációs lapot? Nem akarok úgy járni, hogy van egy ENC-m, ami nem lesz regisztrálva.
Vett már valaki ENC-t éjszaka?
(Kb. a 5 levélváltáson vagyok túl az ARZ ügyfélszolgálattal, de csak tőmondatokban válaszolnak és még mindig nem értem a rendszert (szerintem ők meg nem értik én mit akarok).)
Nem 140-el kell végig menni egy úton. Ezt már 1960-ban is tanították. Van ahol csak 80, van ahol meg a 220 is jó. Kilométer per órában. Persze kényelmes a tempomat és minden kiegészítő, de a józan eszed nem pótolja.
Mindig csodálkozom mikor egy gyenge képességű márka mondjuk odalép egy jaguár mellé. Kétszázig jó. Aztán? Szégyenkezve lemarad, mert nem tudja a 240-et. Annyival is lehet menni. Már ha mulatunk.
Bár élni jobb, mert 220 felett nem terveznek olyan autót ami elbír egy fallal. Ott 80-al is meghalhatunk. Háromszáznál is túlélő lehetsz ha kifutsz. Aki sokat vezet az tervez és lassabban jár. Egy szarvas jobbról és máris néhai a neved. Nem vigasz, hogy senki nem tudja kikerülni.
A nyár meg nyugi. Meleg van. Mindenki fáradt és tompa. Egy vétkes meg néhány gyermeket is temet magával. Az már bűn!
De jó nyaralást és nyugodt napokat! A pályán egyébként is kijön mindenkinek egy 100 feletti átlag.
Kicsike számolás: 130 a limit. Amit siet a kocsi órája, 5-8 km/h, erre rájön a 15 hivatalos tűrés, és kb. 2-3 %nyi műszerhiba/tűrés.
Tehát nincs fizető sávban itthon, aki "csak" 130+15 vagyis 145-öt megy. Ha az órát nézem kb. 148+x mutásakor sincs még bírság itthon.
Érdemes gps ellenőrzéssel megtudni, mikor mennyi mutatásakor mennyi a tényleges sebességed, pontosan.
A horvátoknál kevésbé radaroznak a pályán, de ahol 80-as meg 100-as tábla van, ott előfordul -írtam erről. Ott kikaphatnak. És ugyanez a lakott területeken, hamar be lehet esni a településtábla után egy radarba. Alkudni kötelező, amúgy...
Regebben kis kézi motyóval állt a zastava és máris kivettek, ha bebambultad.
Mindez sosem jelenti azt, hogy a max lehetőséggel kell menni:-) Aztán meg sok jó autóval nem is érezni a magas tempót, tényleg van egy komfortérzet, ahogy jó v még jó menni. És persze függ a mindenkori forgalomtól. Meg nem is érdemes. A parti úton ugysem lehet tolni és emellett gyönyörű helyek vannak, a látvány csodálatos!:-)
Jaj, gondolom te vagy az egyik, aki pályán is 120 al megy, biztos ami biztos... Jézusom... Úgy csinálsz mintha azt írtam volna hogy kétszázzal tiprom neki tökön babon falvakon át.. ne már.
Tudtommal a kiírt számtól büntetnek, ha több, amit mentél. Ha radaroznak, az többnyire lakott területen, a pályákon a lassító tábláktól, építkezéseknél pl. és nagyritkán a benzinkutak kijáratánál látni radaros kocsit. Figyelem: az alagutakban állandó a mérés, ha túlléped, pl. a 100-ast, a világító seb.korlátozó tábla elkezd villogni! És láttam már a kijáratnál kiintett kocsikat. Persze ki az a zagyvaagyú, aki a zárt betoncsőben ész nélkül megy? Írtó nagy baj lehet belőle, el kell venni a gázt és kész.
De távolról sem annyira sok és rendszeres a kontroll, mint pl. itthon.
A személyautóink sebességmérő órája gyakran többet mutat, mint a tényleges. Ezt gps mellett lehet ellenőrizni, pl. vazze összehasonlítással, tehát onnan pontos adatot tudsz leolvasni, valóban mennyi a sebességed.
Tapasztalatom: este-éjjel egyetlen mérést nem láttam a sokszor 800-900 km-nyi útjaimon sem.
Simán lehet tolni a 150-et (+) gond nélkül, ha akarja az ember és engedi a forgalom.
Remélem kiderült a válaszomból, hogy ha van is online zsuga, ami nem volt korábban különben, a lényegét illetően sem biztos feljutást, sem soronkívüliséget, vagy mondjuk biztonságosan egy adott járatra feljutást nem jelent. Mert ez volna a lényege minden előre váltásnak.
Dunaújvárosból indulunk Biogradba nyaralni. Az összes útvonal tervező végig visz Horvátországon, viszont volt egy ami a szerbek felé írta, úgy kb 200 km-el volna rövidebb is (csak oda) Valaki szokott arra járni? Érdemes arra mennünk? Hogy működik ott a pályamatrica díj ? Köszönöm ha tud valaki segíteni .
Kosz a választ . A kérdés nem is az akart lenni hogy előre engednek e vagy sem ,nem is ez a cél .Arra keresek választ hogy hogyan működik az online jeggyel való kompozas a kikötőben kell e valamit csinálnom vág csak beállok a sorba és várom a beengedését
3 évtizedes tapasztalattal azt tudom mondani, beállsz a sorba és megveszed a jegyet. Senki nem enged előre és nem is indokolt. Erre hely sincs.
Az előny az a helyi mentő és egyéb hatóságé, a kompos emberek előreveszik őket.
Másra hely és lehetőség sincs, hogy beérkezz és előre állj, hogy "van jegyed". Mindenkinek van, aki ott áll. És fel fogsz férni, célszerű egy járatot becélozni, hogy elérd, de ha nem, megy a következő.