Rokonomat kérdeztem, ő neki van egy 2001es nivája, 2 évesen vette, szóval 14 éve nála van, 30.000 km-re vette és most van benne 80.000 km körül, de a java km-t terepen tette meg. Annyi baja volt, hogy kuplungozva lett, ott mondta, h az után gyártott tárcsa pár hónapig bírta csak, a benne lévő rugók eltörtek, aztán valami erősített tárcsát raktak bele azóta jó, gömbcsuklókat szokta műszakinként cserélgetni, meg az egyes hengernél valami anno megrepedt a hengerfejnél és elment az olajnyomása, illetve mostanra az egyik hátsó féltengelye egy picit szól.
2000-es körüli évjáratokat nézegettem, szóval nem a legrégebbieket, de gondolom meg maradt ezeknek is a "keleti" minőség.
Volt illetve pár van szoci vasam, de azok csak olyan hobbi járművek, mondjuk nagy bökkenő nem is szokott velük lenni, max kis apróságok, de melóba járós autón nem megengedhető.
Az a baj, hogy suzuki ingnissel nem lennék kisegítve, kevés lenne olykor, meg sima utcai autóra nem is adnék annyi pénzt ki, max egy terepjáróra, ami mégis csak egy pluszt tud nyújtani.
Héten megkérdem egyik ismerősömet is, neki már legalább 10 éve egy Nivaja van, vadászatra meg munkába járásra is használja.
Napi 90 km ingázásra én semmi képpen sem vennék Nivát... Nem arra való...
Én is gondolkodom Lada Niva vásárlásán, de nekem a hegyekben lévő nyaralónkba kellene, helyben erdészeti - valamennyire - aszfaltozott utakra és földutakra, évi 1500-2000 km futásteljesítményre. De a nyaralóig továbbra is a Renault Fluence lesz a közlekedés eszköze...
A helyedben én egy Suzuki Ignis 4x4 kivitelt keresnék... Az országúton sokkal jobb, az ütközés biztonság is nagyságrendekkel jobb (országúton lehet csattani frontálisan, az erdőben ez nem jellemző...) Földúton és gyengébb terepen (nem dagonyában) a magas hasmagassággal és a nem állandó összkerékhajtással még szépen elboldogul.... Még én sem zártam ki teljesen az Ignis 4x4-et, de veterán rajongóként és többszörös veterán motor tulajdonosként nehéz nem egy olyan klasszikus mellett dönteni, mint a Niva, ami 40 éve gyártásban van, és tényleg átmegy mindenen... :-)))
Lada Niva vásárlásán gondolkodom, szeretnék maga az autóról többet megtudni. Igaz elsőnek nem terepjárón agyaltam munkába járni, de már korábban is fontolgattam, hogy terepjárót vegyek igaz akkor rendszám nélküliket néztem, suzuki sj túl drágák voltak nekem,így félre lett téve a projekt ... azonban most munkahelyet váltottam, napi 90 km-re nőtt a táv amit naponta meg kell tennem, így szeretnék egy második kocsit venni a családi autóm mellé, hisz azt nem akarom "leélni". Sima suzuki swift (régi) jutott az eszembe kapásból, de utána eszembe jutott, hogy néha bizony jól jönne egy terepjáró, néha zöld hulladékot viszek ki az erdőbe, vagy épp hozok ezt azt, vagy szedek pl csipkebogyót, de néha csak úgy el el barangolnék az erdőbe kocsival. Idén ,már volt egy két bosszúság, hogy majdnem, de 1-2x sikerült is elakadnom pl homokos úton, vagy vizes fűvön, vagy leért a kocsim alja ...
Mivel terepjáróra maximum 800 ezer Ft-ot szánnék, így nagyon leszűkült a lehetőség, csak Lada Nivából kapni ezért az összegért már jó állapotúakat, legalábbis első ránézésre.
Kérdésem az lenne, hogy egy normál állapotú Niva, normál vezetési stíussal (nem szokásom száguldozni) országúton (elsősorban lakott területen kívül) mennyi benzint fogyaszt?
Mely motorral szerelt/évjáratú kocsikat érdemes választani? (1.6; 1.7 1.7i)
Mennyire megbízható kocsik? mert a napi 90 km ugye nem kevés, és már kinőttem abból, hogy állandóan szerelgessem a kocsimat :)
Sziasztok, abban tudna valaki segíteni, hogy az 1.6-os benzin -gáz üzemű ladám miért nem lehet gázra kapcsolni? Fel van töltve gázzal, átkapcsoljuk rá és olyankor nem indul el. Mi csinálunk valamit rosszul?
A felhasználási terület az elsösorban földurakon kijárni a mezöre. Komoly Off Roadra nem szánom. Én mint hajto veszek reszt a vadaszatokon Magyar vizslával. Szoval neki kell még beférni. És alkalmanként néha egy utasnak.
Ami elsö sorban érdekel az az hogy mennyire problémás egy ennyi idös Niva? A vákaszokat és magyarázatokat szivesen olvasom. Köszi
Maz, köszönöm. Igen ahogy utananeztem alvázszám alapján 1990-es. Ennek ellentmond a kormánykerék (es a műszerfal is?). Talán megpróbálom felkutatni az utolsó tulajdonost, hogy ne szakadjon meg a tulajdonosi lánc. Ha esélytelen lesz, akkor sajnos pusztulásra van ítélve. :(
Szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét, aki csörlőt szeretne vásárolni, hogy ne dőljön be a remek, már-már mesébe illő hirdetésnek, mert az egyik ismerősöm ráfaragott. Rendelt egy 12000lb-s nek hirdetett no-ném csörlőt, amikor megjött, szembesültünk hogy a paraméterei (dimenziós méretei, felhasznált anyag mechanikai méretezése, ) teljesen megegyeznek az én 6000 lb-s Horn csörlőmmel. Terheléssel le akartuk csekkolni, kiderült hogy 9000 -et sem tud. Emil a cégnek, akik azt mondták, hogy az érték a fordítóval értendő. Persze ezt nem írták rá sehol. gyakorlatilag egy 6000 -ről volt szó, amit lehetett volna hirdetni 24000 nek is ha több csigasorral használom.
Sziasztok - van a fészerben egy 1.6-os Nivánk. Évek óta csak áll, de megtetszett, megfordult a fejemben, hogy megmentsük. Ahogy a képeken látszik a belseje ki van pakolva, de a lakatolása, alvázvédőzése anno elkészült és minden megvan hozzá. Első blikkre törésmentesnek tűnik. A papírjai sajnos hiányoznak.
Első kérdéseim:
- az üvegek alapján jól látom, hogy 1981-es vagy 1983-as az autó? A kormány is ezt támasztja alá?
- az alvázszám alapján utána tudok valahol nézni a gyártási információknak? Pl. eredeti színkód, felszereltség... (bocs ha láma kérdés, BMW-ztem)
- a blokkja eredeti lehet?
- alkatrészekkel / munkával tudna valaki innen segíteni?
Nem cél (egyelőre) az OT-s szintű restaurálás de egy korrekt, használható állapotot kitűznék célnak - ha nem tévedek egy korai évjáratú példány egyre ritkább madár. Nem befektetési vagy eladási célból csinálnám, családi örökség.
Vagy hülyeség az egész és egy ilyen szerintetek már kohóba való? Köszi minden inputot.
Eladás alatt lévő 1.6-os Nivámról eladó alig használt, újszerű 6000lbs-Horn csörlő komplett rögzítő bölcsővel.Vezeték nélküli távirányító szett 2 db távirányítóval.Teljesen komplett, gyári lökhárítóval 130000 Ft.helyszínen(Hajdú-Bihar)kipróbálható.
Azonnal megszűnt a hátfájásom. Sőt, a beszerelés során igyekeztünk arra is rámenni, hogy az üléstengelye és a kormány tengelye közötti majd 5 cm-t csökkentsük. Levittük úgy 1,2 cm-re...
Ha jól emlékszem a teljes menetet leírtam ezzel kapcsolatban vagy 5-7 évvel ezelőtt.
Röviden:
Kibontod a jobb hátsó kárpitot és találsz a benzin kanna felett egy kis tartályt, amibe beletorkollik a benzin visszajövő ág és a tartály kigőzőlései, ami ott lecsapódva visszafolyna. De ennek a ki tartálynak a nyaka idővel elreped és ott a benzinszag.
Nemrég vásároltam egy 2329-et (pickup, 5 személyes, nem a külön ráépített platós, hanem az egybegyúrt), hengerenkénti injektor.
Tünet:
- hidegen nehezen, 3-4-re indul be. Majd 5-re megemelkedik az alapjárat, de csak kb 2 másodpercre majd leáll. Magyarul nem "húz rá" az automata szívató. Olyan, mint amikor sima Ladán az AC nem tol üzemanyagot, csak addig megy, amennyit kézzel felpumpálsz a karburátorba.
- Ezt követően ez a beindulás majd gyors leállást csinálja újabb 3-4 alkalommal, majd egyszer csak elkapja.
- Ilyenkor is a legkisebb gázpöckölésre azonnal belefullad(üresben is), kell várni kb 1 percet, mire elkezd melegedni.
- Elkezd melegedni, gázpedál veszi a lapot, elindulok, majd 3-asban 60-70-nél, emelkedőn(nem a sebesség, meg a fokozat a fontos, hanem inkább a terhelés mértékét érzékeltetendő) elmegy az ereje, gázpedál nyomkodásra semmit nem reagál, lassan elmegy az ereje. A teljes üzemi hőmérsékletet elérve hirtelen megjavul és elkezd harapni és minden szép és jó.
- Melegen leállítva megint 3-4-re indul be, de akkor már a leállás gondot nem produkálja.
Szóval hideg keveréképzéssel van a gond, de ennek ugye van jó pár eleme. Melyik a tipikus?
Annyit sikerült kinyomoznom, hogy ezek elvileg a vízhőmérséklet jeladó, gázpedál jeladó és külső hőmérséklet érzékelő jeleiből számolja ki a szükséges keverékarányt. A komputerből kiolvasással már elhajtottak pár helyről, nem beszél semmilyen értelmes nyelven a program.
Újabb kérdessem lenne! A nyári melegben tankolás nélkül is elég jó benzinszag van a kocsiban! Nincs valakinek ötlete, hogy miket kell kicserélni ahoz, hogy ez megszűnjön vagy mérséklődjön. 1.7 níva 2000 évi!