Valaki meg tudja mondani teljes bizonyossággal és eskü alatt vallással, hogy egy 2006-os Suzuki swift 1.3 GLX (mot. kód M13A) milyen váltóolajra van szükség és milyen mennyiségben? Találtam több infót, de eltérő mennyiségi és típusleírásokkal. Otthon megvan a kézikönyv, de szeretném mihamarabb megvenni. Segítségeteket előre is köszönöm, hálám üldöz :)
Nekem is nyöszörög néha a lengőkar, de különösebben nem foglalkozok vele. Engem nem zavar :)
Nekem annyi, hogy kb. egy másfél hete elkezdett egy olyan félliterrel többet fogyasztani a kocsi a megszokottól. Nem tudom miért van, mert eddig sose fogyasztott többet ha hideg volt ha meleg volt. Hidegben is csak olyan -10 fok alatt kezdett el többet enni.
Gondoltam a gyertyára amiben jelenleg kb. 60.000 km van illetve a lambda szondára....
Ha bárki a gumikra gondolna, hogy megkellene nézni szólok előre hogy kb. egy két hetente mindig nézem, ha hosszú útjaim miatt.
Megérkezett a határozat, Mozgáskorlátozottként elnyertem az állami támogatást egy új Swiftre! :) most már csak azt kell elérni, hogy a januárban induló program keretében legyen még készleten.
Szia! Nálam az első lengőkarok hátsó szilentje szokott nyöszörögni. Fel kell emelni az autót jó magasra, akkor könnyen hozzáférhető. Szilikonnal szoktam befújni 2-3 havonta.
A szervizlámpát a km óránál található nyomógombokkal lehet nullázni. A 2005-ös benzinesnél nem volt ilyen lehetőség, dízelem nem volt, de mintha ezt olvastam volna a könyvből.
Az újabb Swiftnél szintén a két nyomópálcika segítségével tudom nullázni.
A motor mögött-alatt találod a stabilizátor összekötő rudat. Ez két ponton műanyag perselybe van rögzítve. Nehezen hozzáférhető de aknáról azért megközelíthető. Ezekbe a perselyekbe mindkét oldalról juttass sűrűbb olajat és rövid idő múlva elmúlik a nyöszörgés.
Arra lehet tippelni, hogy egy 74ezer km-t futott 2006os swiftnél mire utalhat, ha nagyobb bukkanók esetén nyöszörög a futómű? egyébként úttartás, kormányzás szuper, lengéscsillapítás is okésnak tűnik. Köszönöm szépen!
De! Régi '98-as swift esetében a ventillátorszabályzó kar nem mindig akar kapcsolni a legerősebb fokozatban.(nyomva kell tartani - erősen fúj, elengedi az ember és vége) - gondolom kontaktos.
Valami tipp? Ki lehet azt szedni onnan kompletten?
Ez a derékpárna jónak hangzik. A jövő héten megrendelem. A Swiftből hiányolom a deréktámasz lehetőséget. A Fiat Puntómban gyárilag volt és oldalt egy tekerő segítségével tudtam tudtam domborítani.
Így még érdekesebb, mert az utolsó szervizzel késtem párezer kilométert (megfeledkeztem róla - korábban kevesebbet használtam a kocsit, és nem gondoltam, hogy már ott tartok km-ben), és akkor nem világított semmi. Azóta meg nem mentem még olyan sokat, és most meg világít.
Utoljára a kormányszervó miatt világított a szervizlámpa, a motorlámpa akkor se ment - a motorlámpa akkor villant fel utoljára - már vagy öt éve - amikor egy izzítógyertya tönkrement.
Köszönöm. Ezt mi alapján méri? Még messze nincs meg a 15 ezer km. az utolsó szerviz óta. Tegnap reggel kezdte el csinálni, pár percig járnia kell a motornak, hogy kigyulladjon a lámpa. Kb. egy-másfél éve játszott már ilyet, akkor kormányszervó-hibakód volt, szerviz nem talált semmi valódi hibát, aztán egy idő után magától leszokott róla az autó.
Sziasztok, 2006-os diesel swift, a szervizlámpa világít (a motorlámpa nem). Bluetooth-os obd-t bedugtam, a hibakód kiolvasása nem talál semmilyen hibakódot (nincs hiba vagy valami ilyesmi üzenet). Egyébként működik a kapcsolat, pl. lehet látni a fordulatszámot. Rosszul csinálok valamit? Vagy az ilyen hibákat nem is lehet kiolvasni ezzel a módszerrel?
Én 192 cm vagyok. Először ugyanilyen helyzetben voltam, gyakran fájt a lábam, de igyekeztem megtalálni a megfelelő pozíciót. Mostanában a lábam már nem fárad el annyira, de ennek ellenére így is gyakrabban meg kell állnom pihenni, mint a korábbi autónkban. De főleg a derekam miatt. Budapest - Sárospatak megállás nélkül a vége felé már néha felér egy kínzással. Mondjuk én gerincbeteg vagyok, szóval az én derekem mindíg fáj, de tény, hogy hosszú távon ez az ülés nekem nem gerincbarát. Nekem a legkényelmesebb az ülés teljesen hátratolva és az ülőlap a legaljáról két pumpálással megemelve. Ez mindíg fix, ehhez néha a háttámlát variálom.
Én is azt javaslom, hogy próbálgasd pár hónapig, mielőtt üléscserébe belevágnál :)
Én 175 vagyok, de majdnem kopra hátra van tolva az ülés. De én így szeretek ülni, ha nagyobb lennék kicsi lenne a Swift. Mikor mögém kell valakit ültetni, és előrébb húzom hogy a lába elférjen, alig várom hogy kiszálljon.