Azt hiszem, hogy értem amit írsz.. A terasz tervezett mérete így 3,4*6 méter.
Mivel passzívházról van szó, igazából nem fúrnám meg a házat. Ráadásul 20cm hőszigetelés van rajta, így nincs is sok értelme, csak nem akartam bonyolítani a leírást. Alapból úgy terveztem, hogy a falhoz is kerülnek oszlopok és a terasz másik oldalához is (3-3 db 15*15-ös oszlop). A falnál lévők magasabbak lennének. A két részt szarufákkal (én 7,5*15-re gondoltam) kötném össze. Erre kerülne egy keresztlécezés és a polikarbonát.
A terasz jelenlegi fotója (itt még csak 6*2,6-os):
5okg a kombinált hó és szélnyomás négyzetméterenként.
10x18-as szarufa nem fog.
A ház fala mellé is szerelnék két oszlopot.
Vagy átfúrnám a ház falát és menetes szárakkal rögzíteném belülről a szelement, amit egy 5oox2oo-as 1omm vaslemez alátéttel rögzítenék belül, ha nincs valahol egy vasbeton gerenda...
Nagyobb problémának látom azonban a külső szelemen merevségét.
Azt kifele csak a szarufák fogják meg. Közbe a súly tólja befele.
3.4 méter a két alátámasztás között nem tűnik soknak, de ha oszlopot szerelnél a ház fala mellé is, akkor a két vagy több (nem tudom milyen hosszú az előtető), de legalább az első és az utolsó oszlopot vissza lehetne kötni
a fal melletti oszlopokhoz egy-egy gerendával, ami legalább 1ocm széles x a szelemen magassága (ennek a helyzete vízszintes).
Ha nem lesz oszlop, akkor lehet készíteni egy szép tartót (két palló és egy átkötés a gerenda vastagságában), amit felfúrsz a falra és azzal támasztod meg a gerendákat.
Mivel ez a gerenda a fal felé nyom (közvetítve a szelemen terhelését), elég csak a gerenda súlyát megtartani.
Amúgy 2.6 méter széleset meg lehet külső oszlop nélkül is csinálni.
Tanácsot szeretnék kérni. Jelenleg építkezek és kialakult egy teraszméret, amit lehet, hogy meg szeretnék nagyobbítani, hogy tényleg nagyon kényelmes legyen, viszont az előtető miatt elbizonytalanodtam. Jelenleg 2,6 méterre nyúlik ki a ház vonalától és ezt növelném meg 3,4-re. Sima, faltól induló, lejtős előtetőt szeretnék polikarbonát fedéssel, viszont 3,4 méteres terasznál a szarufák már 4 méteresek lennének. Elegendő-e ennek a méretnek egy alátámasztás a végénél (a másik vége a ház falához lenne rögzítve)? Nem fog ez így egy idő után középen behalyolni, vetemedni?
Nekem is ilyen van, és a vonalvezetéssel nincs bajom, az igen jól megy. Maga a 90 BE igen szépen ki van egyensúlyozva, szerintem ez is könnyíti a vágást. Szerintem egyszerűen csak gyakorolnod kell a vonalvezetést, illetve nem árt pl ha nem görbe a fűrészlap maga :-) Milyen fűrészlapot használsz?
A "nem szépen vág" alatt a kipattogzást érted? Pont ezt írta Tschaby, hogy milyen lappal és "0 lengetéssel" (!!) tud szépen vágni vele. Plusz használd a 90 BE-hez adott kipattogzásgátló kis műanyag betétet. A lengetés hatását videón is láthatod. Bekapcsolja, legerősebb fokozaton: haladósabb de rondább a vágás. Lekapcsolja: nehezebben de szebben vág.
Nagyon nem szerszámigényes szerintem. Kalapács, éles véső, ha van megfelelő vastagságú/szélességű fád akkor még egy kisebb illesztőfűrész a méretre vágáshoz, ilyesmi, faragasztó, kb ennyi.
A vasalat pedig nem tudom mennyire sérült (gondolom igen), ha esetleg menthető, akkor azt vissza, de lehet jobb lenne külön venni. Csak nem tudom lehet-e őt külön is kapni, olyat ami jó neked:
Mit jelent a lengetés, mit jelent az előtolás? Évekig csak egy Tescos 3000 Ft-os dekopírom volt, nemrég vettem egy komolyat. Bár nem tudom, hogy mik a mesterfogásai, nem tudom, hogy igazán hogy kell használni. Csak tolom, és megy. De nem szépen vág, és el is mászik. Pedig 10x annyiba került, mint a Tescós.
Bosch GST 90BE Professional. Ezt vettem a Tescós helyett. Biztos nem tudom a fortélyokat, mert semmivel sem jobb, mint a régi.
Szomorú hang a fűrészlap és a szög találkozása, sajnálom a Maki lapodat :-(
Fémdetektor? Ha gyakran fűrészelsz ilyen hulladékfát, én beruháznék egybe, szerintem hamar visszahozná az árát. Nekem ilyenem van, de majd lehet más ajánl olcsóbbat ami szintén működik, és jól:
Igen, 9.500 Ft-ért már majdnem Freud lapot veszel, LUX-ból én fűrésztárcsát biztos nem vennék, ennyiért pláne nem (LUX-ból vettem pl. nagy, 230-as flexkorongot, többet is. Jók is lettek frizbinek, annyira kajlák voltak :-( szóval vannak jó dolgai, és vannak nagyon kuka cuccai is)
Fordítva a ferdesége a trapéznak, hogy ékelődjön is.
Ha nagy a sérülés, egyszerübb levágni a fríz vastagságából 1.5 centit és enyvezni rá egy pótlást (kb. a szélessége 2/3-ból), majd a lapját lepucolni és újrafalcolni. De a csapokat nem szabad elvágni.
Ó közben felraktad, köszi. Tehát csak az ajtótok sérült.
Ezt én a jelzett területeken kivésném "téglatest" formában, még nagyon a ferde vésés sem igen kell. Majd pontosan olyan méretű fadarabot ragasztanék a helyébe. Szintbe csiszolod, Majd jöhet a zár tokra illeszkedő része, annak ugye kell egy kis mélyedést vésni, hogy a zárnyelvnek legyen hova besüllyedni. Ezt a részt lehetne még plusz, nagyobb vasalattal megerősíteni, de erre jó ötletet házilag nem tudok. Vastag lemezből hajlítani, azt a zárnyelv helyén kivágni, felfúrni .. ezt nem tudom hogy tudnád megoldani otthon. Illetve nem tudom, lehet-e készen kapni ilyen vasalatot, ezt majd a szakértőbbek megmondják.
Én kb így csinálnám. És milyen szerszámaid vannak hozzá?
A két piros ferde vonal a sérülés kiegyenesítése, a piros "trapéz" pedig a javítófa. Ezt beragsztod.
Persze ez feltételez bizonyos fajta sérülést .. tényleg jó lenne ha felraknál pár képet a sérülés nagyságáról/mikéntjéről.
Ragasztani a "folyékonyfa" nem jó, csak kisebb sérülés javítására. Ragasztani fát faragasztóval lehet. Sokféle van, pl OBIban kapható Bison/Palmatex, kisebb/nagyobb kiszerelésben, D3-as típusú vízálló ragasztót vegyél.
De mondjuk ha mást nem akarsz/tudsz ragasztani, szerintem kérj ilyet kölcsön, hátha van az ismerősök között akinek akad ilyen otthon, ezért kár megvenni egy egész dobozt.
A tegnapi és a mai napon anyukámnál fűrészeltem az összegyűjtött mindenféle fát a Workzone asztali körfűrészgéppel. A gépet kb. félóránként pihentettem nehogy túlmelegedjen. A mai napon ebéd előtt leállítottam, semmi hibát nem észleltem. Viszont ebéd után mikor bekapcsoltam, kb. 5 másodpercet működött és leállt a motor. Próbáltam újraindítani, de nem indult be. Nem zúg a villanymotor, nem ad semmi hangot, és nem füstöl benne semmi. A fűrésztárcsát megforgattam, könnyedén forog, tehát nem szorult meg!
Mi lehet a baja? Ma próbáltam villanyszerelőt hívni, de dolgozott, csak holnap lesz itthon.
Ami még fáj! Tudtam, hogy favágás következik, ezért elmentem az OBI-ba valami olcsóbb 24 fogú fűrésztárcsát venni. Persze csak LUX márkájú korong volt 9.500 Ft-ért. Ezt nem vettem meg, mert nagyon drágának gondoltam. Úgy voltam vele inkább a meglévő, szinte alig használt Makita M-Force fűrésztárcsával fűrészelek, majd jobban figyelek a szögekre, és akkor nem lehet baj. Persze akár hogy figyeltem sikerült jó pár szögbe belefűrészelni. Mondanom sem kell a végére már rendesen lerendezte a fűrésztárcsát.
Fából :-/ nincs nagy gyakorlatom..., de igyekszem! Tehát betömöm a hibás részt teljesen, ragasztom csavarozom, és újra alakítom. A ragasztást mivel végzem, a "folyékony" fa az erre is jó vagy inkább csak hiba javítás ra?
ha fenyő, és van némi gyakorlat, akkor: fogsz egy lécet, ami nagyobb mint a sérült rész. vágsz belőle egy darabot, végei ferdére. odailleszted, körberajzolod, fűrész és véső segítségével eltávolítasz annyit, hogy passzoljon. beragasztod szorítózva vagy csavarozva, kialakítod a zár helyét újra, és kész.