Persze anyós elképzelése, hogy legyen 8 fős, de kis helyet foglaljon xd és teraszon el lehessen keríteni kutyáktól, de a teraszajtóhoz eljöhessenek... Ezt lehetetlen megvalósítani xd
Saját tanulópénznek meg meg kell lennie, tudom igazad van, na de na xd
Egyelőre egy pad készül, másik lehet felezve lesz, de az sem feltétlen jó, 60cm/kopf lenne a kényelmes.
én mindig megnézek egy létező, beváltat, és abból indulok ki.
kezdő koromban gyakran estem a hibába, hogy az elképzelt praktikum alapján méreteztem. ha valahol 140cm hely van, akkor 140cm széles lesz a szekrény. aztán kiderül hogy az baromira nem praktikus, sem 2x70cm ajtóval, sem 3x46cm ajtóval.
egy 2méteres pad hatalmas. asztalhoz üléshez iszonyat nem praktikus. az ikeában a leghosszabb pad 1.6m, de a többség 1-1.2m körüli. tuti két kisebbet készítenék.
Igen, ez így van. Csak a privát használatú íróasztali, munkahelyi, konyhai szék legyen méretezett, minden máshol az átlag-standard legyen vízszintes lappal, ahogy írja a kolléga, hisz nem tudhatod ki ül oda. Kábé mint a wc-nél. :)
ha csak 2 méteresek hosszába (pad és asztal) akkor a lábak:
A négy lábat készítsd 6ox6o-ból, rétegeld össze. Spiccelni elég nehéz a lábakat, de szebb, lent a láb legyen 48x48-as.
Ebbe tudod csapolni két irányból, a felső carkokat (a cark a merevitő a lábaknál fent)- persze ott nincs spiccelés.
A rövid irányba becsapolsz a két láb közé egy 4omm vastagx6omm széles kötést valahol 12 cm-nél a talajtól.
Ha spicceled a lábakat, akkor ferde csapot kell kidolgozz a kötésekhez, az elég nehéz ügy (fúrd meg egyenesen a csapfészket, és készítsd egyenesen a csapokat is, majd pászítófűrésszel bevádod a spicc után a szöveg, csak a csap vállánál).
Ebbe a kötésbe becsapolsz egy 2omm vastagx 6omm széles-as merevitőt (hosszába).
Akkor nem zavarja a hosszanti merevitő a lábadat, amikor leülsz.
Az asztalnál pont ugyanígy, de az alsó merevitő magassága legyen feljebb, pl. 25cm-re a talajtól.
Ha 42cm-res az ülőlap magassága (annál alacsonyabbat ne csinálj), az asztal legyen 74cm magass.
ne csinálj egyedi bútort. minden szék 45 centi, te is hozzá vagy szokva, neked is szokatlan lesz ha alacsonyabb. ha fel akarod róla érni a standard asztalt, akkor pláne ne csináld alacsonyabbra.
Nekem jön a papírformátum minden héten. Régen Aldi is jött de pár éve megszünt. Multkor szerettem volna a szalagcsiszolójukat de sajna akut kellett vennem és elég sokba kerül egy 48V 20 Ah-s LiFePo4 pakk. Így erre az évre már nem jut másra.
Köszönöm, ez igen részletes lett (s mindenkinek köszönöm :))
40 magas elég lesz nekünk, hobbitok vagyunk (otthon én vagyok a legmagasabb 172cm mellett :D), egy ismerősnél kell ésszel lenni, mert ő egyedül kitesz 140kg-t :D
2 méter hosszúra tervezem (később az asztal is ilyen hosszú lesz, nem 2 személyes lenne), másik pad is lesz, raklap még van dögivel otthon, így lesz alap is.
Elég ha középen kap még plusz lábazatot? Ill. megerősítésnek gondoltam, hogy pad közepén alul hosszában kapna megtámasztást.
Lassan megrajzolom kedvelt programunkban mire gondolok (csapolást nem rajzolok egyelőre, ahhoz nincs elég időm meg türelmem pláne)
Csütörtöktől a Lidbe akkus multigép14 999 Ft és 12 V 22W gravírizó készlet 6 499 Ft-ért. Excenter vagy rezgő csiszoló tépőzáras 7 999 Ft. Csiszolópapír készlet 1 199 Ft. Fenti gépekhez.
A két hosszantit és a rá merőlegeseket a két véget csapold össze. (a hosszanti és a rá merőleges ugyanojan vastag és széles). Tehát lesz egy csapolt rámád. A csapolást lappal készítsd, nem fúrt csappal.
A hosszantikba húzz belülre egy 8mm szélesx2omm mély nutot és a rá merőlegesekbe (a két bütübe ) készíts fédert. A nutot készítsd el felsőmaróval,vezető mellett, mert nem kell kifuttasd a végeken, hiszen ott vannak már a csapok. A fédereket egy asztali körfűrészen meg tudod csinálni.
Leteszed egy asztalra a két hosszantit és rögzíted a csaposokon kivűl összes rá merőlegest a nutokba- szépen elosztva- kb.1omm-res résekkel, és ütsz minden féderhez két 2o-as szeget, de nem ütöd be teljesen, ez csak egy idéglenes rögzítés.
Aztán összenyvezed a csapokat és hagyod megkötni az enyvet.
Utánna fúrsz és beenyvezel egy-egy 8-as fatipnit minden nuthoz, a hosszantiak egyik lapjába (amit nem fúrsz át teljesen- de a fédereken igen- seprünyálből készítesz egy botlasztót a fúrószárra). Kihúzod a szegeket. Színbe pucolod a tipniket. Amelyik oldalról tipniztél, az lesz alul.
Aztán 8-as tipnikkel, legalább 15 cm-ként felenyvezed a lábra az ülőkét, sablonnal.
Ülő mélységnek max 50 centi de 40 centi is elég. Ha csak nem vagy túl magas. A belső deszkákat nem raknám fixre, hagy tudjon mozogni az anyag repedésmentesen. Alapos olajpác és vékony lazur a végén. Azért pár deszkát rögzíteni kell a padhossz függvényébe. Én a deszkákat horonyba tenném és inkább alul tennék fíx összekötőket.
Én tiplit általában nem használok, inkább csapolgatni próbálok mindent amit lehet, de ez lehet, hogy hitvita lenne, úgyhogy csak halkan mondom. De, ha érdekel egy ilyen verzió is, akkor akár elmélyedhetünk benne. :-)
Viszont rést, azt hagynék az ülőfelületen, hamár kerti lesz a pad. Igaz, nem írtad, hogy mennyire éri, érheti majd csapadék, de ha kicsit is, akkor szerintem érdemes hagyni, hogy az le is folyjon róla minél könnyebben. A deszkák szélessége szerintem inkább esztétikai kérdés, ha a keret stabil, akkor: 1.) ami jobban tetszik 2.) amilyen kijön a rendelkezésre álló anyagból
Ez nem igazán világos: "ülőrésznek milyen széleset érdemes csinálni" , de, ha arra gondolsz amire sejtem, hogy gondolsz, akkor a hosszú oldalon 60-70 cm-nél többet nem hagynék láb nélkül, főleg, ha felnőttek is ülnének rá.
Ragaszt aggodalma ellenére megpróbálok kérdezni egy apróságot :D
Kerti padot összeraknám végre, vasárnap után (ha a lomtalanítás végett garázsba hordott sok motyó eltűnik) és érdekelne, hogy ülőrésznek milyen széleset érdemes csinálni?
Alapanyag 10x2cm deszka, ill. bontott raklapból lenne a belseje keresztben:
szélén 5cm széles, 2cm vastag deszka, belül ehhez képest 90 fokban elforgatott deszkák. No ezt hogy érdemes megvalósítani? Belső elemek között érdemes rést hagynom vagy ragasszam telibe? Fatipli jó lehet a külső és belső elemek közt?
Alul meg lenne támasztva az egész, hogy minél kisebbet horpadjon lefele :)
Ez az első próbálkozás ilyen irányban és persze a meglévő fát elhasználnám, ha már van, tudom, ez bonyolítja a dolgom, de hát sosem a könnyebb megoldást kerestem...
Köszönöm, annyiban mindenképp hogy ez egy jó combos rugónak tűnik az én választásomhoz képest és az utolsó 2 cm-re hagyták a nyomást.
Mondjuk nem tudom mennyire lehet teljesen összenyomni a tiédet (hogy ez a 2 centi mennyi százaléka a teljes összenyomásnak), de sejtésem szerint nekem nagyon összenyomott állapotban lesz majd megfelelő a nyomóerő.
Előfordulhat, a videóban megemlítette Bellevue h kicsit talán "underpowered" a 3/4 HP-s motorral. Az enyém kicsivel több. Meglátjuk mit tud. Max ezt felhasználom másra, de először kap majd egy nagyobb áttételt ... bár úgy a szalagsebesség lesz kisebb.
Olvastam. Ennek ellenére fenntartom a véleményem. Jó pár gépet építettem már, van már akkora rutinom, tapasztalatom, hogy az esetek 90 %-ban jól meg tudom saccolni, hogy mi kell, milyen méretekkel, hogy az jó is legyen. Én általában akkor szoktam elméretezni valamit ha előre kiszámolom. Mint most a laminált padlót, kevés lett pár szállal, pedig bőségesen hagytam rá a leeső hulladéknak. Most mehetek megint fel pestre a bauhausba venni.
Az én gépemen egy 1.5 KW-os motor van lassító áttétellel, így nagyobb a nyomaték amit rá tudok terhelni, a henger hossza 60 cm, de ha teljes szélességében ki a akarom használni akkor nagyon kis fogásokkal tudok csak csiszolni, mert kevés az 1.5 KW is. Érzésem szerint 2.5-3 KW lenne a jó a 60 cm-es szélességhez, és azt már lehet nyúzni.
French cleat szerűen? Egy kihajlított fémlemezt felfúrni, a faszegélyt körfűrésszel szögben végigvágni, rátolni, esetleg a mágneseket előtte belefúrni.