Ha el van szinesedve, akkor ciklingel vegyél le 1mm-tert az egész felületről, aztán 8o-as papírral (egy darab keményfára ragassz posztót) kiszeded a cikling nyomait. Utánna vibratoros csiszolóval 12o-15o-22o ameddig teljesen eltünek a pórusok és négy réteg matt parkettlak, nitró vagy PU alapú. Vékony rétegeket vigyél fel, a második után húzd végig a felületet 22o-as papírral, de csak egy leheletnyit (lehet kapni festékboltba dörzsit- azzal is lehet). Nagy meló, rámegy 8 órád.
Szépjóestét! Hosszú idő után végre sikerült a magam dolgaival is haladni. A délelőttöm ugyan a rendrakással telt el, de délután levágtam a 4 kis korpuszba való 12 fiók anyagát: 10-es rétegelt lemez oldalak, 6-os rétegelt az alja, 44x45x10cm a mérete), és egyben jól defloráltam magam görgős fióksín témában.
Barinak ezúton (is) köszönöm, hogy kölcsönadta a fióksín beépítő sablont! Nyilván enélkül is meg lehet ezt ugrani, csak mondjuk át sem gondoltam hogy hogyan. De ez a kis kütyü nagyon megkönnyíti a sínek beépítését:
Kérdezem a tisztelt fórumozókat, ki mit ajánlana, esetleg ha valakinek van tapasztalata az említett gépekkel, kérem ne tartsa magában! segítségeteket köszönöm!
A borovi fenyőt kicsíszoljuk vízbe, azzaz utolsó csiszolás elött bevízezzük, száradni hagyjuk és utánna átfutják 18o-as papírral, kontact csíszolóval, vagy szallagossal.
4 réteg van a rendszerben. Az első egy színtelen szer, ami gomba ellen van és valamennyit javít anyag nedvszívásán.
A második egy pác, amit színezett impregnálonak is hívnak, az tartalmaz egy csomó mindent (uniformizáló, pigmens, UV védő, gombaölő és az alapja eleve egy műgyantás valami).
Ezt merítéssel kell felvinni, ha nem túl nagy a darab. De lehet ecsettel is.
A harmadik a filler, ami színtelen és olyan sűrű mind a méz, csak airless-airassisted géppel lehet felvinni, 2.2 düzni. Ez csíszolni kell, kézzel, marad belőle amennyi- annyi.
A negyedik a lakk, ez 2 réteg, rétegenként nedvesen 25ogr/nm, azaz 25o mikron, ami szárazon 11o, tehát a végén 22o mikron a rétegvastagság a lakknak.
Ez a felületkezelés tart elvileg 1o évet, van egy javitószett, amivel a szerelés után 4-5 év mulva ildomos a külső felületeket felfrissíteni: egy bagyon gyengéd csíszolás és egy vékonyka színtelen lakkréteg.
Így, ez a rendszer nagyon drága, a faanyag értékénél nagyobb.
A Sikkens a legjobb.
A Sikkens nem nagyon ajánlja a fillert, úgy ki kell dolgozni a fát, hogy az impregnáló után ne kelljen megcsíszolni. Ez elég nehéz ügy.
Sikkensel rendszerrel készített déli homlokzati ablakok 2oo5-ös szerelési dátummal picit mattultak csak.
Általában matt lakkot használunk. Fényeset nem szereti senki.
Lakossági felhasználoknak készült termékeknél nincs.
Ott az az elv, hogy lehetőleg egy fajta termékkel a kikészítést meg lehessen oldani.
Ipari termékeknél, pl. az ablaknak való rendszerben nincs viasz (ez minden gyártóra igaz- elfutna rajta a következő réteg).
A hivatalos neve színezett alapozó-impregnáló, erre jönne filler és lakk.
Nemtom mit kavar a Milesi az xgt viaszos vékonylazurral az ipari felhasználásban - mert ott is megkaptam mind termék (amúgy a 2o% szárazanyag tartalom az nagyon vékony, 39% kéne legyen).
XHT-val kéne kezdeni a felületkezelést- de ahhoz is csak 2o% szárazanyag jár. Az xbc lakknál is 24%-ot ír, az 44% kéne legyen.
Én mást használok, annak van külön viaszos lazurja is. De boltba azt nem lehet kapni.
Csíszold meg az első reteget alaposan 1oo-as papírral.
A faanyag beissza a vizes alapú lazurt. A geszt kemény a szijács lágy, hullámos lesz a felülete (és megállhat rajta a víz). Azt ki kell csíszolni. A második rétegnél ez a jelenség eltünik, de ha szépet szeretnél, akkor a másodikat 15o- 18o-as papírral át fell húzni, aztán a harmadik réteg legyen vékony.
színre el fog tűnni, de vastagságra nem. az első réteget várd meg hogy rendesen megszáradjon, és 100-120as csiszolószivaccsal símogasd át, majd nedves ruhával portalanítsd. ahol megfolyt, azt meg óvatosan kapargasd meg vagy csiszold meg.
Na végül a Milesi vékonylazúrt választottam, szerencsére lehetett itt helyben is kapni :)
lekentem alul-felül egyszer, viszont lehet nem marad elég még1 teljes also-felsőre. Jobb lenne ha vennék még egy kannával vagy elg lenne csak felül átkenni?
Ja és az egyik oldalon sajnos végigfolyt az egyik lábán a lazúr és csak kb 20 perc után értem ahhoz a részhez, átfestettem vastagon de még mindig látszik az a megfolyt csík :( Ez eltűnik a második rétegnél?
Anno HS280-asaim voltak, és mikor meghallottam a bátyámnál a Heybrook HB1-est, lelkibeteg lettem ... Addig moddoltam a 280-asokat, amíg a hangjuk jellege a HB1-hez hasonló lett, de alul-felül lényegesen keskenyebb sávban szóltak. Amikor beérkezett a Belgrád rakpartra a második szállítmány, drága feleségem biztatására elrohantam, és megvettem, 10 500 Ft-ért ... Olyan izgalomban voltam, hogy nem vettem észre, csak mikor visszafelé mentem, hogy a zebrán parkoltam :) Sikerült megúszni büntetés nélkül. Sohasem felejtem, mikor először hallgattam az Ortofon teszt lemezt !
Én a Workzone körfűrészgépbe egy Makita M Force fűrészlapot vettem, ami 235 mm átmérőjű és 24 vídiafogú. Hosszvágásra vettem, de a vágási felület olyan sima, hogy én is rácsodálkoztam. Erről a lapról egyébként azt írják, hogy egy szenzációs fejlesztés eredménye, melynek következtében sokkal könnyebb a fűrészelés, hiába csak 24 fog van rajta, a vágási felület mégis olyan, mintha dupla annyi fogszámú lappal fűrészelték volna. Engem teljesen meggyőzött, nagyon elégedett vagyok vele. Igaz december óta csak pár alkalommal használtam a körfűrészgépet! :- )
A decemberi írásomból egy részlet!
És az új Makita M Force fűrészkoron. Alig vártam az első próba vágást!
És igen valóban csodaszép a vágási felület! Azt hiszem ezzel elégedett leszek. Száraz, 2 cm vastag fenyőfát vágtam vele, a vágási felület majdnem olyan sima mint a gyalult felület.
Ez a fűrészkorong csak 235 milliméter átmérőjű, 24 fogú, tehát inkább hosszvágásra való, a vídia lapok pedig 2,3 mm szélesek. Tehát ezzel 6,6 centiméter vastag fát tudok átvágni teljesen felengedett lappal. De nekem ez is elég, hiszen 5 cm vastag pallónál vastagabb fát ritkán vágok. Ha vastagabb fát kell vágni, akkor azt majd szalagfűrésszel elvágom.
Egyébként a fűrészelés közben csak úgy szált a fűrészpor! Igaz a forgácselszívó nem volt rádugva. Elszoktam már attól, hogy szemem szám teli lesz a körfűrészeléskor. A szalagfűrész használatakor nincs ilyen problémám!