A 40fogú az olyan 2 az egyben, hossz és keresztvágásra is alkalmas elviekben. Valójában mindkettőre kompromisszum. A 80 fogas keresztvágásra lesz jó, szép felületet ad, de hosszában nagyon szenvedős lesz vele vágni.
Én egyszer hallottam egy HB 1-est egy Dénes Péter féle csöves erősítővel támogatva hát eléggé meglepődtem.Az a jó benne hogy aki nem ismeri nem is gondolja milyen jó hangú doboz.
Azok ilyenek, nekem 20 évig a szekrény tetején állt, dettó ugyan így járt. A peremezést megcsináltattam, a szivacsra nem találtam megoldást. Úgy van védő nélkül, még szebb is. Legfeljebb csinálsz valami fa keretet, és arra finom, ritka szövetet feszítesz, mint az Orion Hs 500-nál. Amúgy nagyra tartják még most is a HB 1-est, talán nosztalgiából, mert azért nem egy Bowers&Wilkins, valljuk be.
Legjobb lenne mindjárt kettőt venni, ha jót akarsz magadnak és a gépnek.
Egyet hosszvágáshoz, 20-24 foggal, egyet keresztvágáshoz 60 körüli fogszámmal.
Igazán használhatót szerintem 10eft alatt nem nagyon lehet venni. Ha márkára vagy kíváncsi, majd mindenki leírja, hogy neki melyik a kedves, a magam részéről abraborókat használok, ez a nem túl drága kategória. Ezekben már elég nagy lapkák vannak ahhoz, hogy többször lehessen élezni. (megjegyzem, eddig egyiket sem kellett. Ez 3 és 2 év)
Most milyen van benne?? (azon túl persze, hogy használhatatlan)
Nem egy kitűnő minőség, de így sikerült beállítani:
Fogjuk rá, hogy jobb már nem is lehetne :D
Viszont osb-t viszi úgy ahogy, de egy másfeles fenyőnél már küzd és füstöl, égeti, így lapcsere a következő lépés :D
Csak a tengellyel lehet nálam játszani, semmi mással.
Vettem ma szögeseknél csavart (imbuszfejjel, elegem van a kereszthoronyból, csak a baj van vele, jobb az imbusz vagy a torx...) meg karmos alátétes anyát (nem tom ez a hivatalos elnevezése), így nem kell alul tartanom szorításkor :) Elvoltam vele így is egy darabig, sacc 2 órámba telt mire jó lett, a mocsok mindig visszahúzott a neki szimpatikusabb pozíció fele :D (mondjuk szabadnap ide vagy oda, 20 percenként tuti hívtak bentről, így érdekes haladni, mondjuk majd minden szabadnapom ilyen...)
90 fok szintén beállítva pontosra, 45 még nem, azt majd később.
Szóval milyen "kést" vegyek rá? 250-es ami kell elvileg rá és 30-as a rögzítése, de egyelőre nem egy vagyon.
Egy kezdetleges tolóka kis osb lapból elkezdődött, amíg nem veszem rá magam vmi normális készítésére jó lesz (alap lapok híjján). kell majd egy párhuzamvezető is, mert az sincs :)
No meg most már tényleg megoldást kell találnom csavarodott lécek helyretételére (2-2.5 méteresig) :)
Tudom, nem HIFI topic, de hátha : van egy pár, az ősidőkben, a belgrád rakparti üzletben vett Heybrook HB1-es hangfalam. Sajnos, már régóta csak kartondobozban, mert a szivacs előtétlemez szétporladt, a nagyobb hangszórók membránja pedig ívesen elrepedezett. Kérdés: tudtok-e olyan üzletet, ahol tudnék szivacsot venni hozzá, illetve a hangszórók membránját tudnák cserélni ?
STM Stúdiótechnika Kft. néven Pécsen van/volt az utódja(?). 5-6 éve még vettem cuccokat az STM 610 magnóhoz, és az SL 102 lemezjátszóhoz Keresztes Zoli bácsitól. Olvastam a magnós topikban, hogy valaki nem rég vett tőlük egy zsír új 610-est. Megmaradt alkatrészekből talán még tudnak összepakolni magnót, de stúdió lemezjátszót már nem. Azt már csak aranyáron lehet megvenni használtan.
Én az angol hifi erősítőmmel jártam hasonlóan kb. 1 éve. A környéken persze nincs szervize, leírtam a gyártónak a hibajelenségeket, és tanácsot kértem a szerelőnek. Erre elküldték a komplett kapcsolási rajzot, paneltérképpel, mindennel. Azt gondoltam pedig, hogy az ilyenek ipari titkok. Akár meg is építhetném, ha értenék hozzá. Más világ van ott.
Minden hozzászólás fejlécében kb. 2/3 távolságban jobb oldalt van egy íves nyíl. Ha fölé viszed az egeret, akkor előjön hogy "válasz". Ha ezt megnyomod és utána írod a mondandód, akkor könnyebb lesz nekünk követni a dolgokat.
Még a 80-as években "restauráltunk" egy 1932-es 170-es Mercedest. Kosárban vette a gazdája.
Írt a gyárnak, hogy tudnak-e segíteni rajzokkal egyebekkel. Két hét múlva beidézték a BM-be, hogy miféle mikrofilmeket küldözgetnek neki azok mocsok kapitalisták....... Elküldték a teljes, hiánytalan dokumentációt, amit majd fél év múlva kapott meg, addig vizsgálták, hogy hátha kémkedés van mögötte. Végül a filmet nem kapta meg, csak az A4-re kinagyított képeket.
Persze, mert azt a Zeisst valószínűleg visszavette a nyugatnémet vállalata, és ment tovább a régi úton. Ezért nem kellett a kamionnak kimennie az udvarról a papírokkal. A Mechlaborral mi van mára? Valószínűleg ugyanaz, mint pl. az egykori 7 azaz hét győri textilgyárral. Mára mindegyik helyén bevásárlóközpont van. Ja bocs, a kesztyűgyár még üzemel egyetlenként.
Ezt kéne tenni, de ezek szoktak menni a legnehezebben.
Eredeti dokumentáció magyar cégek termékeiről....
A rendszerváltáskor olyan szinten lettek a gyárak széthordva, és kiszanálva, hogy az eszméletlen!
Tavaly tanakodtunk mi is például a Mechlabor volt főmérnökével, hgy az a sok szép termékünk a mai napig működik, és a tulajok imádják, de nekünk, volt dolgozóknak gyakorlatilag semmiről sincs semmi dokumentációnk. ÉS persze másnak se nagyon.
Azt próbáltuk kitalálni, vajon hol tűnt el!!
A vállalati főmérnökkel!!! Nem a portással!!
*/Persze lehet, hogy a portás tudná, mert ő látta a kamiont kimenni a sok papírral a zúzda felé..../*
Ellenben például a németek...
Kukáztam egy zeiss cuccot 2002-ben egy vastelepen.
Nem tudtam mi az, felmentem a netre, zeiss oldalára, ott volt egy űrlap, kitöltöttem.
Egy hét múlva kapom emilt, hogy írjam meg a cuccon levő gyári számot, és megmondják, amit tudnak róla.
Megírtam - kifejezett kérdésemre, hogy kell-e róla kép, azt felelték dehogy kell -, majd jött a válasz, hogy a cucc egy xy készülék, 1953 november 9.-én postázták a Tungsramnak, ezekkel és ezekkel a tartozékokkal!
Bakker, megvan nekik a gyár történetéből minden számla, doiksi, levelezés!
Persze a fogaskerekekhez igazán értők tudnak ám trükközni, hogy ne feszüljön be annyira, hogy reccs!
Mert ugye a fogprofilokat el lehet vékonyítani, aztán a normál fogprofil helyett vannak mindenféle módosított profilok, szóval a gyári fogazás (amiről ma már a világon semmit sem tudunk) lehetett olyan, hogy megtrükközték a nagykerekeket, és észre sem lehetett venni a problémát.
Az is lehet, hogy szimplán csak a 42 fogúnak levettek a fejmagasságából, hogy ugyanakkora fejátmérője legyen, aztán nem ütközik be a kiskerék lábába...
Bármi lehetett...
Én ettől a most legyártott kerekektől jobban félek, mert ha már a fogszámt se sikerült eltalálni, akkor biztos, hogy mindenki tökegyforma lesz profililag, tehát sztem itt már lehetnek majd bajok. De minimum erősen fog kopni.
Masszív zsírzás, és rendszeres felügyelet kell majd hozzá, ha elindul!