Minden hozzászólás fejlécében kb. 2/3 távolságban jobb oldalt van egy íves nyíl. Ha fölé viszed az egeret, akkor előjön hogy "válasz". Ha ezt megnyomod és utána írod a mondandód, akkor könnyebb lesz nekünk követni a dolgokat.
Még a 80-as években "restauráltunk" egy 1932-es 170-es Mercedest. Kosárban vette a gazdája.
Írt a gyárnak, hogy tudnak-e segíteni rajzokkal egyebekkel. Két hét múlva beidézték a BM-be, hogy miféle mikrofilmeket küldözgetnek neki azok mocsok kapitalisták....... Elküldték a teljes, hiánytalan dokumentációt, amit majd fél év múlva kapott meg, addig vizsgálták, hogy hátha kémkedés van mögötte. Végül a filmet nem kapta meg, csak az A4-re kinagyított képeket.
Persze, mert azt a Zeisst valószínűleg visszavette a nyugatnémet vállalata, és ment tovább a régi úton. Ezért nem kellett a kamionnak kimennie az udvarról a papírokkal. A Mechlaborral mi van mára? Valószínűleg ugyanaz, mint pl. az egykori 7 azaz hét győri textilgyárral. Mára mindegyik helyén bevásárlóközpont van. Ja bocs, a kesztyűgyár még üzemel egyetlenként.
Ezt kéne tenni, de ezek szoktak menni a legnehezebben.
Eredeti dokumentáció magyar cégek termékeiről....
A rendszerváltáskor olyan szinten lettek a gyárak széthordva, és kiszanálva, hogy az eszméletlen!
Tavaly tanakodtunk mi is például a Mechlabor volt főmérnökével, hgy az a sok szép termékünk a mai napig működik, és a tulajok imádják, de nekünk, volt dolgozóknak gyakorlatilag semmiről sincs semmi dokumentációnk. ÉS persze másnak se nagyon.
Azt próbáltuk kitalálni, vajon hol tűnt el!!
A vállalati főmérnökkel!!! Nem a portással!!
*/Persze lehet, hogy a portás tudná, mert ő látta a kamiont kimenni a sok papírral a zúzda felé..../*
Ellenben például a németek...
Kukáztam egy zeiss cuccot 2002-ben egy vastelepen.
Nem tudtam mi az, felmentem a netre, zeiss oldalára, ott volt egy űrlap, kitöltöttem.
Egy hét múlva kapom emilt, hogy írjam meg a cuccon levő gyári számot, és megmondják, amit tudnak róla.
Megírtam - kifejezett kérdésemre, hogy kell-e róla kép, azt felelték dehogy kell -, majd jött a válasz, hogy a cucc egy xy készülék, 1953 november 9.-én postázták a Tungsramnak, ezekkel és ezekkel a tartozékokkal!
Bakker, megvan nekik a gyár történetéből minden számla, doiksi, levelezés!
Persze a fogaskerekekhez igazán értők tudnak ám trükközni, hogy ne feszüljön be annyira, hogy reccs!
Mert ugye a fogprofilokat el lehet vékonyítani, aztán a normál fogprofil helyett vannak mindenféle módosított profilok, szóval a gyári fogazás (amiről ma már a világon semmit sem tudunk) lehetett olyan, hogy megtrükközték a nagykerekeket, és észre sem lehetett venni a problémát.
Az is lehet, hogy szimplán csak a 42 fogúnak levettek a fejmagasságából, hogy ugyanakkora fejátmérője legyen, aztán nem ütközik be a kiskerék lábába...
Bármi lehetett...
Én ettől a most legyártott kerekektől jobban félek, mert ha már a fogszámt se sikerült eltalálni, akkor biztos, hogy mindenki tökegyforma lesz profililag, tehát sztem itt már lehetnek majd bajok. De minimum erősen fog kopni.
Masszív zsírzás, és rendszeres felügyelet kell majd hozzá, ha elindul!
Igen. Én ennek a hintaágynak az ülőke részét (szintén fenyődeszkák) Sadolin Base alapozóval kezeltem, kétszer kentem át (itt írtam róla):
És két réteg Sadolin tölgyszínű vékonylazúrt kapott. Elvileg télen-nyáron kintlévős, egy jó nagy diófa alatt lévős (szóval közvetlen napsütésnek csak reggel/késő du van kitéve).
- lenolaj, esetleg színezett lenolaj. ha kicsit száraznak érzed, tolsz rá egyet. visszatörölni!!! amit nem iszik be félóra alatt, azt nem is fogja, le kell szedni mielőtt megkocsonyásodik.
- sadolin
- más vékonylazúr. a kedvencem még mindig a milesi, de van sok
sötét színek előnyösebbek. a tél kevésbé eszi mint a nyár.
Vettem egy ilyen fenyőből készült kerti asztal-pad kombót, teljesen kezeletlen, mit javasoltok mivel kezeljem/kenjem hogy sokáig szép maradjon még akkor is ha kint tartom a szabad ég alatt?
Ja, és elvileg kímélné a fogazást, ha csak egy kiskerék lenne, mivel akkor nem félfordulatra elosztva kéne a fogazásnak kiegyenlítenie azt az anomáliát, hogy két különböző méretű fogaskeréknek ugyanazon a körön kell legördülnie.
De itt persze bejátszik a terhelés nagysága is, mivel akkor meg feleannyi fogon kellene átvinni azt az erőt, ami az előtoláshoz kell. Elvileg kiszámítható melyik előnyösebb, de számolja a fene, harmincöt éve nem számoltam ilyesmit, ki kéne vennem rá két hónap fizetetlen szabadságot..... :)))
Ez a hajtómű elvileg (minden részletet nem látok a képeken, de így kéne lennie) egy alaptipus.
A működése:
az egyik nagykerék rögzítve van a gyalugép öntvényéhez. Az áll, mint a cövek.
A behajtás a hídon történik, ami itt történetesen a ház a szíjtárcsával. Tehát a két kis bolygókereket gördítjük le az álló nagykeréken.
Az könnyen belátható, hogy ha a két nagykerék egyforma fogszámú (mint most), akkor a kis fogaskerekek ahogy legördülnek az álló nagyon, legördülnek a mozgó nagyon is, de az nem mozog, mert minden foga pont azonos vonalban van a másik kerék fogainak vonalával.
DE!
Ha a mozgó nagykeréknek más a fogszáma, akkor a legördülés közben fogról fogra picikét arrébbtoszogatja a két kis bolygókerék a nagyot. És ebből adódik, hogy ha egyszer körben legördítjük a két kiskereket az álló nagyon, akkor a mozgó nagy csak a két nagykerék fogszámának KÜLÖNBSÉGÉVEL gördül tovább!
Esetünkben 2 fognyival!
Namost a forgásirányváltás is érdekes!
Ha ugyanis a 40 fogú a fix, akkor a 42 fogú késni fog két foggal egy legördítésen, tehát ekkor hátrafelé hajtunk ki.
Ellenben ha a 42 fogú fix, akkor a 40 fogú sietni fog két foggal egy legördülésen, tehát előrefelé hajtunk ki.