De mondja is, hogy azért vág onnan, hogy rá tudja tolni a vezetőre. Csakhogy onnan egy lópikula felfekvési felülete van. Ez a fajta fűrészgép-kialakítást bizony a balkezesek tudják jól használni, mivel ők rá is tudják tolni a vezetőre, és felfekvés is lesz a gépnek.
Majd megtanulok bal kézzel fűrészt vezetni, mintha eleve balkezes lennék :)
Izzy baromságot mond. A másik végéről kell azzal a fűrésszel vágni, a vezetőt meg 11 cm-el odébb kell tenni. Akkor egyenes, pontos és a lapra merőleges is lesz a vágásfelület, nem csak úgy slendriánul oda.asszuk azt a vízmértéket, és rámondjuk, hogy jó.
Ha balkezes lenne a pacák, eszébe nem jutna ez, mert automatikusan a másik végéről vágná, hisz úgy esne neki kézre. Jobbkezesként, viszont egy olyan fűrész lenne a jó aminek a lap másik oldalán van a motor, így jobb kézzel tudná tolni normálisan a gépet, látná a vonalat, és fel is feküdne az asztalra. De olyat viszont nem árulnak minden fűszeresnél, pláne nem eksönben. (bár nemrég mintha lett volna, de az kis kaliberű volt, lamináltszabdaláshoz való)
A laptól balra szerelt motor egyedül a kolléga tegnapi pts1200-as "plunge" merülő körfűrésznél jó jobbkezeseknek, mer azt a fal mellett is tudja tolni szegélylevágásnál. Ott a balkezesek szívnának ugyanazzal a géppel :)
Ha a kariajidat akarod emelgetni (Parkside) akkor pont az én "megoldásom" nem érdekes (beépitett emelés, Triton).
De szerintem az egyik legegyszerűbb amit itt is láttam már valakitől: kocsiemelő (trapéz). Minimális beruházás, sokat nem kell tervezni sem. Most youtube-on nem lelek ilyet, de tuti van ott is bemutatva.
Aha, értem. Mondom, nem vagyok jártas a kérdésben, csak bámészkodóként láttam ezt-azt tolóajtó-ügyben - de abban biztos vagyok (sejtési szinten), hogy léteznek nagyon ravasz megoldások és eszközök a témában.
Termopánban sok ilyet láttam - csak ott annyival egyszerűbb a rendszer megértése (holott az se lehet egy egyszerű vasalat) hogy ott a kilincs nyitása hozza működésbe a kidobó-szerkezetet - igaz, ott marhanagy tömeget is kell mozgatni.
Ez olyan ajtóhoz való, ami kétszárnyú, vagy kétszer kétszárnyú, és ráncolva nyílik. Ez a külső szárnyának a felső és alsó sarkához való, ez nem engedi lengeni a szabad ajtószárnyat.
Magyarán ez harmonikaajtó alkatrész.
Olyan cucc, amiről te beszélsz, a teáltalad linkelt sorozatban nincs.
Van ott egy ravasz alkatrész - pontosan én sem tudom hogy működik, de nagyon "tudományosnak" néz ki, kb. olyan mint egy kivetőpánt, máshol láttam, egy ezres körül van az ára.
Szóval erről azt sejtem, hogy arra való, hogy nyugiban az ajtók egy síkban legyenek mint egy normál kétajtósnál - ám de nyitáskor a mozgó részt kidobja egy ajtólap-vastagságnyival és így az ajtók el tudnak "süvíteni" egymás felett oldalirányba.
Működni már láttam ilyet - ott egy pici háloszoba legvégéből szeparáltak le egy tolóajtó-megoldással egy kb. 60 centi mély darabot - gardróbnak - vagyis maga a szekrény a szoba fala volt, csak a faltól-falig ajtók miatt keltett szekrény-hatást a megoldás.
Sajnos akkor nem figyeltem meg milyen high-tech trükkel oldották meg ezt a kihajítást - de emlékeim szerint jól működött, finoman gurult a szerkezet és becsukva tök-sík volt az ajtófront.
Egy jobb bútorszerelvény-boltban tuti tudnak tanácsot adni erre is.
Ez a ma reggeli kérdés. Köszönettel várom válaszaitokat! :)
Porbléma (kellemes teher) játéktároló szekrényt tervezek kb. 150 magas x 80 széles 60 mély méretekben, ilyen nyitott lamellás ajtókkal (2 vel):
(ez most nem méretarányos persze)
A lamellás ajtót készen veszem. Ennek a saját elkészítése nem férne be a rászánt időbe.
Az asszony úgy szeretné, ha tolóajtós lenne és könnyen húzható-vonható, szóval úgy, hogy nyitáskor egymást takarják az ajtók.
Ez nekem azt jelenti, hogy nem elég egy nútot marni lent-fent, aztán fa a fával surlódik, mert az akad, meg előbb utóbb kikopik, szóval valami vas kell rá.
Milyen szerelvényt ajánlotok a magamfajta, szárnyát bontogató mekkmesternek?
A cél az, hogy egyértelmű legyen mit hova, mert ha jól sejtem, ezekhez a cuccokhoz nem nagyon adnak lególeírást.
Full fa lesz minden, borovi fenyő korpusz, oldalfala lesz a lába, tetejét talán szegélyezem valami széppel, bár virágok lesznek a tetőn, szóval lehet, hogy azt nem erőltetem.
nem a forgás miatt, hanem a tolás miatt. szokásos körfűrészt ha megfogod jobbkézzel, akkor a kezedtől jobbra lesz a lap. mivel nem a lap mögött van a kezed, azaz a tolás támadáspontja, ahogy az anyag nyomja vissza a gépet, a két erő (amivel tolod meg amivel az anyag nyomja vissza) nem oltja ki egymást, hanem keletkezik egy forgatónyomaték, mi óramutató irányba fordítja a gépet. ha jobbról van a vezető, akkor annak neki. ha balról, akkor attól elfele. de senki nem tiltja meg, hogy ne előre, a vezetővel párhuzamosan nyomd a gépet, hanem kicsit ferdén, a vezető fele. ha így teszel, akkor kiegyenlíted a hatást, és egyenes marad a vágás.
Ezt lehet, hogy el kellene olvasnod még egyszer-kétszer, és nemcsak általad érthetőre alakítanod :) Elvileg elég jól értem az angol szöveget, és úgy értettem, arról beszél, hogy ha a vezető a fűrész bal oldalán van, akkor a fogás miatt esélyes, hogy az elől levő kezeddel elhúzod a fűrészt, míg a videón látható fogással gyakorlatilag a vezetőnek feszíted. A felfekvő felület mérete miatti különbségek maguktól értetődőek.
tehát az a magyarázat, hogy ha agyatlanul nyomod, akkor jobbra megy, mert a kezed a laptól balra van.
de ha felfogod hogy mit csinálsz, és fordítod is a kezeddel, akkor jó lesz, és esélyesebb lesz a merőleges vágás, ha a talp nagyobbik fele fekszik fel.