Aha, értem. Mondom, nem vagyok jártas a kérdésben, csak bámészkodóként láttam ezt-azt tolóajtó-ügyben - de abban biztos vagyok (sejtési szinten), hogy léteznek nagyon ravasz megoldások és eszközök a témában.
Termopánban sok ilyet láttam - csak ott annyival egyszerűbb a rendszer megértése (holott az se lehet egy egyszerű vasalat) hogy ott a kilincs nyitása hozza működésbe a kidobó-szerkezetet - igaz, ott marhanagy tömeget is kell mozgatni.
Ez olyan ajtóhoz való, ami kétszárnyú, vagy kétszer kétszárnyú, és ráncolva nyílik. Ez a külső szárnyának a felső és alsó sarkához való, ez nem engedi lengeni a szabad ajtószárnyat.
Magyarán ez harmonikaajtó alkatrész.
Olyan cucc, amiről te beszélsz, a teáltalad linkelt sorozatban nincs.
Van ott egy ravasz alkatrész - pontosan én sem tudom hogy működik, de nagyon "tudományosnak" néz ki, kb. olyan mint egy kivetőpánt, máshol láttam, egy ezres körül van az ára.
Szóval erről azt sejtem, hogy arra való, hogy nyugiban az ajtók egy síkban legyenek mint egy normál kétajtósnál - ám de nyitáskor a mozgó részt kidobja egy ajtólap-vastagságnyival és így az ajtók el tudnak "süvíteni" egymás felett oldalirányba.
Működni már láttam ilyet - ott egy pici háloszoba legvégéből szeparáltak le egy tolóajtó-megoldással egy kb. 60 centi mély darabot - gardróbnak - vagyis maga a szekrény a szoba fala volt, csak a faltól-falig ajtók miatt keltett szekrény-hatást a megoldás.
Sajnos akkor nem figyeltem meg milyen high-tech trükkel oldották meg ezt a kihajítást - de emlékeim szerint jól működött, finoman gurult a szerkezet és becsukva tök-sík volt az ajtófront.
Egy jobb bútorszerelvény-boltban tuti tudnak tanácsot adni erre is.
Ez a ma reggeli kérdés. Köszönettel várom válaszaitokat! :)
Porbléma (kellemes teher) játéktároló szekrényt tervezek kb. 150 magas x 80 széles 60 mély méretekben, ilyen nyitott lamellás ajtókkal (2 vel):
(ez most nem méretarányos persze)
A lamellás ajtót készen veszem. Ennek a saját elkészítése nem férne be a rászánt időbe.
Az asszony úgy szeretné, ha tolóajtós lenne és könnyen húzható-vonható, szóval úgy, hogy nyitáskor egymást takarják az ajtók.
Ez nekem azt jelenti, hogy nem elég egy nútot marni lent-fent, aztán fa a fával surlódik, mert az akad, meg előbb utóbb kikopik, szóval valami vas kell rá.
Milyen szerelvényt ajánlotok a magamfajta, szárnyát bontogató mekkmesternek?
A cél az, hogy egyértelmű legyen mit hova, mert ha jól sejtem, ezekhez a cuccokhoz nem nagyon adnak lególeírást.
Full fa lesz minden, borovi fenyő korpusz, oldalfala lesz a lába, tetejét talán szegélyezem valami széppel, bár virágok lesznek a tetőn, szóval lehet, hogy azt nem erőltetem.
nem a forgás miatt, hanem a tolás miatt. szokásos körfűrészt ha megfogod jobbkézzel, akkor a kezedtől jobbra lesz a lap. mivel nem a lap mögött van a kezed, azaz a tolás támadáspontja, ahogy az anyag nyomja vissza a gépet, a két erő (amivel tolod meg amivel az anyag nyomja vissza) nem oltja ki egymást, hanem keletkezik egy forgatónyomaték, mi óramutató irányba fordítja a gépet. ha jobbról van a vezető, akkor annak neki. ha balról, akkor attól elfele. de senki nem tiltja meg, hogy ne előre, a vezetővel párhuzamosan nyomd a gépet, hanem kicsit ferdén, a vezető fele. ha így teszel, akkor kiegyenlíted a hatást, és egyenes marad a vágás.
Ezt lehet, hogy el kellene olvasnod még egyszer-kétszer, és nemcsak általad érthetőre alakítanod :) Elvileg elég jól értem az angol szöveget, és úgy értettem, arról beszél, hogy ha a vezető a fűrész bal oldalán van, akkor a fogás miatt esélyes, hogy az elől levő kezeddel elhúzod a fűrészt, míg a videón látható fogással gyakorlatilag a vezetőnek feszíted. A felfekvő felület mérete miatti különbségek maguktól értetődőek.
tehát az a magyarázat, hogy ha agyatlanul nyomod, akkor jobbra megy, mert a kezed a laptól balra van.
de ha felfogod hogy mit csinálsz, és fordítod is a kezeddel, akkor jó lesz, és esélyesebb lesz a merőleges vágás, ha a talp nagyobbik fele fekszik fel.
Egyébként ez is jól összerakott Parkside cucc, a talpa aluöntvény, két hernyóval beállítható a talphoz a tárcsa merőlegessége, és minden kézreálló rajta. Mind a szög, mind a mélységütköző masszív műanyag, és olyan a kialakítása, hogy rögzítéskor recék fekszenek egymásba, esélye sincs kimozdulni. Szeretem.
Na így már értem. Te eddig a körfűrészt automatikusan, logikusan tudtad használni, mivel balkezesként a súlyt rátetted az asztalra, a levágandót-vágásvonalat meg láttad. Esetleg pont beterített a forgácskidobó, ha oldalra dobja ki.
Na most csináld meg ugyanezt a manővert ugyanonnan elindulva, de úgy, hogy jobbkezes legyél. Tehát a gépet jobbkézzel fogod, keresztbe nyúlva emeled fel a tárcsa védőburkát, és próbálod nézni a vágásvonalat. :) Kínlódás.
Na ezért csináltam vezetőt, amihez odacsapom a gépet, és tolom nyílegyenesen.
Izzy Swan baromságot mondott. Olyankor a gép ledől a pitsába és ökörhugyozást lehet vágni. Nem húz az úgy oldalra, csak a felsőmaróknál tapasztalható, hisz ott függőleges a tengely, centrifugálódik, míg itt vízszintes. Tudod esetleg linkelni? Nem keverted véletlenül össze a kettőt?
A kedvedért előbányásztam, és egy pillanatra bekapcsoltam az erkélyen, nincs benn lágyindÍtó (ennek ellenére viszonylag simán, rántás nélkül indul), sem fordulatszámszabályzás.
Lidl, de biztos korábbi akció maradványa. A lapja asszem 165-ös. 2 vezetősín is van hozzá, így 140 centi egyenesvágást tudsz vele. Ha lenne rá pénzem, és nem vettem volna meg a másikat, akkor megvenném. Bár nem tudom kispórolták-é belőle a fordszabot és a lágyindítót, ezek nekem meg kellenek, ahogy egy tisztességes porszívóba is kellene (a mastercsatlakozó mellett).