Az eredeti passzítófűrész az mindig rendelkezik gerinccel ( a mostaniak is mind), a fogazása álló (gyak nem vágja, hanem kaparja a kicsi forgácsait, és ettől vág finoman, hogy nem harapja).
A fogak hajtogatása nem egyenként történik, hanem maga a vágó szakasz van egyfajta S alakban hajtva (hogy ne szoruljon be vágás közben a fába), és eredetileg ez a fogsor szalag-edzett.
Lehet is látni, hogy a fogak sötétkék színben látszanak egy kb 5-6 mm csíkban végig a fűrészen.
A Pilana attól más, hogy ez nincs edzve, így reszelhető acélreszelővel.
Persze az edzettet is lehet élezni, de ahhoz magasabb keménységű cucc kell.
Egyébként ritka amikor passzítófűrészt kell élezni. Legalább is az én gyakorlatomban talán egész életemben 1X csináltam.
Mára egyszerűbb venni egy másikat. 10-15 évenként belefér.
Kérdés, később mire szánod, mit akarsz belőle készíteni?
Azt javasolnám, hogy legelőször -természetesen hosszában- a közepén elvágni, így már nagy eséllyel nem fog hosszában repedni, majd később, 2-3 hónap múlva fel lehet szelni a kívánt méretre. Közvetlen napfény, nedvesség ne érje. Egy év múlva száraznak tekinthető.
Szia, az élező aparát nem lenne rossz, ha nem lenne tojás a műa. görgő. Sajnos így használhatatlan. Lehet visszaküldöm. A fűrész tetszik... kipróbáltam szépen vág és könnyen. :-))
Én nem vettem észre hogy a bevágások, ékelések gyengítették volna az ajtót. Egy alkalommal sikeresen eltört a kulcs a zárban, észre sem vettem előtte, hogy el volt már repedve, de a törésvonalból látszódott, hogy nem mindenhol friss a törés. Minden szerszámom bent volt a műhelyben, az ajtó meg zárva. Egy erőteljes rúgással nyitottam ki, a tokból szakadt ki a zár betét lemez, az ajtón csak az egyik üveg repedt el. Ne feledjük, a ragasztó amivel az ékek be lettek ragasztva erősebb mint maga a fa. Ez itt szépen be is bizonyosodott. :)
köszönöm "torony 78" a paraméterek alapján én még a motoron kivül azt láttam hogy nagyobb az asztal és jobbra 825cm kitolható . a videókon iszonyatos pontosra be lehet állítani . Mlt 100 után már jó lenne valami pontosabb gép. lehet rámozdulok most amúgy is akciós.
Jaa és vettem egy illesztő fűrészt... Stanley-t. Nincs ez a márka egy kicsit túlárazva-túlmisztifikálva?
Mondjuk Én jutányos áron jutottam hozzá, de egyébként 4ezer valamennyi lett volna. A lidl akcióban, meg 3 rugóért lehet kapni 3 fűrészt. Illesztő, lyuk, meg rókafarkú.
Vettem még véső és gyalukés élezőt......megbántam :-((( kicsit hitványnak tűnik, főleg ennyiért.
Miután a fűrészgépem hajtóművét szétszedtem. Kitakarítottam. Megnéztük a csapágyakat (jók, nem lógnak), új anyát kellett rá esztergálni, mert a menet tönkrement a régin. Valaki meghúzta, mint a barom. A tengely végén lévő menetet is át kellett vágni. Jelzem mind colos. Azért fényképeztem le és tettem fel, mert sokunknak van Bosch gépe. Szerintem ugyanígy néz ki. Ha valaki esetleg házilag majd rászorul a javításra. Nem nagy kunszt.
Össze is raktam, bezsíroztam, de nem tömtem tele. Most sokkal szebb a hangja.
Ennek valahogy így kell belül kinéznie. (szerintem) Ahogy Paco is írja, szét kellene kötni és egyenként kimérni a tekercseket. Egymáshoz képest és a ház felé végtelen ellenállásnak kell lennie.
Szerintem jó lenne tudni, belül ki-kivel van. Mondjuk mindent lekötni és megmérni melyik tekercsnek melyik a másik vége. De valószínűleg tényleg valami bibi lehet a bekötéssel - vagy ez szándékos. Én úgy gondolom hogy deltában lesz az a motor.
Köszi :) Videókészítésben van még hova fejlődnöm azért, a humorom meg ... nos ha bejön és csak egy rövid félmosolyt hoz, az is jobb a semminél. Meg jól lehet vele feldobni a rossz videót :D
Paco, jajj .. utánanéztem .. bár ne tettem volna mert most még nagyobb a káosz :-) Illetve félig káoszos.
megtaláltam Józsi bácsi 50 perces videóját ahol egy ruszki 3 fázisú dög -> egyfázisúvá alakításánál kitér a delta/csillag kapcsolásra (11:37 -től rajzolgatja, magyarázza). Meg olvastam hogy 3 fázisú motornál van olyan, hogy csillagban indul és deltában működik tovább (merthogy csillagban kevesebb az áramfelvétel (nagyobb az elérhető nyomaték?? erre páran írták hogy baromság. NEM mondom meg hol olvastam ... jó, a gyakorikérdéseken :D )).
Kapcsolási sémákat is találtam rengeteget, azt hiszem álmomból le tudom most már rajzolni a csillagot és a deltát is :)
De ebből nem tudom hogy származtathatom ezt az én esetemre, ahol is ez a motor gyárilag egyfázisúnak tűnik.
Lementem, és kibogarásztam, lerajzoltam mi mihez van kötve, kb így néz ki (bocs a móricka jelölésekért, de talán érthető, főleg a valódi képpel együtt):
A netes okosítások után, ha az életem múlna rajta se tudnám megmondani, hogy ez most csillag vagy delta. A W és Z az OK hogy a belső tekercs(ek?) kivezetése(i?). Az egyik a kondi kék vezetékére van kötve, a másik közvetlenül a kapcsolóra. A kapcsoló az tuti jó, multiméterrel akkor sikít amikor kell, illetve a kapcsoló motor felé eső 1 és 2 érintkezőihez érintve is sikít bármilyen kapcsolóállásban, plusz még ellenállást mértem eközött a két pont között, 3.2 ohmot (hogy minek mértem mondjuk nemtom :-) ).
ez meg a kondi, így nézve nem látok rajta pörkölődést vagy púposodást:
Gondolom elég reménytelennek tűnök, nem is kell gyorstalpaló villanyászatbú, ez azért komoly szakmának tűnik :) csak gondolom megnyugtat valaki mielőtt szakihoz viszem hogy áááá, ez szarul van bekötve. Ááá, ez tuti a kondi lesz. Nade a szaki majd úgyis megmondja és meglátom érdemes-e beruházni még rá. Én tuti hogy nem kötök semmit sehova. Tuti elk*rnám ...
Nem kell drága korongot venni. Én piacos 400-as korongot vettem 9000-ért.
Van ismerős, aki cserépkályha csempét vág vele és azt mondja tök jó. Amúgy tényleg meg kell gondolni, hogy érdemes-e építeni. Van ahol foglalkoznak bérvágással, mondjuk nem tudom mennyiért.
Én egy barátommal csinálom, kettőnknek lesz annyi felvágandó téglája, hogy érdemes nekiállni.
vezetőgyűrűvel. és emiatt nem is a munkadarabot kell pontosan kivágni, hanem a sablont. a darabot csak nagyjából, utánna a maró marja végleges méretre.