Keresés

Részletes keresés

traktoros82 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98181

 

Üdv. mindenkinek!

Mire a jó a költözés......előkerült az egyik régóta elcsomagolt légpuskám. 

Viszont sajnos az alábbi repedés van a tuson. 

 

    

 

Szerintetek meg lehet ezt javítani mielőtt tovább repedne vagy eltörne? Vagy ez csere?

feketefelh Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98180

Lőttem pár fotót a vágásokról, de nem vittem túlzásba, mert főleg az ajtókat építettem befelé a műhelybe. 

 

Itt az állítólag megosztható link : https://goo.gl/photos/eaiaNzUPntCL3gvu8

 

Annyi bizonyos, hogy keresztben szebben vág, mint hosszában, viszont mind a két irányban erőlködés nélkül harapja ketté a fa atomjait.

 

A hangcsillapítást próbáltam figyelni, de valószínűleg akkor lenne fülbetűnő a különbség, ha némi Freud-ozás után visszatenném a régit. Ettől függetlenül inkább úgy mondanám finomabb a hangja. 

Előzmény: Törölt nick (98153)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98179

Szétszedtem. A másik végét egy tűgörgős csapágy támasztja, ott ahol a fogaskerék áttétel van (hasonlóan a kézi fúrógépekhez). A hosszirányú lógás (egyik) oka pedig a nagy csapágyat támasztó zéger (vagy seeger). Ugyanis az ~1,8mm vastag, a horony pedig, amibe befekszik láthatóan több, de oda nem férek be a tolómérővel.

 

Holnap átugrom a csapágyboltba, hátha van izmosabb seeger, esetleg hézagoló alátét, meg kap egy rendes csapágyat is.

Előzmény: halaloszto (98170)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98178

Forgás közben picit felmelegszik a csapágy, kitágul, megszorul. Ha kiforog akkor az rossz méretű volt.

Előzmény: rferi (98174)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98177

Most szívóztam egy fém csapágyfészekkel amibe megforgott a csapágy. Nem kis méretú csapágy hanem egy kb 6 cm átmérőjü. A másik csapágy meg az acéltengelyen forgott meg, úgy, hogy közel 2 mm lett a kotyogása.  

 

 

Előzmény: rferi (98174)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98176

Bőven elegendő a pajzsot melegíteni a csapágynál. Nem kell az egész motort ezért melegíteni.

Előzmény: rferi (98171)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98175

Az epoxi ragasztók nagy része hőre fellágyul így ki lehet szedni a csapágyat

Előzmény: rferi (98158)
rferi Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98174

mar egyszer ugye meg lett beszelve, hogy annak a csapagynak axialisan mozognia kell.

De mostmar azon vitazunk, hogy hogyan ragassza be!

A beragasztas ugy hulyeseg, ahogy van, de csak ragassza be, remelem csak elbaszodik az a moci, aztan mindenki atgondolja a tortenteket.

az total fikcio, hogy megforgott az a csapagy, ez egy femhaz, nem muanyag, nem tud megforogni benne, nem tagul ki, mint a muanyag a  minap.

Tobb szaz hasonlo motor ment at a kezemen, par wattol a partiz kilowattig, de egybe se kellett beleragasztani a csapagyat, pedig nemelyik…

De csak ragassza be! Meg a vegen itt is en leszek kulonben a hulye, mint a gany tetomnel!!

Előzmény: 409 (98172)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98173

Ezek nem hajszálpontos munkához készült szerszámok, csak asztalosipari gépek a fogyasztói társadalom számára. :(

Előzmény: feketefelh (98169)
409 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98172

 

 Megette a fene azt a tekercselést, ami 120°C-tól megsérül. Amúgy a pajzsot miért ne melegíthetné meg a csapágynál?? Ha könnyen szétszedhetőst akar, akkor a 641-est kell használni. Használom ezeket régóta, marha jó dolog. Aztán hinni mindenki azt hisz amit akar.

Előzmény: rferi (98171)
rferi Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98171

Aham, csakhogy ha beragasztja a csapágyat a pajzsba, majd a csapágyat feltolja a tengelyre, akkor gyakorlatilag össze is rakta a motort.

Namost a csapágy a tengelyen szorul rendesen, azt csak lehúzóval lehet leszedni, mostmár a csapágy megáll a pajzsban is, tehát amikor majd legközelebb szét akarja szedni a motort, akkor ott áll mint fasz a fürdőben, és nem tud mit kezdeni az egésszel, mert össze van gyógyulva mindenki mindennel, és nincs rajta fogás!!

És az egész mootort nem melegítheti meg, mert nagy valószínűséggel megsérül a tekercselés.

Előzmény: 409 (98165)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98170

nem erről van szó. hanem hogy egyetlen mélyhornyú golyóscsapágy tartja azt a tengelykét, a másik végén talán van egy bronz persely. nincs semmi ami axiálisan lokalizálná. a lógás amit látsz az a csapágy lógása. nem tudsz vele mit tenni, a konstrukcióból következik.

Vajk

Előzmény: feketefelh (98169)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98169

Akkor már csak az a kérdés, hogy van-e értelme szétszedni az áttételt hézagmentesítés céljából. Az a tippem, hogy a csapágyat rögzítő zéger-gyűrűnél lehet az a hézag.

Előzmény: halaloszto (98166)
409 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98168

 

  A csapágyrögzítő és hézagkitöltő "ragasztók" ehhez valók, éppen az ilyen probléma javítására fejlesztették, azt nyugodtan használhatod 0.4mm-es hézagig. Az egyéb ragasztókat természetesen nem erre találták ki, azok kerülendők.

Előzmény: Törölt nick (98159)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98167

Hoppácska! Kéremszépen, hoppácska! :-))

 

Elmulasztottam leírni, hogy én gyártottam a jobb oldali nútba T-alakú lécet, ami "kikerüli" azokat a biszbaszokat.  Így viszont csak elölről becsúsztatva lehet betolni az asztalkát. Mondjuk ez nem egy rettenetes probléma, de most már legalább értem, miért olyan könnyű neked :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (98164)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98166

a tiedben is fogaskerék van, csak nem is tudtad. 

 

a szénkefés motorok fordulata ebben a méret és teljesítménytartományban 10-30ezer/perc. az kicsit sok lenne a fűrészlapnak.


Vajk

Előzmény: feketefelh (98161)
409 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98165

"Na ez volt az egyik scifi dolog!

ESZEDBE NE JUSSON BERAGASZTANI!

 

Soha az életbe nem tudod kivenni a fészekből anélkül, hogy ne sérülne a pajzs!!"

 

Ne haragudj, de amit most írtál, az a "scifi"!!! Vagy 2évtizede van a Loctite-nek erre való ragasztója (pl. Loctite 603), ami melegítésre oldódik. A 603 -as emlékeim szerint 120°C-on, de van 90°C és 160°C között több fajta is. Szóval szét lehet szedni, és ez távolról sem elmélet, számtalanszor kipróbáltam.

Előzmény: rferi (98158)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98164

Hű tényleg .... most néztem a padlásos képeden, jól kivehető. Mik azok a b*szások benne? o.O

 

Az enyimen nem emlékszem, hogy lenne ilyen, de meg kellett most néznem, egyelőre képekről is töksima, és amikor csináltam a csúszkát nem emlékeztem ilyen akadályra:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136402620&t=9104263

Előzmény: feketefelh (98163)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98163

No csak azért kérdeztem, mert a jobb oldali csúszka az asztallapban nem olyan, mint a bal oldali. A bal végig egy fejre állított T-profil, a jobb viszont egy sima horony, csak van közben 3 pár belógó fül. Na mindegy, biztos világos lesz ha látom :) 

 

A új fűrészlapról is referálok majd képekkel.

Előzmény: Törölt nick (98153)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98162

De jó, hogy előnézetben ott a kép amit bemásolok, innen meg már eltűnik

 

LINK

 

 

Előzmény: feketefelh (98161)
feketefelh Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98161

Majdnem írtam, hogy szerintem ennél a gépnél a kettő ugyanaz, de tévedtem volna. Inkább megnéztem : van egy áttételház szerűség, abban van a fűrészlap tengely külön.

 

Előzmény: halaloszto (98152)
zodes Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98160

Tudom Feri, már írtam! :-)

 

Én viszont leszedtem a csapágyat satuval, köszörűvel..... máshogy nem lehetett :-(( Sima 6200 Z, megyek veszek egyet..

Előzmény: rferi (98158)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98159

Igenisértettem! Ez ennyire erős fémragasztó akkor? Mint a faragasztó a fához? (hogy hamarabb törik a fa, mint a ragasztási pont).

 

Tehát nem ragaszt! Felpontoz! (?) Vagy esztergályoshoz visz! Vagy .. új motort vesz! :)

Előzmény: rferi (98158)
rferi Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98158

"Zodes: "Én is úgy gondolom, hogy a csapágy megforog a fészekben" - jujj ... én nagyon remélem hogy nem :-) Bár ha igen, akkor még kipróbálom a Lee által javasolt Loctite-ot. De egyelőre sima csapágycsere, oszt möglássuk."

 

Na ez volt az egyik scifi dolog!

ESZEDBE NE JUSSON BERAGASZTANI!

 

Soha az életbe nem tudod kivenni a fészekből anélkül, hogy ne sérülne a pajzs!!

Előzmény: Törölt nick (98151)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98157

Én abból indultam ki, hogy a gyári csúszóasztalba vágott nút és a fix asztalon lévő nút egymással tökéletesen párhuzamos (ha nem az, akkor úgyis ba***hatom :-)

 

Ezért csináltam a leceket "pontosan" illeszkedőre, mert így ha belerakom a nútba, ők már párhuzamosak. Így már csak a fűrészlaphoz képesti derékszögre kellett koncentrálnom. Jelenleg egyáltalán nem kotyog és relatíve könnyen is csúszkál.

 

Tudom ... a bükkfa is dagadhat, deformálódhat és fog is nyilván. Abban bízok hogy időval max csak széltében dagad és nem girbegurba lesz, így ha nehezebbé válik a tologatás, majd akkor kicsit lecsiszolok a lecek oldalából.

Előzmény: Törölt nick (98155)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98156

Igenigen, én is így gondoltam.

Előzmény: Törölt nick (98155)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98155

Na ezt én is érdeklődve várom!

 

Apró észrevétel... A ragasztott tologatást nem lehetett volna úgy tökéletesen párhuzamosra csinálni, hogy egész egyszerűen ráraagasztod saccra, majd végigtolod a fűrészen és levágod a fölösleget? Ez halálpontosan párhuzamos lesz, nem? Vagy tévesen agyalok?

Előzmény: Törölt nick (98153)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98154

kis segítség a kommunikációhoz: a motornak az az eleje, ahol a kimenő tengely van. ahol felfogattad. a másik vége a hátulja ahol a venti is van.

Előzmény: Törölt nick (98151)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98153

Használd egészséggel! Sokkal szebb a vágáskép? Vagy sokkal könnyeben vág? Hangja? (zajcsillapítottnak írták - ez észrevehető ?

 

Küldöm este majd a képet a vezetőről és megnézem az tengelyirányú kotyogást is (most a melóhelyen vagyok).

 

Amúgy semmi extra nincs a vezetőlécekben: bükkfa lecekből van, ami nem magasabb mint a nút mélysége az asztalban, és a szélességét pedig addig szalagcsiszoltam amíg szépen bele nem csusszant a nútokba.  Aztán a nútokba raktam pár alátétet, hogy kijöjjön a két vezetősín az asztal síkjából. Majd, mivel két oldalon laminált bútorlapból készült a cucc (hogy jobban csússzon az asztalon) de ehhez ugye a faragasztó nem szeret ragaszkodni, ezért lemartam két csíkot a csúszka aljáról, csak hogy éppen eltűnjön a laminálás (tudom, miért nem kétkomponnesű epoxi?? :) mert az beszáradt, lévén korábban nem kupakoltam meg rendesen. így maradt a faragasztó) .

 

Aztán finoman, nem bőven, beragasztóztam a nútba rakott bükkfa leceket, rájuk helyeztem a csúszkát, jó nagy súlyt rá, majd addig kocogtattam/tologattam a csúszkát amíg a fűrészlaphoz képest derékszögben nem állt, és miután így "önpárhuzamosítottam" a vezetőleceket, hagytam megszáradni.

 

Kb. így készült. 

Előzmény: feketefelh (98149)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.26 0 0 98152

nem a motor tengelye az, hanem a fűrészlap tengelye. ugye?

Előzmény: feketefelh (98149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!