Annyi bizonyos, hogy keresztben szebben vág, mint hosszában, viszont mind a két irányban erőlködés nélkül harapja ketté a fa atomjait.
A hangcsillapítást próbáltam figyelni, de valószínűleg akkor lenne fülbetűnő a különbség, ha némi Freud-ozás után visszatenném a régit. Ettől függetlenül inkább úgy mondanám finomabb a hangja.
Szétszedtem. A másik végét egy tűgörgős csapágy támasztja, ott ahol a fogaskerék áttétel van (hasonlóan a kézi fúrógépekhez). A hosszirányú lógás (egyik) oka pedig a nagy csapágyat támasztó zéger (vagy seeger). Ugyanis az ~1,8mm vastag, a horony pedig, amibe befekszik láthatóan több, de oda nem férek be a tolómérővel.
Holnap átugrom a csapágyboltba, hátha van izmosabb seeger, esetleg hézagoló alátét, meg kap egy rendes csapágyat is.
Most szívóztam egy fém csapágyfészekkel amibe megforgott a csapágy. Nem kis méretú csapágy hanem egy kb 6 cm átmérőjü. A másik csapágy meg az acéltengelyen forgott meg, úgy, hogy közel 2 mm lett a kotyogása.
Megette a fene azt a tekercselést, ami 120°C-tól megsérül. Amúgy a pajzsot miért ne melegíthetné meg a csapágynál?? Ha könnyen szétszedhetőst akar, akkor a 641-est kell használni. Használom ezeket régóta, marha jó dolog. Aztán hinni mindenki azt hisz amit akar.
Aham, csakhogy ha beragasztja a csapágyat a pajzsba, majd a csapágyat feltolja a tengelyre, akkor gyakorlatilag össze is rakta a motort.
Namost a csapágy a tengelyen szorul rendesen, azt csak lehúzóval lehet leszedni, mostmár a csapágy megáll a pajzsban is, tehát amikor majd legközelebb szét akarja szedni a motort, akkor ott áll mint fasz a fürdőben, és nem tud mit kezdeni az egésszel, mert össze van gyógyulva mindenki mindennel, és nincs rajta fogás!!
És az egész mootort nem melegítheti meg, mert nagy valószínűséggel megsérül a tekercselés.
nem erről van szó. hanem hogy egyetlen mélyhornyú golyóscsapágy tartja azt a tengelykét, a másik végén talán van egy bronz persely. nincs semmi ami axiálisan lokalizálná. a lógás amit látsz az a csapágy lógása. nem tudsz vele mit tenni, a konstrukcióból következik.
Akkor már csak az a kérdés, hogy van-e értelme szétszedni az áttételt hézagmentesítés céljából. Az a tippem, hogy a csapágyat rögzítő zéger-gyűrűnél lehet az a hézag.
A csapágyrögzítő és hézagkitöltő "ragasztók" ehhez valók, éppen az ilyen probléma javítására fejlesztették, azt nyugodtan használhatod 0.4mm-es hézagig. Az egyéb ragasztókat természetesen nem erre találták ki, azok kerülendők.
Elmulasztottam leírni, hogy én gyártottam a jobb oldali nútba T-alakú lécet, ami "kikerüli" azokat a biszbaszokat. Így viszont csak elölről becsúsztatva lehet betolni az asztalkát. Mondjuk ez nem egy rettenetes probléma, de most már legalább értem, miért olyan könnyű neked :)
Soha az életbe nem tudod kivenni a fészekből anélkül, hogy ne sérülne a pajzs!!"
Ne haragudj, de amit most írtál, az a "scifi"!!! Vagy 2évtizede van a Loctite-nek erre való ragasztója (pl. Loctite 603), ami melegítésre oldódik. A 603 -as emlékeim szerint 120°C-on, de van 90°C és 160°C között több fajta is. Szóval szét lehet szedni, és ez távolról sem elmélet, számtalanszor kipróbáltam.
Hű tényleg .... most néztem a padlásos képeden, jól kivehető. Mik azok a b*szások benne? o.O
Az enyimen nem emlékszem, hogy lenne ilyen, de meg kellett most néznem, egyelőre képekről is töksima, és amikor csináltam a csúszkát nem emlékeztem ilyen akadályra:
No csak azért kérdeztem, mert a jobb oldali csúszka az asztallapban nem olyan, mint a bal oldali. A bal végig egy fejre állított T-profil, a jobb viszont egy sima horony, csak van közben 3 pár belógó fül. Na mindegy, biztos világos lesz ha látom :)
Majdnem írtam, hogy szerintem ennél a gépnél a kettő ugyanaz, de tévedtem volna. Inkább megnéztem : van egy áttételház szerűség, abban van a fűrészlap tengely külön.
"Zodes: "Én is úgy gondolom, hogy a csapágy megforog a fészekben" - jujj ... én nagyon remélem hogy nem :-) Bár ha igen, akkor még kipróbálom a Lee által javasolt Loctite-ot. De egyelőre sima csapágycsere, oszt möglássuk."
Na ez volt az egyik scifi dolog!
ESZEDBE NE JUSSON BERAGASZTANI!
Soha az életbe nem tudod kivenni a fészekből anélkül, hogy ne sérülne a pajzs!!
Én abból indultam ki, hogy a gyári csúszóasztalba vágott nút és a fix asztalon lévő nút egymással tökéletesen párhuzamos (ha nem az, akkor úgyis ba***hatom :-)
Ezért csináltam a leceket "pontosan" illeszkedőre, mert így ha belerakom a nútba, ők már párhuzamosak. Így már csak a fűrészlaphoz képesti derékszögre kellett koncentrálnom. Jelenleg egyáltalán nem kotyog és relatíve könnyen is csúszkál.
Tudom ... a bükkfa is dagadhat, deformálódhat és fog is nyilván. Abban bízok hogy időval max csak széltében dagad és nem girbegurba lesz, így ha nehezebbé válik a tologatás, majd akkor kicsit lecsiszolok a lecek oldalából.
Apró észrevétel... A ragasztott tologatást nem lehetett volna úgy tökéletesen párhuzamosra csinálni, hogy egész egyszerűen ráraagasztod saccra, majd végigtolod a fűrészen és levágod a fölösleget? Ez halálpontosan párhuzamos lesz, nem? Vagy tévesen agyalok?
Használd egészséggel! Sokkal szebb a vágáskép? Vagy sokkal könnyeben vág? Hangja? (zajcsillapítottnak írták - ez észrevehető ?
Küldöm este majd a képet a vezetőről és megnézem az tengelyirányú kotyogást is (most a melóhelyen vagyok).
Amúgy semmi extra nincs a vezetőlécekben: bükkfa lecekből van, ami nem magasabb mint a nút mélysége az asztalban, és a szélességét pedig addig szalagcsiszoltam amíg szépen bele nem csusszant a nútokba. Aztán a nútokba raktam pár alátétet, hogy kijöjjön a két vezetősín az asztal síkjából. Majd, mivel két oldalon laminált bútorlapból készült a cucc (hogy jobban csússzon az asztalon) de ehhez ugye a faragasztó nem szeret ragaszkodni, ezért lemartam két csíkot a csúszka aljáról, csak hogy éppen eltűnjön a laminálás (tudom, miért nem kétkomponnesű epoxi?? :) mert az beszáradt, lévén korábban nem kupakoltam meg rendesen. így maradt a faragasztó) .
Aztán finoman, nem bőven, beragasztóztam a nútba rakott bükkfa leceket, rájuk helyeztem a csúszkát, jó nagy súlyt rá, majd addig kocogtattam/tologattam a csúszkát amíg a fűrészlaphoz képest derékszögben nem állt, és miután így "önpárhuzamosítottam" a vezetőleceket, hagytam megszáradni.