Köszönöm a hozzaszolást maro asztal ügyben, folyamatosan töröm én is a fejem.....Ha nem a gyari beállitast hasznalom akkor a marasi magassagot hogyan ellenőrzöm majd?Elsöre az tünik logikusnak hogy a mozgo keret es a sint tarto fix szerkezetnél mernem a tavolsagot.Nem vagyok biztos benne de Repülögöpépitö regen csinalt volna valami magassag meröt!
Amugy ma probalgattam a gépet elég jonak latszik, hiaba a legolcsobb(csak tartos is legyen)
Az biztos, hogy a forgácslapot nem választanám. Az mdf is biztosan jó, ha a Festoolnak is megfelel, de pl. én annyira nem szeretem. Én rétegelt lemezből csináltam az enyémet, elég strapabíró, nincs rajta felületkezelés sem. Ha valami rákerül, picit megcsiszolom, és megy tovább.
köszi! jó kis elméleti szaki leszek hamar, reggel meg megyem a műhelybe gyakorolni. rendes energiát tett a manusz az anyagba. az angol szerencsére nem probléma egyáltalán, bér kicsit ki vagyok esve a gyakorlatból, majd két hete nem voltam melóban, ahol az egész nap angolul megy.
Annak ellenére hogy úgy sejtem, nem vagy "beginner" talán neked is lesz benne hasznos infó (nem tudom az angol mennyire probléma, én nagyjából megértem, de sokszor nem is kell a szövegértés)
Én annó átfutottam rajta, az első rész nem annyira érdekes de pl ebben a részben 2:30-tól kitárgyalja, miért ne a fűrészgépet hibáztassuk, ha nem tudunk egyenest vágni vele, majd be is mutatja, hogy kéne. Egyenes mentén, görbén ... stb, sztem érthetően végigmegy a gyakoribb szitukon. Szerintem ad hasznos tippeket.
Véletlenül akadtam rá az általad linkelt kis elszívó más néven futó változatára, és a vélemények nem valami rózsásak róla, ráadásul ott 35 literesnek írják a tartályt, hajlamos vagyok inkább annak hinni, bár lehet, hogy az eltérés az ahhoz adott redős szűrő miatt adódik.
Szóval úgy néz ki, mindent összevetve egy porszívóval biztosan felér, de sokkal többet nem érdemes várni tőle.
Ráadásul úgy, ahogy ott az egyik képen látható, rendszerbe kötve jó eséllyel elbukna.
2240 x 20 x 0,65 mm és a fogosztása 3TPI (8milliméterenként vannak a fogak). Ez a lap vastagabb fa fűrészeléséhez a legalkalmasabb. Ezek Flex-back lapok, tehát nagy igénybevételt is kibírnak mert edzett lapok!
És a vastag lappal ilyen a hosszában végzett vágási felület. És még ami fontos, hogy a fűrészport teljesen kihordja a vágott felületről!
1 db. 2240 x 13 x 0,36 mm 6 TPI (4 milliméterenként vannak a fogak)
2 db. 2240 x 13 x 0,5 mm 6 TPI
Ezek a lapok is edzettek, tehát nagy igénybevételt is kibír. Ezeket elsősorban keresztvágáshoz, és vékony lécek hosszanti vágásához vásároltam.
Aztán az elszakadt Makita szalagom helyett vásároltam egy új Makita szalagot 2240 x 13 x 0,5 4 TPI (6 milliméterenként vannak a fogak) . Természetesen ez is edzett lap!
A Boronkay cégtől rendelhető bármilyen méretben, bármilyen lap, profi módon megélezik. Természetesen nem ők az egyetlenek akik ilyennel foglalkoznak, de én úgy tudom, csak nekik van ilyen edzett lapuk amit én is vásároltam. De lehet, hogy tévedek, hiszen elég nagy ez az ország lehet másnak is van ugyanilyen terméke.
Tegnap kipróbáltam a vastag lapot, nagyon jó lap. Kényelmesen lehet vele dolgozni, szépen egyenesen vág és a vágási felület is szinte tökéletesnek mondható.
Ma a 13 x 0,5 mm 6TPI lappal keresztvágásokat végeztem a meggyalult, lábaknak való 3 cm vastag borovi fenyőből. A vágási felület nagyon szép, nincs kiszakadás. Hibátlan!!!
Meg nem volt idom az utolsó 100 hozzászólást elolvasni, de hátha még nem lelted meg a végső és egyedül üdvözítő megoldást a maró rögzítésére.
Nekem egy gyári Einhell alumínium asztalom van. Nem mondanám, hogy elégedett vagyok vele, de a rögzítési megoldása jól működik, és szerintem a tiedhez is lehet valami hasonlót csinálni.
Ahol a maró talpa az asztal síkját éri ott az asztal kb. 3-4 mm vastag, körülötte kb. 8. Így a maró egy neki kialakított "lukba" ficcen bele, oldalra nem mozog. A függőleges mozgását pedig 4 L alakú vasdarab akadályozza ( egyik száruk kb 5 cm a másik kb. fél cm), ezek 4 irányból benyúlnak a talp alá. 1-1 szárnyasanya szorítja őket a talpra. Így nincs macerálva a talp. a csavarok 5-ösök vagy 6-osok ( de biztos elkészíthetőek M12-ből is :) )
Sajna most nem tudok képet készíteni neked a megoldásról. De talán így is érthető
Lenne egy kérdésem. Nemrégiben kaptam egy Parkside körfűrészt, szépen vág, ergonomikus, stb... egyetlen dolog hiányzik, de az nagyon: egy vezetősín. Tudnátok abban segíteni, hogy lehet-e ehhez a géphez vásárolni valahol, vagy nekem valakivel külön legyártatni, vagy van-e valakinek egyéb ötlete?
Részemről (amit csak lehet) gépsatuban fúrok. Annak a talpát lazítom fel egy kicsit, reverse-et adok a gépnek - és amikor elhelyezte magát, megszorítom a satut. Utána mehet a fúrás normális forgásirányban :-)))
Én is maróasztalt akarok bütykölni, forgácslap + 2mm-es alulemez segítségével. Csak az a kérdéses, miként fog a hőtágulás hatására viselkedni ez a szendvics.
Általában kézzel tartom meg a fúrandó anyagot. Ha mégis le kell szorítani, és ilyen többlépcsős a fúrás, akkor kifúrom a kicsivel, leeresztem az asztalt fellazítom a szorítót.
Kikapcsolt állapotban ráeresztem a vastag fúrót, és elkezdem kézzel visszafelé forgatni. Ilyenkor bepozicionálja az anyagot középre.
Nekem nem az szokott lenni a gondom, hogy sűrűn fúrok 5 centinél vastagabbat - hanem amikor több lépésben fúrok ki egy nagyobbnak mondható lukat. (Tudom, nem szakszerű, de van még 22-es fúróm is - 12-esre leesztergált szárral.)
Ilyenkor mondjuk egy 3-assal fúrok elő (kb. a következő fúró keresztélének a méretével), utána jön a "majdnem méret", aztán "kalibrálás" végső méretre (példaként mondjuk 12-es méretre).
Ilyenkor van az, hogy mindenképp mozdítani kell, mert a 3-as fúró hossza meg a 12-esé ugye nagyon eltér.
Mindenkinek köszönöm a válaszokat a fogasléccel kapcsolatban!!
A fogasléces emelést csak azért "tartom" jónak, mert igaz, csak 2x használtam oszlopos fúrót, de állandóan kellett állítani az asztal magasságát, vagy a fúrószár cseréje, vagy a löketmagasság miatt, de számomra katasztrofálisnak tűnt.
Ha most veszek egyet, jól akarok dönteni. De 20,000ft-ot csak emiatt nem biztos, hogy kifizetnék.
Ha megkönnyíti a nagy ritka használatot, akkor megéri.
Kifúrom vele az öt centit, felemelem az anyagot és aláteszek egy deszkát (akár 5cm-est) és fúrom tovább. El nem tud mozdulni oldalra, mert a fúró megvezeti.
Az a gyanúm, hogy a vastag (és széles) lapot nem képes a szerkezet úgy megfeszíteni, hogy a két kerék között tökéletesen egyenesen fusson, marad egy kis íve, ami miatt vastagabb anyagnál már nem fér el a kerfben, hanem súrolja a vágott felületet.
A 0,6 mm már akkor is vastag a 200-as gépre, ha nem izmos anyagból van, de ha nem hőkezelt fogakkal készült, akkor muszáj hogy acélos legyen az egész szalag, így pedig már igencsak nehezen hajlítható ekkora sugárral.
A 300-asomon jelenleg 8-as és 13-as szalagot használok, szélesebbet nem is igen tervezek rá, talán 15-ösből valami edzett fogú hajlékony lapot, asszem Boronkayéknál készítenek ilyet.
Úgy van, ahogy más is írta: a nem ipari kategóriás fúrógép asztala mindenképpen elmozdul, akár kézzel, akár fogasléccel emeled.
Az én Einhell 1020-asom asztala fellazítva mm-eket mozog jobbra-balra.
Mondjuk a 80 mm-es lökete miatt ritka az, hogy fúrás közben kell állítani, sőt még ezt is igyekszem elkerülni azzal, hogy az asztal magassága egy leginkább használatos magasságra van beállítva, és több különböző vastagságú falapot tartok rajta, ezek variálásával korrigálom a tárgy méretéből vagy a fúrószár hosszából adódó magasság különbségeket.
Tudom, a falapok, pláne a közéjük kerülő porral együtt nem garantálnak olyan tökéletes felületet, mint az öntvény tárgyasztal, de nem is igen végzek százados pontosságot igénylő munkákat, nekem eddig bőven megfelelt ez a megoldás.
Mellesleg a fogaslécet még a használatba vétel után nem sokkal odahefteltem az oszlophoz, nem voltam megelégedve a szorítógyűrű tartásával.
Ha netán akkora tárgyat kéne fúrnom, ami nem fér el a fúrószár és az asztal között, akkor sincs gond, mert nem csak az asztalt, hanem a komplett fúróegységet is el lehet fordítani az oszlopon, úgy emlékszem, egyszer már szükség is volt erre - bár lehet, hogy csak próbaképpen fúrtam így vele.
Az elszívóról éppen mostanában érdeklődtem, mert a meglévő porszívóm majdani cseréjére ezt szemeltem ki, de senki nem válaszolt, így gondolom nincs róla tapasztalat.
No de majd te!
A paraméterek biztatóak, vedd csak meg, aztán várjuk az elégedett beszámolót.
"oszlopos fúrónál mennyire zavaró az "asztal" fogasléc nélküli magasságának állítása? Sűrűn kell állítani a magasságot, de még ugye oldal irányban is elmozdul..."
(Szerintem) nagyon zavaró.
Az én felfogásomban az ilyen oszlopos fúrógép használata durván korlátozott.
Persze, ezzel nem mindenki ért egyet - de amikor egy nagyobb lukat 3 lépésből akarok kifúrni (pl. 3-11-12 -es lépésekben) akkor (nekem legalábbis) nem elég a szokásos 50 mm-es löket, amit a kis, fűszerüzleti oszloposok egy fogásból tudnak.
Asztal mozgatással viszont elmegy az oldalirányú furatközpont is.
Persze, vissza lehet rá állni különböző trükkökkel - de azért jobb az, ha nem megy sehova (pl. ha van egy rögzíthető vezetőléc az oszlopon - még nem is kell hogy fogasléc legyen - csak vezesse meg oldalirányba az asztalt).
Ha a 200-as a kerék átmérő akkor szerintem nem bírja a 0,6-os vastagságot. Az már elég merev lap és ezt a kis sugarat nem bírja. Ennek a feszítéséhez nagyobb erő is kell. Már lehet hogy a kerék csapágyak sem szeretik. Meg még 15 széles is. A kerekek szélessége sem lehet több.