Általában kézzel tartom meg a fúrandó anyagot. Ha mégis le kell szorítani, és ilyen többlépcsős a fúrás, akkor kifúrom a kicsivel, leeresztem az asztalt fellazítom a szorítót.
Kikapcsolt állapotban ráeresztem a vastag fúrót, és elkezdem kézzel visszafelé forgatni. Ilyenkor bepozicionálja az anyagot középre.
Nekem nem az szokott lenni a gondom, hogy sűrűn fúrok 5 centinél vastagabbat - hanem amikor több lépésben fúrok ki egy nagyobbnak mondható lukat. (Tudom, nem szakszerű, de van még 22-es fúróm is - 12-esre leesztergált szárral.)
Ilyenkor mondjuk egy 3-assal fúrok elő (kb. a következő fúró keresztélének a méretével), utána jön a "majdnem méret", aztán "kalibrálás" végső méretre (példaként mondjuk 12-es méretre).
Ilyenkor van az, hogy mindenképp mozdítani kell, mert a 3-as fúró hossza meg a 12-esé ugye nagyon eltér.
Mindenkinek köszönöm a válaszokat a fogasléccel kapcsolatban!!
A fogasléces emelést csak azért "tartom" jónak, mert igaz, csak 2x használtam oszlopos fúrót, de állandóan kellett állítani az asztal magasságát, vagy a fúrószár cseréje, vagy a löketmagasság miatt, de számomra katasztrofálisnak tűnt.
Ha most veszek egyet, jól akarok dönteni. De 20,000ft-ot csak emiatt nem biztos, hogy kifizetnék.
Ha megkönnyíti a nagy ritka használatot, akkor megéri.
Kifúrom vele az öt centit, felemelem az anyagot és aláteszek egy deszkát (akár 5cm-est) és fúrom tovább. El nem tud mozdulni oldalra, mert a fúró megvezeti.
Az a gyanúm, hogy a vastag (és széles) lapot nem képes a szerkezet úgy megfeszíteni, hogy a két kerék között tökéletesen egyenesen fusson, marad egy kis íve, ami miatt vastagabb anyagnál már nem fér el a kerfben, hanem súrolja a vágott felületet.
A 0,6 mm már akkor is vastag a 200-as gépre, ha nem izmos anyagból van, de ha nem hőkezelt fogakkal készült, akkor muszáj hogy acélos legyen az egész szalag, így pedig már igencsak nehezen hajlítható ekkora sugárral.
A 300-asomon jelenleg 8-as és 13-as szalagot használok, szélesebbet nem is igen tervezek rá, talán 15-ösből valami edzett fogú hajlékony lapot, asszem Boronkayéknál készítenek ilyet.
Úgy van, ahogy más is írta: a nem ipari kategóriás fúrógép asztala mindenképpen elmozdul, akár kézzel, akár fogasléccel emeled.
Az én Einhell 1020-asom asztala fellazítva mm-eket mozog jobbra-balra.
Mondjuk a 80 mm-es lökete miatt ritka az, hogy fúrás közben kell állítani, sőt még ezt is igyekszem elkerülni azzal, hogy az asztal magassága egy leginkább használatos magasságra van beállítva, és több különböző vastagságú falapot tartok rajta, ezek variálásával korrigálom a tárgy méretéből vagy a fúrószár hosszából adódó magasság különbségeket.
Tudom, a falapok, pláne a közéjük kerülő porral együtt nem garantálnak olyan tökéletes felületet, mint az öntvény tárgyasztal, de nem is igen végzek százados pontosságot igénylő munkákat, nekem eddig bőven megfelelt ez a megoldás.
Mellesleg a fogaslécet még a használatba vétel után nem sokkal odahefteltem az oszlophoz, nem voltam megelégedve a szorítógyűrű tartásával.
Ha netán akkora tárgyat kéne fúrnom, ami nem fér el a fúrószár és az asztal között, akkor sincs gond, mert nem csak az asztalt, hanem a komplett fúróegységet is el lehet fordítani az oszlopon, úgy emlékszem, egyszer már szükség is volt erre - bár lehet, hogy csak próbaképpen fúrtam így vele.
Az elszívóról éppen mostanában érdeklődtem, mert a meglévő porszívóm majdani cseréjére ezt szemeltem ki, de senki nem válaszolt, így gondolom nincs róla tapasztalat.
No de majd te!
A paraméterek biztatóak, vedd csak meg, aztán várjuk az elégedett beszámolót.
"oszlopos fúrónál mennyire zavaró az "asztal" fogasléc nélküli magasságának állítása? Sűrűn kell állítani a magasságot, de még ugye oldal irányban is elmozdul..."
(Szerintem) nagyon zavaró.
Az én felfogásomban az ilyen oszlopos fúrógép használata durván korlátozott.
Persze, ezzel nem mindenki ért egyet - de amikor egy nagyobb lukat 3 lépésből akarok kifúrni (pl. 3-11-12 -es lépésekben) akkor (nekem legalábbis) nem elég a szokásos 50 mm-es löket, amit a kis, fűszerüzleti oszloposok egy fogásból tudnak.
Asztal mozgatással viszont elmegy az oldalirányú furatközpont is.
Persze, vissza lehet rá állni különböző trükkökkel - de azért jobb az, ha nem megy sehova (pl. ha van egy rögzíthető vezetőléc az oszlopon - még nem is kell hogy fogasléc legyen - csak vezesse meg oldalirányba az asztalt).
Ha a 200-as a kerék átmérő akkor szerintem nem bírja a 0,6-os vastagságot. Az már elég merev lap és ezt a kis sugarat nem bírja. Ennek a feszítéséhez nagyobb erő is kell. Már lehet hogy a kerék csapágyak sem szeretik. Meg még 15 széles is. A kerekek szélessége sem lehet több.
Sajnos mindig is lesznek hibás termékek. De menet közben is meghibásodhat még akár egy csapágy is. Van nekem is olyan maróm, amin ha kézzel forgatom körbe a csapágyát akkor érezni lehet, hogy van benne valami spén darabka mert kapar és akad. Van olyan marófejem is amin a csapágyon nincs porvédő, már tapasztaltam annál, hogy elkezdte megégetni a csapágy a munkadarabot mert elkezdett szorulni. Egy alapos kimosás és olajozás után megint jó volt.
Ha már munkavédelem, akkor azon is gondolkozz el, hogy jó ötlet e gugolva marni a géppel úgy hogy egy vonalban van a fejed a maróval. A gugolós helyzet amúgy is elég bizonytalan, könnyen billeg az ember teste ami ugye nem szerencsés egy gyorsan pörgő gép esetében főleg ha kézben van a gép. Elég ha kicsit megbillensz hátra és a gép még pörögve az öledben köt ki. A sámli használata nem szégyen.
Jobban át kell gondolni előre, minden géppel végzett műveletnél, hogy hogyan biztonságos a gép használata. Vigyázz magadra, csak egy van belőled.
Szerintem beállítás probléma miatt visít a lap. Ha az oldalsó vezető netán ráfut már a fogtőre vagy a fogra akkor az adhat ki ilyen hangot. Ellenőrizd le a hátsó támasztó beállítását is. Ez az egyik legjobb módszer :
A szalagfűrész szinte az egyik legfontosabb gép az asztalos műhelyben mert nagyon sokoldalúan használható. Pontos munkát csak akkor tudunk vele végezni, ha a vezetőit is pontosan állítjuk be, nem lehet sem túl laza, sem túl szoros a vezetőpofák beállítása és a szalag támasztó[...] Bővebben!Tovább »
Én kb 70 ceni anyagot vágtam még fel vele, úgyhogy nagy tapasztalatom nincs vele. Az elmúlt két hétben talán 30 perc volt a legtöbb idő amit a műhelyben töltöttem egyszerre.
Úgy csináltam! Minden deszka egyik oldalát kimartam, majd jön mindegyik másik oldala. Nem nagyon vagyok bepánikolva, mert elsőre nem sikerült, volt kb 1 mm szintbeli eltérés. Az a baj, hogy pont megfelelő számú deszkát szabtam le és vastagodtam le, így nem nagyon lehet hibázni. Holnap nem tudom, hogy lesz-e rá időm, de ha másnem hétfőn nekiesek és mennie kell a dolognak.
Ma nem tudtam kipróbálni a dekopírfűrészt, mert nagyon belemelegedtem a munkába! Az új szalagfűrészlap használatakor azt vettem észre, hogy ezek a nagy fűrészfogak az összes fűrészport kihordják a vágás helyéről!
Mikor a fát kettéfűrészeltem, a fa egyik oldalán sincs semennyi odatapadt fűrészpor sem! Meglepő, de így van! Neked is feltűnt ez? A fogak között van elegendő hely, hogy a fűrészport teljesen kihordja.
Nem is olyan rég volt szó a munkavédelemről. Ebben a témában szemezgetnék én is:
Karácsony előtt csináltam egy madáretetőt, ami közben nagy szerencsémen múlott csak, hogy nem lett bajom. Egy wolfcraft felsőmaró készlettel dolgoztam. Ezt a készletet nyáron vettem és rögtön az első munkám során problémám adódott vele, mert leesett az egyik fejről a csapágy. Megtanultam, hogy erre oda kell figyelni. Most viszont ennél csúnyább dolog történt. Egy másik marófejről marás közben szétrobbant a csapágy. Körülbelül 5-6 darabban találtam meg a földön. Jó nagyot csapott a nadrágon. Amennyiben ez nyáron történik, tuti a combomból szedem ki a fémdarabkákat. Az volt a nagy szerencsém, hogy akkor állva martam és nem úgy ahogy előtte 5 perccel, amikor a fejem egy vonalban volt a marófejjel (mellette guggoltam). Bár volt rajtam védőszemüveg, de pont a biztonság miatt folytattam állva a műveletet.
A marófejeket azonnal visszavittem a multihoz (Bauhaus), ahol szó nélkül felajánlották a levásárlást. Sajnos csak wolfcraft készletük volt polcon, viszont ennek már más volt a csomagolása. Remélem ez a készlet már tartósabb lesz.
Valószínűleg kicsi a homlokszög vagy lehet hogy negatív. Nézd meg a jó lapon hogy mennyire dől előre a fog legalább annyira kell dőlni a fognak a sivítós lapon is. Ha a fogcsúcsok hegyén fénylő pontokat látsz életlen a lap. Tudsz fotót feltenni a lapról oldal nézetből?
egyiket sem használtam még sosem. de úgy tűnik előnyös ha a színén van egy merőleges rész, így a csiszolás-gyalulás mélységétől nem megy az illesztési vonal oldalra, ami hülyén nézhet ki.
megcsinálod az egyik oldalt minden, aztán odateszed és a készhez állítod a magasságát a késnek hogy pont passzoljon vele. tehát hogy a fán levő csap illeszkedjen a késen levő "csap"pal.