Mindenképpen két oldalon zárt kell. Elvileg az "RS" kivitel is beszerelhető, SKF katalógus szerint 120 fokig jó és a 6003-2RS határfordulatszáma 13000 ford/perc. Nem tudom mennyi a fűrész fordulatszáma, de gondolom ez alatt van.
Kicsit meglepődtem az első mondatodon így hozzám címezve a hozzászólást, azt hittem, személyeskedsz :)
De aztán láttam, hogy csak mérgelődsz.
Egyébként erre a csapos befogóhoz sima lap használatra úgy látom, a gyár is ráérzett, mert az a két kis biszbasz, ami a belinkelt fotón az imbuszkulcsok mellett van, az ilyen szorítós befogónak tűnik, ami felakasztható a karok végén a kampóra, így már kompatibilis lehet a nem csapos lapokkal.
Mondjuk, ahogy a csavar áll, a szorítós lap jó eséllyel keresztben lesz, tehát el kell forgatnod a gépet 90 fokkal.
A szerviz az ~120 km-re van, 500 km és 2 nap rámegy. Max a dunaföldvári Aldiba vinném az csak 20 km. De mostmár úgy vagyok vele, hogy azért is megcsinálom, nem igaz, hogy kifog rajtam. :)
Észrevennék, hogy szét volt már szedve, lehet a szervizben emiatt elveszne a gari, és egy raklap pénzt kifizettetnének.
Csak akkor próbálkoznék gariztatni, ha pl. leégne a motorja. Még egy kicsit szenvedek vele inkább.
Azt a rudat kiszedtem, jó görbe volt. Nagyjából kiegyengettem, de végül inkább csináltam egy újat. Sajnos érdemben nem változott. Szerintem a rúdon forgó "zsanér" a hiba oka, elég csálé szegénykém, gyanítom, hogy nem egyforma ívet ír le a két oldala. Fogok csinálni egy új példányt, ha sikerül szereznem egy darab 70x40-es vagy 50-es zártszelvényt. A csavar amit mondasz azért van csak, hogy hozzárögzíti a zsanért a tengelyhez, így nem zsanér két lyukánál forog (hamar kikopna), hanem az egész tengely fordul a 3 leszorító lemez alatt.
Köszi, ha már szétszedted akkor nem érdekes, csak az alátétek pozíciója kellett volna.
Épp most akartam ku*va okos lenni és figyelmeztetésként leírni pali293-nak a problémámat ennek a projektneka kapcsán, hogy nevezetesen a linken szereplő videóban a faszinak milyen jó dolga van hogy "sima" (most már tudom hogy csapnélkülinek kell hívni) fűrészlapot is befoghat a pözsó gépébe. Merthogy ugye az enyémbe csak "tévégű" (csapos) fűrészlap fogható. Ami ugye alapvetően jó, csak éppen olyan munkáknál ahol belül indul és belül is végződik a vágás, egy likat kell fúrni és bizonyos esetekben nem kóser, ha a fűrészlap szélességének többszörösét kell kifúrni, hogy a hülye pöcök a fűrészlap végén is átférjen. Nos ilyen volt ez a projekt is. Amit úgy oldottam meg, hogy amikor körbeértem, egyszerűen átvágtam majd ragasztottam a gyűrűket, annyira vékony és szép a vágás hogy csak az veszi észre aki tudja hogy ott van.
De ahogy látom, lehettem volna kreatívabb is ... köszi Schnitt a linket!
Ettől függetlenül érdemes megfontolni és megnézni, milyen fűrészlapokat támogat a masina.
Egyébként hogy a konkrét témához is hozzászóljak: nekem egy ilyen Güdém van, kb az az árkategória amit pali293 is keres. Jó, hát nem épp szürkeöntvény az asztala :) de amire nekem kellett (vékony rétegelt lemez, vékony bükkfa) arra tökéletesen megfelelt, maga az asztal egyébként egyenes. Ami egy kicsit homokos rajta, az a leszorító pofa, vagy mi ... nem teljesen párhozamos az asztallappal (de mondjuk be lehet lőni kis erőszakkal), viszont legtöbbször nincs is rá szükség.
És szerintem az öntvény talán néha túlzás is ilyen kategóriához (nem, nem irigy :-) ) ... végülis nem 5 centi vastag tölgyfapallóból kanyarítom ki a munkát.
Ja, meg az elfújója se ér sokat. Najó, konkrétan semmit. Szerintem egy szuszugó csecsemő több levegőt fújhat az orrán keresztül (ezen a képen a réz csőr, középen):
De ami a lényeg: vágni szépen vág, én vettem sűrűbb és ritkább fogú lapokat is. És eddig üzembiztos is. Ja, ami nekem igen meglepő volt még: nagyon csendes, magas fordulaton is.
Nekem nem jelentett problémát, hogy 4 darabból áll az asztal lapja. A két horony szépen párhuzamos, így bármelyikhez tudtam állítani, de ha nem párhuzamos valakinek akkor a bal oldali horonyhoz kell beállítani párhuzamosra a lapot mert a szögvezetőt abban szoktuk tolni.
Jaa! Horonyról már hallottam, de ez nem jutott volna eszembe. :) Szóval az asztalon 2 horony van két különböző darabon. Be lehet ezeket állítani párhuzamosra, de az is jó kis játék. És akkor még ehhez a fűrészlap...
Valószínűleg így látatlanban nehéz követni, hol is lehet elmászva valami a fűrészeden. A belsejének ismeretében nem is nagyon értem, ill. most egy dolgot tudok elképzelni. Az egész szerkezet egy ilyen 10mm-es vasrúdon lóg:
Ezt a rudat elég nehéz lenne arrébb tuszkolni, pedig elvileg ez nem párhuzamos valamivel, amivel párhuzamosnak kéne lennie. Talán az a 3 vaslemez ferdült el, ami a rúdhoz van rögzítve, és merőlegesnek kéne lennie a rúdra? Van ott egy csavar, annak nincs valami állító funkciója?
Amit megkérdeztél, megnézhetem, de bevallom férfiasan, így messziről olvasva nem értem. Csak azt tudom tenni, hogy kiviszek egy laptopot a műhelybe, és úgy követem az írásodat a helyszínen. Csak az a baj, hogy egyszer nagyon mérges lettem a gép pontatlanságai miatt, és atomjaira szedtem, csapágyakat is cseréltem, és próbáltam jobbra összerakni emlékezetből, ami hetekig tartott. Ezért nem biztos, hogy ugyanúgy raktam össze, mint eredetileg volt, igaz, működik.
Ha nem akarsz vele kínlódni akkor vidd el a Mázsa térre az einhell márkaszervízbe, vagy vidd vissza az aldiba a gépet, majd ők küldik el a márkaszervízbe és ott majd beállítják. De ha már ott van a gép akkor érdemes kicseréltetni a motorban a csapágyakat porzárós kivitelre durván 5.000-ért mert gyárilag nyitott csapágyat raknak bele. Nekem emiatt döglött meg ez első gépem.
Az enyém is szarul volt gyárilag beállítva mind a két gép (az egyiket visszavittem) , úgy hogy nem egyedi hiba. Ha visszaemlékszel leírtam, hogy szerszámot kellett készítenem a beállításhoz, és még így is kétemberes volt a beállítása, mert ha bebújtam alul a gépbe állítani akkor nem láttam az asztal tetején a vonalzót meg a derékszöget.
Nem tudom, most megint szétszedtem. Úgy rémlik szemre nem változott, de elég nehéz pontosan mérni. Mindig teljesen kiemelt lappal mértem. Most megint hekkelek rajta valamit, ha beválik megírom.
Kis találékonysággal be lehet fogni a csaposba is a szorítós szálat.
fegeto.blogspot.in/2012/12/lombfureszgep.html
Ez a gép eredetileg a 127 mm-es csapos lapokkal műkszik, de 2 db L alakú vas, pár alátét, meg szárnyasanya, és mehet a szorítós is. :)
Ha a felső szárnyasanya helyett bicikli nyereg gyoszárat teszel, egy mozdulat az oldás/rögzítés, ami előnyös, ha sok apró mintát kell kivágni, és sokszor kell átfűzni a lapot lyukakon.
A hegner nem a csúcs kategória. Nagyon messze van tőle. Pár hónapja linkeltem be ide egy videót egy amcsi gépről, ami ott kint is a csúcskategória. Durván 1 milla a gép ára.
Az a baj ezekkel a gépekkel, hogy nem mindegyikbe lehet befogni a hagyományos lomfűrész szálat, csak a csaposat, az meg jó drága és vastag is. 6 db csapos fűréssszál hozzá az amazonon 5.4 euró. Na ilyen gépet nem akarok venni.
Van pár olyan géptípus amelybe a csaposat is és a hagyományos szálat is be lehet fogni. Na ilyenre vadászok öntvény asztallal.
Ezt a gép az ebay-on is meg lehet venni teljesen új állapotban 50 euró az ára.
A régi gépeken elszívás sincs meg helyi világítás sem. Az újakon már lézer vezető is van (de minek)
Az újakat is nagyon meg kell nézni, mert nagyon sok pocsék van köztük. Tipikus hiba pld az einhel gépen az elszívó kivezetése pont a kezelő irányába jön ki a gépből. Ha erre felrakod a porszívó csövét akkor nem tudsz közel ülni a géphez, mert a hasadat nyomja a porszívó cső. A lemez asztalos gépek is eléggé gagyik, amit eddig élőben láttam. Semmi tartásuk nincs az asztalnak, már attól elhajlik, elcsavarodik, ha megtámasztom a kezem rajta. Így meg nem lehet derékszöget fűrészelni velük.