Szervusz!
A hidraulika csavarzat egy u.n. roppantógyűrűs
csavarzat. Ennek a külső,szorító anyájára
cseréltem le az M14-es zártanyát.
Az amelyiket használtam a d=8 méretsorú.
Szerencsére volt itthon elfekvőben.
Ennél az anya 17 mm-es laptávú. Az anya
anyaga nagy szilárdságú acél, hiszen
eredetileg is erős meghúzásra találták ki.
A belső menete kb. 14 mm-es. Vagy sűrű
menetű, vagy valamilyen colos, ezt pontosan
nem tudom. El ne mond senkinek, de fogtam
és ráhajtottam a menetes szárra. Egy-két
menetnyit még lazán forgott, azonban
utána némiképp megerőltetve forgattam
az anyát. Hát leesni nem fog, az biztos.
Ez került a hajtó oldalra.
A nyomó oldalra pedig a d=10 m méretsorú
hidraulika anyák kerültek. Itt a menet
16 mm átmérőjű. Ezeket csak
rátoltam a menetes szár végére és mint
csapágyak működtek.
Az volt a probléma, hogy az M14-es anyák
laptávja 22 mm a csúcstávja kb. 25 mm.
Hiába köszörültem le a lehető legkisebb
átmérőjűre zárt anyát, mégis 20 mm-nél
több maradt a mérete.
Márpedig én várhatóan sok 20 mm-es táblát
szeretnék ragasztani és a nagy
átmérőjű/csúcstávolságú anya nem igen fér el
a két gerenda között. Sem a nyomó oldali zárt
anya, sem a tekerő oldalon lévő két
összekontrázott M14-es anya.
Főleg akkor van probléma, ha az összeszorított
lécek összes szélessége, mint nálam, csak kb.
200 mm-nyi. Ekkor a menetes orsó hajtóoldali
vége az alsó és a felső gerenda közé került és ott már
nem lehetett hozzáférni a hajtó anyákhoz, hiszen
szűk volt a hely. Maguk a menetes orsók M14-es
méretűek és 500 mm hosszúak, azaz
megfeleztem a kereskedelemben kaphatóakat.
Így a legkisebb táblaszélesség - a léceket
közvetlenül szorító 20x20 mm-es zártszelvényeket
is beleszámítva - nagyjából 200 mm lehet.
Vastag anyagnál nem gond a zárt anya, ill.
szélesebb táblaméretnél már nem probléma
forgató oldali kontra anya, mert az kívül marad.
Ha M12 menetes szárat használsz, akkor ilyen
gondod talán nem lesz.
Talán érthető amit írtam.
Péter