A melóhelyen eddig makita gépeink voltak, nem kevés, kb összesen 100 db lett véve. Feszültségre mind ugyanaz, csak van amelyiknek 1.3Ah és van amelyiknek 3Ah-s az aksija. Nem lehet csereberélni az aksikat a másikba. Mindennaposak voltak a harcok a szerszámkiadóban mert mindeni a 3Ah-s gépet akarta. szerencsére már ezek a gépek pár kivételével mind leselejtezésre kerültek mert az aksijaik megdöglöttek. Most új gépeink vannak már helyettük, és mindben 3Ah-s aksi pont a cserélhetőség miatt.
Ugyanaz a tudása, a mélységütközőt beállítva bárhova emelheted, tartja a löketet, és el sem fordul a csúszka az oszlopon, csak nálam a rögzítős rész a nyomórugó miatt alul van.
Nem nem - NEM hiányzik a rugója - meg semmije sem hiányzik.
A jelek szerint úgy látszik, hogy neked mégsem ugyanez a típusod van. Ez egy picit komplikáltabb, mint ahogy az első látásra tűnik.
- ugyanis a kocsi 2 darabból van, ha megfigyeled látszik is az elválasztóvonal. A felső rész külön életet él, az bárhol rögzíthető - és ahhoz képest rugozik majd a beépített rugójával, ami az alsó szekcióban lakik. Ezért nem látszik, de ott van az.
Így meg lehet azt csinálni vele, hogy beállítsz mondjuk egy 52 mm-es furatmélységet - onnantól az egész bandát viheted le-fel, mindegy, mert pl. munkadarab-cserekor, a felső rész rögzítésével megtartja az 52 mm-es ütközési mélységet, bármilyen magas is legyen a munkadarab.
Ezt kevés oszlopos-fúrógép tudja azért, méghozzá úgy, hogy mindeközben megtartsa a fúrásközpontot is (ne menjen el oldalra emeléskor-sülyesztéskor)
Köszönöm mindenkinek az ötleteket, most éppen befejeztem a melót, rohanok haza szétszedni, újraszerelni. Ez a leesztergálás, és persellyel való visszaméretezés nagyon jó ötlet, köszönöm Repépítő kollégának. Szögvasam is van otthon, türelmem is, a hosszíú hétvégén időm is, valahogy talán sikerül megoldani. 10-es gumilapom is van otthon, de előbb a vibrációt kell megszüntetni. Aztán ha már simán fut, akkor lehet efféle hangtompításokkal szórakozni. Bízom benne, hogy a tengely egyébként rendben van, mert emlékszem, hogy a szaki említette, hogy egy befogással szabályozta, pont az efféle problémák elkerülése végett. Remélem, csak én bénáztam az összeszerelésnél. És azt is remélem, hogy ki tudom ütni a csapágyakat gond nélkül. Nem szívesen verném szét, sokba voltak :-(
Pár hónapja volt szó a fúrógép-állványokról, konkrétan hogy milyen drágán mérik még az alaptípusokat is.
Az egyik barátom most küldte nekem ezt a linket - mert felismerte, hogy a vaterán pont egy olyat árulnak, amilyen nekem is van.
Tény és való, hogy ez egy nagyon komoly gépezet - nem csak kerítéslécek kifurkálására való, hanem sokkal precízebb melókra is.Évek óta használom - csak ajánlani tudom.
Nagyon masszív, sokoldalú állvány - ennyi pénzért konkrétan ajándék egy olyannak, aki pont nem venne oszlopos fúrógépet - mégis szeretne precíz lakatosmunkát végezni.
Apropó oszlopos: bizonyos értelemben (használhatóságban) ez messze felülmúlja a fűszerüzleti, 25-30 között árult oszloposokat a mindössze 50 mm-es löketükkel.
Akkor ez sajnos nem az a helyzet, amiről a legendák szólnak, hogy a kínai gyárban a műszak vége után elkezdik saját márkanéven, más színben gyártani a cuccot ugyanazon a gépsoron.
a makita pont nem ez. legalabbis a nicad gepei nem ilyenek. van tobbfele akksi a fesz miatt, de az azonos feszuek ugyanugy neznek ki, es mennek is veluk a gepek. sot, a 7.2V gepbe betolhatod a 9.6V akkut, csak kilog. a rúd és a kocka akksik töltője is ugyanolyan direkt.
A vasalón órákig elvan, precíz a hőfok szabályozása. A mikróban bármikor újra melegíthető, ha a konyhában ragasztasz. Persze a klasszikus enyvfőző a legjobban kitalált.
Ötletszegények. Azt is megtehetnék, hogy minden darabnak lenne egy egyedi azonosítója, és csak a számára gyárilag dedikált akksival működne. Fogom is nekik javasolni.
Véleményem és emlékeim szerint az a hiba, amit mát tavaly augusztusban megpróbáltam/tunk/ megelőzni, miszerint nem két csúcs között simították be, hanem az egyik végét tokmányba fogva, merthogy a csapágy helyeket nem akarták bántani. Akkor írtam, hogy így ütni fog és minden méretet egy befogásbólkell szabályozni, de le lettem tolva, hogy azt nem lehet. Most alább valaki ugyanazt írta le, mint amit én is akkor. (Lee nem akart eggyel kisebb méretű csapágyat alkalmazni, ami a vékonyabbra szabályozás miatt kellett volna)
Egyébként pár hete volt róla szó itt a topikon, hogy például a makita, de más gyártók is úgy gyártják a különböző típusú fúrógépeiket, hogy még véletlenül se tudd használni az aksit a gyár másik termékébe is. Nekik az a jó, ha minden géphez kénytelen vagy venni saját töltőt és tartalék aksikat is. Mán milyen lenne, ha csereszavatosak lennének az aksik, akkor a fene se venne minden géphez tartalékot, meg töltőt sem.
Nem igen jó az olyan edény ami nagyon gyorsan képes átmelegedni, mert akkor gyorsan ki is tud hűlni, és akkor már nem jó a hőmérséklete az enyvnek a kenéshez. Régen ezért használtak öntöttvas edényeket vagy vastag falú lábasokat egymásba rakva. Azt egyszer felmelegítették műszak kezdetén és 1-2 órát vihették magukkal oda ahol kenni kellett.
A csapágy belső gyűrűjének a nyúlása a felrakásnál előre méretezve van ahogy írtad is, ekkor fog beszűkülni a rés az ideális méretre a golyók mellett.
Ha melegen rakják fel a csapágyat, akkor az azért kell mert túlságosan szoros az illesztés a csapágy és a tengely között, emiatt a belső gyűrű jobban kitágul, a golyóknál lévő előre tervezett illesztett hézag meg megszűnik, a golyók be tudnak feszülni a fészekbe, hamarabb kopnak, zajosabb, redősre tud kopni a csapágy belseje vagy a golyók lesznek oválisak és emiatt vibrálni is előbb kezd el mintha normál illesztéssel rakták volna össze őket.
"...ha beindul az ötletgyár agyfosásunk akkor legalább tud rá gyógyszert ajánlani :)
Egy frászt fog gyógyszert ajánlani. Inkább ő is csatlakozik a hülyeség-cunamihoz :-)))
(Báár, ahogy olvastam hogy a gyógyszer-biznicben utazik - még meg se járjuk, ha marókések és pánthelyfúrók helyet, inkább mindenféle okosító-szereket kezdünk rendelni tőle. Afféle agy-viagrákat, vagy ilyesmiket)
Teljesen egyetértek veled, mint azt egy későbbi beírásomból is láthatod! :)
Felesleges volt megmelegíteni azt a csapágyat.
Egy jó csapágyillesztésnél a tengely pár ezreddel nagyobb a névleges méretnél, hogy szorosan menjen fel a csapágy. Ettől a laikusok nagyon megijednek, hogy hogyan fog felmenni, de nem kell, kinyúlik rugalmasan a belső gyűrű, ahogy az ki van találva.
Ráadásul ez a nyúlás kell is a csapágyaknak, mert úgy méretezik őket, hogy a gördülőelemeknél a hézag ettől szűkül be a normális méretre, hogy hosszabb élettartamuk legyen.
Egy lazán felilesztett csapágy normál esetben gyorsabban megy tönkre, mint egy névleges tűréssel készült szoros illesztés esetén, éppen emiatt a gördülési hézag miatt.
Megcsúsznak a gördülőelemek induláskor, és a csúszás a halála a csapágynak.
Én régen amikor még használtam enyvet (hú de rég volt) akkor két régi vacak fazekat dugtam egymásba, közéjük vizet öntöttem és úgy raktam fel az egylapos rezsóra.