Nem mondtam,mert nem szereltem fel :-) Le kellet volna hozzá engedni az asztalt teljesen,és nem volt szívem elállítgatni az egyengetőt.Meg mostanában kellett is sokat fúgolni .Kap egy komplett gépet,van hozzá tuti 300-as tengelyem,viszonylag rövid asztalokkal akarom,sőt ha minden összejön,az asztalokba állítható görgőt is rakok.Az eredetihez hűen tölgyfa állvány kerül alá,annyit lehet még megvariálok hogy 15x15-ös gerendát is gyaluljon.Egy címet küldhetnél, hogy rendezzem az adósságom...
Ezt a gépet én is néztem, de akkor már a meglévő motor miatt nem jött számításba ez a verzió.
Szerintem a youtube-on az összes efféle videót megnéztem, aztán végül mégis teljesen saját megoldást valósítottam meg.
Nem is annyira maga a gép kivitelezése érdekelt már akkor, hanem inkább henger megoldást kerestem, de azon valahogy nagyvonalúan átugrottak a készítők.
Nekem egy tápegységem volt, nem méregettem, rákötöttem a motort, elindult, nem melegszik, ennyi elég volt.
Eszembe se jutott megmérni a motor hőmérsékletét, pedig nekem is van egy kis zsebhőmérőm, bár szerintem az elem már rég meghalt benne, majd megnézem, másból át tudok-e tenni egy mérés erejéig.
De forróságig nem jutott a motor, tippem szerint ez is olyan 40-45 fok körül stabilizálódott.
Van itthon egy pár rugó, vannak köztük izmosabb darabok is, majd nézek valamit.
Nem olyan macerás, bár ellensúly talán jobb lenne, az egyenletes tehermentesítést ad, csak vagy közelre helyezem, és nagy tömeg kell, vagy nagyobb karral, csak akkor meg kilóg a gépből.
Vagy kreálni kéne valami leakasztható kart, ami csak munka közben van feltéve, így hirtelen átgondolva nem tűnik túl bonyolultnak.
Van két-három különböző súlyú vaskorongom, majd lemérem, megfelel-e valamelyik.
Ó, ennek a leírásnak megfelelnek. Csak nem egyenesek. Illetve ha egyenesek amikor megveszed (persze nem tudod az-e mert nem bonthatod és válogathatod szét a köteget), akkor is miután hagytad egy-két napot állni csomagolva, másik hét napot meg még kötegelve, de a bontásnál hétből egy vagy kettő propeller. Ha rosszul lenne akklimatizálva akkor a többi vajh miért nem az?
Ebben egyébként az a szemétség, hogy a szabvány ielég pontosan leírja hogy mit kell tudnia egy A vagy egy B osztályú anyagnak, a kereskedők meg pofátlanul ráírják a harmadosztályú bazi nagy göcsökkel teli, meg dögös mocsokra, hogy Am, vagy B és olyan árban is akarják adni. Itt pl. megvan, hogy a DIN szerint mit kell tudnia a különböző lambériáknak. Elég egyértelmű http://lamberiahaz.hu/hireink/241-fa-abc-avagy-fa-minsegi-osztalyok
Ahogy nézegetem az amerikai meg angol építkezős műsorokat, ott minden szál deszka, lambéria vagy hajópadló nyílegyenes amit a kötegből kivesznek. Náluk az itteni AAA volna C minőség.
A hullám a legkevesebb! :) Az az igazság, hogy a kézi dekopírfűrész elnevezés, maga egy tévedés. A dekopírfűrész a kézi lombfűrész gépesített verzióiója, elsősorban finom és bonyolult minták kifűrészelésére találták ki, nem véletlenül van ezen Frommián az a bazi nagy nagyító.
Ilyesmiket gyártanak vele:
de finomabb lappal intárziázni is lehet.
Szóval a mai dekopírgép inkább a hagyományos kézi lyukfűrész leszármazottja, vágási felülete alapján mindenképp. Nem lehet vele olyan finom mintát kivágni, mint az állványos dekopírral, (vagy a kézi lombfűrésszel) csak olyasmit, mint a régi lyukfűrésszel. Azzal pl kitűnően ki lehetett vágni a falusi budi ülőkéjén a pottyantó lyukat, viszont ha nem csiszolták meg a vágási felületet, elég keserves volt a rajta való tartózkodás.
Egy ilyen megoldáson gondolkodom most, hogy ne kínozzam az ablaktörlő motort. Ebben az esetben viszont nekem is kisebb löketet kell készítenem, mert az ékszíj nem lenne jó ilyen nagy löketre már.
Előbányásztam egy ATX számítógép tápegységet, megcsináltam rajta az indító átkötést az alaplapi csatlakozón, szépen hajtja is az ablaktörlő motort, de a feszültség leesik 10.8 V-ra úgy, hogy a motor nincs megterhelve.
Aztán azt vettem észre, hogy valami nem stimmel a tápegységgel, nem forgott a ventilátora. Megpiszkáltam egy csavarhúzóval, meg se mozdult úgy be volt állva. Elkezdtem keresgélni a számítógép alkatrészes szekrényben egy másik ventillátort mert emlékeztem hogy van valamilyen. Meg is találtam, szépen forog is kézzel pörgetve, de méretben kb fél centivel kisebb az átmérője meg a kerete is, így nem illeszkedik pontosan a tápegység házába. De ez nagyon nem probléma, ezt meg tudom oldani. Közben találtam még egy ATX-es tápegységet, annak semmi baja. Kb 10 percig járattam az ablaktörlő motort a tápegységről, szépen felmelegedett a motor, de nem volt forró. A kis infra hőmérővel mérve 42 C fokos volt.
Nem azt mondtam, hogy a többi egyenes. :) Csak nem csavarodott. A sima görbülést lehet kezelni, a kisebb helyekre válogatva, rövidebb darabokra vágással, ilyesmi. :) A B-nél kb szintén az általad említett a 30-40% hibátlan, az A-nál 50-80%. Én mondjuk eleve nem a legolcsóbbat szoktam venni a lambériából, hanem legalább 10-11 mm vastagságot és 120-130 mm szélességet keresek, abból meg csak egyféle van mindig