Láttad volna ma a műhelyt ! Egész nap fűrészeltem, gyalultam, juhart és fenyőt, végig használtam az elszívót, de így is majd egy zsák forgácsot szedtem össze a földről. A forgácselszívó zsákját ma háromszor kellett kiürítenem. :)
Van egy noname fűrésztárcsám ami már új korában is jócskán ütött, arra maszkoló szalag darabkákat ragasztottam egymásra pár rétegben addig, amíg végre sikerült kompenzálnom az ütését.
Hali De ha szélesebb nútot akarsz vágni egy 3,2-es lappal akkor az is megoldás ha a fűrészlap mögé beteszel egy kettéhajtott papírfecnit és akkor ugye üt a lap és többet visz
Van egy régi levegős kapcsozógépem még a hőskorból, egy Atro Panta 100. Egy kicsit ereszti a levegőt, de még szépen lehet vele dolgozni. Mindenesetre kár volna abba a hitbe ringatni magamat, hogy ez az állapot nem fog romlani. Van hozzá vagy 20.000 db kapcsom azt a minimum, hogy el akarom vele lövöldözni. Az ebay-en találtam egy javító készletet a géphez olyan 6000 Ft magasságában. Nem tudom, hogy megrendeljem azt vagy ha így bemegyek az SKF-be akkor nem-e tudom olcsóbban megvenni az O gyűrűket külön-külön.
Ha visszafele tolom, akkor nem pattog ki az alján, mert ugye akkor úgy vág mint a tetején amikor előre tolom. Viszont a korong el akarja vinni a lapot, biztos kéz kell hozzá és úgy sem veszélytelen.
Eleve ritkán nútolok ilyet. Alapból befalcolom a hátfal helyét, és ezt egy közönséges körfűrésszel teszem. Igaz elővágós a körfűrész, de nagyon ritka mikor elővágóval együtt csinálom...
Kiszaggat egy kicsit, de a falcolás után úgy is lecsiszolom az adott vágásélet így nem oszt nem szoroz, ha egy kicsit kicakkozza az anyagot.
Én minden forgácslapmunkánál ahol nem kerül éltakarás a lapra lecsiszolok 80-as vászonnal. Ennek olyan szerepe is van amíg a műhelyben "forog" az anyag, és kerül a bakra-asztalra-földre (alátét fácskákra!) így nem tud, vagyis sokkal nehezebben tud megsérülni az anyag, mintha csak úgy hagynám élesen a szélét.
Plusz jobb is a fogása a bútorlapnak ettől. Igaz ez megint egy munkafolyamat amit a megrendelő sohasem fog látni, max érezni (ha észre veszi egyáltalán), de beletartozik abba a minimumba amit én meg kell, hogy tegyek a munkám során...
Régen a szar barkács fűrészlappal úgy vágtam bútorlapot, hogy piszkosul kipattogzott. Fogtam egy 5 cm széles öntapadós alu szalagot, a ráragasztottam a bútorlapra, egy nyelv lapoccal jó alaposan rásimítottam, majd a közepére felrajzoltam a vágási vonalat. Érdekes módon akkor már nem szaggatott. csak az alsó oldalon. Oda is ragasztottam a következő vágásnál alu szalagot és akkor ott is kisebbek voltak már a kitöredezések. Utána kipróbáltam azt, hogy a fűrészlap csak kb 1mm -re állt ki az asztal síkjából és úgy toltam át először a bútorlapot, majd után felemeltem a fűrészlapot annyira hogy éppen átérje a bútorlapot és újra áttoltam. Ekkor szinte semmi kipattogzás nem volt.
nem üt. van benne meló, de nem üt. megmértem egy lécet tolómérővel, elvágtam, összeraktam, megmértem újra. 3.2. ha 0.8-at ütne, hogyan vágnál vele tűrhetően bútorlapot? persze kinek ki a tűrhető. ez alul egy picit azért cakkoz, azért is kérdeztem hogy milyen más módszerek vannak.
Van egy dimar tömör keményfém 4mm maróm. Jó sok méter laminátum van benne, és nem akar elmenni az éle. nem forrasztott lapkás, hanem az egész egy 4mm vidia rúdból van, beleforrasztva egy csőbe hogy 8-as legyen a szára.