Igen ez rendben is van. Viszont van egy másik szempont amit eddig nem beszéltünk végig. Talán megfigyeltétek már, hogy minél nagyobb teljesítményű vagy nyomatékú egy motor, annál nagyobb a motor átmérője és ezzel a súlya is. Tehát ha nem akarják hogy mondjuk egy kézi gép 50 kg-os legyen akkor csak egy megoldásuk van, emelni kell a feszültséget, így kisebb átmérő és kisebb súlyú gépet is lehet készíteni ugyan ahhoz a teljesítményhez. Aztán lehet olyan szempont is, hogy mondjuk egy 12V-os gép x nyomatékot tud, és azért növelik a feszültséget a következő tervezésénél, hogy még könnyebb gépet tudjanak csinálni. Ez is csak a szokásos trükközés szerintem, hogy minél többet el tudjanak adni valamiből. Persze mindig meg kell találniuk az arany középutat, a költséges feszültség növelést sem lehet a végtelenségig növelni gazdasági okok miatt. Az is előfordulhat, hogy egy fejlesztés célja pont az, hogy olyan méretű gépet fejlesszenek ami befér egy adott szűk helyre. Lehet, hogy a gyártó cég kapott egy visszajelzést egy nagy megrendelőjüktől, hogy egy x feladatra nem használható a gép mert túl nagy. Ilyenkor a jobb cég megpróbál lépni, hogy ne veszítse el azt a nagy megrendelőt.
"de egyébként komolyan nem tudom, miért fontos az a júzernek, hogy hány voltos a gépe?"
Ha van egy csekély fizika ismerete, akkor tudni fogja, hogy nagyobb feszültség esetén ugyanakkora teljesítményhez (nyomatékhoz), alacsonyabb áramerősség fog társulni, mint a kisebb feszültségű gépeknél. (persze ez azonos áttételek esetén, de most ettől tekintsünk el) Ebből meg arra tud következtetni, hogy az akku hosszabb élettartamú lehet.
Továbbra is függesztett ajtó lenne? Szerintem ha két végén támasztott tartóra fellógatsz 80 kiló ajtót, az be fog lógni. Vagy valami komoly anyagból kell csinálni. Zártszelvény, hasonlók. A vastag szélest nem értem, 5cm magas a gerenda? Az semmi. Miért nem akarod a plafonhoz rögzíteni?
Készítettem néhány éve egy nagy beépített szekrényt és annak felsősínes függesztett tolóajtós megoldást készítettem. A tolóajtó vasalat megválasztása utólag nem tűnt a legjobbnak, ezért ezt le akarom cserélni. Továbbá a felső ajtósínt tartó rögzítés sem lett a legjobb, ezért azt is lecserélném.
Jelenleg egy vékony "fenyőgerenda" van a falhoz és a plafonhoz rögzítve. A tervem, hogy ezt egy csak a két szélen a falakon rögzített keményfa "gerendára" cserélném.
Az ajtók: 3 darab kb. 90cm x 275cm -es bútorlap + 2 szélén egy 4x4cm-es léckeret, kb 25kg-sak lehetnek.
A tervezett új síntartó 4cm x 15cm keresztmetszetű és kb 285cm hosszú. Esetleg 5cm vastag és 20cm széles. Vagy középen lenne a sín (ami mondjuk összesen 10cm-t foglal el) és mellette még meg lenne vastagítva 3-4cm magas léccel (mint merevítés).
Kérdések:
- Milyen fából legyen ez? Tölgy? Bükk? ezt egy asztalosműhelyben vágatnám le pontosan
- Szerintetek mennyire elvetemült ötlet ezt így elkészíteni? Mennyire lenne merev ez az áthidaló ilyen terhelés mellett?
Lényegében egyetértek, mivel kisebb a 18V-os gép felső része ( amiben a motor van ) mint a 16V-osé, így kerestem volna arra adatot, hogy mekkora azok villamos teljesítménye, de ilyet nem találtam. Szerintem is ez az egész egy parasztvakítás.
Így van. Ezt szajkózzák lépten-nyomon - hogy pl.: "Igaz, hogy ebben 30 lóerővel több van - de nem ez a fontos, mert a másiknak viszont nagyobb a nyomatéka, tehát jobban megy"
- ????
Mert ha legtöbbször egy ilyen dumára visszakérdez valaki, hogy "Konkrétan mit teccik érteni az alatt, hogy nyomaték?" - lennének ám tágra-nyílt szemek nem is egyszer :-))))
Sose fogom megérteni, hogy miért hangsúlyozzák ennyire az akkus-gépeknél, hogy hány Voltról is működnek?
Most nem azzal a naív-dumával jövök, amikor azt mondják, hogy "A 18 V-os másfélszer erősebb a 12 V-osnál" - de egyébként komolyan nem tudom, miért fontos az a júzernek, hogy hány voltos a gépe?
Még a 12 V-ost megértem - mert annál van esélye autó-akkuról dolgozni vele - na de hogy miért érdekes az, hogy egy gép 10,8 V-os, vagy mondjuk 18 V-os - ez nem kristálytiszta nekem.
Ennél már fontosabb és hasznosabb lenne megadni Wh-ban az akku kapacitását, vagy a motor teljesítményét Wattban - na de csak így a feszültséget megadni bele a vakvilágba - fogalmam sincs kinek mond ez bármit is?
Már az ALDIban is 15 ezer a 18V-os csavarozógép vettem is egyet. Itthon kipróbáltam és összehasonlítottam a 16V-ossal és az az igazság, hogy nem estem tőle hasra.
A 16V-os akksija 1,5 Ah-s, a 18V-osé 1,3 Ah-s, de nem is ez a legnagyobb gond. A "nagyobb" gép karcsúbb megjelenésű ( egyébként az eredeti gyártó nem ugyanaz, ez egy Walter ) és az akksi talpa is kisebb, magasabb súlypontú, így a gép nem áll meg olyan stabilan mint a 16V-os Workzone ( Merotec ).
A 18V os gép markolata vastagabb, nekem elég nagy lapátkezem van, ennek ellenére is kényelmetlen. Ennek nyilván az az oka, hogy az akku egy része belecsúszik a markolatba. A tokmány is kisebb a nagyobb gépen és nem olyan bordázott mint a 16V-osan, ami szerintem szintén hátrány.
Összességében felmerült az eshetősége bennem, hogy inkább visszaviszem a boltba és várok egy másik akciót, hátha lesz még ugyanolyan 16V-os mint ami nekem van. Sajnos a környékbeli LIDL áruházakban nincs már 18V-os csavarozó, pedig annak a kialakítása jobbnak tűnik illetve hasonlatos az ALDIs 16V-oséhoz.
A hallásvédővel kapcsolatban köszönöm a segítő hozzászólásokat !
Kíváncsi lennék a 0,4-es ABS kézi felragasztására. Mi a technológiád? Ha a lap élét és az ABS-is külön kenegetni kell az elég lassú meg gondolom valahogy valameddig oda is kell nyomni valamivel másrészt a bútorlap oldalára került feleslegeket le is kell tisztogatni...... szóval Te hogyan csinálod?
Ez nagyon szuper lett. Azon gondolkozok, hogy nekem meg kellene csinálni az inverzét :-) Ami nem eteti, hanem agyon veri a galambokat. A magtár padlására beköltöztek a galambok, szerintem legalább száz van. Már vastagon van az egész padláson a galambszar.
Szerintem mindegy milyen hallásvédőt használsz, csak mindig használd.Én pár éve használok(mindig volt, de nem tartottam fontosnak), amióta kiderült, hogy mérhető hallásveszteségem van 24 év faipari munka után.Otthon 1000 ft-osat használtam, külföldön 40 ezreset, mindkettőben izzadsz, e szempontból semmi különbség és pár óra munka után mindkettő kényelmetlen.Viszont ennél sokkal fontosabb, hogy csiszoláskor minőségi, részecskeszűrős félálarcot viseljetek, ha nincs elszívó.
A szelep nélküliek ellen még egy érv: aki szemüveges, annak pár perc alatt bepárásodik a szemüvege belülről, ha ilyet használ, mert a meleg párás kilélegzett levegőt mindenképp betereli a szemüveg mögé is. Egyszerűen nem lehet az orrnál lévő - általában alumínium - hajlítható profilt "légzáróan" beállítani, így közte és a bőr között intenzív légáramlás indul meg.
A szelepesnél a kilégzett levegő szinte egésze a szelepen át megy ki, így a szemüveg mögé jutó pára észrevehetetlen mennyiségű lesz.