(5)347 A kétkerekű kerékpáron 16. életévét betöltött személy szállíthat 10 évnél nem idősebb, a kerékpárt nem hajtó utast a kerékpár pótülésén. Kettőnél több kerekű kerékpáron 17. életévét betöltött személy szállíthat a kerékpárt nem hajtó utast.
Egyébként az ilyesmit ßasznak tisztességesen szabályozni, ellenben a tákolmányt hetente updételik.
A kocsiponyvákat (ha a kamionra gondolsz) nem utólag festik, legfeljebb a feliratokat. Ha meg szabatsz rá kamion ponyvát, akkor a kocsi kétszer olyan nehéz lesz, mint most és nem megy a ponyva alá semmi friss levegő.
Impregnáló anyagok vannak, akár spray kiszerelésben is, azzal vízlepergetővé tehető ideig-óráig, de ez a konstrukció nem arról szól, hogy időjárás álló és örök életű legyen... :-(.
Mondom: menj be egy vegytisztítóhoz és kérdezd meg, tud-e ajánlani valamit. Ha valahol, akkor ott tudnak okosat mondani.
igen, ponyvavászon...mindenűtt a bemerítéses tojásfestéket ajánlották ..nem is lehet szétbontani nyitolással van fogatva a műanyag részekhez. valami gumirozott festéket kerestem de sehol se találok hasonlót se . ahol festik a kocsiponyvákat ott kellene próbálkozzak talán
Ha jól sejtem, akkor ez vászon. Annak az egyszerűbb festése egyfajta bemosással szokott történni, de ahhoz, hogy csak a sárgát fesd, nem hiszem, hogy szívesen szétbontanád (ha jól látom, egyben van a kékkel). De ha csak átkennéd, akkor is valamilyen textilfestéket keress, szerintem a vegytisztítósok környékén keresgélj, ők esetleg tudnak valami jól bevált módszert.
Valamikor az info keresgélés során szerintem pont ugyanezt a Metabo-t ajánlotta Árvai Zoli is :-)
Valójában az oldalra borítva tárolás lehetősége az, ami eléggé leszűkítette a kört, viszont a "műhelyem" használhatósága miatt ez szinte megkerülhetetlen szempont lett.
A 41 kg-jával egyébként ez a legnehezebb, a Metabo TS254 (33,4 kg lábbal) és a kék Bosch (35 kg csak a gép) is könnyebb. Ez azért okozott némi fejtörést, mert előfordulhat, hogy nem lehet gurítani, hanem csak kicsit odébb kell rakni, de szerencsére jó a súlyelosztása, és a felállításhoz/összecsukáshoz felrakott fogantyúval elég könnyen lehet a lábai körül forgatni, lépegetni vele. De az asztalon is van jelzés, hogy hol emelhető.
Kerékpár utánfutóm kifakult a naptól főleg a sárga része , szeretném újra festeni de egyik festékűzletben se tudják hogy egyáltalán mivel lehetne lefesteni valakinek tapasztalata ötlete hogy milyen festéket vásároljak? előre is kösz
Oké, köszi! Ha fontos a könnyű mozgatás, saját bak, akkor így érthető. Én nyilván hazabeszélek, de 150-ért inkább a Metabora esett volna a választásom.
Közben persze rájöttem, hogy ami elriasztott az AEG-től, az nem igaz, ezen az oldalon azt írják, hogy 1010W-os a motor, de most megnéztem másutt is, és kiderült, hogy 1800W, ami nem mindegy :) A 41kg azt jelzi, hogy nem spórolták ki belőle vészesen az anyagot.
Általában asztalhosszabbító toldásokon látni csapágygolyószerű támasztékokat,amin az anyagot tologatják.Milyen címszó alatt keresgéljek,hogy találjak is valamit?Egy-két ötletet kipróbáltam,de nem az jött elő.Köszi!
Némi alku után (ők ajánlották, hogy kérjek kedvezőbb árat :-) ) végül 164e pénz lett a vége, incl. kiszállítás. Mivel első körben nagyjából 150-et szántam a projektre, ez így még éppen belefért, különösebb fájdalom nélkül.
A "miért ezt" kicsit összetettebb. Kellett egy lehetőleg pontos asztali gép, ráadásul -mivel szűkében vagyok a helynek- olyan, ami viszonylag könnyen mozgatható, illetve a használaton kívüli tárolása is praktikusan megoldható. Szempont volt még a végig érő párhuzamvezető is, részben mert nekem az szimpatikusabb, de főleg a később építendő kiegészítők miatt.
Túrtam a netet, funkcióban a Bosch-ok jók lettek volna (azokhoz van kiegészítő kerekes állvány, amivel oldalra borítva lehet tárolni), a zöld Bosch (PTS10) volt amit sokáig kerülgettem (a kék az ára miatt eleve kiesett), de elég sok kedvezőtlen véleményt olvastam róla, úgyhogy inkább tovább léptem és kicsit tágítottam a kereten. A Metabo-nak van még hasonló kialakítású gépe (TS254), de az ára azt is kizárta, így maradt az AEG. Mivel elég jók a paraméterei (pl. viszonylag magas az átvágási képessége (90° - 90 mm) ) így még egy tolóasztallal is elég lehet sok mindenre, elkezdtem komolyabban utánajárni, letöltöttem a használati útmutatóját (amitől sokkal okosabb ugyan nem lettem, de kiderült, hogy elég jól beállítható, ami tetszett). A neten nem sok felhasználói info van róla, végül orosz nyelvű oldalakon találtam fórumos leírásokat, azok alapján elég korrekt darabnak tűnt, konkrét rosszat meg nem olvastam sehol, így belevágtam. Aztán majd meglátom. :-)
A doboz elég jól kitöltötte a rendelkezésemre álló teret, viszont legalább nehéz is volt :-)
Kibontás után látszik, hogy korrektül rögzítve van minden, de az is, hogy nem lesz egyszerű kiemelnem a gépet. Némi tanakodás után, inkább a dobozt fűrészeltem le a masináról, hogy hozzáférjek a kerekek és a támasztó bakok helyéhez.
Miután kiemeltem, már könnyebb dolgom volt, mert legalább mozgatni lehetett. A lábakon levő kis gumi bütykökre támasztva ha igaz, a földre fektetve (vagy más, sík felületen lehelyezve) is lehet használni - ezt még nem próbáltam.
Látszik, hogy még a motor és az asztallap között is volt egy hungarocell kocka a biztonság kedvéért. Ennek eltávolítására hívja fel a figyelmet a matrica az asztallapon.
A fűrészlap, ahogyan előbukkant, ha ez nem véletlen, akkor nagyon komoly, nekem bejött :-)
És így fest munkára készen:
Sajnos a kevés hely miatt nem tudtam nagyobb látószöggel fényképezni.
A vályúkat majd lemérem. Ami itt is látszik, hogy vannak a tetején kis szűkítések, így, ha ahhoz illeszkedő profilú vezetőt szerkesztek a tolóasztalom aljára, akkor kevésbé tud lebillenni ha „túlságosan” hátrahúzom. Kicsit melósabb lesz elkészíteni, de megéri a fáradságot.
Ha a google fényképek keresővel rákeresel a "toggle clamp" szóra, akkor dob ki olyan képeket amik méretezve vannak. A főbb méreteket innen merítettem, de nem vettem szentírásnak, inkább csak arányoknak, mivel úgyis akkorára kell elkészíteni mindig amekkora kell vagy amekkora már elég erős rétegelt lemezből is. A rajznál ezért nem is csináltam méretezést, hanem 1-2 próba nyomtatással kicsinyítve vagy nagyítva be lehet lőni nagyjából, hogy mekkora is lesz a végeredmény. Rétegeltből túl kicsire sem érdemes elkészíteni, mert a marásnál szétszakad 1-2 hegyesebb részen az anyag. Meg az is szempont volt, hogy a szép nagy lapát kezeimbe valahogy bele is illeszkedjen.