Azokat a hajókat minimum 2 réteg üveggel kell laminálni mindkét oldalról, gélezni a felületeket, majd vízálló festékkel akár több rétegben bevonni (vagy a gélbe keverni színezőt)! És egyes szakértők még ilyen technológia mellett sem jósolnak a hajónak hosszú életet.
Ebből a szempontból épp úgy viselkedik, mint egy nem rétegelt lemez. Ez is fából van, ergo ennél is meg lehet oldani az ugyanolyan szintű időjárásvédelmet, mint egy tömörfa bútornál.
én annyit tudok, hogy van vízálló rétegelt lemez, amiből hajót meg ilyeneket szokás építeni. amiket láttam filmen meg élőben, ott amikor kész a rétegelt lemez csolnak, szépen vékonyan lekenik műgyantával, bele egy réteg üvegszövet, és meg egy réteg gyanta.
Csak a ragasztó főzésálló, nem a faanyag. Tehát főzés hatására nem esik rétegekre, de ettől még megszívja magát és duzzadhat, ebből a szempontból nem különbözik a beltéri rétegelt lemeztől.
hát ha akrilgyanta van benne, akkor ez nem olaj. a szónak abban az értelmében, hogy vannak az úgynevezett száradó olajok. amelyek levegőn maguktól polimerizálódnak vagy oxidálódnak, de mindenképpen megszilárdulnak. ilyen pl a lenolaj. mindenféle adalékokkal (régen pl ólomoxid) ez gyorsítható. a napraforgó olaj pl nem ilyen, sosem szárad meg.
ha tesznek bele valami műanyagot, akkor bármi megszilárdul, csak az ugye nem ugyanaz.
Ilyen mélységében nincsenek részletezve az összetevők.
Valami olyat ír, hogy vízemulgált természetes olaj, meg mű/akril?/gyanta, meg..... a többire nem emlékszem, de amit írtál, olyan nem volt odaírva. (el tudom képzelni, hogy az a természetes olaj lesz a lenolajkence)
az összetétel részt kellett volna fotózni. mert ha 90% lenolaj, akkor baromi drága. ha meg tung olaj http://en.wikipedia.org/wiki/Tung_oil akkor nagyon olcsó
Nagy fekete szemeteszsák kell. Bele a gyalut, a patront kesztyűben, vagy fogóval megfogod (másképp hozzá fagy a kezed), és lefele fordítva a zsákban, kiszúrod. Bármivel ki lehet szúrni, árral, görbe szeggel, hegyes kisollóval. A gáz nem fog kijönni, mert nehezebb a levegőnél. Két patront beleengedsz, és jól bekötöd a zsák száját, egy nap elég.Próbáltam már sokszor, bevált.
Na, épp jókor jön elő a lazúr-olaj-satöbbi témakör.
Kerti bútorka gatyábarázása történik, konkrétan a régi fos MDF-ből készült fóliázott alkatrészeket kicseréljük 19-es nyír rétegeltlemezre. Vízálló, főzésálló, UV-álló, hideg-álló, meleg-álló, minden-álló rétegelt az anyag, azt tervezem, hogy csak olajoznám. Esetleg előtte kis pác, mert a nyír nagyon vékonyka színű, valami testet adni neki.
Szerintetek elég lesz-e az olaj rá? Tavasztól télig a kertben lesz, esni fog rá az eső, meg minden. Télen elrakom azért. Gondoltam, minden évben átkenem olajjal, csak kitart úgy sokáig, nem?
Az Aldiban most épp van valami olaj, 'szongyahogy univerzális faolaj, vagymi.
Próbáltátok már ezt? Jó lehet ez erre, amire nekem köll? 1700 buznyákba kerül egy literes.
Vagy tudtok esetleg olyat, ami tuti rohadt jól bevált ilyen célra, és nem kerül ötször ennyibe?
"ha megvan a lazúr, akkor már nem kell olaj, nem is szívná be mert a lazúr már lezárta. a viasz teljesen jó arra hogy időnként leápold"
Viszont a lazúrtól önmagában még nem lesz vízálló a faanyag, méréseim szerint az optimális sorrend az olaj-lazúr-akármi. Csak lazúr esetén alig csökken bemerítéskor a vízfelvevő képesség a natúr, kezeletlen fához képest. Persze kérdés, hogy konkrétan mennyi vízről van szó, mert nyilván nem mindegy, hogy mosogatóban áztatás vagy csak nedves ronggyal áttörlés.
Bár érdekes, mert a legutóbb 4 rugóért osztogatott 5 literes aldis cucc csomagolása szerint vékonylazúr+olaj egyben, azt még nem mértem le, de érdekel, mit tud, mert ha elhagyható vele az olajos pórustömítés, akkor nagyon sok (kezelési és várakozási) idő takarítható meg vele.
en a rozsdavöröst használtam. az az érzésem, hogy kétféle pigmentből van, és ha állni hagyod, egy perc alatt feljön a pirosas a tetejére. ha tunkolósra tolod, hogy ússzon a teteje, feljön a pigment pirosabb fele a tetejére. ahol szívott rendesen, ott berántja az egészet, ahol viszont nem, ott a visszatörlésnél ezt leszeded.
Én a kőris asztalt olajoztam a viasz előtt de ott a színező anyag az olajban fehér volt, és csak azért került bele, hogy kevésbé sárguljon be az olajtól, megtartsa a világos színét. Nekem nem foltos szerencsére, pedig ecsettel kentem. Erősebb színről viszont nincs tapasztalatom.
a lazúr tartalmaz kötőanyagot, ad valamiféle bevonatot. a pác csak pigmentet, csak színt ad, minden mást külön el kell intézni. ha megvan a lazúr, akkor már nem kell olaj, nem is szívná be mert a lazúr már lezárta. a viasz teljesen jó arra hogy időnként leápold.