Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
A toborzással történtek jó példa arra, miért kell jól átgondolni, esetleg kicsiben tesztelni egy rendszert bevezetés előtt, no meg arra is, hogyan adjanak feladatot olyan szervezeteknek amelyeknek egyébbként nem lenne dolguk.
És arra is példa, hogy miért kellenének a stratégiai jellegű döntések meghozatalához olyan emberek akik amellett, hogy tanulták csinálták is és a gyakorlatban is sikeresek voltak.
Azonosak a pécsi tapasztalatok, érettségi alatt szóba sem álltunk senkivel, tökéletesen működött a decentralizált rendszer, a centralizálás fokával egyenes arányban vesztette el hatékonyságát.
Viharfelhők gyülekszenek a toborzás egén. Tegnapi hír, hogy Szilvásy kontra Szekeres csörtéből titkosszolgálatok ügyében Szekeres került ki győztesen.Marad a KFH és a KBH. ZMNE-től sem sikerült megszabadulni, igy kétségessé vált, hogy a költségvetési törvényben leirt létszámcsökkentést végre tudja-e hajtani a HM. Ha a vezető szerveknél nincs csökkenés, akkor a csapatok létszámának növeléséről kialakított álom szertefoszlik, nem lepődnék meg egy újabb létszámstopon. Már nem is dühöngök, csak szánalmat érzek.
A toborzás tényleg nem volt mindig siralmas és az eredmények nem csak a bérekkel vannak kapcsolatban.
Volt olyan időszak amikor az alakulat magának toborzott és egyszerű elő alkalmasságival fel is vehette a jelentkezőt. Ekkor a kreatív személyügyesek, meg talán, elég jó feltöltési eredményeket értek el, filléres költséggel. Ha mond valamit 8-10 szeres túljelentkezés? (lásd Eger)
Aztán jött a központi toborzás, a road show, televiziós reklám stb. stb. a költségek megítélését az olvasóra bízom. Ezt követte a köpontosított alapkiképzés. A kettő együtt már nem sikertörténet.
A katonának jelentkező, jelentkezéstől számítva nem kis szerencsével, ha az egészségi, fizikai vizsgálat sikerül, (ami a nagyobb csodák közé tartozik) akár féléven belül is bekerülhet a rendszerbe. Akkor jön a szintén központi alapkiképzés, alig három hónap, amit a központosítás eredményeitől óvatosabbá váló parancsnokok ellenőriztek, majd az alakulatnál gyorsított formában megismételtettek, erre jó okuk volt és van.
Tehát ha minden jól megy a hiány keletkezésétől számítva alig kilenc hónap és már be van töltve az üres hely, persze "rugalmasan" és csak akkor, ha a központi toborzásnak nem mások a többnyire szubjektív prioritásai. (mert ilyen is van)Mellesleg belülről bírálni e toborzó rendszert nem tilos, de nem veszik jó néven, azaz nem karrier építő!
Elyühet! Ha már névre kéred a választ, ám legyen, de az ingerküszöb emlegetésével már megint provokálsz, jelen esetben engem. Állományt írtam, mert írásodból nem derült ki az érintett tiszt beosztása, és a fővárosi toborzóirodában azt hiszem, több tiszt is dolgozik. A toborzás nem volt mindig ilyen siralmas. Amikor a honvédségi illetményrendszert rendezték, - de szép is volt - olyan tömeges volt a jelentkezés, hogy majdnem sikerült az összes sofőrhelyünket feltöltenünk. A legtöbb alakulatnál sikerült is. A nem gkv helyekkel sose volt probléma. Utána jött a zárolás, majd a toborzási-hadkiegészítési rendszer szétverése. Szóval a helyzet azóta romlik, és még nem értünk a gödör aljára. A "beállít valaki az utcáról" az egy szófordulat, nem kell szó szerint értelmezni. Viszont provokatív az, aki provokál, és azt, hogy provokáltál, azt Te is elismerted. Az, hogy nem hajtott el az elején, amikor kijelentetted, nem akarsz bevonulni, arra utal, szerette volna az álláspontodat megváltoztatni ebben a kérdésben. Hát nem sikerült neki, de legalább tett rá kisérletet. Amúgy nincs létszámstop! Sőt, mifelénk inkább az a gond, hogy nagyobb a fluktuáció, mint az alkalmas pályázó. Munka mindig van egy toborzóirodán (rengeteg adminisztráció), de egy érdeklődő számára mindig kell időt szakítani. Ez udvariasság kérdése. Az, hogy felment a pumpa az illetőnél, az elég sajnálatos dolog. A seregben nincs külön edzés a problémás emberek kezelésére, azt az évek, meg némi csapatgyakorlat alakítja ki. Lehet, hogy az illető keveset volt csapatnál. Hangsúlyozom, nem ismerem őket. A toborzó iroda azért került kialakításra, hogy oda a katonai pálya iránt tényleg érdeklődő térjenek be. Aki oda bemegy, feltételezik, hogy valami komolyabb szándéka van a sereggel (érdeklődik vagy jelentkezik) és nemcsak unalomból koptatja a küszöböt. Amúgy nem védem az érintett toborzókat, sőt a mundér becsületét sem, csak nem szeretem, ha valaki ennyire negatívan áll a sereghez. Nem voltam soha toborzó, csak a mi alakulatunktól én voltam az összekötő feléjük, így ismerem a munkájukat. Lassan én is kívülálló leszek, kiharcoltam, hogy szeptember közepétől elmehessek nyugdíjba. Ennyi elég volt a cégből. Ezek után a Te adóforintjaidból már biztosan nem én foglak védeni. Maximum a Magyar Gárda. A csaholó kutyás hasonlatot meg visszautasítom. Vargapál! (21866) A tanulmányi szerződést a civilekkel a munkaügyi központ köti. Nekik nagy gyakorlatuk van az ilyesmiben, ráadásul az ő pénzük bánja a dolgot, nem a seregé.
Te viszont gondolom tudod, hogy a mi korunk környékén az ember hallása, és figyelme inkább szelektív! (Főleg, ha férfinemünkről vagyon szó, és Asszonypajtásunk közlendőit ..........) :-))
Te jó ég, hová jutottunk. Még jó, hogy az én figyelmem nem oszcillál.
Amúgy teljesen off, de ha már az oszcillálásnál tartunk: egy barátom apja rendszeresen úgy verte el sakkban az amúgy meglehetősen jól sakkozó fiát, hogy a fiú ült a sakktáblánál, az öreg tett-vett egy másik szobában, és közben fejbentartotta, hogy melyik bábu épp hol áll a táblán, kiabált a fiának, hogy mivel hová lépjen neki, és szólt, amikor megvolt a sakk-matt. Nem semmi az öreg, magam is láttam ilyen meccset, alig hittem el...
Abból, hogy tapad a figyelmem az következik, ha a nejem idejönne a gép mellé és szeretné megbeszélni velem a délutáni programot, abba kellene hagynom a klaviatura matatását. Akinek képes oszcillálni a figyelme, az gépel tovább, közben képes adekvát válaszokat adni az asszony keresztkérdéseire. Mondok erre egy elrettentő példát. Előttem végzett egy évvel tüzér szakon Bozai Károly kollégám. Századosként, Mórocz által kiszabott fenyítéssel kivágták a minisztériumból a kaposvári tüzértörzsbe. Egy hadosztály gyakorlaton, több napos nem alvás után a következőt láttam: Karcsi a törzsbusz sátrában a térkép fölé hajolva ceruzával előrajzolja a térképet a két irnoknak, akik képtelenek filctollal követni az ütemet. Két gépírónő fagyoskodik a sátorban, az egyiknek a harcparancsot, a másiknak a mindenoldalú biztosítás tervét diktálja mondatonként , rajzolás közben szinkronban.Innét szerelték le egy éven belül, tudtommal hajléktalanként végezte, de tudott oszcillálni a figyelme.
Éveken keresztül olvastam az úgynevezett magas parancsnoki értesítőt, amely közölte a valós fegyelmi statisztikákat, esettanulmányokat. Egyetlen esetre sem emlékszem, hogy földi járművel, harcjárművel kiséreltek volna meg határátlépést. Pletyka szinten egy esetről tudok, de ott is eltévedtek a pofák. Az általad említett esetszám 45-90-ig sem fordulhatott elő.
párezer mérföldet vezetve nekem az előzékenységük, nyugalmuk és a félelmetesen jól kialakított autós infrastruktúra tűnt fel.
Meg persze a rendőri jelenlét és szigor is (én is fennakadtam, de csak 1 alkalommal és megúsztam előállítás nélkül, ami a kintiek szerint nagy szó és jóindulat...)
A forgalom üteme rugalmsan változott az elővárosok széles útjain és ekkor 10-15 mérfölddel fel is gyorsult, a kintiek szerint ilyenkor azt veszik ki a zsaruk aki pöcsöl, ellentétben a hazai gyakorlattal.
Szóval én élveztem ott az autózást, és fajlagosan jóval kevesebb ámokfutóval és tetűvel találkoztam mint itthon.
80 millióba a bázis került, nem a helikopter, az EC 135-ös darabja kb. 1,2 milliárd Forint. Katonai célra is alkalmazzák, például Írország és Németország és Jordánia.
"Így is évente átlag cca 10-15 katona (zömmel sorállomány, elvétve tsz/th) próbálkozott szökéssel tgk-ba ill. hjmű-be pattanva. többek közt ilyen jellegű érvek (is) szolgáltak az ellen, hogy anno(MN) minden katona kaphasson jmű vezetői alapképzést."
Az okok ennél egyszerűbbek. Megszűnt az MHSZ, elfogyott a pénz és talán már nem is élvezett prioritást ez az egész. Nem állítom, hogy soha nem történt meg, de maga a szökés és a szökés ilyen módja az MN-ben nem lehetett ennyire gyakori. Biztos elfogás és nagyon hosszú büntetés járt érte.(ennél sokkal kevesebbért is)
Erről jut eszembe: Tegnap hallottam, hogy Szentesen új helikopteres mentőbázis épül (polgári), 80 millióért. A hírhez csatolt képeken meg egy "nyugatinak" látszó, újszerű sárga helikoptert mutogatnak. 80 millából bázis? A helikopter már állítólag (rtlklub) megvan. Ilyen nagy különbség van egy mentőheli, meg egy katonai heli ára között, hogy ez utóbbi beszerzése senkinek nem volt érdekes? Vagy csak én maradtam le valamiről?
"ami mögé néhány légv. rakéta vagy egy tank van akasztva"
Namost nálunk erről teljesen felesleges beszélni, ugyanis se légvédelmi rakétánk, se tankunk, és gondolom legközelebb akkor lesz, ha majd ki kell verni Budapestről és az összes megyeszékhelyről valamelyik, minket korábban szövetségi elkötelezettségből megsegítő szomszédos állam reguláris hadseregét, vagy valaki mást.
Komolyra fordítva a szót: Nyilván kellenek a szakképzett sofőrök, de nem kell mindenkinek C, D, E jogsit fizetni, mert kibökött drága lenne...
"ehhehe...a 80-as évek közepén esténként a visszavett XX-es BMW-kel versenyeztünk, hogy ki ér be hamarabb a kertész utcába ferihegy 1-ről. megsúgom, a tiednél kevesebb időket futottunk."
Nyílegyenes, forgalommentes úton marha nagy kunszt!:P
"..../nem írom be mert még nem évült el hogy a Csepel-Ferihegy útvonalon (20,2 km és végig lakott terület) 22-27 perc között volt az átlagos menetidőm, igaz, motorral:DDD/..."
ehhehe...a 80-as évek közepén esténként a visszavett XX-es BMW-kel versenyeztünk, hogy ki ér be hamarabb a kertész utcába ferihegy 1-ről. megsúgom, a tiednél kevesebb időket futottunk. és akkor mi van? semmit nem jelent, nem oszt-szoroz az amerikai közlekedésben. hidd el, itt is vannak - a kollegáim közt is - nálam jobb gk. vezetők is.
"...New York - Philadelphia utat,................ és a 6 sávos úton "előzik" egymást az autók 10 perc alatt úgy, hogy az egyik 55, a másik 56 mérföldes sebességgel halad!..."
no, az már nagyon régen lehetett-akkor is pölö vasárnap. mert azon a highway-n (is) átlag 70-75 a tempó. aki 55-el megy, az gyorsan dugót okoz.:-))))
márpedig el lehet vezetni min. gyakorlással ki-közepes szóló tgk-t, kisebb buszt. amit te példának felhoztál...tractor+tréler..azaz nyerges egy soktonnás-sok tengelyes vontatmánnyal...egész más tészta. az bizony nem könnyű, főleg szűk, kanyargós útvonalon. pláne, ha tolatva és fordulva pölö be kell állni szűk utcából pl. egy telephelyre, udvarba.
Szia, nem tudom, az anno mit jelent...de ha cca 30 évet, akkor:
Az MN-be sorozott gk. vezetők/hjmű vezetők már eleve rendelkeztek (zömmel MHSZ-nél szerzett) jogosítvánnyal és kivétel nélkül átestek(már az MHSZ-nél) bizonyos-alap- fokú megbízhatósági szűrésen. Így is évente átlag cca 10-15 katona (zömmel sorállomány, elvétve tsz/th) próbálkozott szökéssel tgk-ba ill. hjmű-be pattanva. többek közt ilyen jellegű érvek (is) szolgáltak az ellen, hogy anno(MN) minden katona kaphasson jmű vezetői alapképzést.
Hogy miért nem HU nem tudom, kb a harmincas évekig csak H volt utána jelent meg a HA. Egyébként a lajstromjel kezdőbetüje számos esetben köszönőviszonyben sincs a használó ország nevével (pl Csehszlovákia/Cseh Köztársaság jele: OK)
Beszédes lajstromjelre a legjobb példa Horthy Ju 52-ese a HA-DUR.
De valószínüleg valamelyik repülős topikban sokkal jobban elmagyaráznák ezt neked és jobban is, mivel ez a téma idáig engem nem nagyon fogott meg.
Hogyan lehet valakivel tanulmányi szerződsét kötni, aki nincs is állományban?
Egyébként meg a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy bőven megéri megszegni a szerződéseket, hiszen a jogsit vissza nem veszik, a fizetésre meg úgyis 12 havi részletet adnak, amit a fuvarózócégeknél kapott jövedelmől meg lehet finanszírozni kényelmesen. És még a törlesztés után is több marad mint 80-90. Szóval akinek van erre affinitása, nem lehet visszatartani úgysem.