Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Amúgy ez sem igaz ebben a formában: egyik ismerősöm anno itt Taszáron kezdett el dolgozni az usákoknak, aztán mikor szedték a sátorfájukat, felajánlották neki, hogy folytathatja ugyanezt a munkát Kuvaitban - folytatta. Nyilván nem az ő példája az általános, de legalább egy ember van, aki nem lett a kivonulásuk után sem munkanélkül!i:)
"PS te mit keresel net kozelben??? Veletlenul nem az erdoben kene lenned? Vagy mar onnet is tudtok netezni? ;o)"
Onnan is tudunk :-)) De én most történetesen itthon vagyok és egy barátságtalan, meleg, homokkal teli helyre készülök :-))) Hozzak neked egy fület ajándékba?
Kb egyidőben a C-17-ről szóló hírrel került a kezembe az Aranysas. Az elején a kis színesben írja hogy cseh barátaink 6 Mi-24V és 6 Mi-17 helikoptert ajánlottak fel afgán barátainknak NATO-pénzen nagyjavítva.
Először arra gondoltam, hogy a két kezünket összetehetnénk és térgyrerogyva hallelujázhatnánk ha valami hasonló segélyt vágna a NATO a fejünkhöz. (Vagy lehet hogy az se kéne mint annyi más felajánlás).
Misszióba persze jól jön, bár oda a helikopter is jól jönne. De: a homokzsákot nem a C-17 fogja kiszállítani a gátakra. Attól hogy idén nem volt árvíz, a jövőben még lehet... ezt kéne már megérteni egyeseknek.
Igazából elég homályos ez az egész. Miből akarják kifizetni? kikkel közösen? Hány darab jönne Pápára? A bejelentésből ez kimaradt, így viszont azt kell mondjam szép terv. Igaz semmi több.
Ennyire azért ne egyszerűsítsük le a helyzetet szerintem. Azért arról sejteni lehetett, hogy csak ad hoc módon létesült, ideiglenes jelleggel. Nem utalt semmi arra, hogy évtizedekre terveznének. A balkáni rendcsináláshoz kellett, persze, belenyomtak nem kevés pénzt, de az azóta elmúlt években ugyanez történt Pápán is. Nemcsak Magyaro., hanem a NATO is... HA figyelmesen olvastátok a híreket, akkor itt-ott találkozni lehetett ezekkel a fejlesztésekkel. ÉS ami még megkülönbözteti, ahogyan te is írod, hogy az a történet az amcsikról szól, míg itt 15 szövetséges ország közös projektjéről van szó.
- A külföldi cégek adómentességet élvezve nem itt hagyták a pánzüket. - A bázison egykor dolgozók ma hol vannak? (munkanélküliség) - A magyar állam nagyon sok pénz nyomot be a honvédségi büdzsén keresztül a bázis létrehozásában és fenntartásában. - A MOL nem tud(ott) katonai F40-es üzemanyagot szállítani (egységes NATO-s üzemanyag), az amik azt is a tengerentúlról hozták amerikai szállítócégek nyereségét növelve.
Az igaz, hogy a bázis külföldi alkalmaztottai előszeretettel vették igénybe a magyar lányok "szolgáltatásait". Ez utóbbi anyagi "előnyei" nem hiszem hogy kompenzálják az előzőek hátrányát.
"Ha élesedik a helyzet, akkor valamelyik nálunk leleményesebb politikai vezetéssel bíró ország nagyon gyorsan einstandolja majd a gépet/gépeket..."
Most öszintén: ki nem sz@rja le? Nem országvédelemre béreljük őket, hanem NATO feladatokhoz. Ha lenyúlják a gépeket, akkor nem megyünk *isztánba.
"Szóval én egyértelműen saját C-130-as mellett vagyok."
Szerintem ennél sokkal fontosabb pl. a szállítóhelikopter-beszerzés. A C-130-assal ugyanúgy nem oldódna meg 100%-ig pl. az afgán PRT ellátása, mint most az ancsákkal. Itthon meg semmire se lehet őket használni. Hosszab távon persze kell új szállítógép(szvsz C-27J bőven elég), de nem ez a legégetőbb probléma.
"Építsünk rá gazdaságot, profitáljunk belőle"
Pápa felajánlása erről szól.
"ne vegyünk részt benne, vagy csak minimálisan"
Hollandok évi 500 órája kb. 3,7 milliárd forintba kerül, ennél nekünk nyilván jóval kevesebb kell. Nem nagy összeg, viszont jó pont a NATO-nál.
Stratégiai szállításra nincs /vagy minimális/ szükség. Vagy ha mégis, a C-17-es árához képest nevetségesen olcsón megoldható lenne bérelt orosz AN-124-esekkel.
Nekem az a bajom a közös szállítással, hogy békeidőben még okés, hogy elszállítgatunk itt ide-oda, megosztjuk a kapacitást, előre tervezünk és kivezényeljük a médiát, amikor a mindenkori honv. miniszter (vagy most majd éppen Vadai kollegina) kilép a C-17-esből és integet a védett nép irányába.
DE!
Ha élesedik a helyzet, akkor valamelyik nálunk leleményesebb politikai vezetéssel bíró ország nagyon gyorsan einstandolja majd a gépet/gépeket...
Amúgy mi a biztosíték arra, hogy akikkel együtt használnánk, azokkal soha nem fogunk háborúzni? Ilyen szintű együttműködés volt a VSZ-en belül? Voltak akkor mondjuk közös szlovák-román-magyar egységek/felszerelések? Pedig akkortájt igencsak háborúra készültünk a gaz kapitalisták ellen.
Szóval én egyértelműen saját C-130-as mellett vagyok.
Amúgy meg Sgt.Chrisnél a pont. Építsünk rá gazdaságot, profitáljunk belőle, de ne vegyünk részt benne, vagy csak minimálisan, saját kapacitás mellett.
Olvasom a hozzászólásokat, de nem értem... Nem lehet, hogy a legolcsóbb megoldás az, ha pénz helyett, egy betoncsíkkal és hellyel járulunk hozzá a szövetségi szállítóflotta létrehozásához? Plussz dolog, hogy ezzel pár száz munkahely létesül, jön pár cég, és külföldi, aki itt költi el a pénzét és adózik, gondolom a kiszolgálásban, fenntartásban magyar cégek is résztvehetnek, az üzemanyagot, gondolom a MOL-tól veszik, meg ilyesmik... Meghonosodhatna egy nálunk eddig ismeretlen (kivétel talán a nemrégóta ittlevő Gripenek) üzemeltetési kultúra és kialakulna egy valódi, és nem a közös gyakorlatokra összeverbuvált többnemzetiségű csapat. Globálisan nézve a dolgokat, nem lehet, hogy a kisebbik rossz felé mozdultunk el???
Nem vagyok nagy légügyi szakértő, de az orosz technológiával mégiscsak nagy tapoasztalataink vanna, a 124-esek meg kifejezetten jók abban hogy elvigyenek bármit akárhova, ha a reptér csak azt jelenti is, hogy van egy nem nagyon bozótos rész, ami nem nagyon hepehupás... Én tuti bérelnék, vagy vennék egy ruszki gépet.
Inkább a közepes szállítókapacitást kéne úgy bővíteni, hogy saját kútfőből tudjuk megoldani az utánpótlási/szállítási kérdést. Stratégiai szállításra nincs /vagy minimális/ szükség. Vagy ha mégis, a C-17-es árához képest nevetségesen olcsón megoldható lenne bérelt orosz AN-124-esekkel. Vagy, ami szerintem fontosabb lenne, az a szállítóhelikopter-flotta bővítése, akár MI-171-esekkel is. Szóval, olyan dologra kéne kiadni azt a kevés pénzünket, amit aztán tudunk is használni. Lásd a Griffek Litening konténerei: szép, jó, modern, csak csapásmérő fegyverzet nincs, amihez használni lehetne.
Ja meg a "bn" termeszetesen nem billiont (billiot) jelent, csak az angolban. Magyarra milliardkent kell forditani. Szoval nem mindegy hogy valami 4 billio vagy 4 milliard :)))))) Csak mert lentebb valaki "bn"-t emlegetett es vannak akik nem beszelnek angolul...
Csak egy picit kotyogok bele a c130-as vitaba, mivel nem ertek hozza. Itt egy link. Kanada most beszeli ra az amerikaiakat, hogy vegyek elore a kanadai megrendeleseket mert rohadtul kellenek (kiegeszitesul a c17-esek melle):