Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Majd utána kapirgálok, vagy legrosszabb esetben megkérdezem Cifu Mastert! A szlovákok úgy tudom, hogy hozzánk hasonlóan szintén az orosz államadósság ellentételezéseként kapták a Fulcrumokat, de lehet hogy nem mindet, hanem egy részük még a közös csehszlovák érából származik...
"Mindenesetre ennek az egyessegnek köszönhetö, hogy a Cseheknek nincsenek Fulcrumjaik."
Ez így, ebben a formában... :-)) Én úgy tudom, hogy pár évvel ezelőttig voltak cseh Fulcrumok, és a lengyeleknek adták el az összeset! Úgy látszik ők üzemeltetik a kis kelet-európai MÉH telepet, mert a Luftwaffe Fulcrumjait is lengyelek vették meg... :-))
The Slovak fleet of MiG-29 fighters was modernized by MAPO MiG. The modernization program features both airframe lifetime extension and an upgrade of avionics to meet NATO standards by installation of Rockwell Collins AN/ARN-147 VOR/ILS, AN/ARN-153 (TCN 500) TACAN, AN/APX-113 IFF and AN/ARC-210 VHF/UHF radio. All this systems were integrated with the aircrafts navigation system and MFI-54 multi function LCD display. The Slovak upgrade is comparable with the Polish one in terms of capability, but it is more pilot-friendly because of the MFD.
Hirtelen ezt talaltam az Upgrade programrol. Van egy terjedelmesebb cikkem is, de az ujsag, es nincs meg elektronikus formaban. Egyebbkent 12 gepet erint az Upgrade egy masik oldal szerint, de hat manapsag semmi sem 100%. Eredetileg, allitolag, 23 db. volt a teljes letszam, ezt nem tudom, le kellene ellenörizni. Eredetileg Csehszlovakianak volt szanva a szallitmany, de a különvalas utan ugy egyeztek meg a felek, hogy Szlovakia kapja a 29-eseket. Hogy akkorra mar le voltak-e szallitva, vagy csak kesöbb erkeztek, szinten nem tudom. Mindenesetre ennek az egyessegnek köszönhetö, hogy a Cseheknek nincsenek Fulcrumjaik. Az Upgrade programban az erdekes meg, hogy tudtommal a munkalatokat Trencsenben vegzik es nem külföldön, legalabbis egy reszet biztosan.
"...akkor majd biztos elindul újabb 14 valamilyen gép beszerzése..."
Szerintem meg ne álmodozz, itt most jó ideig nem fognak további vadászgépeket beszerezni, mert még a mostani törlesztést is nyögjük jó ideig. Ha lesz valamikor a Légierőlködéshez kapcsolható project, az majdnem biztosan szállítórepülőgép, illetve szállító/harci helikopter ügyben lesz...
"...mert addigra meg a Gripeneket kannibalizáljuk majd..."
A Gripenek tartós bérleti szerződéssel kerültek ide, tehát a szerződés lejártáig, amikor maradványértéken megvesszük a gépeket, ezek NEM a Magyar Légierő tulajdonát képezik. Ha más nem, legalább ez megvédi őket attól, hogy úgy járjanak mint a Fulcrumok...
"Amúgy furcsa, hogy 2003-ban 14 mig 29-et, csak úgy leselejteztünk..."
A leselejtezett gépek kirepült üzemidős, hiányos, már hosszú ideje amúgyis a földhöz szögezett roncsok voltak...
"Az ilyen problémákat a szomszédaink hogy kezelik?"
Ukrajnát és Lengyelországot szerintem nem érdemes hozzánk hasonlítani semmilyen szempontból, Románia és Csehország kivonta a rendszerből a Fulcrum-jait, és a típusváltásig ősrégi MiG-21 gépekkel oldották meg a légvédelmet, illetve a csehek azóta már megkapták a Gripenjeiket. Szlovákiáról kérdezd Zolit, ha jól tudom, akkor Sliac-ban üzemeltetnek egy ezrednyi (?) Fulcrumot, viszont náluk híre-hamva sincs még a váltótípusnak. Szerbiának nincsenek ilyen problémái, talán 4-5 darab MiG-29 repülőgépe maradt, plusz néhány szubszonikus Galeb/Jastreb, a többit elintézték a NATO gépei 1999.-ben...
Naluk is megvannak ugyanezek a problemak, csak esetleg tesznek is ellene. Marmint modernizalnak, tenyleg vesznek potalkatreszeket, stb. Esetleg meg javitokapacitasuk is van bizonyos dolgokra. Egyebbkent szerintem mindenhol megy valamilyen szintü kannibalizacio az altalad emlitett orszagokban.
Majd ha baj lesz, mint a két délszláv válság idején pl., amikor felmerült egyáltalán a Gripen vásárlás, akkor majd biztos elindul újabb 14 valamilyen gép beszerzése, mert addigra meg a Gripeneket kannibalizáljuk majd, ha a migek élethosszából indulunk ki, ez sem lesz több 10 évnél.
Amúgy furcsa, hogy 2003-ban 14 mig 29-et, csak úgy leselejteztünk (Mikor is kerültek egyáltalán ide? 90-es évek közepe?). Ugyan nem értek hozzá, de nagyon-nagyon furcsa. Olyan, mintha a vadiúj Mig 29-ek műszakilag a 30 éves Ladákhoz hasonlítottak volna, amiben minden héten elromlik valami, és egy szakinak egy másikból kell kiszenie, mert már bontóban sem kapható hozzá alkatrész...
Furcsa, nagyon furcsa.
Az ilyen problémákat a szomszédaink hogy kezelik? Szlovákia, Lengyelo, Ukrajna Románia, Szerbia... Ők nem kannibalizálnak? Vagy ők is hasonlóképpen állnak?
"A 27 db Mig 29-ből állítólag (talán Stylist írta, nem tudom már) max. 6-8 van bevethető állapotban. Ez hogy lehet? A maradék 20 db hol van? Eladtuk őket?"
Nem adtunk el semmit! Még korábban megpróbálkoztak ugyan a közvetlenül a kivonásuk előtt drága pénzen nagyjavított SZU-22 vadászbombázóink eladásával, de konfliktus övezetbe nem szállíthatunk fegyvert, egyébként meg a kutyának sem kellenek. Úgyhogy ott rohadnak szét az esőben a pápai repülőtér betonján, még 12 db. MiG-23, és kb. 60 db. MiG-21 társaságában! :-(( Ami a Fulcrum-okat illeti, a hajdan 28 db. vadászgépből 2 db. lezuhant, illetve a Topi által vezetett harci gép helyett állítólag kapunk majd egy kétüléses UB gyakorló változatút, mivel műszaki hibára vezethető vissza a gép megsemmisülése. A maradék 26 gép már papíron sincs meg egyébként, mert ( ha jól emlékszem ) 2003.-ban 14 Fulcrumot hivatalosan is nullára írtak, vagyis kivonták őket a hadrendből. A maradék 12 gép közül 3 amúgy is UB változatú gyakorlógép, tehát nem harci változat, és a maradék közül sem mindegyik vadászgép van repülőképes állapotban, karbantartás, javítás, kifutott rep.idő, stb. miatt. Arról meg, hogy ezek az állapotok hogy alakultak ki, nyilván órákon át lehetne írni, nálam jóval autentikusabb embereknek is. A lényeg a haderő, és ezen belül a messze legköltségesebb üzemeltetésű Légierő immár évtizedes alul finanszírozottsága. Hosszú éveken keresztül ha egyáltalán szóba került a gépek állapota, akkor az indok az "alkatrészhiány" volt. Tapasztalatok szerint azonban a soha meg nem rendelt alkatrész qrva lassan érkezik meg! Mert hogy nem volt rá soha elegendő pénz, így az illetékesek csak arra figyeltek, hogy a 24 órás kötelező készenlétre, nameg az aktuális Farnborough-i légiparádés bohóckodásra legyen elég működőképes gépünk. A többi szó szerint műszaki kannibalizmus áldozata lett, a már nem repülő gépekből bányászták ki a még repképes társaik alkatrészeit. Ehhez még vedd hozzá, hogy beton fedezékek sokáig csak Pápán voltak, úgyhogy az első időkben, amikor az új Fulcrumok megjöttek, ott álldogáltak a szabadban, esőben, hóban, napsütésben. Egy időben felmerült, hogy a szlovénoknak, akik nem vettek elfogó vadászgépeket, jó pénzért majd mi őrizzük a légterüket, mire a Légierőnk bátortalanul megkérdezte, hogy o.k, de mivel? :-)) Akkor még tartott a Gripenek pályáztatása, működőképes MiG-29 meg kb. annyi volt, amennyi most, vagyis az itthoni készültségadáshoz éppen csak elegendő. Úgyhogy a "tendert" az olaszok megnyerték, azóta is besöprik a pénzt Szlovéniától, de legalább Kecskeméten fellélegezhettek. Kb. ennyit érdemes erről a történetről leírni, illetve azt, hogy még legfeljebb 2 évük van a maradék Fulcrum-oknak, mert 2009.-től csak a Gripenek adják majd a szolgálatot. Hogy aztán 12+2 gép mire lesz elég, az már egy másik történet, de az sem lesz vidámabb... :-((
"...Nem tudom honnan származik az a tudáshalmaz, amely Havril tábornokot alkalmassá tette jelenlegi beosztásának ellátására ...."
Én pedig - egyetértve az ezredes úr által leírtak tartalmával - azt nem tudom/értem, miként lehet ilyen buta és elvakult az újságíró!
Én nem állítom és talán más sem állította, hogy alkalmas a beosztása ellátására. Az ugyanis nem szempont..... Persze, nem én vagyok a mérvadó. De ítélek. Mint nagyon sokan mások is.
Meglátásom szerint az elmúlt 10-12 év e tekintetben pont arról szól, hogy nem az alkalmasság valódi ismérveinek megléte, hanem a politikai prostitúcira való hajlandóság mértéke a jelzett poszt betöltésének majdhogynem kizárólagos feltétele... Tehát az a valódi szempont, mennyiben felel meg a politika elvárásainak a személy. Katonai vezetői kvalitásai és a haderő iránti elkötelezettsége a kiválasztáskor valószínűleg másodrendűek.
Gondoljátok csak végig Lőrincz Kálmántól kezdve! Neki nem hajlott a gerince - ellehetetlenítették. Utána pedig....
Bocsi, kicsit korábbi témához: A 27 db Mig 29-ből állítólag (talán Stylist írta, nem tudom már) max. 6-8 van bevethető állapotban. Ez hogy lehet? A maradék 20 db hol van? Eladtuk őket? Hogy tűnhet el 20 db vadászgép 10 év alatt úgy, hogy egyetlen egyszer sem keveredtek légi harcba?????? 27 db Mig 29 a légierő mostani állapotában egész komoly "erősítés" lehetne a Gripenek mellé, nem? És egyszerűen csak eltűnnek, mint egy elejtett kulcscsomó? Hogy van ez?
Én egy elég jól prosperáló cégnél dolgozom, ami az egyre nehezedő gazdasági helyzet ellenére nagyon szép eredményeket ér el, és a nemzetközi vállalatcsoporton belül egyértelműen régiós vezető szerepet vívott ki magának a környező országokkal szemben (beleértve az osztrák testvércéget is). De ha én akárcsak egy ceruzatartót is eltűntetnék az asztalomról, annak következménye lenne, és ez rendjén is van így. És távol sem Mig 29 értékű közvagyonról beszélek.
Amúgy a valóságban mit jelent az, ha valami egy eszköz a HM-en belül "raktáron" van?
remélem nincsen igazam, de mintha megbabrálta volna a gránátot az illető, ha így van azonnal irány a templom és gyertyákat gyújtani, ekkora "malac" hihetetlen.
a 17192 és 17206- os bejegyzések alapaján gondolok a babrálásra!!! / elnézést, ha tévedtem volna /
igaza van a VKf-nek, a baj csak az, hogy a helyére nem jön be semmi sem.
Így aztán a dolog olyan a seregben is, mint a korszerűsített, tökebevonással és nyugati technológiával privatizált magyar iparban: semmi sem marad a helyén, csak bankok, ingatlan befektetők, biztosítók és tönkrement ország...
egy olvasói levélből idéznék, ami egy mai újságban jelent meg!!
"...Miért nem állítja meg ezt a folyamatot a sereg vezetése? A kérdésre a választ Havril András vezérkari főnök adta meg egy vezetői értekezleten: " az elavult tudásnak távoznia kell a hadseregből". Nem tudom honnan származik az a tudáshalmaz, amely Havril tábornokot alkalmassá tette jelenlegi beosztásának ellátására és amely tudás ennyire "avulásálló". ................ Van persze a seregnek főparancsnoka is. Jó lenne, ha a zengői bazsarózsa két szippantás közötti szagolgatása során egy pillantást vetne a Balaton utcában történtekre, mert ha ilyen arányban és ilyen ütemben haladunk, hamarosan kénytelen lesz Irakba vagy Afganisztánba utazni, hogy beosztottjaival találkozhasson"
A lakosság kötelessége robbanótest(ek) találása esetén:
A lakosság körében, aki elhagyott robbanótestet vagy annak tűnő tárgyat talál, illetve ilyen tárgy hollétéről tudomást szerez, köteles azt bejelenteni a helyi rendőri szervnek (Rendőrkapitányság, Rendőrőrs, Körzeti megbízott) vagy ahol ilyen nincs, ott a települési önkormányzat jegyzőjének, aki a bejelentésről köteles értesíteni a területileg illetékes rendőri szervet.