Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Igen,hanyattesik,kanyarban instabil,nem a legfürgébb az Unimog.........
Volt rá példa,hogy kint beült mellénk egy sofőr srác a távírász térrbe,s úgy 5 perc után a rokázás kerülgette:-)!Pedig csak táboron belül voltunk:-))))
Ezekről a bemérési technikákról tudnál valami bővebbet mondani, hogy miként működnek?" Őőőő,hát nem igaz szeretnék:-)
"Milyen adáshosz kell nekik a stabil beméréshez ?" Miután itt most nem a civil felhasználásról beszéltünk,ezért ennek van egy menete!Van az adott feladatra kiutalt freki/frekik,amit meg kellett igényelni.Sok-sok papír munka:-) stb.Mondjuk a feladatot ma 9.00-kor kezdik az adott frekin,akkor a bemérők célirányosan figyelik ezt!
Persze ez nem azt jelenti,hogy ha nem jelentik be,vagy nem igényeltek frekit,akkor nyugodtan lehet forgalmazni,mert nem tudnak rólla:-)!
Úgy 7 éve mi is kaptunk egy kazit:-),mikor iskolásoknak frenkiztünk,s megmutattuk,hogy a 142 RH antenna csonkjával tudunk ök-t létrehozni okuchanival:-)!
Köszi a képeket! Az R-142M-ről nem is tudtam h Unimogon van. Rémlik hogy láttam már iraki híradótudósításokban de azt hittem hogy originál műszer, magamban még meg is dícsértem hogy "némámicsodaújhíradókocsinkvan":-) Erről ennyit... :-(
Más: írnék én mailt, de a címed nem publikus. Az enyém: st_patrick@freemail.hu
A géptávírókészülék képes a kimenő jelet egy lyukszalaggyártóra is fordítani, tehát a táviratot ha több helyre adod le egyszer begépeled, közben a lyukszalaggyártó is veszi az adott jelet. Utána átviszed egy másik géphez, beteszed a szalagot az olvasóba, megírod a fejlécet és indítod az olvasót.
Hasznos szerkezet, gyorsítja a távírász munkáját.
Ha valamit nem igazán tiszta, jelezd megpróbálok segíteni. :-)
bocsi de tényleg csak ironizáltam, folytassátok nyugodtan, már az elején elvesztettem a fonalat, de tetszik, hogy ennyire otthon vagytok a szakmában, a magyar katona mindig is ilyen volt, talán csak hagyni kéne dolgozni!!
Annó még boszniában volt szerencsém minimálisan dolgozni vele,de a papírjaimat vhol eltüntettem rólla,ami meg van,az csak egy újabb tipus hivatalos anyaga:-(
"Az alap a K1 III/ G volt. Ez egy K-40 es (40 mellékes) telefonközpontot egy vivőzőberendezést (ez lehetett VT-5 vagy H-1 esetleg H1-H2 es berendezés, az új verziókon MVT 1 es berendezés) valamint egy db géptávírót (Dalibor F-1101 F-2002 es típus) tartalmazott."
bocsi, hogy megszólalok, két napja követem az eseményeket, itt egy picit elakadtam: k1- k-40 vt-5 eddig rendben, de a f-1101 és f-2002 az betette a kaput.
Az alap a K1 III/ G volt. Ez egy K-40 es (40 mellékes) telefonközpontot egy vivőzőberendezést (ez lehetett VT-5 vagy H-1 esetleg H1-H2 es berendezés, az új verziókon MVT 1 es berendezés) valamint egy db géptávírót (Dalibor F-1101 F-2002 es típus) tartalmazott.
A következő a K 2 volt 2 db 40 mellékes telefonközponttal. Az utolsó azt hiszem hdo szinten a GK/G volt, MVT 6 vivőzőberendezésekkel egy T-20 asssal valamint F-2002 es géptávírókkal.
Bocs hogy beleszólok a beszélgetésbe de egy kis korrekcióval élnék.
R-173 R-173 P a raj ill szakaszparancsnoki BTR-80; 80/A ba vannak építve, rádióskocsiban még nem láttam ilyet. Egy hibridváltozatról tudok ami a T-72 ben az R-123 at hivatott kiváltani de csak a rádió került beépítésre, az intercom megmaradt a régi R-124 es. Gyártmányvariációban találkoztam orosz német és lengyel gyártmánnyal is.
Az R-1260 és az R-1261 es szentendrei régi híradók szavajárásával élve "bohócrádió" a lövészraj pk és raj beosztott rádiója volt. Ha jól emlékszem 0,1 W os kimenő teljesítménnyel. előre programozott (szintézeres megoldás) frekikkel.
OFF Na ja. Velem is előfordult, hogy nem tudtam lebeszélni a kopasz híradó őrmit, hogy játszon a deimosz rádióival. "Szerencsére" be sem tudta kapcsolni, nem találta meg a padládában a főkapcsolót...
A troposzférikus híradásnak (NVIS) jobb helyeken komoly szerepe van a veszélyhelyzeti rádiózásban (hiradásban). (ezért nálunk természetesen nem)
ON A hadosztály (katonai kerület) vezetését biztosító híradó és kommendáns zászlóaljakat összevonták vezetésbiztosító zászlóaljá ('91), majd 5 évvel később jogutód nélkül megszüntették.(96')
Möglehet! Én soha nem értettem a rádiózáshoz, hiradásipari érettségi ellenére, de egy frissnsült rádiós hadnagytól elsőre olyat kérdeztem műszaki paramétert amire nem tudott válaszolni. :-) Jó legyünk tisztességesek, voltak ott valóban jó szakemberek is!
"M.I.-re is reagálva: a 1412 és a 1406 relék két járműre települtek? A vonalcsatlakozó megnevezés az alakulat nevében mit takar"
1406-ról nem tudom. Nekünk egy állomásunk két Zil 131-ből állt. Voltak a századnál 2 Csepelre telepített állomások is. Azoknak a bodegája egy kicsit különbözött, de asszem ua. a készülék volt benne.
A műszeres kocsiban hosszában egy folyosó, balra a "telefonközpont" rész. Ha jól emlékszem 64 vonalat tudott kezelni. Jobboldalon a rádió készülékek. Mindenből kettő volt, és ezzel teli is volt a kocsi. Az antennás tetején voltak a lefordítható teleszkópos antenák és a 1,5 x 2 méteres sugárzók. A kocsiban segéd áramforrás (a linken lévő képen a kocsi jobhátulján lévő ajtó mögött), szerszámok felszerelés és pihenőhely. A fő áramforrást vontattuk. HAD 16 volt a neve négyhengeres soros léghűtéses dízel.
Említetted, hogy nem kémkedési céllal kérdezed. Egyrészt ezek 20 éves infók, másrészt ez az alakulat legjobb tudomásom szerint a rendszerváltás után az elsők között szűnt meg. Ráadásul akkori szövetségeseink és nem szövetségeseink sokkal jobban tudták mindezt mint én valaha! :-) Tehát akkor mégegy bizalmas infó: Egy ismerősöm aki a ceglédi hadosztályparancsnokságon szolgált azt mondja, mi hozzájuk tartoztunk a velünk egy laktanyában lévő Kommendáns ezreddel együtt.
Volt nálunk Aszódon mégegy zászlóalj akiket tropósoknak hívtunk. Állítólag a troposzféráról mandínereztek rádióhullámokkal, de nem volt saját cuccuk, hanem egy közelben lévő orosz objektumba jártak rádiózni. Nálunk laktak, de a dolgozójuk egy oroszok által őrzött helyen volt.
Sziasztok! Hetek óta olvasom a fórumot és úgyérzem itt sokmindenről szó esett már csak a jelenlegi oktatási rendszerről nem.
Szerintem sem a tiszt sem a tts képzés nincs kellőképpen megoldva. A tts képzés csak Szentendrén van és állandóan változik a tematika. A fiatal tisztekre meg elég rá nézni éd az ember sírva fakad.
A Cikloida állt egy univerzális félpótkocsiból, amibe az orosz az iutóbbi időben mindent pakolt. Volt egy univerzális agregátora, ha jól emlékszem 5E96A (Bár én azt a 200 KW teljesítményt én soknak tartottam) és volt egy antennás kocsija, amiben az antenna elemeket szállították. Legalábbis ennyire emlékszem. És most hirtelen azon kezdtem el törni a fejemet, hogy egy 5JA63 Cikloida három antennája és az árboc hogy fért el abban a kis kabinban. Mert 5JA62 Cikloidával könnyen ugráltak, az egy antennával kevesebbet kapott.