Keresés

Részletes keresés

st_patrick Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14759
Na jó ennek most már utánanézek. Nem olyan antennaszállítóra gondolsz mint ami a PV kabin antennáit hurcolta?
Előzmény: Volt tüzér (14729)
st_patrick Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14758
Hát igen... látom a képen hogy eléggé farnehéz lett. Dűnére fel ideális:-)
Előzmény: thehassan (14752)
st_patrick Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14757
Szia! köszi az infókat! A Csepeleken nem RH relé volt véletlenül? A vonalcsatlakozó az alakulat nevében mit jelent?
Előzmény: M.I. (14732)
yeti76 Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14756
Ami kisugároz,azt ugye be lehet mérni,csak bonyolultabban!
Előzmény: Kuruc71 (14755)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14755

Lefordítom konkrétra a kérdésem.

 

A mai modern komunikációs eszközöket, amelyek " sűrítve" adják le az adást 1-2 mp ben. Ezeket mennyire lehet bemérni ?

Előzmény: yeti76 (14753)
yeti76 Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14754

Szia!

 

Igen,hanyattesik,kanyarban instabil,nem a legfürgébb az Unimog.........

 

Volt rá példa,hogy kint beült mellénk egy sofőr srác a távírász térrbe,s úgy 5 perc után a rokázás kerülgette:-)!Pedig csak táboron belül voltunk:-))))

Előzmény: thehassan (14752)
yeti76 Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14753

Szia!

 

"

Ezekről a bemérési technikákról tudnál valami bővebbet mondani, hogy miként működnek?" Őőőő,hát nem igaz szeretnék:-)

 

"Milyen adáshosz kell nekik a stabil beméréshez ?" Miután itt most nem a civil felhasználásról beszéltünk,ezért ennek van egy menete!Van az adott feladatra kiutalt freki/frekik,amit meg kellett igényelni.Sok-sok papír munka:-) stb.Mondjuk a feladatot ma 9.00-kor kezdik az adott frekin,akkor a bemérők célirányosan figyelik ezt!

 

Persze ez nem azt jelenti,hogy ha nem jelentik be,vagy nem igényeltek frekit,akkor nyugodtan lehet forgalmazni,mert nem tudnak rólla:-)!

 

Úgy 7 éve mi is kaptunk egy kazit:-),mikor iskolásoknak frenkiztünk,s megmutattuk,hogy a 142 RH antenna csonkjával tudunk ök-t létrehozni okuchanival:-)!

 

Előzmény: Kuruc71 (14750)
thehassan Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14752
Fogták a 142 konténerét, daru megemel, GAZ-66 kiáll, Unimog beáll, daru leereszt. (Unimog hanyattesik)
Előzmény: st_patrick (14751)
st_patrick Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14751

Szia!

Köszi a képeket! Az R-142M-ről nem is tudtam h Unimogon van. Rémlik hogy láttam már iraki híradótudósításokban de azt hittem hogy originál műszer, magamban még meg is dícsértem hogy "némámicsodaújhíradókocsinkvan":-) Erről ennyit... :-(

 

Más: írnék én mailt, de a címed nem publikus. Az enyém: st_patrick@freemail.hu

Előzmény: yeti76 (14730)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14750

Ezekről a bemérési technikákról tudnál valami bővebbet mondani, hogy miként működnek ?

 

 

Milyen adáshosz kell nekik a stabil beméréshez ?

Hogy választják ki a jelet az éterből a sosk, sok, jel közzül ?

stb ?

 

 

köszönöm

Előzmény: yeti76 (14749)
yeti76 Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14749

Szia!

 

Igen,ha célirányos a bemérés/már pedig bejelentett forgalmazásnál fülelnek/tek/akkor be tudják mérni,de az azért más:-)!

 

Hassan!Igen,én írtam rosszul!Eszközről van szó!Köszi:-)!

Előzmény: konyev (14747)
konyev Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14748

A géptávírókészülék képes a kimenő jelet egy lyukszalaggyártóra is fordítani, tehát a táviratot ha több helyre adod le egyszer begépeled, közben a lyukszalaggyártó is veszi az adott jelet. Utána átviszed egy másik géphez, beteszed a szalagot az olvasóba, megírod a fejlécet és indítod az olvasót.

 

Hasznos szerkezet, gyorsítja a távírász munkáját.

 

 

Ha valamit nem igazán tiszta, jelezd megpróbálok segíteni. :-)

Előzmény: arpapa (14744)
konyev Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14747
stabil ök ról csak annyit, hogy Izbégen rosszul szóltam a rádióba (nem kiadott hívónévvel) Másnap már jött a fax, mert a bemérők dolgoztak aznap :-)
Előzmény: yeti76 (14740)
konyev Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14746

Mind a kettő géptávíró berendezés.Ha jól emlékszem akkor német gyártmány.

 

Mindkettő készletében található lyukszalagolvasó.

Abban viszont nem vagyok teljese biztos, hogy a 1101 es szélesebb körben elterjedt volna.

Előzmény: arpapa (14741)
thehassan Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14745
Belepillantottam, hamarosan meg fogom nézni részletesen is, majd beszámolok.

A Nera-t én csak gyártóként ismerem, melyik cuccukra gondolsz (www.nera.no, http://satcom.neraworld.com)? Vagy ha nem rájuk, akkor mire?
Előzmény: yeti76 (14743)
arpapa Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14744

 "Géptávíró készülék/lyukszalagos"

 

bocsi de tényleg csak ironizáltam, folytassátok nyugodtan, már az elején elvesztettem a fonalat, de tetszik, hogy ennyire otthon vagytok a szakmában, a magyar katona mindig is ilyen volt, talán csak hagyni kéne dolgozni!!

az meg reménytelen sajnos!!

árpapa  

Előzmény: yeti76 (14742)
yeti76 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14743

Szia Hassan!

 

A NERA rendszerről tudsz vmi infót nekem adni?

 

Annó még boszniában volt szerencsém minimálisan dolgozni vele,de a papírjaimat vhol eltüntettem rólla,ami meg van,az csak egy újabb tipus hivatalos anyaga:-(

 

Előre is köszi!

 

Ja!Az anyagot nézted,amit küldtem?

yeti76 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14742

Szia!

 

Géptávíró készülék/lyukszalagos/

 

Jól emlékszek Konyev?

Előzmény: arpapa (14741)
arpapa Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14741

 "Az alap a K1 III/ G volt. Ez egy K-40 es (40 mellékes) telefonközpontot egy vivőzőberendezést (ez lehetett VT-5 vagy H-1 esetleg H1-H2 es berendezés, az új verziókon MVT 1 es berendezés) valamint egy db géptávírót (Dalibor F-1101 F-2002  es típus) tartalmazott."

 

bocsi, hogy megszólalok, két napja követem az eseményeket, itt egy picit elakadtam: k1- k-40 vt-5 eddig rendben, de a f-1101 és f-2002 az betette a kaput.

mégegyszer bocsi, jobban figyelek!!

árpapa / tökhülye / 

Előzmény: konyev (14739)
yeti76 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14740

Szia!

 

Nem gond,hogy beleszólsz!

Ha nem láttál még 173-at hír kocsiban,az nem azt jelenti,hogy nincs:-)!Ha gondolod,akkor előkerítem a fényképet a volga belsejéről!

Igen,a 1260-61 valóban egy "bohócrádió" ,de az is a volga készletébe tartozik.

Igaz,hogy amekkora távolságra el tudom dobni a 1260-at,arra a távolságra talán még stabil ők-t lehet vele csinálni:-)

Előzmény: konyev (14738)
konyev Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14739

Az alap a K1 III/ G volt. Ez egy K-40 es (40 mellékes) telefonközpontot egy vivőzőberendezést (ez lehetett VT-5 vagy H-1 esetleg H1-H2 es berendezés, az új verziókon MVT 1 es berendezés) valamint egy db géptávírót (Dalibor F-1101 F-2002  es típus) tartalmazott.

 

A következő a K 2 volt 2 db 40 mellékes telefonközponttal. Az utolsó azt hiszem hdo szinten a GK/G volt, MVT 6 vivőzőberendezésekkel egy T-20 asssal valamint F-2002 es géptávírókkal.

Előzmény: st_patrick (14713)
konyev Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14738

Bocs hogy beleszólok a beszélgetésbe de egy kis korrekcióval élnék.

 

R-173 R-173 P  a raj ill szakaszparancsnoki BTR-80; 80/A ba vannak építve, rádióskocsiban még nem láttam ilyet. Egy hibridváltozatról tudok ami a T-72 ben az R-123 at hivatott kiváltani de csak a rádió került beépítésre, az intercom megmaradt a régi R-124 es. Gyártmányvariációban találkoztam orosz német és lengyel gyártmánnyal is.

Az R-1260 és az R-1261 es szentendrei régi híradók szavajárásával élve "bohócrádió" a lövészraj pk és raj beosztott rádiója volt. Ha jól emlékszem 0,1 W os kimenő teljesítménnyel. előre programozott (szintézeres megoldás) frekikkel.

Előzmény: yeti76 (14725)
krivics Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14737
OFF
Na ja. Velem is előfordult, hogy nem tudtam lebeszélni a kopasz híradó őrmit, hogy játszon a deimosz rádióival.
"Szerencsére" be sem tudta kapcsolni, nem találta meg a padládában a főkapcsolót...

A troposzférikus híradásnak (NVIS) jobb helyeken komoly szerepe van a veszélyhelyzeti rádiózásban (hiradásban). (ezért nálunk természetesen nem)

ON
A hadosztály (katonai kerület) vezetését biztosító híradó és kommendáns zászlóaljakat összevonták vezetésbiztosító zászlóaljá ('91), majd 5 évvel később jogutód nélkül megszüntették.(96')
Előzmény: M.I. (14733)
tuzer Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14736
Egy kicsit nagyocska lett ez a fórum, néhány hét kevés átolvasni. Aprólékosan kitárgyalruk már.
Előzmény: borzalom11 (14731)
yeti76 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14735

Hali!

 

Én nem cseszegetni akartalak,csak kérdeztem:-)!

A missziós meg más híradásokra nekem is van/volt "pici" rálátásom/közöm:-)))))))))

Amúgy pont tegnap beszéltem két barátommal,az egyik a lengyel kaminnal történt balesetnél volt ott mint híradó,a másik meg Talilnál/100,300-as/:-)

 

Bakker,Te/Ti akkor legalább értettetek hozzá!Én mehettem párszor át a másik épületbe,meg a PX parkolóba,mert rendszeresen zérózták az eszközt:-(

 

Az én képeimről beszélsz:-)?

Ez a valóság:-(((

Előzmény: Törölt nick (14734)
M.I. Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14733
Möglehet!
Én soha nem értettem a rádiózáshoz, hiradásipari érettségi ellenére, de egy frissnsült rádiós hadnagytól elsőre olyat kérdeztem műszaki paramétert amire nem tudott válaszolni.
:-)
Jó legyünk tisztességesek, voltak ott valóban jó szakemberek is!
Előzmény: thehassan (14727)
M.I. Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14732
"M.I.-re is reagálva: a 1412 és a 1406 relék két járműre települtek? A vonalcsatlakozó megnevezés az alakulat nevében mit takar"

1406-ról nem tudom.
Nekünk egy állomásunk két Zil 131-ből állt.
Voltak a századnál 2 Csepelre telepített állomások is. Azoknak a bodegája egy kicsit különbözött, de asszem ua. a készülék volt benne.

A műszeres kocsiban hosszában egy folyosó, balra a "telefonközpont" rész. Ha jól emlékszem 64 vonalat tudott kezelni.
Jobboldalon a rádió készülékek.
Mindenből kettő volt, és ezzel teli is volt a kocsi.
Az antennás tetején voltak a lefordítható teleszkópos antenák és a 1,5 x 2 méteres sugárzók.
A kocsiban segéd áramforrás (a linken lévő képen a kocsi jobhátulján lévő ajtó mögött),
szerszámok felszerelés és pihenőhely.
A fő áramforrást vontattuk. HAD 16 volt a neve négyhengeres soros léghűtéses dízel.

Említetted, hogy nem kémkedési céllal kérdezed.
Egyrészt ezek 20 éves infók, másrészt ez az alakulat legjobb tudomásom szerint a rendszerváltás után az elsők között szűnt meg.
Ráadásul akkori szövetségeseink és nem szövetségeseink sokkal jobban tudták mindezt mint én valaha! :-)
Tehát akkor mégegy bizalmas infó:
Egy ismerősöm aki a ceglédi hadosztályparancsnokságon szolgált azt mondja, mi hozzájuk tartoztunk a velünk egy laktanyában lévő Kommendáns ezreddel együtt.

Volt nálunk Aszódon mégegy zászlóalj akiket tropósoknak hívtunk.
Állítólag a troposzféráról mandínereztek rádióhullámokkal, de nem volt saját cuccuk, hanem egy közelben lévő orosz objektumba jártak rádiózni. Nálunk laktak, de a dolgozójuk egy oroszok által őrzött helyen volt.
Előzmény: st_patrick (14723)
borzalom11 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14731

 

   Sziasztok! Hetek óta olvasom a fórumot és úgyérzem itt sokmindenről szó esett már csak a jelenlegi oktatási rendszerről nem.

 

 Szerintem sem a tiszt sem a tts képzés nincs kellőképpen megoldva. A tts képzés csak Szentendrén van és állandóan változik a tematika. A fiatal tisztekre meg elég rá nézni éd az ember sírva fakad.

yeti76 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14730

 1. R-140  2. R-142  3. R-142M  4. A jobb szélső az R-1340

Volt tüzér Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14729
A Cikloida állt egy univerzális félpótkocsiból, amibe az orosz az iutóbbi időben mindent pakolt. Volt egy univerzális agregátora, ha jól emlékszem 5E96A (Bár én azt a 200 KW teljesítményt én soknak tartottam) és volt egy antennás kocsija, amiben az antenna elemeket szállították. Legalábbis ennyire emlékszem. És most hirtelen azon kezdtem el törni a fejemet, hogy egy 5JA63 Cikloida három antennája és az árboc hogy fért el abban a kis kabinban. Mert 5JA62 Cikloidával könnyen ugráltak, az egy antennával kevesebbet kapott.
Előzmény: st_patrick (14724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!