Keresés

Részletes keresés

Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 10003

Úgy gondolom, hogy ahoz, hogy a MH átlátható gazdálkodással valóban növekedő pályára kerüljön, ahoz NYÍLVÁNOSSÁGRA, civilkontrolra van szükség.

 

Poltikai oldaltól függetlenűl sem a polgároknak, sem a katonáknak ( akik látják a sok disznóságot ) nincs bizalmuk a vezetéshez.

 

 

Szükség volna egy olyan szervezetre, mely FÜGGETLEN a mindenkori politikai vezetéstől, vezérkartól, és így célirányosan tudna minden ügyet megvizsgálni. No nem mint az igazság független bajnoka, hanem mint olyan szervezet amelyik az eredményeiről a politkai szeveknek ( HM ) beszámol.

 

Ha úgy érezné a szervezet, hogy igaza van, de mégse foglalkoznak az ügyével akkor fordulhatna asajtóhoz.

 

 

Szerintem így működik a demokrácia, mert ami az elmúlt 16 évben történt az csak mutyizás, de nem demokrácia.

 

 

 

ui : Igyekeztem úgy fogalmazni, hogy ne azt lehessen kiolvasni, hogy jobb, vagy baloldali a "célpontom" , mert valójában egyik sem. A célom a beteg rendszer orvoslása, a megoldás felkínálásával.

AMBalage Creative Commons License 2006.03.23 0 0 10002
Nem eltávolítani kell, hanem kötelet nekik! (A golyót ki kell érdemelni!)
Előzmény: Kuruc71 (9980)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 10001

Van egy plusz opció" amit megjátszhat az állam.

 

Ő maga is indul egy általa alapított céggel a pályázaton. Így tuti van már egy olyan cég amit nem lehet a kartelbe bevonni. Tehát marad a verseny !

Előzmény: HPéter1978 (10000)
HPéter1978 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 10000
Nem mondom, hogy nem ismerős amit írtál. :-((

A nyitás hasznos lehet, de azért abban a nagy harcban nem lennék biztos.
Szállítói oldalon akkor is működne a véd- és dacszövetség...
Előzmény: Kuruc71 (9998)
HPéter1978 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9999
Igen, undorító, felháborító.
Törvényesítve...

A javaslatod 2-5 pontjával egyetértek, bár én megadhám a védekezés lehetőségét az illetőnek - azon az egy órán már nem múlik a kirúgása - hátha olyasmit mond, amiből esetleg okulni lehet.

Az 1. pont viszont magában rejti azt a veszélyt, hogy a 320 Ft/l ajánlattevő jól feljelenti a HM-et Közbeszerzési Tanácsnál, azt lehet fizetni a bírságot...
Előzmény: dr_kotasz0831 (9990)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9998

Csak a véleményemet tudom mondani. Hogy ennek valami valóság szaga van, az azért lehet, mert éves szinten cca 5 közbeszerzés kiírásában, és cca 20-30 beszerzésben veszek részt.

 

 

Szóval a menű szerintem a következő :

 

 

1. ) Eleve eldöntött tény "X-Y" urak részéről, hogy ők ebből nagyot szakítanak.

 

2. ) Megkeresnek 4-5 nagyot  ( olajipari cég ) és lesakkozzás előre, hogy ki mennyiért fog ajánlatot beadni. Persze úgy hogy a végén mindenki nyer is mert a "kezesbárány" viselkedés előnye az, hogy a "nyertes" pályázó valamilyen jogcímen mindenkinek juttat a pénzből.

 

3. ) A pályázatot kiírják úgy, hogy csak ez a 4-5 cég feleljen meg neki. Pl előírják, "hogy a cég rendelkezzen az elmúlt 5 évben 20 milliárd Ft/év olajtermék forgalommal".

 

4. ) Beérkeznek a pályázatok.

 

5. ) Értékelés, eredményhírdetés, szerződéskötés

 

6. ) A vesztesek farkukat behúzve  ( a francba ez nem jött össze ) elkullognak, de naponta nézik a bankszámlájukat, hogy a "morzsák" megérkeztek e .

 

7. ) Nincs reklamáció, meg közbeszerzési tanács , max egy udvarias szépségtapasz a név kedvéért.

 

 

 

 

Szóval már az elejétől erre van kitalálva a rendszer, és nem közben lesz ilyenné.

 

 

Taxxx ! Nem láttam rosszúl ! ( sajnos ) 320Ft / liter.

 

 

 

 

 

 

Amúgy meglehet oldani ezt a felállást . Még pedig úgy, hogy a pályázók körét nyitottá kell tenni. A beszállítás után minőség, és mennyiségellőrnéz, és csak ezután jöhet a fizetés.

 

Így garantáltan olyan harc lenne ezért a nagyfelhasználó ( MH ) kegyeiért , hogy öröm lenne nézni.

 

Előzmény: HPéter1978 (9984)
Cs_ Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9997
Szvsz igen :) Dízelnek a 85 Ft, nem forgalmi adó, hanem a jövedéki adó tartalma. (180Ft+85Ft)x1,2 (igen, az adót is megadóztatják) = 318Ft/l, ami akkor igaz, ha a 180 Ft-ban nincs 100%-ban a jövedéki adó.
Előzmény: Cifu (9996)
Cifu Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9996
Szvsz te kered valamivel, forgalmi adó = ÁFA (Általános Forgalmi Adó).
Előzmény: Cs_ (9995)
Cs_ Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9995
Így elkezdtem számolni. Vazze a végén még lehet, hogy igaz 180ft + 85 forgalmi adó megha hozzácsapom az áfát a végén a környékén van.
Előzmény: Cs_ (9994)
Cs_ Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9994
85 Ft a forgalmi adó tartalam
Előzmény: Cs_ (9993)
Cs_ Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9993

Ne haragudj, hogy kételkedem, de biztos az 320Ft/l nincs esetleg más lényeges a szerződésben? Valami rémlik, hogy honvédségnek nem kell megfizetnie az üzemanyagban lévő adókat, de ez csak rémlik. Egyébként a cégünk mélyépítő részlege dolgozik az M3-on tízenegynéhány 4 tengelyes teherutóval és kotrógéppel. Megkérdeztem a pénzügyeseket, hogy mennyiért kapjuk a naftát. Bruttó 242 Ft-ért kapjuk leszállítva és mi a honvédséghez képest sehol se vagyunk fogyasztásban.

 

 

 

Más

 

Hogy valami jó is elhangozzon a közbeszerzéssel kapcsolatban. Magasépítésnél (lakó, iroda raktárépületek, stb), ahol én dolgozok bizony nincs külön közbeszerzési ár. A verseny miatt a béka segge alá lemennek az árakkal és vagy egyéb feltételekkel. Mondjuk azért itt is előfordúlhat susmus szagú dolog, de ez inkább a pályázat súlypontozási rendszerében mutatkozhat meg.

 

Ettől függetlenűl máshol találkozik az ember hajmeresztő árakkal. Közbeszerzést vhogy meg kéne reformálni, de ez elég problematikus, mert ha némi versenyszférát becsempésznek alá Fidesz kormány alatti autópálya versenyeztetés, akkor azt nehéz kontrolálni, törvényekkel szabályozni, stb. Jó lenne némi infó, hogy máshol hogy csinálják.

Előzmény: Kuruc71 (9976)
Cifu Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9992
Nana, tedd azért szépen hozzá, hogy a 180Ft az a forgalmi adó nélküli ár.
Előzmény: Törölt nick (9988)
dr_kotasz0831 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9991

Szia Taxxx!

 

Erre én is gondoltam, de milyen szolgáltatást tudsz elképzelni?

 

Én

Előzmény: Törölt nick (9989)
dr_kotasz0831 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9990

Csao HPéter!

 

Ha én kapok egy tenderre három rossz ajánlatot, akkor addig keresek, amíg:

a., Vagy ki nem derül, hogy tévedtem, és már megkaptam a legjobb ajánlatot

b., Vagy pedig nem találok egy olcsóbbat

 

A verseny-szagú szférában, ha egy beszerzéssel bármilyen szinten is foglalkozó emberke nem így dolgozik, azt kirúgják. Ha korrupt és észreveszik, kirúgják, kifizettetik vele a kárt, és / vagy beperelik. Ha nem hozza vissza amit lopott, akkor az is előfordul (nem követendő példa, de ez van) hogy jól elverik a tulajdonos "barátai".

 

Javaslatom a tárgyban:

1. A HM vezetése menjen ez az első kútra, és ott vegyen üzemanyagot a mi pénzünkön.

2. Rúgja ki a beszerzőt

3. Nevezze meg a beszerzésért felelős személy felettesét

4. Azt azonnal távolítsa el a helyéről

5. Indítson jogi eljárást ellene

 

Amint látod, ez egy roppant egyszerű folyamat, és akár ma délután el lehetne kezdeni.

 

"Magyarországon közbeszerzéssel beszerezve minden drágább, mint amennyiért a boltban lehet venni.
Ne kérdezd miért van így, de így van.
Ez sajnos nem csak HM probléma."

 

Ha nem haragszol, ez akkor sem érdekel, ha törvényszerű. Undorító, felháborító!

 

Én

 

Előzmény: HPéter1978 (9984)
Cifu Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9987
Most van 5+1 konnyu zaszloaljunk, abbol a letszambol semmikeppen sem engednek.

És milyen feltöltöttséggel? Inkább legyen 3 teljesen feltöltött, mint 6 félig feltöltött...

Egy zaszloalj rengeteg. Szerintem inkabb egy kisebb szakasz. SF eronek mindenkeppen kell egy "bazis" amibol lehet valogatni, ez a szolnoki melysegi felderito zaszloalj lenne (es kisebb mertekben az egri felderito zaszloalj).....

Jó, tudom, elszaladt velem a ló. :)
De azért legalább egy századnyi SF erőre igényt tartanék akkor is. :)
Előzmény: belic (9981)
Cifu Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9986
Nálad a pont. Tényleg itt kellene kezdeni...
Előzmény: Kuruc71 (9976)
Cifu Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9985
Amivel teljesen egyértek, hogy a púpot (a kiterjedt háttérintézmény-hálózatott) fel kellszámolni. A haderő tekintetében tisztába vagyok vele, hogy az általam felvázolt hadsereg "overpower", de nem véletlenül írtam az elejére, hogy egy ilyen seregnél aludnék nyugodtan. Ha a költséghatékonyság lenne a cél, az általad felvázolt megoldást támogatnám én is.
Előzmény: Törölt nick (9966)
HPéter1978 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9984
Nem kötözködni akarok, mert az én szememet is csípi a 320 Ft/l...

De tegyük fel megcsináltad.
Ott a képzett, elkötelezett embered.
Kiírja a közbeszerzést - mert törvény kötelezi rá.
Beérkezik X ajánlat.
Megint 320 Ft/l a legalacsonyabb.

Akkor sto gyelatty?
1. Megveszi ennyiért?
2. Új eljárást ír ki?
2.1 Mi a garancia, hogy arra kedvezőbb ajánlat érkezik?
2.2 Ha lejár az előző évi szerződés, akkor addig nem vehet egy deci naftát sem, amíg nem folytatja le az eljárást. (kivétel: háború, árvíz és társaik)
3. Nem vesz gázolajat?

Esetleg valami más ötlet?

Magyarországon közbeszerzéssel beszerezve minden drágább, mint amennyiért a boltban lehet venni.
Ne kérdezd miért van így, de így van.
Ez sajnos nem csak HM probléma.
Előzmény: Kuruc71 (9980)
belic Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9983
Hello!

- Kell egy század légtérbiztosító repülő század.
Mindegy milyen.
Olyan Let-159 vagy mi a neve.


Az elso 2 sorral meg majdnem egyetertek (vagyis a magyar "vadasz" legiero legfontosabb feladata a legirendszeti feladatok ellatasa, mivel ezt a NATO is megkoveteli, es az onallo hadseregben is ez a legalapvetobb feladat, es ha megnezzuk, hogy a nehez (!) szarazfoldi erok milyen sullyal szerepelnek a vedelempolitikankban, meggondolando, hogy ezen felul adunk-e mas feladatot a vadaszgepeinknek).
A legirendszeti feladatkorben mindegy, mennyire korszeru a vadaszgep, de azert a mindegy milyen tulzas, pl. harci sarkanyrepulo :-) nem eleg erre a feladatra.
Es L-159-es sem eleg, ugyanis alapveto fontossagu, hogy a gep kepes legyen UTOLERNI a "rendetlenkedo" gepeket, marpedig a hangsebesseg alatti L-159 (figyelembe veve, hogy par perc arra is szukseges, hogy egyaltalan elinduljon) csak nagyon hosszu ido alatt erne utol pl. egy utasszallitot. Ezert erre mindenkeppen nagysebessegu tipus kellene, minimum egy MIG-21.

Az elso bekezdeshez visszaterve, szerintem nem logikus 100 milliardokat rakolteni arra, hogy a legirendeszeti feladaton kivul mas is ellathato legyen, de ha mar egyszer tobb mint 200 milliardot rakoltunk egy uj, viszonylag korszeru gepre, akkor mar megeri megtoldani egy kicsivel (!), hogy teljes erteku (nagy hatotavolsagu, felderitesre es csapasmeresre alkalmas) gepunk legyen.

- kell egy szállító repülő század,

Szerintem szallitohelikopter szazad is mindenkeppen kell. Tobbek kozott a katasztrofavedelemhez is (ideertve a legi kutato-mento szolgalatot is) jol jonnek a MI-17-esek.

Bel
Előzmény: Törölt nick (9966)
dr_kotasz0831 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9982

Arghhhhhhh! Nem mondod komolyan Kuruc?! Bazzeg ha ez igaz...

Ilyenkor úgy érzem teljesen feleslegesen beszélgetünk itt... :( Erről fent a minisztériumban tudnak?!

 

Én

Előzmény: Kuruc71 (9980)
belic Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9981
Hello Cifu!

Nagyjabol egyetertek, amivel nem:
1 feltöltött gépesített gyalogos zászlóalj (BMP-3 vagy német Puma)
3 feltöltött könnyű gyalogos zászlóalj (egy ideig BTR-80, de aztán gyorsan lecserélni mondjuk Boxer MRAV-ra vagy Patria AMV-re)


Most van 5+1 konnyu zaszloaljunk, abbol a letszambol semmikeppen sem engednek. Tehat en inkabb 3 gepesitet lovesz zaszloalj BMP-1-gyel (egyik a tatai nehezezred resze, es 1+1 Debrecenben/Hodmezovasarhelyen, a konnyudandarban), 2 konnyu lovesz zaszloalj BTR-80A-val (1+1 Debrecenben/Hodmezovasarhelyen, a konnyudandarban), 1 konnyu vegyes zaszloalj reszben BTR-80A-val (Szolnok).

Jó lenne legalább egy zászlóaljnyi SF egység, különálló tevékenységre, a légideszantosok alapján.

Egy zaszloalj rengeteg. Szerintem inkabb egy kisebb szakasz. SF eronek mindenkeppen kell egy "bazis" amibol lehet valogatni, ez a szolnoki melysegi felderito zaszloalj lenne (es kisebb mertekben az egri felderito zaszloalj). Brunei-ben az SF erok minden csoportjaban volt tolmacs, szanitec (kisebb muteteket onalloan elvegzett), mesterlovesz, robbantasi szakerto, radios, geppuskas, muszaki (epito) katona, parancsnok (aki egy szazadnyi erot el tudott vezetni), kikepzobol annyi, akik egy szazadot ki tudtak kepezni. Szerinted hany fo volt egy ilyen csoport, hogy ezeknek a feladatoknak meg tudjanak felelni? A valasz: 4. Komolyan azt hiszed, hogy ennek a mondjuk 50-szereset ossze lehetne itthon szedni?

Bel

Előzmény: Cifu (9957)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9980

Hát én is ezt kérdeztem döbbent arcal , mikor megtudtam.

 

 

 

 

A haderőreform ott kezdődik, hogy, az alkalmatlan, tolvaj, önző embereket mind a legénységből, mind a VEZETÉSBŐL eltávolítjuk. Utánna ezek helyére elkötelezett, képzett embereket állítunk.

 

 

Ez éves szinten a jelenlegi finanszírozás mellett is több 10 milliárd Ft "bevételt" jelentene.

Előzmény: Georg Wolf (9979)
Georg Wolf Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9979
Szia Kuruc!

320 Ft / liter !!!

MIIIÍÍÍÍ???
Előzmény: Kuruc71 (9976)
Kele64pisti Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9978
Sok mindent elgépeltem, de talán érthető volt. Sajnos a tatai ö.hk.zlj összevissza szedett T-72-ből van és nem homogén altipusból. A légi szállítókapacitást, más NATO tagországok is bérbevennék és a nyitott égbpét miatt más országok is. Amugy is kicsi az europai kapacítás. Nem véletlen, hogy An-124-es gépeket hasznl a NATO most már német bázisról egyfolytában.
A szárazöldi-légi vitához elég gondolom annyi, hogy a bevetés 2005 gyakorlaton - nyilvános volt - 1 lövész zlj-t némi támogató hk. szakaszt egyéb alegységeket a TELJES légierő támogatta, csak a készültség volt otthon és 2-3 szállítógép.
Képzeljétek el dandár szinten...

Kele
Előzmény: Kele64pisti (9969)
thehassan Creative Commons License 2006.03.23 0 0 9977
Kipróbálni még nem volt lehetőségem. Akikkel beszéltem, azt mondták, hogy "jó".
Ezzel csak az a baj, hogy:
-A surranónál minden jobb, kényelmesebb, tehát lehet, hogy ez a jó valójában csak jobb.
-Mennyire lesz ez tartós modell? Mert a Haix eredetiről lehet ilyen tapasztalatot szerezni, hiszen évek óta gyártják. Erről a másolatról...

Szóval a döntéshozó jelentkezhet egy seggberúgásra.
Előzmény: Kuruc71 (9976)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.22 0 0 9976

 

 

 

320 Ft / liter !!!

 

 

Közbeszerzésen !! A többi "versenyző" érdekes módon ennél drágábban adott be ajánlatot.

 

 

 

Szóval ha modern haderőre van szükségünk ahoz az első lépés hogy ami van, ami jutott azt megbízható, ellenőrizhető, és okos kezekbe kell rakni.

 

Itt van pl a fenti gázolajügy. Nem hiszem hogy egyedül lenék avval az állításommal, hogy az itt jelenlévő topiclakók mindegyike tudna 320 Ft-nál alacsonyabb áron gázolajat beszerezni.

 

 

Csak ezen mennyit is spórolt volna a MH ?

 

 

Vagy itt vannak a különböző ruházati, felszerelési beszerzések. Miért van az, hogy bár ki aki bemegy egy militaryboltba ugyan azt az árút lényegesen olcsóbban kapja meg ?

 

Hogy lehet az, hogy az "Ipolycipő" által gyártott bakancs 23-24 000 Ft-ba kerül, miközben egy ennél már beváltabb bakancsot kisker áron 16 000 Ft-ért megveszek???? Mire lennék képes ha azt a feladatot kapnám, hogy szerezzek be évente 10 000 párat ???? Talán még a 10 000 Ft-ot sem érné el az ár, úgy hogy már az ÁFA is benne van !!!!

 

 

Tényleg milyen az új magyar bakancs ??? Van valakinek tapasztalata ???

Előzmény: Törölt nick (9975)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.22 0 0 9975
Ne legyenek nagy reményeink: egy 240-es árat el tudnék képzelni reálisan.

A kérdésből és felvezetéséből azonban 350 forintra tippelek... :-) vagy inkább :-(
Előzmény: Kuruc71 (9974)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.22 0 0 9974

Én a "modernizálást", "haderőreformot" máshol kezdeném el !

 

 

Hogy hol ?  Hmmm !  Előbb egy rávezető kérdés :

 

Ha az elmúlt egy évben a gázolaj végfelhasználói ára ( aútós-motoros ) cca 240-260 FT/liter között mozgott, akkor az MH-nak aki igen, igen nagy felhasználó, nagyvevő. Szóval neki ( MH ) mennyiért illene venni a gázolaj literjét ?

 

 

Várom a reális, és elrugaszkodott tippeket, és utána közlöm a megfejtést.

 

 

 

thehassan Creative Commons License 2006.03.22 0 0 9973
Az üdülők, erdőgazdaságok kihajításával egyetértek. Az ÖLTP viszont kell... a logisztika, támogatás, biztosítás nélkül a harcolók meg sem tudnak mozdulni. Szó szerint.
AMBalage Creative Commons License 2006.03.22 0 0 9972
nem kidobva a gvozgyikákat, (a D-20 marhaság helyette)

Várom, hogy mikor jön egy "forradalmi" fejlesztés, és vezetjük be a lóvontatást. Komoly hagyományai vannak, környezetbarát, ha elfogy az olaj, akkor is működik... A következő fejlesztés lehetne mondjuk az elöltöltős lövegek alkalmazása. Ezt követhetné a hajítógépek bevezetése... (És mindezt persze komoly szakértési pénzekért, komoly lobbipénzekkel támogatva.)
Előzmény: Kele64pisti (9969)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!