Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
""Az elfüstölt kerozinszázköbméterek és csinos pilóták mögött ott van a felszámolt szárazföldi haderő harckocsicsapatostul, hiradóstúl, tüzéresül, javítószervezetestül, csapaptlégvédelmestül stb. stb......"""
Ez nagyon buta és durva szöveg.
Akik szakmailag is ott vannak a topon, azok szerint is kb 40 multirole gép rendszerbe állásával lehetne az Alkotmányban és a nemzetközi szerződésekban aláírtak alapján végrehajtani a légierő feladatait. Ebben nincs benne a gyakorló és szállító kapacítás. Ennek az erőnek 2-3 repülőtéren kérne települnie. Ennek ellenére a marad egy 12+2-es repülőszzadunk, valamint egy 5 gépes szállítógép alakulatunk, ami ha a gépek üzemideje lejár akkor vége. Utána szállítókapacitást veszünk a NATO-tól gépek helyett.. A 12 csatakopter semmire sem elég, de ha ezeknek is lejár az üzemidejük akkora még tervek sincsenek, szintugy a 15 szálltókopter pótlására amelyek - a szálltógépekkel együtt - még pénzt is hozhatnának a légierőnek. (nyitott égbolt stb).
A szárazföldi haderő légi támogatás nélkül semmire nem képes, ez a modern háborukban bebizonyodott, kivéve a jelenlegi irak/afgán gerillaharc. De ott is állandó felderitő és csapásmérő légitámogatás kell. Lehetőség szerin UAV-okkalal..
"Viszont abban nem bízok, hogy sikerülne a Visegrádi négyeket összeröffenteni. Vagy csak akkor, ha egy nagyon karizmatikus, nagyon céltudatos és nagyon jó rábeszélőképességel rendelkező ember állna az ország élén, aki elhivatott a téma iránt. Namost itt értünk el a probléma gyökereihez... :) "
Én ennél tovább mennék. Nem csak karizmatikus és diplomáciai érzékkel megáldott vezető (és őt támogató kormány és ne adj isten parlament) hanem borzasztó nagy kompromisszum képesség kell és lemondási hajlandóság a lobby pénzekről, akarom mondani ajándékokról. Mondjuk ez utóbbi kettő kőkeményen mind a négy 4 oldalról illetve minden országban összehangolt hosszú távú tervek, amit nem váltogatnak országonként 1-2/4 évente.
Egy kis érdekesség, csak hogy lássuk, hogy a NATO valóban működik. Van ugye három új tagország (Lettország, Litvánia és Észtország). A NATO tagállamok vadászgéprajai forgóban váltják egymást ezen országok légvédelmében (ha jól Lettországban van a bázis légtér). Jelenleg Lengyel MiG-29G-k járőröznek, és majd Török F-16-osok váltják le őket.
Ami a szárazföldi haderőt illeti, egyetértek Éheslóval abban, hogy nagyon nem ártana már valamit alkotni e téren, mert kabaré szintű, ami ott folyik. Lenne mit fejleszteni bőven, kezdve a páncélosoktól, a gépjárműveken és a páncéltörő fegyvereken át a légvédelemig.
Viszont abban nem bízok, hogy sikerülne a Visegrádi négyeket összeröffenteni. Vagy csak akkor, ha egy nagyon karizmatikus, nagyon céltudatos és nagyon jó rábeszélőképességel rendelkező ember állna az ország élén, aki elhivatott a téma iránt. Namost itt értünk el a probléma gyökereihez... :)
Minek tank, BTR és terepjáró, ha légifölény hijján lángoló roncsba öli a haza a pénzt! Az ellenséges légierő még mindig hatékonyabban tudja felszámolni a szárazföldi haderőt, mint saját kormány, bár az is igyekszik.
Ez persze független attól, hogy 14 Gripen az parasztvakításnak se elég fényes!
nem leszek népszerű itt a nagy örömködés közepette......
0 légierőt, amíg nincs a szárazföld rendbetéve.
Ma a költségvetés kb. 40%-át viszi el ez az elegáns "semmi".
Mit támogat ez a néhány (12+2!!!!!!) dísztök, kivel és mivel kommunikál? Ha fel is tud szállni véletlenül és időben mi lesz nála fegyverként, és hova száll le majd, ha véletlenül túlél, ki lesz a váltópilóta?
A meglévő szárazföldi erők nem képesek még a reptér és a tartalékreptér védelmére sem, nem hogy az országéra. Szomorú "ünnep" ez az évi sok 10 milliárdért!
Az elfüstölt kerozinszázköbméterek és csinos pilóták mögött ott van a felszámolt szárazföldi haderő harckocsicsapatostul, hiradóstúl, tüzéresül, javítószervezetestül, csapaptlégvédelmestül stb. stb......
Egy nagy szomszéd? Egyetlenegy nagy szomszédunk van, ott Záhony után kezdődik egy kicsivel. Na, ha az ellen akarnánk készülni, elég kevés esélyünk lenne. Már csak a méretek alapján is...
0 darab vadászgép... nyugi, megmagyarázom. Adott egy nagy szövetségi rendszer, abban egy kisebb (V4, ami hol működik, hol nem). Na, ezt kellene működőképessé tenni. Aztán megcsinálni egy közös beszerzést a vadászgépekkel kapcsolatban, közös beszerzést az utántöltőkkel kapcsolatban, közös beszerzést a szállítókkal kapcsolatban, és közösen felújítani a Mi-24-eket. AHogyan erre nem egyszer elképzelések, sőt tervek is születtek, csak a politikát kellene kihagnyi a dologból, mert amiatt nem igazán ment egyik sem. Fel kellene már nőni annyira itt K-Európában, hogy rájöjjünk: sok kis ország egyenként semmit sem tud elérni, de ugyenaz a sok kis ország együtt igencsak rajta tud lenni a szeren.
Kellene a fenének a lebutított F-22A. Még az F-35-ösök exportváltozata is butított lesz, növelt radarkeresztmetszettel, egyszerűbb elektronikával. Inkább Eurofighter vagy Rafale, ha már a Gripen nem szimpatikuis neked. :)
A V-22-eseket minek? Drágák és nem sokkal jobbak, mint a tizedannyiba kerülő CH-46-osok. Akkor már MH-47 vagy EH-101. A Galaxy nem rossz, de ha már jóideje nincs gyártásban, tehát jobb lenne a nemsokára újrainduló ukrán AN-124-esekből kipécézni párat.
Jaj jaj :) A nyűasznyit realisztikusabb vágyálmoból kimaradt a lényeg. Mivel mi elhatároztuk, hogy könnyűek leszünk, nem ártana ehez beszerezni megfelelő mennyiségű/képességű szállítóhelikoptert és szállítógépet
Nem kívánságműsor volt a kérdés, amire válaszoltam, hanem az, hogy hány Gripen lenne elég adott esetben háborúra kerülne a sor egy nagy szomszédunkkal. Szerintem ennyi :)))
De azt is csak akkor ha nem harminchetedik nyugdíjra menne el a pénz (magyarán ha végre rendbetennék, felszámolnák, vagy gödörbe lőnék reformálhatatlannak kikiáltott, vagy úgyhagyott állami kézben lévő (köz)szolgáltatásokat). És persze, ha nem a jelenlegi vezetőréteggel rendelkeznénk. Egyszóval: soha. :)))
A három ezrednyi az nekem is okés, de Gripen helyett inkább F/A-22 Raptor, vagy minimum Super Hornet! :-)) Honvédelmi miniszterként elsőnek szerezném be nagy kedvenceimet az AC-130 "Bűvös Sárkányokat", kis ország lévén 5-6 db. elég lenne. Jól jönne néhány V-22 Osprey, szállítógépnek az Ancsák helyett 6 db. C-5 Galaxy, a gyakorlatilag megsemmisített harckocsizó egységeink pótlására pedig két századnyi A-10 Warthog. Nem utálnék ki a Légierőtől néhány pilóta nélküli felderítő Predatort sem, ha lehet, akkor a felfegyverezhető modifikációt kellene megrendelnünk. Az öreg MI-24 harci helikopterek helyett AH-64D Longbow Apache lenne, a MI-17 kávédarálók helyett pedig CH-53 Super Stallion. Végül néhány Cessna Jetstream futárgépet is rendelnék, hogy értékes miniszteri seggemet ne kelljen rázatnom a fostalicska A6 Audiban, ha megyek valahova! :-)) Természetesen az összes fent említett gépet teljes fegyverzet sortiment-el, és ahol már szükséges, ott "MLU" projektel venném igénybe. Köszönöm a figyelmet, most már beveszem a gyógyszereimet, mert hallom, hogy közelednek az ápolók... :-))
Egyet értek veled. 2-3 század Gripen és L-159, természetesen megfelelő fajtájú és mennyiségű fegyverzettel, miniawacsokkal meg mindennel ami, ahoz kell hogy a lehető leghatékonyabban lehessen használni őket. Ezekkel a géptipusokkal kicsit megvalósúlna az álmom, hogy a V4 országai valamennyire egységes fegyverzettel rendelkeznek és nem mindenki megy a saját feje utána. Valaki tud valami infót arról, hogy a Gripen fegyverzet beszerzésében akárcsak a kisérlet is megtörtént volna arra, hogy csehekkel közösen szerezzük be?
Attól függ, mire és mi ellen. Ha csak a légtér ellenőrzése a cél békés időben, kb. 4-6 gép elég. Én azt mondom, hogy a saját céljainkra, abban az esetben, ha komolyan vesszük magunkat, legalább 24 többcélú vadászgép és ugyanennyi (könnyű) támadógép (L-159, Hawk, AMX, esetleg Szu-25T) kellene.
Én azt mondanám, hogy három ezred Gripen. +egy miniAWACS és saját légiutántöltő kapacitás. De én csak tippelek, abból kiindulva, hogy szerintem nagyjából hány gépre lehet szükség 4-5 katonai repülőtér kiiktatásához +a légvédelem lefogása, a legfontosabb vezetési pontok megsemmisítése és természetesen mindehhez a légtér biztosítása egy potenciális vörösországgal történő összezörrenés esetén lehetőleg váratlanul, megelőző jelleggel.
Természetesen fegyver is van, GPS és lézervezérlésű bombák, légvédelem lokátorai elleni rakéták, esetleg még APACHE, vagy valami hasonló kategóriájú robotrepülő is rendelkezésre áll, stb.
Körübelül ugyanennyi, egy hasonló támadás kivédése esetére, úgy számolva, hogy gépállomány kétharmada túléli az első csapást és van lehetőség annak széttelepítésére is (elsősorban szükségrepterek, autópályák, stb.), és így még az állomány legalább a fele bevethető állapotban van a "váratlan" támadást követő első huszonnégy óra után.
Természetesen csak akkor, ha vörösország nem rendelkezik nagy teljesítményű elfogóvadász/csapásmérő típussal, mint mondjuk a Tornado, F-15, Eurofighter, Rafale, stb. Mert akkor minden Gripen kevés! Az ellen nekünk is egy ilyen kategóriájú gépet kell rendszeresítenünk.
Javasolnék fejlesztési irányokat a légierőre, de abból ismét az lenne, hogy elszabadul az "álom manó" a topicban, és mindenki óhajtó mondatokat írna. :D
Engem érdekelne, hogy ki milyen "álomhaderőt" képzel el, persze inkolni is kellene. (Alapszituáció: van pénz rogyásig beszerzésre, fejlesztésre, fenntartásra, és a legjobb, motivált emberanyag áll rendelkezésünkre. Azt hiszem, ez a maximális lehetőség egy ilyen álomnál.)
A 3. ponthoz. Véleményem szerint a 14 gripen semmire sem elég, tekintve, hogy a Román szövetségeseink jelentős mennyiségű MIG 21 Lancer A/B/C - vel, valamint lassacskán 24 db F-16 ACE - szel rendelkeznek majd elfogó és csapásmérő feladatkörben. Ja és a modernizált ORAO-król nem is beszéltünk. Gyengék vagyunk mint a hajnali harmat, és minden technikára szükség lenne.
Javasolnék fejlesztési irányokat a légierőre, de abból ismét az lenne, hogy elszabadul az "álom manó" a topicban, és mindenki óhajtó mondatokat írna. :D
Csehek. Ha jól tudom még nem kapták meg a rakétákat, viszont még anno amikor a Honvédelem.hu-n írtak az ottani Gripen átvételről, akkor írtak az árról, hogy mennyibe kerül 1 AIM-120-as. Na a csehek sem jártak jól, mert olyan irgalmatlan áron kapták meg, hogy hosszan kellett kacagnom rajta. :D
"...jelenleg kis hazánknak nincs semmi fegyvere, amit a JAS-39EBS HU szárnyai alá függeszthetnénk..."
Cifu, a csehek a tavaly megjött gépeikhez kaptak már rakétafegyverzetet, vagy náluk is "szuperszonikus sportrepülőgépként" funkcionálnak egyelőre? Ki tudja miért, sajnos nem lepődnék meg rajta, ha kiderülne, hogy mások megint életrevalóbbak nálunk... :-((
...2009-től a Gripen repülőszázad teljesen hadra fogható lesz...
A dolog ott kezdődik, hogy jelenleg kis hazánknak nincs semmi fegyvere, amit a JAS-39EBS HU szárnyai alá függeszthetnénk, ha jól tudom még az AIM-120C-5 rakéták sem érkeztek meg...