Én még mondjuk max 1-1,5 órát járattam azóta a gépet de a leg elején a szakinál akivel szereltük a gépet szépen indult erős kompresszió ,stb....
És ott még nem is füstölt szinte semmit.
Haza hoztam rá raktam a helyére és rá csatoltam fűnyíró adapterre (mert van az is)
Nos a fűnyírás első percében már olaj füstös volt minden mint állat ,de arra gondoltam először hogy lehet a motort miközben hoztam haza lehet át folyt előre az olaj de majd ki járja magát , de fél óra után is ugyan úgy füstölt :-((
Szóval akkor tuti hogy az a rohadt olaj lehúzó a szar :-((
A jelenség hasonló. Ugyan úgy ette az olajat, pedig szinte tökéletesen zártak a gyűrűk, jól is voltak betéve..
kompresszió, erő volt a motorban!
kb 2-3 üzemóra szenvedés után szétszedtem és az olajlehúzó teljesen el volt kopva. alig lógott ki a dugattyú hornyából!
Már gondoltam, hogy a szelepszárnál eszi.. de szinte teljesen jó max a kipufogó szelepnél kotyog picit, de az meg elenyésző... és ha eszi az olajat, akkor inkább a szívószelepnél szokta .
Nem ártana néha olajat cserélni a hajtóműben. A kuplung alatti csapágynál juthat be szemét a hajtóműbe, ha nem zárt a csapágy. Másik gond, ha a csigatengely nem fut a csigával, nem központos. Úgy jöttem rá, hogy az olajcsere alkalmával túl sok bronz por volt az olajban. A bronzkerék nem központosan kopott, az egyik oldal felé volt bemaródás. Az alsó csapágyaknál kellett vissza hézagolni. Ez a 80-as évek közepén volt. Azóta fut rendesen. Jó az a bronzkerék, csak oda kell figyelni rá.
A traki kuplungra (ha tettél volna bele egy lassító áttételt esetleg egy rázkodás csillapító rugós köz darabot a kardánra???)nem bírta volna jobban?
Aztán meg allúlra egy ütközőt a kúp alá hogy a méterfa ne tudjon a kúppal együtt forogni??
Persze könnyű okosnak lenni tudom így távolról :-))
de azt mondod Nagyon el fáradtál (azért had kérdezzem meg a hidraulikusnál miért nem fáradsz el annyira??)
Ott ugyan úgy meg kell mozgatnod a fát!?? vagy nem??? sőt a kúposnál elég ha csak egyik felét emeled meg azaz elég a fele erő a hidrósnál meg fel kell emelned az egész rönköt az asztalára!! (vagyis nagyobb erőt kell ki fejtened! )
Akkor ezt a fárados dolgot nem értem?? Mert amúgy mind kettőt a traki hajtja!
Jó tudom most már hagyjuk :-)) Ne húzkodjam az oroszlán bajszát :-))
De őszinte leszek Én nagyon örülök neki hogy fel dobtad a témát ugyanis A nagyon közeli jövőben terveztem valamelyik fajta hasító el készítését , Bár nekem csak max villany motorral menne (Mert a trakimat eladtam pár éve(sajna) azóta is bánom. :-((
Bocsi,egy kicsit elvittem a csapatott a fórum témától.Építettem én is kúpos hasított,de nekem nem jött be!A traktorom kuplungját tacsra vágta!90-es kúppal, majdnem 30 cm átmérőjű gombos akácfát hasogattam. Életemben, annyira nem fáradtam el!Utána döntöttem úgy,hogy építek egy hidraulikusat,ég és föld a különbség!
Itt a kúpos,még egyszer bocsi hogy más témában beszélgetünk.
Igazad van. Nem ajánlom senkinek. Megépítettem a KF 04-hez. A sima fákat szépen hasítja, de a csomós, göcsörtös fába beletörik a bicskája. Legtöbbször az ékszíj csúszik meg.
Nem beszélve arról, hogy fárasztóbb mint a hidraulikus. Baleset veszélyes is. Ha 20 mázsa fát szét kell hasítani a Briggs motor felbosszantja az összes szomszédot.
Vettem egy hidraulikust, ez csendesebb egyszerűbb jobb.
Fasza a hasítód de ha bele gondolsz azért létezik ennél egyszerűbb hasító is ami sokkal kevesebb alkatrészt kíván és ha romlik is kisebb a kiadás.
1verzió: Dutrás pisti + nagy hasító fejsze :-))) (az a baj ennek a verziónak sok a fogyasztása az a sok sör :-))))) )
2 es verzió: kocsmából viszek pár kannás boros embert aki hasítja mint állat pár literér :-))) (veszélyei: agyon verik kezük lábuk pár óra alatt aztán még rád mérgesek)
3 verzió : a szuper kis trakid mögé egy rám egyszerű kúpos hasítót raksz amit a kardán hajt (itt szinte 0 hiba kopik az anyag esetleg csapágyai)
Én is szoptam egy alkalommal ezzel a problémával. :-) Kimostam a tankot, kitakaritottam a karbit, azóta pöpec a szerkezet. Ne tudd meg, hogy mi volt a tankban.