Keresés

Részletes keresés

Papamaci88 Creative Commons License 2025.01.13 0 0 2614

Sziasztok,

az lenne a kérdésem, hogy a 80 éves nagymamámnál elromlott a nagyon régi hőterm 25esb gázkazán. Mi épp építkezés közben vagyunk szegénynek pedig nem nagy összeg áll a rendelkezésére, hogy megoldjuk ezt a problémát így keressük azt a megoldást amivel a lehető leggyorsabban illetve költséghatékonyabban meg lehetne ezt oldani. Ennek a helyére csak és kizárólag már új kondenzációs kazánt lehet beszerelni, ami terveztetéssel és mindennel együtt jár vagy mondjuk lehet a helyére rakni egy ugyan olyan teljesítményű, de mondjuk nyílt égésterű kéményes fali kazánt esetleg? A melegviz villanybojlerrel van megoldva, a kazánt csak és kizárólag fűtésre van/volt használva. A kazán nem a házban van, hanem a ház alatti pincelejárat "lépcsőházában", ha esetleg ez is számítana. Mindenképp, szólni fogunk szakembernek, de ameddig nem találunk olyat, aki kijön megnézni addig szeretnék minden lehetőségre felkészülni, azért is kérdezem mik lehetnek a megoldások.

Előre is köszönöm, ha tud nekem ebben valaki segíteni.

GodFather80 Creative Commons License 2024.12.16 0 0 2613

Sajnos nem sikerült a hétvégén sem időt szakítani a kazánra, majd talán e hét végén. 

Beszéltünk itt az elfogyó melegvízről, a hőcserélő és a többi alkatrész tisztításáról, tisztítószerekről (egyébként szereztem be foszforsavas vízkőoldót), stb... de az senki írásában nem szerepel, hogy ugyanezen problémák mellett F14-es hibára állt volna ki a kazánja...ugyanis nekem ez van és kicsit aggaszt a dolog, hogy esetlegesen nem csak tisztításról van/lesz szó...

Erről valakinek van valami tapasztalata? 

Köszi

Gyurco78 Creative Commons License 2024.12.13 0 0 2612

A bejövő hideg víz előtte van, a kimenő utána. De igazából a HMV szivattyú arra van, hogy a szekunder hőcserélő és a melegvíztartály közt keringessen, a hálózati víznyomást nem az adja, úgyhogy egy kazánon kívüli visszacsapó nem sokat számít.

Én amúgy a fűtéskörrel kezdeném, ha az teljesen jó, akkor nézném a HMV alkatrészeit. Azért nem egy űrhajó ez, csak egy kazán.

 

Balról jobbra fűtésköri szivattyú, szekunder hőcserélő, előtte a váltószelep, majd a HVM szivattyú. De a gépkönyvében elég jól fel van tüntetve a blokkvázlaton, hogy mi micsoda.

Előzmény: Renault1980 (2611)
Renault1980 Creative Commons License 2024.12.13 0 0 2611

Az a baj, hogy nem tudom a működési irányt. A bejövő hideg víz felől kell nézni vagy onnan, hogy elkészíti a meleg vizet? Úgyhogy valószínű rosszul írtam, nem előtte, hanem utána van...

A HMV-t, de csak azt ne mond, hogy az is rossz lehet, mert akkor most már tényleg elgondolkodok egy új készüléken. 

Pár képet raktam fel a kazánról, segítenétek beazonosítani, hogy mit látok a képeken? 

Vagy legalábbis remélem, hogy tudtam felrakni...indafoto...

 

Csibi80 fotói az Indafotón

 

 

Gyurco78 Creative Commons License 2024.12.13 0 0 2610

Meg 2 szivattyú is. Melyiket cserélted, a HMV-t, vagy a fűtéskörit (mivel ez utóbbi a HMV készítéskor is kell, hogy menjen, ennek hibája magyarázhatja mind a túlmelegedést, mind a gyenge fűtést)?

Előzmény: GodFather80 (2608)
nixon70 Creative Commons License 2024.12.13 0 0 2609

A szivattyú előtt visszacsapó szelep nem egészséges.

A szivattyú nyomó ágába kellene.

Utántöltögetni a rendszert tényleg nem egészséges dolog.

A piros tartályt csekkold a leírtak alapján.

Előzmény: GodFather80 (2607)
GodFather80 Creative Commons License 2024.12.13 0 0 2608

Én is így gondoltam, hogy célirányosan rákérdezek, mert amire végig bogarászom...

igen, két tartály van benne...egy a fűtésnek egy a melegvíznek. A fűtésé lapos piros, a melegvízé egy 2 literes kis hengerszerű...

 

Előzmény: nixon70 (2606)
GodFather80 Creative Commons License 2024.12.13 0 0 2607

Azt olvastam/hallottam valahol, hogy azzal, hogy folyamatosan pótolom az eltűnt vizet a fűtésrendszerben, azzal még jobban ártok a hőcserélőnek, hiszen tiszta friss víz=új vízkő...

Ill. amikor megkezdődik a melegvíz gyártása, akkor a lenti fürdőben hallok egy ciccegő hangot, mintha valami kis vékony fémmel egy másik fémet kocogtatnék, aztán pár másodperc múlva el is tűnik a hang. Arra gondoltam, hogy a szivattyú előtti visszacsapó szelep prellez, úgyhogy azt is kipucolom, mert ha az nem zár le, akkor visszafolyást eredményez és azért sem lehet megfelelő a vizem hőmérséklete...

Mi a véleményetek?

 

nixon70 Creative Commons License 2024.12.13 0 0 2606

Milyen tágtartályok?

A kazánban egy szokott lenni.... Van pluszban betéve a rendszerbe?

Bármilyen szert használsz, várj egy enyhébb napot, mert idő kell neki -10-12 óra minimum-, mire dolgozni kezd.

Utána bő vízzel át kell öblíteni és mehet vissza.

A kondis kazános topikot ne bogarászd, kezd úgy a hozzászólásodat, hogy régebben nem-e volt valakinek ilyen kazánja, ha volt, nem tudna segíteni, vagy járt már-e így.

Előzmény: GodFather80 (2605)
GodFather80 Creative Commons License 2024.12.13 0 0 2605

Bocs, láttam a linket, rá is kattintottam, de elég bogarászós, úgyhogy egyelőre hagytam, de megnéezm, hátha van valami okosság benne.

 

"Hali!

Amennyiben 1 bár a kazán induló nyomása, és a kazán és a legfelső szinten lévő radiátor fűggőleges távolsága kevesebb, mint 7m, próbáld ki a következőket:

 

"Valószínű, hogy a zárt tágulási tartályodban nincs megfelelő gázoldali nyomás, vagy kilyukadt a gumimembrán benne.

A zárt tartály tetején van egy autósszelep, ha megnyomod és víz jön belőle, akkor cserés.

Ha nem, akkor a vízoldal nyomásmentesítése után(ürítőn, légtelenítőn el tudod engedni a rendszerből) a tartályt hideg állapotban pumpáld fel 1,2 bár nyomásra, utána a vízoldalon tölts annyit, hogy 1,5 bárt mutasson a kazán nyomásmérője."

 

A tágulási tartály a kazán hátulján van, felülről le tudod csekkolni."

 

Gondolom ez nem pontosan erre a típusra íródott, de értem. A tág. tartályok elől vannak, ellenőrzöm őket.

 

Megpróbálom vízkőoldóval, igaz félek, hogy az kevés lesz neki. Van az a háztartási, citromsavas, az akár jó lehet!?

 

 

Előzmény: nixon70 (2600)
Gyurco78 Creative Commons License 2024.12.13 0 0 2604

 

 

Vele már volt dolgom, 1 panelt javított, egy másikról meg kiderült, hogy nem is kell javítani:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168311649&t=9182044

Javít még füstgázventillátort is.

 

Fűtéskor nem játszik a szekunder hőcserélő (a váltószelep pont arra van, hogy oda menjen/ne menjen a víz, ha beáll félúton, vagy egyéb vicces dolgokat csinál, akkor se a fűtés, se a melegvíz nem lesz jó). Én még sose savaztam, gondolom valamilyen sav (ecetsav pl. oldja a vízkövet), de még valami szivattyú is kell, ami megjáratja a hőcserélőben (házi savazáshoz akvárium szivattyú?).

 

Tágulásiból van kismillió nem gyári, csak beférjen a kazán mögé, meg az űrmérete legyen legalább akkora, mint a régi. Én is huszonezerért vettem az SD kazánomba a gyári 70.000-es helyett, egyedül a felfogó fül nem volt ott, ahol a régin, de funkcióját ellátta. A levegő nem jön belőle ki attól, hogy vizet engedsz le a rendszerből. Akkor kell ellenőrizni, ha nincs a rendszerben víznyomás, ugyanolyan szelep van rajta, mint a kocsikeréken. De ha állandó a nyomás fűtés közben, akkor valószínű az jó.

Előzmény: GodFather80 (2603)
GodFather80 Creative Commons License 2024.12.13 0 0 2603

Igen, a nagy csavarra gondoltam a szivattyú elején. Akitől vettem azt mondta, hogy ott tudom légteleníteni és tényleg, amikor beszereltem, egy fél fordulatot kihajtottam és nyomás alatt rendesen bugyborékolt, sziszegett. Lehet, hogy elgondolkodok azon a panel javításon, hiszen a régi még meg van...viszont akkor ha tudsz olyan szakit, aki javít panelt, akkor kérlek oszd meg velem az elérhetőségét.

Jó, hogy írtad ezt, hogy megy-e a fűtés mondjuk tusolás közben, mert MINTHA múlt héten fürdés után rányúltam volna a radiátorra és meleg volt. 
Az is lehet, hogy nem hűlt ki az alatt a negyed óra alatt...megnézem, kitapasztalom. Egyébként a fűtésem sem olyan, mint pl. tavaly, nem forrósodik fel annyira, amennyire kellene. Asszony mondja is, hogy néha fázik...

Ez viszont megint a hőcserélő dugulására, vízkövesedésére utal!? Idő hiányában egyelőre ezt ki is pucolom, aztán meglátjuk, hogy mi lesz, mert most "tüzet kell oltanom". Aztán szépen sorban kipucolom a többi alkatrészt is.

A tágulási tartályokat a szerelő ki akartam cserélni, de olyan árat mondott, hogy lesett az állam. Majd nézek valahol olcsóbban. Azt mondta, hogy a tetején van egy szelep, az eresztett, felpumpálta, lezárta. 

Egyébként, hogy ki lett cserélve a szivattyú, az a nyomás nem ment el, amit belepumpált? Ha már itt tartunk, hogyan és mivel lehet felpumpálni? Simán kompresszorral, mérős fejjel, mint a benzinkúton a kocsi kerekét? Vagy valami speciális fej kell a tömlő végére?

A tartály kipucolása az nem egy egyszerű feladat, igaz? Nézegettem, ki kell belezni az egész kazánt, hogy hozzáférjen az ember. Azzal nincs is baj, csak időm nincs semmire. 

Fűtés közben nem megy egekbe a nyomás, egy-két tizedet emelkedik.

Tőled is megkérdezem. Mit javasolsz a savazásra? Ezt szó szerint kell érteni vagy van valami házi elegy, ami mondjuk megoldást jelente? Egy orosz oldalon olvastam, hogy 13%-os sósav. A háztartási 20%-os...

Előzmény: Gyurco78 (2598)
nixon70 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 2602

Vízkőoldóval próbáld első körben.

Előzmény: GodFather80 (2596)
nixon70 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 2601
Előzmény: GodFather80 (2597)
nixon70 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 2600

2592-es hszemben ott a link.

Előzmény: GodFather80 (2596)
Gyurco78 Creative Commons License 2024.12.12 0 1 2599

A fűtés kör nyomása után, ami általában 1.5 bar, kb. kéthetente után kell töltenem, mert ennyi idő alatt leesik kb. 0.8 bar-ra

Én megnézném a tágulási tartályt is, 19 éves korára már simán lehet lukas, de legalábbis leeresztett. Fűtés közben nem megy egekbe a nyomás?

Előzmény: GodFather80 (2597)
Gyurco78 Creative Commons License 2024.12.12 0 1 2598

A nagy csavar a szivattyú elején? Ott a szivattyú tengelye van, azt csak azért csavargatják, hogy hátha letapadt. De akkor a fűtés se menne.

Panelt nem kell cserélni (tudom, már késő...), 20-25e-ért megjavítják (persze ha te magad ki és be tudod szerelni, amúgy az se nagy kaland).

Még azt nézd meg, hogy melegvíz készítés közben a fűtéskör is melegszik-e (ha igen, váltószelep baj).

De valószínűleg szekunder hőcserélő, illetve az Isotwinben van HMV tartály, az is lehet vízköves.

 

Az ilyen öreg kazánt szervízesekre bízni gazdasági totálkár, ha te magad meg tudod csinálni a vizes részét (gázhoz persze, hogy ne nyúlj), akkor sokáig kitarthat.

 

 

Előzmény: GodFather80 (2593)
GodFather80 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 2597

Egyébként hátha tud valaki megoldást a másik problémámra. Ill. én is tudom, sejtem, csak megerősítésként kellene valami. Ezt már mondjuk elég nehéz lenne szerelő nélkül megoldani...

A fűtés kör nyomása után, ami általában 1.5 bar, kb. kéthetente után kell töltenem, mert ennyi idő alatt leesik kb. 0.8 bar-ra. Gondolom valahol elfolyik a víz a rendszerből, viszont nem találok sehol sem vízfoltot...

Pedig valahol távozik...Így a radiátoraim sem tudnak felforrósodni...

Erősítsétek meg, hogy nagy sz.rban vagyok...:(

 

 

GodFather80 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 2596

Köszönöm!

 

Így, hogy kondis topic, nekem nem mond semmit, ill. nem találtam semmi ilyesmit. Belinkelnéd nekem, ha nem nagy kérés?

Szerintetek, ha tényleg a hőcserélő a ludas, akkor azt mivel lehet tisztítani? Ecet, vízkőoldó, sósav? Esetleg ezeknek a higított változata? Minél előbb ki kell szednem és tisztítanom, mert félek, hogy tényleg lőnek a panelnak!

Előzmény: nixon70 (2595)
nixon70 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 2595

Hali!

2592

Valószínű, hogy a hőcserélő lesz a ludas.(nem jó az áramlás benne és hamar felmelegszik a víz, vagy a vízkő miatt nem tudja leadni a hőt.

A kondis topikban hátha van olyan felhasználó, akinek volt ilyen kazánja.

Előzmény: GodFather80 (2593)
GodFather80 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 2594

Hátulról néztem a listát...:)

GodFather80 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 2593

 

Sziasztok!

 

Látom jó régen volt már bármiféle hozzászólás ide írva, de azért megpróbálom, hátha még olvassa valaki...

Van egy Saunier Duval Isotwin F 24 E-A típusú készülékem.

Immáron 19 éves. Tavaly kezdődtek a problémák. Tusolás közben elvette a lángot, a sárga visszajelző kialudt és pirosan kezdett el villogni, F14-es hibakóddal. Ha minden igaz, akkor ez azt jelenti, hogy az előremenő víz hőmérséklete elérte a 95 °C-ot, ezért leállítja a víz melegítést. Majd egy idő után visszakapcsolt és megint ment, kb. 1 percig.

Annyi előnye volt ennek, hogy legalább volt meleg víz... Aztán jöttek a nagyobb gondok. F14 után F12, F13 stb... A végén be sem kapcsolt...vezérlés (főpanel) csere...Mindennel együtt 120.000...oké....

Jó volt kb. két hétig, de tényleg semmi hibakód....most ott tartunk, hogy megint F14, de a tusolás végére nincs már meleg víz...elzárom a tust, várok, majd megnyitom és megint van 1-1,5 percig meleg víz. Jó jó a váltófürdő, de jóból is megárt a sok. Kihívtam a szervízt. Húha, mondja, akkor itt a keringető szivattyú lesz a rossz, nem tudja olyan mértékben továbbítani az elkészült meleg vizet, ahogy azt előállítja. Kicsavarta a szivattyún levő nagy csavart és spriccelt belőle a víz. Oké, mennyi? 110.000 + a kiszállás, munkadíj, stb...

Mondom köszönöm és elküldtem. Egyébként ha jól tudom az a nagy csavar a szivattyún az a légtelenítő csavarja? És tényleg onnan nem szabadna folynia a víznek?

Szereztem egy szivattyút, ki lett cserélve, két napig tökéletes volt, aztán megint F14...

Most jelenleg ez van, megindul, F14, letilt, visszakapcsol és így szinte max. langyos vízben tusolunk, fürdünk...

A szerelő azt mondta, hogy akkor tovább kell menni a körön. Aztán majd csak jó lesz egyszer...na mondom így én is tudom... Esetleg hőcserélő a problémás? Ha igen, azt pl. sósavval lehet tisztítani? Háztartásira gondolok, az nem olyan erős...

Szóval ha még valaki olvassa ezt a fórumot és találkozott ennél a típusnál akár ilyen problémával, akkor kérem javasoljon valamit, mert már nem akarok további 10-100 ezreket költeni rá, viszont most "kedvem" (anyagi) sincs egy új kazánhoz...

Nem beszélve arról, hogy félő, hogy a sok ki-be kapcsolgatás (napi akár 100 is lehet) nem igazán tesz jót a 3 hónapos panelnek...

Köszi!

nixon70 Creative Commons License 2024.12.05 0 0 2592

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9182044

 

Hali!

Ide is tedd be, nagyobb a mozgás.

Előzmény: dandrasgy (2591)
dandrasgy Creative Commons License 2024.12.05 0 0 2591

Üdv Mindenkinek!

Köszönöm, ha valaki tanácsot tud adni. 2023-ban már volt egy hasonló kérdés ezren a Fórumon, és rá válasz is, de valami konkrétabbat szeretnék...

Kazáncsere válik jövőre esedékessé. Jelenleg a közel 16 éves SD Isotwin Condens 30E tárolós kazán megadni látszik magát. Minden évben gyári szervizes jön karbantartani, meg ha hibája volt, akkor is. Rengeteget küszködtünk vele, mindig volt valamilyen baja, garanciában a fél készüléket kicserélték. Utoljára 2 éve a teljes motoros váltószelep egységet. A nyáron már a szervizes nem akarta megcsinálni az éves karbantartást, olyan hangokat adott ki (traktor motor erősségű hangok, rezonanciák - égőfej repedésre vagy kéményre gyanakodott a szaki, de semmi konkrétumot nem tudott mondani - több mint 10 éve üzemel ezzel a hibával, csak pont olyankor nem produkálta, amikor a szervízes ott volt).

Ismerős szerelő Immergast, épületgépész barát Wolf-ot ajánl. Immergas Victrix TT van már a családban, eddig 7 éve hibamentesen üzemel egy lakásban. Viszont családi házban ez kevés, 3 fürdőszobánk van. Hely nemigen van HMV tárolónak, az SD készülék is éppenhogy elfér. Ez alatt lenne csak hely a padlón. A ház 180 nm-es, tetőteres, jól szigetelt, vegyes radiátor és falfűtéssel. Szabályzás Honeywell evohome (a falfűtéses körökre/helységekre is). Gázfogyasztás főzéssel együtt 1200 m3/év. Az SD kazán teljesítménye túl nagy szerintem, igaz, csak 7kw-ig modulál le. Emiatt állandóan ki-be kapcsol, fél perces fűtés után 5 perc keringetés, majd újra begyújt. Nagy hidegben megy csak folyamatosan legkisebb lánggal. Előremenő 50 fokra állítva (radiátorok túlméretezettek), nagy hidegben 55 fokra felviszem (az időjárás követő hőmérőjét kikötöttem, kiderült, semmi szükség rá, évekig játszottam a beállításokkal.)

Tehát a fő kérdés az lenne, milyen márkára tegyem le a voksom, mert a neten hozzáolvasva mindenki mást mond, valamint a megkérdezett szervizesek is... Az Immergas szerelő kifejezetten utálja a Wolfot, hogy "nehéz karbantartani", az SD-s a saját márkára esküszik meg esetleg Wiesmann-ra.

Nálam a hmv készítés módja is probléma a helyszűke miatt, hogy belső tartályos készülék, vagy fűtő kazán+külső hmv tartály legyen. A vezérlésen nem szeretnék változtatni, annyira különböző az egyes helységek hőviszonya, hogy ezt csak helységenkénti szabályzással lehet megoldani (többször bővített ház, különböző falvastagságokkal, falazatokkal, szigeteléssel).

Köszönettel várom a tanácsokat, válaszokat!

Dékány András, Érd

 

 

rage. Creative Commons License 2024.01.03 0 0 2590

Üdv. Van egy immergas(eolo star 23Kw) kombi kazánom ami nem mindig működik. Jelenleg parazita láng hibával leáll. Aminek utánanéztem. Ha reset-et nyomok akkor többnyire megy. Viszont már többször volt javítva és elgondolkoztam egy cserén. Gondolom valamit hoz,hogy nem sima turbós hanem kondenzációs,de nem feltétlenül ezért hanem a megbízhatóság miatt.

Milyet érdemes venni manapság. Mire érdemes költeni. Ha van valami extra amit érdemes megfizetni akkor azt lehet megtenném:)

A HMV-t most egy bojler és ez a kazán véhzi. Viszont sajnos nem túl komfortos a nyomás fürdés közben így lehet sima kazánt vennék tárolóval. Vagy ha az újabbak nagyobb nyomáson képesek meleg vizet előállítani akkor az is jó lehet.

Szívesen vennék véleményeket.

Köszönöm.

69bobe Creative Commons License 2023.11.07 0 0 2589

Ariston Genus One kazánt szükséges lecserélni. Sokat költöttünk rá, mégis mindíg van valami baja. Milyen kazánt ajánlanátok, ami jóval megbízthatóbb lenne, és nagy átalakítás nélkül megoldhatnánk? Köszönöm ha tudtok segíteni.

tutikatuti Creative Commons License 2023.10.15 0 0 2588

Érdeklődnék, hogy a Junkers ZWE 24-4 kombi kéményes kazánt  Egyszerűsített készülékcserével mire lehet lecserélni?  esetleg ez ( SAUNIER D. THEMIS CONDENS 24 EU FÉLKONDENZÁCIÓS KOMBI ) megfelelő?

Vagy mi az ajánlott?  Köszönöm.

Sony Black Creative Commons License 2023.07.12 0 0 2587

Szétszeded és kicseréled a csapágyat benne mert az a baja. Csapágyat meg bármelyik csapágy boltban kapsz méret vagy a száma alaján.

Előzmény: pjana72 (2584)
párkerék444 Creative Commons License 2023.07.02 0 0 2586

Az idei tél nem mérvadó, mert nagyon enyhe volt.

Előzmény: peterch (2578)
párkerék444 Creative Commons License 2023.07.02 0 0 2585

Egyrészt villanykazánnal fűteni elég bukó. De ez más kérdés :-)

 

Másrészt tuti, hogy így helyes méretezni, ahogy te csinálod? A mostani gázkazánod ki-be kapcsolgat, néha fűt, néha nem, az adattábláján megadott 23 kW-ra valószínűleg folyamatos üzemben sosincs szükség, ezért nem erre kellene méretezni. Hacsak nem a villanykazánod is így ki-be kapcsolgat majd, ugyanígy felfűtve a vizet mondjuk 3 perc alatt,  majd pihenve mondjuk 20 percet.

 

Kazánt mindig valami legrosszabb esetre szoktak méretezni. Ez általában lehet mondjuk -10 vagy -15 fok és aztán hagynak még valami tartalékot, de napokig nem szokott már -15 fok lenni, globális felmelegedés van :-)

 

 

Nekem egy közelítő durva számolással most ez jött ki:

 

1 köbméter gáz elégetésével nyert energia: 10.5 kWh
kinti átlaghőmérséklet a fűtési szezonban: 5 C fok
benti átlaghőmérséklet a fűtési szezonban: 23 C fok
delta T: 18 C fok
fűtési szezon hossza: 4800 óra
a házad gázfogyasztása: 2300 m3
gázkazán hatásfoka: 70 %
ház fűtési energiaigénye a fűtési szezonban: 1610 m3
ház fűtési energiaigénye a fűtési szezonban: 16905 kWh
ház átlagos fűtési teljesítményigénye a fűtési szezonban: 3.52 kW
kinti minimum hőmérséklet, amire méretezni akarunk: -10 C fok
méretezési delta T: 33 C fok
a megadott kinti minimum hőmérsékletnél a ház fűtési teljesítményigénye (folyamatos üzemnél, tehát nem ki be kapcsolgatva): 6.46 kW

(ha mondjuk ki-bekapcsolgat 50%-is kitöltési tényezővel, akkor persze kb 13 kW kell)

 

 

 

Előzmény: W140S300TD (2562)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!