Ismerek olyan helyet, ahol 7vg este 6 utan nem lehet ejtoernyovel ugrani. Igaz, hogy az ejesek repulogepe a leghallkabb a hangarban allok kozott, dehat az ejtoernyo ritka hangos dolog tud am lenni. Nem kell nemzetkozi repuloter, hogy a kornyeken lakok morogjanak es alairst gyujtsenek....
Szerintem nem lesz durvább, mint anno a katonai bázis volt. Jó 10 éve még volt Balatonon nyaralónk Almádiban, és hetente több nap volt az, hogy a helikopterek gyakorlatoztak eléggé alacsonyan egész éjszakába nyúlóan. És a másik, hogy szerintem még messze vagyunk attól, hogy egy Ferihegy forgalmú másik repterünk legyen.
Egyetértek. Ritka dolog kishazánkban, hogy valaki azzal kezdi a tevékenységet, hogy bármit is kifizet :-)
Most már csak az a kérdés, hogy ez egy repülőtérért lett kifizetve, vagy egy leendő lakópark területéért, amiben egy kicsit zavaró körülmény egy 2000*40 méteres betoncsík :-)
Fizetett a Budawest 2006. 10. 20. A veszprém-szentkirályszabadjai repülőtér vevője, a Budawest Airport Holding Zrt. határidőre átadta az önkormányzat által megbízott ügyvédi irodának az adásvételi szerződésben előírt, 300 millió forintról szóló kötbérgaranciát.
Erről a Budawest Zrt. értesítette lapunkat. Közölték, ez azt jelenti, hogy a részvénytársaság több mint két évre 300 millió forintot letétbe helyezett egy bankban, arra az esetre, ha nem építi meg két éven belül a nemzetközi repülőteret.
Ezzel párhuzamosan a Budawest Zrt. mindkét település polgármesterénél kérvényezte, hogy még a november 10-ei tulajdonba kerülést meg-előzően megkezdhesse a legfontosabb munkálatokat a fagyveszély miatt. A cég a teljes vételárat, azaz a bruttó 1,2 milliárd forintot november 10-éig köteles kifizetni. Ezt követően megkezdődhet az elsősorban fapados járatokat fogadó, nemzetközi repülőtér több milliárd forintos fejlesztése, amely a régió egyik legnagyobb beruházása lesz. (Napló)
Nert a filmet előbb le kell tölteni, ami a háttérben megy, az előtérben nem látszik. Én lekértem, közben elmentem pisilni, mire visszajöttem a felénél járt a lejátszás :-)
Kétmilliárd forintból fejlesztik a sármelléki légikikötő infrastruktúráját London után már Frankfurtba is indít járatokat Sármellékről a Ryanair. A fapados légitársaság új járatának köszönhetően a Fly Balaton reptér idei utasforgalma meghaladhatja a nyolcvanezret.
Európa legnagyobb diszkont légitársasága, a Ryanair eddig csak Londonba indított járatokat a sármelléki Fly Balaton reptérről. Mint megtudtuk, ezután már - hetente háromszor - a Frankfurt-Sármellék útvonalon is szállítják az utasokat. Kedd reggel - 180 utassal a fedélzetén - már landolt is Sármelléken a Frankfurt-Hahn reptérről érkező első, 189 személyes Boeing. A fapados légitársaság prognózisa szerint évente negyvenezren repülnek majd ezen az útvonalon. Így már tíz európai nagyvárosba - Berlinbe, Brémába, Koppenhágába, Drezdába, Erfurtba, Frankfurtba, Lipcsébe, Londonba, Stuttgartba és Zürichbe - lehet eljutni menetrend szerint közlekedő repülőgéppel Sármellékről.
Gubicza Ágoston, a légikikötőt 2004 decembere óta működtető ír-magyar Cape Clear Aviation Repülőtér Üzemeltető és Fejlesztő Kft. ügyvezetője érdeklődésünkre elmondta: a mind több járatnak köszönhetően jelentősen nőtt a reptér utasforgalma. Hozzátette: míg tavaly huszonötezer utast fogadtak a reptéren, addig az idén várhatóan több mint nyolcvanezren szállnak repülőgépre Sármelléken. Az ügyvezető megjegyezte: jelenleg is több légitársasággal tárgyalnak további járatok indításáról, így 2007-ben már százötvenezer utasra számítanak. Mint megtudtuk, müncheni, helsinki, korfui, valamint tunéziai járatok indítása várható a közeljövőben.
Az ügyvezető kérdésünkre válaszolva elmondta: az eddig indított járatok közül csak egy, a düsseldorfi szűnt meg, de az sem a gépek kihasználtsága, hanem a légitársaság csődje miatt. Hozzátette: a meglévő járatok telítettsége a várakozásokon felül alakult, a Sármellék-London útvonalon tavasz óta közlekedő Ryanair-gépek kihasználtsága például átlagosan 85 százalékos. Gubicza Ágoston megjegyezte: a járatok, így a reptér sikerét jól jellemzi az, hogy számításaik szerint a légikikötő infrastruktúrájának fejlesztésére fordított mintegy kétmilliárd forint a tervezettnél hamarabb, nyolc helyett már hat év alatt megtérülhet.
Az ügyvezető egyelőre nem kívánt arról nyilatkozni, hogy mikor kezdődik Sármelléken a tervezett légiteher-forgalmi központ, a Cargo-terminál építése. Információink szerint azonban már a jövő ősszel megnyílhat az új munkahelyeket teremtő terminál.
Először én is arra gondoltam, hogy Bulgáriában a Burgasz pöttyön ott virít, hogy Sármellék, de azon a térképen csak Szófia szerepel repült útvonalként.