Az biztos hogy van benne potenciál. DEB-nek nem lesz jó mert az utazóközönség elég komoly része román/romániai magyar itt több járaton is.
Nemrég azt tapasztaltam, hogy a DEB - LCA járaton is az utasok legalább 20%-a román vagy ukrán/egyéb volt.
Persze úgy is meg lehet fogni, hogy lehetnek majd nekünk érdekes járatok onnan, pl. olaszországi járat szinte 100% hogy lesz ami innen tőlünk most nincs. És fele annyira messze sincs tőlünk mint BUD.
Az NDB -knek valaha frekventáltabb jelentősége volt, akkor az volt az "ILS" a "látás nélküli" (IFR) megközelítéshez, a leszálláshoz.
A képeken a "távoli" és "közeli" jeladók helyzete látható. A két adó vett jele egy irányban kellett legyen a besikláskor az irányhoz, a távolságuk - és a felettük lévő magasság mérése pedig megadta a siklópálya szögét, amelyek így pont a leszállójelhez vezettek (beton első harmada). Futót a távoli felett illett kiengedni. Igy előfordult a 30m felhőalapú leszállás is néha (üzemanyag kényszer).
Gondolom lesz időpont módosítás, esetleg visszatér a másik bázisgép (erre mondjuk kevés esélyt látok mert belső info szerint múlt héten majdnem ment a levesbe az az 1 bázisgép is)
Viszont az is lehet hogy másik bázisgép fogja teljesíteni valamelyik járatot.
Új Wizzair járat nyáron Debrecenből Antalyába heti 2x!!! Menetrend szerint Debrcenből induló gép teljesíti, viszont a keddi járat ütközik az egyik eindhovenivel, a szombat esti pedig a mallorcaival. Nem gondolom, hogy bármelyiket törölni fogják, kíváncsian várjuk a fejleményeket...
BVA kukázása mögött talán az állhat, hogy a HiSky moldáv fapados repüli Nagybánya-Beauvais és szezonálisan a Szatmárnémeti-Beauvais útvonalakat.
Közben a Wizzair a debreceni nyári menetrendi lyukakat "fogd meg a söröm" alapon, rendkívül kreatív módon néhány meglévő járat hirtelen sűrítésével tömte be: március végétől a télen még heti 1x LCA hirtelen 3x, TLV heti 2x helyett 4x, június közepétől BOJ pedig heti 2x helyett 3x. Ezzel az összesen heti 21 induló járattal nyáron le is lesz kötve a bázis gép teljesen.
A Debrecen és Nagyvárad között évek óta zajló milánói sakk partiban újra itt az idő nekünk lépni és visszahozni BGY-t, Nagyvárad-Weeze helyett Debrecen-Dortmundot, illetve csak félve megemlítve a covid előtt jól működő járatokat, mint BCN vagy DSA.
Új repülőtéri rend lép érvénybe március 30-tól a Budaörsi Repülőtéren.
A hétvégén például 9–12 óra közötti időszakra korlátozzák a helyi repülés idejét. Hétköznap a helyi repülések este 8-ig lehetségesek, de legfeljebb napnyugtáig.
Lesznek azonban más változások is. Eddig például csak az úgynevezett tanulókör rövid oldalán szállhattak fel a gépek, a kicsik nem tudtak hamar kellő magasságot elérni, emiatt nőtt a zajterhelés. Az új rend alapján azonban ezentúl az egyenes szakaszon is fel lehet szállni, a hosszú oldalon. Újdonság az is, hogy nyomkövető használata kötelező.
A Budaörsi Repülőtér okozta zajszennyezés főleg Erdődűlő és környékének térségében jelent gondokat. A reptér vezetése és a budafok-tétényi önkormányzat már többször tárgyalt egymással, hogy egy olyan reptéri rendet dolgozhassanak ki, amely a budafok-tétényi lakosok nyugalmát is biztosítja. Ezt a reptér vezetése tehette meg, de az üzemeltetők reptéri rend módosítására irányuló javaslatát a Légügyi Hatóság bírálta el. Eddig két módosítási javaslatot adtak le a reptér szakemberei, de a hatóság egyiket sem fogadta el.
A harmadik verzió, amit elfogadtak, az Innovációs és Technológiai Minisztériummal való egyeztetéssel született meg.
A Budaörsi Repülőtér vagyonkezelője 2020. december 23. óta a Magyar Turisztikai Ügynökség.
A BMW Debrecenbe településében nagy szerepe volt a repülőtér jelenlétének, ezzel kapcsolatban Papp László megjegyezte: reméli, tavasszal újraindulhat a Debrecen-München járat is. Hozzátette: a légikikötő 2019-ben nagyjából elérte a teljesítőképességének felső határát, akkor érlelődött meg a gondolat annak fejlesztésére, új terminál építésére, a kifutópálya-rendszer megújítására. A hét egyik fontos híre volt, hogy a Debreceni Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője megkapta az engedélyt Brüsszeltől arra, hogy állami támogatással a biztonsági létesítmények fejlesztésére jelentős összeget tudjon fordítani. Ez az első lépés, ezzel párhuzamosan kiírták a tervpályázatot a további fejlesztésekre.
A polgármester közölte: nem egy lépésben szeretnének hárommilliós utasforgalomra alkalmas terminálépületet létrehozni, hanem modulárisan fejleszthetőt.
Nemrégiben szóltak a hírek egy Debrecen-Nagyvárad vasútvonal létrehozásáról is. Ezzel kapcsolatban Papp László elmondta: az úgynevezett „tram train”, azaz vasút-villamos nyomvonalterv elkészült, amely magyar oldali beavatkozásokkal megteremti a kapcsolatot a két város között. A 101-es vasútvonal Püspökladány és Nagyvárad közötti szakaszának az elektromosítása ugyanis már zajlik, tehát csupán a Debrecen és az említett vonal közötti szakaszt kell rendbe tenni.
- Ha már foglalkozunk a 106-os vonal korszerűsítésével, érdemes megvizsgálni a repülőtér fejlesztési lehetőségeinek függvényében a pálya elmozdítását délnyugati irányba – mutatott rá a polgármester –, hogy a leszálló repülőgépek kevésbé zavarják a lakosságot.
Szerencsére kicsit felpörögtek a hírek Debrecenben a Wizzair-nél. Október végétől újraindul Moszkva és Tel Aviv, decembertől Brüsszel és Kijev lesznek az új útvonalak. Brüsszellel már próbálkoztak egyszer, kíváncsi vagyok , hogy a covid árnyékában hogy fog muzsikálni ez a járat. Engem kicsit meglepett pont ez a 2 célpont választása, a régi útvonalak közül hamarabb gondoltam volna Barcelonára és Dortmundra is hogy visszahozzák, mint Brüsszelre. Kijev viszont az egyre növekvő számú ukrán vendégmunkások miatt logikus választás lehet.
Reméljük a 4. - (5....) hullám(ok) nem húzzák újra keresztbe a Debreceni reptér és a Wizzair számításait.