Az a gond hogy ebben az interjúban kb ugyanaz olvasható mint 6-8 éve állandóan. A terminált foltozgatják folyamatosan, sok érteme eddig nem volt. 5 évvel ezelőtt 600ezer+ utasra elég volt, most fele annyira meg nem. Milyen 4 utasszállító egy időbeni kiszolgálásáról beszél?! Naponta nincs most ennyi, nem hogy egyidőben. Nem igazán érzem a hozzáértést, továbbra isazt látom hogy az állam és a város rossz gazda, ugyanúgy mint szinte bármi másban. Aztaki értett hozzá és idehozta a járatokat, évekkel ezelőtt elküldték, mert hogy ők is értenek ezekhez a dolgokhoz is. Az eredményét láthatjuk, járatfejlesztés helyett visszafejlesztés. Amíg ezek tervezgetnek és álmodoznak, Nagyvárad, Kassa, de még Szatmárnémeti is elszívja az utasokat. A lutoni járaton sok romániaiutas volt, ha STN beindul Nagyváradról onnantól előbb utóbb azt is megszünteti a wizz, mert szar lesz a LF
Reméljük, hogy tudja, de főleg azt reméljük, hogy kap a reptér megfelelő támogatást.
Ebben az interjúban ha jól megnézed semmi konkrétum nincs a jövőre nézve.
Felsorolja a már elért eredményeket, fejlesztéseket, a jövőre vonatkozóan pedig "reméljük", "bízunk benne", "dolgozunk rajta, hogy"., ja és "nehéz, mert a légitársaságok egy évre előre terveznek".
Egy szó sincs arról, hogy igen, akkor konkrétan új ILS-t fogunk telepíteni a reptérre, igen, szélesítjük majd a kifutópályát, igen, ilyen és ilyen új járat indul majd.
Dátumokról végképp nincs szó, hogy ezeket mikor valósítanák meg esetleg.
Szerintem semmiféle konkrét ígéret nincs a kormány részéről ezekre sajnos jelenleg, én ezt olvasom ki ebből.
De: Ez nem jelenti azt, hogy a jövőben ne lenne + még csak most került ebbe a pozícióba Györke Ernő. Adjunk neki időt, aztán meglátjuk.
A kínaiak, németek miatt valószínűleg nem úszható meg a fejlesztés, de egyébként hagymázas terveket felvázolni nagyon tudunk, mint a fociban (nem Debrecen-specifikus megállapítás).
Kiemelten fontos a futópálya és a kapcsolódó légiforgalmi infrastruktúra felújításának mielőbbi elindítása erről is beszélt a Világgazdaságnak adott interjújában Györke Ernő. A Debrecen Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjének, a Debrecen International Airport Kft. ügyvezetője elárulta, mire készülnek a debreceni repülőtéren
"Ha találtak volna megérős célokat, maradhatott volna."
Hát igen.
Ott várta az utasokat, (mint egy hervadt taxi) azok meg b@sztak menni... erre aztán a WIZZ - 10 évi debreceni üzemeltetési gyakorlattal, milliós utasszámmal a hátuk mögött - azt mondta: várjon tovább az, akinek 2 anyja van!
Elvisszük a gépet Pestre, ott bejelentünk rá 5 vadi új desztinációt, és hadd szóljon...:)
Igen, ez így nagyon hihető...:)
Vagy az lehetett, hogy amikor az állam einstandolta a repteret, akkor ide ültetett egy kellően elkötelezett "szakembert", aki már ült repülőn(!), és leült tárgyalni Váradival... Aztán Váradi meg azt mondta, hogy vagy csináltok valami elfogadhatóságot, vagy összecsomagolunk... Erre a "mi" jóemberünk meg mondott egy Isten áldjont.
Amikor ez kiderült, akkor az okostojást elzavarták (az érdemei elismerése mellett!) és hoztak egy szakembert végre.
Amikor Várad szinte nullára íródott az építkezések, felújítások miatt - ki ne emlékezne - akkor jött a váradi polgármester Papp polgármesterhez, hogy jó lenne egy kis együttműködés, járatmegosztás stb.
Akkor nagyon futott a szekér, ésPapp nem éppen udvariasan lepattintotta a váradi megkeresést.
Most - ha nem vigyázunk - fordul a helyzet: ami innen kivonult a kiszámíthatatlan, lelakott állapotok miatt, az ott még lecsapódhat! (Kassa sem véletlenül teszi tele a magyar sajtót a reptere hirdetéseivel...)
Iszonyú munka lesz ezeket az elvesztegetett napokat korrigálni - és minél később lépnek annál reménytelenebb is!
Igen, ha csak egyszer kell a kínai gépnek köröznie, akkor vélhetően jól ki lesz mosva a hazai nagyszerűségek szeme... hátha fel is nyitják azokat...
Nagyváradon egy teljesen új terminal van, modern, tágas, tiszta. A Varsói járat azért érdekes, mert onnan mindenfele lehet repülni (ahogy Münchenből is), ráadásul a románok megepitettek az elkerülőt, úgyhogy már a varoson sem kell átmenni Magyarország felől. A LOT elég jó árakkal van most még, nyáron OMR - WAW - OSL útvonalon repültem kb 120 €-ért.
Az nyilvánvaló, hogy a reptér xar (a nagy sikerpropagandában az ils-ről éppen nincs szó, pedig kb. a legfontosabb lenne a stabil kiszolgálásban), de nem emiatt nem repültek Párizsba, Bázelbe meg fene tudja hova.
Ettől függetlenül valószínűleg lesz ils, heti 4 járatnál fognak ködbe futni. Csodálom, hogy a kínaiak nem verték ki belőlük, ennél sokkal drágább fejlesztéseket megcsináltunk is kedvükért.
Én úgy gondolom, akármilyen módon az állam szponzorálta, hogy itt legyen a gép, aztán ez csökkent, ami már kevés volt nekik. Ezt fejelte meg a géphiány.
Nagyvárad nem tudom, mennyire veszélyes, egyelőre nem sok irány van (Otopeni rogyásig, emellett csak Hurghada és Varsó), Kolozsvár miatt a Wizz valószínűleg kihagyja.
Legyen igazad. Bár nem tudom, mikor repültél, elsősorban téli (nem nyári) menetrendről van szó.
Akkor volt (lett volna) 3 nyereséges desztináció. Arra marhára megéri gépet itt tartani.
Utoljára: itt volt a gép. Szó szerint, itt volt, nem repült. Annál drágább műfaj nincs. Ha találtak volna megérős célokat, maradhatott volna. Ők, akik jobban értenek hozzá, úgy találták, heti 2 Eindhoven, x London, y Róma miatt nem tartják itt a gépet, más(oka)t meg nem találtak melléjük.
"És ott van még a reptérfejlesztés hiánya, hogy nincs megfelelő ILS ( ami rohadt sokba kerül sajnos ), de muszáj lesz az államnak megfinanszírozni ha nem akarják bezárni a repteret, hogy nincs megfelelő futópálya."
Itt van az eb elhantolva, csak ezt nem meri senki (hivatalosan) előadni!
Az állam NEM TELJESÍTETTE a reptérfejlesztési vállalásait, és a WZZ megunta a sok körözést (ami még drágább mint egy-helyben állni), máshol leszállni, utaztatni stb. stb. A Debrecen Airport ezzel a technikával nem működik kiszámíthatóan. Ez az igazság!
A kínai teherszállítás jövő heti beindulása (heti 4 gép) olyan lehetőségnek ágyaz meg, amit jelenleg el sem tudunk képzelni (vagy nem is akarunk): bizony nem csak a Lufi, hanem a kínaiak is hisztizni fognak az űj futópályáért, az ILS-ért...
"Még azt sem zárom ki, hogy a kínaiak valamilyen formában be fognak szállni."
Én sem. Lehet, hogy erre mennek ki a történések?
A jelenlegi körülményekre nagyon nehéz lesz idehozni bármilyen utasszállító légitársaságot... de ha majd (a kínaiak) megcsinálják, akkor "a Wizzair is visszajöhet"- mondta Papp polgármester.
Itt állt a gép a betonon. Repült napi 1 kanyart, max. 2-t. Ennél nagyobb bizonyíték nem kell, hogy se Párizs, se Milánó, se Bázel, se Barcelona nem érte meg nekik. Ha megérte volna, repül, mert a parkoló gépnél nincs drágább.
Én itt most részben szaunasszal értek egyet. Pl. a tel-avivi járat tényleg köztudottan nagyon jól ment.
De volt itt milánói is ami szintén nem volt rossz.
Persze ezek részben saját tapasztalaton, részben másokén alapulnak és nincsenek a kezemben hivatalos számadatok meg nem is igen lesznek mert azt a Wizz tudhatja csak.
Egy biztos, a Wizznek nincs elég gépe ebben a mostani helyzetben már alapból sem ( láttuk mi történt nyáron ), és ehhez jön még az ismert hajtóműprobléma is.
Azt tették amit tehettek és inkább átvitték azt az egy gépet is ami az itteni bázist jelentette BUD-ra, mert egyszerűen ott még nagyobb szükség van rá.
És ott van még a reptérfejlesztés hiánya, hogy nincs megfelelő ILS ( ami rohadt sokba kerül sajnos ), de muszáj lesz az államnak megfinanszírozni ha nem akarják bezárni a repteret, hogy nincs megfelelő futópálya.
Azt aligha hinném, hogy a városban nincs fantázia repülés szempontjából, mert ha valamikor akkor most van igazán. Itt van egy halom multi, nem is akármilyenek, itt van egy halom külföldi, már nem csak diákok, több ezer munkás is lassan, ok, hogy részben kínaiak, filippínók stb, de akkor is.
Ha rendbe rakják a repteret ( ILS, futópálya, terminálfejlesztés ) és feladjuk azt, hogy ide csak a "nemzeti" fapados jöhet akkor kizártnak tartom, hogy más ne látna fantáziát DEB-ben.
Senki nem akar 200km-es vonatozással ( autózással ) nyitni BUD-ra repülés előtt ma 2024-ben már ha nem muszáj.
Az viszont tény, hogy több milliárdos beruházás kell ide most. Még azt sem zárom ki, hogy a kínaiak valamilyen formában be fognak szállni.
A mellékelt térképen 2019-es WIZZ-Lufi desztinációk.
(amik - szerinted - üresen, vagy nem is repültek...)
A futópálya nem ér egy kalap szamócát sem, és kb. ennyit ér a mostani ILS!!
A mostani kis köd is bebizonyította, hogy nem lehet ma már antik cuccokkal repülőteret üzemeltetni: Tel Aviv, London ment Liszt Ferire, egy kisgép ment Nagyváradra...
Ugyan már, Párizs, Barcelona, Kijev, Moszkva olyan jól teljesített, hogy nem is volt. Parizs volt évekkel ezelőtt (az is 1 évben rémlik), a többire nem is emlékszem. Ha voltak is, nagyon régen, és nem a kgb-s (háború) miatt szűntek meg. Nyári szezonon kívül kb. London és Eindhoven volt gazdaságos, esetleg még Tel-Aviv. Még covid előtt vettem párizsi jegyet, olyan filléres volt, mint az olasz járatra. Alig repült az itteni gép, ha lett volna igény Debrecenből, nem ácsorog naphosszat.
Persze ettől még igaz, hogy el is javult az ILS.
És az is, hogy a Wizz-nek géphiánya van, inkább repül Pestről napi 2-3 kanyart, valószínűleg jobb telítettséggel, mint Debrecenből 1-2 -t.
Egyébként van itt fejlesztés, kérem, kicsit bővítették a biztonsági ellenőrzés előtti területet, és a mozgatható kordonokkal kicsit keringetik az embereket, mint a komoly (forgalmú) reptereken. :)
Évek óta be van/volt nekik ígérve a futópálya építése, min. az ILS-III, az új terminálok...
Ezzel szemben kaptak egy felpuklisodó futópályát, egy ködben semmit sem érő, már antiknak számító ILS-I-est, egy szakajtónyi ígéretet.
Azért vette át (állítólag) a repteret a kormány, mert a szükséges fejlesztéseket csak kormány szinten lehet megoldani!
Csakhogy: amíg nem a kormány volt a meghatározó tulaj, lassan, de fejlődött a reptér!
Az utasforgalmi adatok lényűgözően fejlődtek, 2018-ról 19-re megduplázódott a forgalom, és meghaladta a 600 ezret. Debrecenben nem utashiány, hanem kormányzati deficit a visszafejlődés oka! (amihez az Orbán- kormány hozzányúl, az általában kuka...)
A WIZZ magyarázata egy sunyi duma: amint a debreceni gép Pestre került, azonnal bejelentettek 5 új járatot!
Debrecenbe nem fog jönni más társaság, mert egyik sem fogja kockáztatni a gépeit, az utasait, a desztinációit egy kiszámíthatatlanul működő gagyi reptéren!
Ha az állam betartja a szavát, és sovány-disznó vágtában megépíti az új futópályát, akkor a WIZZ automatikusan visszatér, mert nem volt neki olyan rossz ez a debreceni kaland!
A kínaiak, a németek ki fogjál Orbánékból préselni, mert kell a teherforgalom, és ahhoz elengedhetetlen az új futópálya!
München nagyon jl teljesít, és ugyanez van Londonnak is! Eindhoven, Tel Aviv, Párizs, Barcelona, (Kijev Moszkva) stb. mind jól teljesített; nem az utasforgalom a visszavonulás oka!
Örülök, hogy végre Pécs éledezik, de ott is égető fejlesztések szükségesek!
Nem lenne jó, ha a különben is harmatgyenge vidéki repülőterek kerülnének hátrányba az ész nélkül felvásárolt Liszt Feri miatt!
A müncheni járatnak amúgy milyen a kihasználtsága? Néha teljesen extrém árai vannak. Egy random februári oda-vissza útra Debrecen - München majdnem 500 € (ugyanazon a napon Budapeströl van 200 €-ért)... Ennyire tele lenne?
Nyári menetrendet a nyárival hasonlítsunk! Úgy szeretnék továbbra is Debrecen az erősebb.
Én megértem a Wizz-t, volt kb. 2 jó járata télen (London, Eindhoven), a többi kb. azért járt, hogy ne álljon a gép. Pluszban még géphiánya is van.
Persze fáj Eindhoven, a fiam azzal járt.
Nyárra elvileg lehet itt gép megint. Bár "jók értesültek" szerint más társaság jön ide (pl. Eindhovent repülni), de van kétségem, Ryanairnek nem jó a pálya, más meg ki lenne?
Reptérfejlesztés volt beígérve, persze az még ingyen van, de lehet, a németek, kínaiak miatt tényleg meglesz.
Lassan beelőzi Pécs Debrecent a desztinációk számában, ki hitte volna ezt év elején.
Valaki hallott debreceni fejlesztésekről 2025-re, vagy marad ez a silány visszafejlesztett London , München kettős, illetve nyáron kiegészülve Burgasszal es Larnacával? Pedig simán lenne potenciál Debrecenben, szomorú hogy a tíz év alatt bejáratott 7-8 városos kínálatot egy tollvonással ilyen drasztikusan visszavágnak...
Pécsett van tervben vajon új célpont jövőre, esetleg sűrítés a meglevő útvonalakra?