HUH!A műtét sikerült,a beteg elhalgatott.Pontosan nem tudom,hogy mi volt a bűnös a rángatásban,mert kicseréltem mindent ami a kuplung házban fémből volt.Kinyomó csapágy (illetve húzó csapágy)tárcsa,k.szerkezet,valamint a lendkerékben a csapágy új.A lendkereket pedig elvittem eszergályoshoz.Ránézésre semmi nem volt kopott,vagy törött,de ezek szerint valami itt volt kakis,mert most síma az indulás,tolatás.A váltó leszereléssel elvoltam vagy 2-3órát,a felszereléssel 4-5 órát bíbelődtem.Azthiszem ezzel az időmmel nem sok szervíz venne fel szerelőnek.Igaz hogy földön fekve csináltam,akna nélkül,de azért ez a profiknak biztosan gyorsabban megy.
A happy end örömére töltök magamnak egyet a kedvenc hadvezéremből.
Én nem a váltóval kezdeném hanem a kardán tengelyt venném szemügyre! Kardánkeresztek,csapágyak és egyébb nyalánkságok amiket a környékén találsz. Ha ott tuti minden esetleg akkor,de elméletileg nem a váltó adja azt a hangot.
Korábban kérdeztem a fórumot,hogy a váltó csattogásról(lassú induláskor,és tolatáskor)van-e valakinek valami ötlete.Eddig még semmi válasz,ami jó hír (nektek),mert ezek szerint még senki nem futott bele ebbe a hibába.Nekem elegem lett ebből az "efekt"ből,ezért a héten leveszem a váltót,hátha a k.tárcsa a bűnös.
Ez ügyben kérem a hozzáértők segítségét.Van valami cpéci dolog,esetleg szerszám,vagy megoldás amira ügyelni kell?
Az jó ha erdei emelkedőkön 120 al megy :D nekem elég a 80-90-ven is :D ( igaz azok már elég húzós emelkedők :D )
Hát kb az uaz most 1530 kg. de ha rajta lessz minden vagyis föl lessz szerelve off-roados cuccokal, akkor kb 1600,1650 kg. Ezzel is menne kb 130-140 eket nem ? :D
Nekem sajna ez az új van így a régebbiről nem nagyon tudok neked mit mondani. Ebben az újban így használat során nincs hiba,forog ha kell akár 4000-ig is. Elég ütősen tud gyorsulni,akár személyautókat megszégyenítő módon. Az érdi emelkedőn 1,2 tonnával csak úgy suhan 120-al :o)
Szia!! A 2,8-as motor még régebbi,azt hiszem. A mostani 2,3-as 140lovas euro4-es mocikon van váltakozó geometriájú turbo.Az elég ütős nekem is olyan van :o)) igaz IVECO kasztniba. A nyomatéka azt hiszem 330Nm körül van. De itt ezen az oldalon találsz adatokat,igaz ezek a mostani motorokkal szereltek: http://www.iveco-levantex.hu/modell/daily/muszaki Az árakat nem tudom,de az biztos,hogy járhatod a bontókat rendesen. De szerintem sokkal jobban jársz ha veszel egy TK-s IVECO-t és abból kiműtöd ami neked kell.
Az nem érdekes hogy szórja az olajat,csak erő legyen benne :D
Ha vesszek 1 iveco motrot: akkor át szeretném alakítani.
Bovednos adagolóra.
Geometrikus turbóra.
Erőseb generátort.
Fordulatot úgy érteném én: Hogyha kimegyek vele terepre akkor szeretem egy picit taposni a gázpedálet :D És ha leteszem 1-esbe végig padlózom neki,valahány méterig,vagy sokáig pörgetem, akkor lenne neki valami baja ? vagy pl 60-70 cm vízbe.
A 2.8 TDI motor azok jók ?? Menyit kóstálna kb 1 ien ??
Menyi a nyomaték ezeknek ? lőerő az kb 120-150 közöt nem ?
Én ugyan csak amatőr szerelgető vagyok,de szerintem nem lesz túl sok gondod az erővel,mivel ezek a "tehénkék"kb.2tonna önsúlyúak.A kényelmes motorfordulat 1800-2200körül jár.A megbízhatósága meg nem sokkal rosszabb mint 1 Peugeot.Persze nem közelíti meg a kocka Land-Rovert,de hát az ára is felébe kerül.Nem túl sok Ivecót látni az út szélén.Persze nem fényezni szeretném a cuccot.Rozsdásodni biztosan nem fog a motortömböd,mert az olajat azt szereti szórni.Azért ha tudnál jó áron Sprinter motort szerezni szerintem 1 dóbógóval feljebb jútnál.Sok sikert!
Igazából nekem nincsen Ivecom, csak szeretnék 1 motrot :D Nekem parancsnoki uaz-om van, és gyári uaz motor van benne : ) és ki szeretném majd pár év mulva cserélni a mocit, 1 iveco daily-ra : )
Ti szerintetek megéri átépíteni ?
(Van egy uaz-os,akinek Daily van benne 2.8 TDI :D) (Ienre fáj a fogam)
Mien megbízható a motor ? Akár mien víz,sár,pörgetés esetén is,megálja a hejét ?
Mennyi kb ennek az ára ?
Ha emelkedőnek neki engedem az uaz-t, vagy elindulsákor kellene az 1-es fokozat ? : )
Szivesen várom mindenki hozzászólását. Előre is kösszönöm.
Tisztelettel jelentem Dániában az üzemanyag szivattyú 60ropiba kerül.De szerencsére még kocogtatásra beindult,így nem kellett az úton szerelni,vagy vontatni.Mindenkinek jó nyaralást,vagy sok melót kivánok.
Köszi a tanácsot,tényleg ott votl.Nem is értem hogy lehettem ennyire amatőr,hogy nem találtam meg 1.-re,amikor világosan látszik,ráadásul mindíg használt autóim voltak amiket mindíg sokat,és magam javítottam.Teljesen KO.voltam az influtól,keresni nemvolt kedvem,nemhogy szerelni.Tehát mégegyszer köszi az útmutatót.
A kolegám is talált magának autót.Érdekes,hogy kereskedésekben 15-20%-al olcsóbban lehet venni mint magán eladótol.Amit ősszel nem tudott lealkudni 2,9-ről,2,7-re,az most a kereskedőnél van 2,7-ért.Amit nekem akartak eladni 1,1/2éve 3millióét,az most még mindíg eladó pár százzal olcsóbbért.Érdekes a piac.
Tudja valaki,hogy hol találni a neten robbantott rajzot a 2.8 common motorról.Ne nevessetek!Termosztátot kellene cserélnem,de ledöntött a kórság,és nincs kedvem keresgélni a hidegben.Szeretnék célirányosan nekiesni,és gyorsan túl esni a műtéten.
Persze az is segítene,ha valaki megmondaná,hogy hol találni a termosztátot.
nekem is csak az "üdvözöllek kedves vásárló"nevű füzetecske van,és az is portugálul a 130lovasomhoz.Ha sehol sem talál bővebbet,bemásolom,és elküldöm az email címedre.
Sziasztok! Sogoromnak van egy Iveco Turbo Daily 29L11 es csodaja, viszont nincs neki user manual, es szeretne egyet, vki tud segiteni ebben ,esetleg egy lelohelyet, vagy ha valakinek van egy, akkor hogy megoldhato lenne e egy fenymasolas rola :) Ha valaki tud segiteni, akkor kerlek irjon egy mailt nekem, mert index.hura nagyon ritkan szoktam feljonni, de megprobalok majd neha idenezni. Koszi szepen elore is! Tzupi --- tzupaack(at)gmail(dot)com
Kolegám szintén szeretne venni egy 17m3-ös ivecót.2 hete keresgél,és addig jutott,hogy a kereskedésekben olcsóbb mint a privát eladóknál.Eddig a legjobb ajánlata egy 2004-es 3millióért,és egy 2003-as 3.1millióért,de szervízkönyvvel.Ha van valakinek eladó autója 3mil-ig max 200ezer km-rel,írjon légyszives.A legmagasabb nem fontos,de a leghosszabb igen.Áfát ő sem tud leírni,de kp.fizet.
Az Igoban van olyan beállítás,hogy teherautó,de 100%-osan nem szabad benne megbízni.Van pár kamionos barátom,ők laptopra írt programokat használnak.Abból több fajta is van,de ugyanúgy azokban sem szabad megbízni teljesen.A magasság korlátozást nem hiszem,hogy ismernék a programok,max. a súly korlátozást,de mint írtam és ismerősök is mondták,hogy sajna nem 100%-os.Sőt volt mikor teherautó beállításokkal bevitte a kamionost kis utcákba :o((
Javaslom a Kamionosok topic olvasgatását is ezen a téren :o))
A fórum nevéből itélve talán itt többségében 3.5tonnások "laknak",akiknek nem túl fontos,de a nagyobb méretűek kedvéért magkérdezném:tudnak a navigátorok különbséget tenni személy,vagy teher autónak ajánlott útvonal között?Gondolok a hidak,alagutak,esetleg a 3.5t behajtani tilosra.
Nekem volt PDA-m GPS vevővel Igo futott rajta,de untam a sok spagót meg mindent. Igazából nem használtam ki a PDA nyújtotta lehetőségeket,rendesen.Aztán váltottam PNA-ra.Jelenleg egy AIRIS T920A van a birtokomba ami navigálásra teljesen tökéletesen megfelelő.Bele toltam az Igo-t és hibátlan.Most az egyik boltba láttam AIRIS T920B-t aminek nagyobbb a memóriája asszem 40.000HUF körüli áron.Szerintem ártekintetben ez a legjobb.
Sziasztok!Bocsi a zavarásért,de ha esetleg tudna valaki egy jó állapotú(vagy legalábbis elfogadható)Turbo Dailyt,az legyenszíves szóljon nekem!jano2@citromail.hu vagy 06706329857 Zártat keresek,csak a leghosszabb legmagasabb érdekel kb. 800 e.Ft.-ig(Esetleg platós is érdekel)Szivességeteket előre is köszönöm!Janó...
Kicsi pörgessük már fel a topicot!Gondolom sok topic lakónak van már itt GPS vagy valami hasonló készüléke.Mindenki leírhatná dióhélyban pozitív,és negatív tapasztalait a saját készülékéről.Had okuljanak a tudatlan leendő navigációt vásárló kolégák.Köztük persze én is.
Én a Levantexbe járok ott még nem tapasztaltam zsiványságot,de azért beszoktam nézni a kocsimra míg szervizelik.Az ördög sosem alszik :o))))) Remélem nekem is sokáig fogja bírni.Nekem téli van a nyáriba Continental van,de hát az egy fos gumi.Alig ment talán 60ezret és mehet a kukába.Előző autómon Bridgestone Duravis volt na az isteni gumi!!Olyat fogok venni nyárinak.