Persze ha nem értesz hozzá, akkor nehézkes meg drága is egy kicsit úgy.
Pedig nem annyira bonyolult mint ahogy gondolod, mert leszeded a karbit, fogsz egy tolómérőt, és behozod a bulimoci oldalát.
Ott vizuálisan is össze tudod hasonlítani az előtted lévő karbival, meg a lényeges infók is ott vannak, felfogatás+torok méret+ hány köbcentis gépre rakható fel(kínai és német gépekre is).
Gondolom azt tudod hány köbcentis a tiéd, és már meg is van milyent keresel. :-)
hát én ezekhez olyan hülye vagyok,és én ehez nem nagyon értek,hogy melyik ,milyen karbi meg ,hogy milyen gépbe való,inkább odaadnám valakinek hogy csinálja meg és kifizetem.csak még nem nagyon találtam még olyan szakit aki bevállalná az al-co-t itt pesten.
Attól hogy kopott a tubus, még sokat elmehet szerintem is.Motor a lényeg, meg a szöghajtás.A többi alkatrész"olcsóbban cserélhető", meg nem nagyon romlik el!
köszi a válaszokat. átgondoltam a dolgot ez a gép nem lessz aktuális mert elég messze van pesttől (+15000 tranzittal),és én elvből nem veszek postával,futárral küldött gépet,először látni akarom.úgyhogy nézelődök továbbra is pesten,de még az is lehet,hogy megcsináltatom az al-co-t.végül is csak a karbi része tört szét nem lehet az olyan hűdedrága. meg egy karbi csere miatt nem biztos,hogy ki kéne dobni egy egész gépet.
Ez a tubus kopás szerintem nem sokat jelent sokszor, mert ennél jobban is kikopik 1 szezon alatt is, ha kemény műanyagos combvédő van a hámon.
Na meg cserélhető is, nem veszedelmes áron.
Persze nem azt mondom, hogy itt is így van.
Csak úgy eszembe jutott ez is, mert nálunk az aluszárat kikoptatta 2 szezon alatt a 120-on egy ilyen hám, na meg a balos fogókar csövet is alulról, azt 3. éven kellett javítani.
Ha valóban nem sokat futott a gép, akkor még jó vétel is lehet szerintem.
Ügyes emberkék vannak ott nálatok, nagyon boldokok lehettek velük. :-)))
Azt tudnod kell, hogy ez már elég régi gép.Ahogy a tubust elnézem, használták is rendesen. Sokat kibír, de az erőltetést nem szereti.Inkább késsel vágni ha nagy a fű, mint kínozni damillal.Ami nálunk volt, az mindegyik megsült.Nem biztos hogy a gép hibájából. :-)Szerintem!
Tedd félre a polcra, aztán majd később újra előszeded. Ami nagyon szívat, azzal ezt csinálok, néha beugrik valami isteni szikra, hogy mi a baja. Egyébként érdekes, hogy az állító csavarokat fel tudtad cserélni, nekem eddig egy gépen sem sikerült, más-más a két csavar, épp a felcserélés elkerülése érdekében.
Azóta elővettem és felcsiszoltam. Jobb lett mint gondoltam. A henger teljesen sima, a dugón látszanak nyomok, de az is sima. Remélem ha meggyűrűzöm akkor jó lesz. Sajnos gyűrűt csak holnap kapok, így arra várnom kell.
Van-volt még egy gondja: engedte az olajat. Az előbb megheggesztették, kiderül, hogy milyen minőségben.
Ha nem tudod simára polírozni a hengerpalástot akkor ha beleteszel egy új dugót akkor azt is be fogja rágni a sérült henger. Vannak olyan esetek amikor csak a dugó kenődik a henger falára amit polírozással el lehet távolítani, viszont ha bemaródik a henger akkor az gáz.
Hát nem tudom, de olyan árban én inkább csak utángyártottakat szoktam látni gépekhez, persze tévedhetek is, de nagyot.
Nem tudom, ez csak saját véleményem, de a felpolírozást/csiszolást én a magam részéről inkább nem úgy értelmezem, hogy szépen felfényesíteni minél finomabb papírral.
Mert ha jól tudom, a hónolást is azért csinálják, hogy az olajrétek meg tudjon tapadni a hengerfalon, nem a legjobb, ha már nagyon fel van fényesedve egy felület a kopás végett(nem marad elég olajréteg a felületek között).
A dugón is rajt van a megmunkálás nyoma, és szerintem az is ilyen okból van meghagyva.
Köszi, hogy ilyen késői órában is fordítottál időt gondomra. Gondolom vmilyen 1000-es vagy hasonló polírpapírral kellene javítani a henger oldalát. Nézegettem hirdetéseket, de gyűrűt nem sokat találtam((. Korábban kb 3 hónapot dolgoztam egy stihl szervízben, de nem tenném rá a fél lábamat, hogy mindent meg tudok csinálni.
Eredeti henger, dugó gyűrű .... 24-ért találtam a neten újonnan. Használtat 9.500-12.000-ig.
Holnap utánaérdeklődöm és jelentkezem az eredménnyel.
Hmmm az a tankolás akkor nem volt jó buli az biztos.
Szerintem menthető az még, főleg hogy most is üzemel. Ha lehet én inkább elsőre megpróbálnám az eredeti dugót összepofozni egy kis felcsiszolással, polírozással, csak gyűrűzném.
A hengert sem ártana ott egy kicsit felcsiszolni, mert lehet sok nyom csak a dugóról származik.
Az utángyártott dugók amik olcsók, nem biztos hogy jobbak, mint mondjuk egy eredeti Mahle, talán a meteor dugót mondják még jónak.
Abból is árulnak 5-ért és 8-ért is, nem biztos hogy az olcsóbb is Meteor(csak saját vélemény).
Eredeti gyári cuccot hozzá(henger+dugó) szerintem nagyon drágán kapnál, lehet nem ér annyit az egész fűrész.
Ha nem csináltál még ilyent, lehet jó lenne olyannal összefognod aki már csinált.
Egy próbát mindenképpen megér szerintem, de már olyan nem lesz mint volt.
Most nem jön be az oldal, és nem látom mennyiért kínálják, meg hogy néz ki(tippre 80-ért volt nemrég egy).
Az FS 120-as motor(30 ccm 1,88 LE) van felőltöztetve a nagyok köntösébe(Pl. 400-as köntös).
Tehát van rajtuk deko szelep(nem mindegyiken), de hogy minek egy 30 ccm gépre, vastag külső szár (28mm) ezen csücsül az erősebb szöghajtás, mint ami a nagyobbakon van, és rezgéscsillapító tubus is van rajt, így profi kategóriába is sorolható.
A 120-as gépek rengeteget kibírtak, így szerintem a 300-as is jó gép lehet, ráadásul nem rázza szét a kezedet.
Oda kell figyelni, nem kapott-e tiszta benyát valamikor, ha nagyon olcsón adják.
Az Al-kO tragacsok a fasorban sincsenek ezekhez a gépekhez képest szerintem. :-DDD
Véleményeteket szeretném kérni. Minap sikerült eltankolnom Husqvarna 136-os fűrészemet. Szétszedtem és a henger kipufogó felőli oldalán nagyon enyhe katcolások láthatók, viszont a dugón és a gyűrűn ettől jóval erősebbek. Van esélyem megmenteni egy esetleges gyűrű, ill. dugó-gyűrű cserével, vagy csak komplett henger és dugó gyűrű cserével. Egyébként kompreszió van benne, a hangja jó, de nekem erőtlennek tűnik.