Legyetek életszerűek. Minden ( valamire való) olajnak van műszaki adatlapja, az olaj műszaki adataival ( viszkozitás, lobbanáspont, viszk. index)
Van ( kötelező lenne) egy biztonsági adatlapja, ahol a 3. pontban van, hogy az olajnak mi az alapja. ( CAS számokat nézd, keresd vissza mit jelentenek)
Beütöd a keresőbe, hogy Stihl HP ultra pdf, kettő adatlap fog előjönni. Az egyik a műszaki, a másik a biztonsági.
A biztonságiba gyönyörűen írja, hogy az összetevő 80-100% észter olaj.
Bármelyik olajat megnézheted, nincs különbség kisgép, meg piros gép, meg fehér gép, stb... meg motorkerékpár olajok között.
Teljesítményszintek vannak. Az alapolaj a legtöbb esetben PAO III, hidrogénnel kezelt, vagy mostanában ( a jobbak) észter.
Nincs sem Stihl által gyártott, sem Husqvarna, sem kutyafüle olaj. Kétütemű olaj van.
A gép teljesítményszintjének megfelelően ajánl a gyártó olajat, ha van egy kereskedői vér a vénájában, saját márkásként jóval drágábban eladja. ( árukapcsolás)
Magyarul: A kisgépgyártók körbenéznek, kinek milyen olaja van, és ami nekik megfelelő ( legolcsóbban) azzal szerződést kötnek és adják saját márkásként.
Metabond olaj sincs. Az Elf-el van szerződésben, az a beszállító.
Csiga, fórumtárnak érdekelne a véleménye a témában.
Eddig úgy tudtam, hogy a kertigépgyártó cégek sokszor gyengébb minőségű olajat (félszintetikust) adnak drágábban, mint a motorolajgyártó cégek szintetikus olajai.
Létezik különbség, pl Stihl, Oleo-Mac, Hecht stb... 2T olajok úgy vannak gyártva, ahogyan azt Árpi előadta?
Amúgy Eger mellett lakom. A szomszéd faluban (pardon, város) kedden és pénteken van piac. Persze holnap az ünnep miatt nem lesz. Így szokott ez lenni. Mondjuk annyira nem is sürgős. Ha meg mégis, ami most következi fa, azzal a 170 is elbír ha muszáj.
Mondták, hogy vigyem be a fűrészt és a szervizes keres belevaló csavart. Az én szerelőm (nem aki miatt kiesett) is mondta, hogy szétnéz otthon. Azóta viszont találtam a péternél olyan címszó alatt, hogy "walbro állító csavar és rugó. Igaz nem olcsó, de legalább van.
Aki szokta a fűrészeimet javítani, anno a HQ szervízből ment nyugdíjba. Nem dolgozik már csak pár barátnak, de akkor éppen beteg volt, amikor a karbit kellett tisztítani, beállítani. Legközelebb inkább kivárom.
Megnéztem a kínaiét. M5, de sűrű menetes. Esetleg csavarboltba rákérdezhetsz. Kúpot tudsz csinálni rá, befogod a fúróba a csavart, a flexel meg megkúpolod. Ha minden kötél szakad, veszel a piacon egy kínai kabit, vagy kiveszed belőle a csavart, vagy átteszed a tetejét a tiedre.
Már jeleztem korábban, hogy az Oleo Mac GSH 560-nak nem lehet beállítani az alapjáratát. Azóta fény derült a miértre. Nincs benne az alapjárati csavar. Volt karburátor tisztításon, beállításon, valószínűleg ott nem csavarta rendesen a helyére aki csinálta. A kérdésem: nem tudja-e véletlenül valaki a karburátor tipusát? Elvileg Walbro, de a tipusszámát sehol sem találom a neten. Necces, hogy külön nemigen lesz ilyen csavar (a szervíz szerint legalábbis, mert felhívtam őket). Esetleg valami ötlet, hogy mivel lehetne pótolni? Nemigen van kedvem egy új karburátort venni ezért. De végül lehet, hogy ez lesz.
Így van. A nyomáspróbánál színig töltöttem gázolajjal az olajtartályt, ( nagyon picit döntve, hogy a buborék a kupak felé jöjjön) hogy buborékol-e, de nem.
Amikor mutatom, hogy megáll, akkor is gázolaj van a lánckenő helyén, mert ha azt beszívja, annak látványos fehér füstje van ( lenne). Blokkcsavarokon tudtam még húzni, de tovább már nem lehet.
Nem akartam széthúzni, de más lehetőség nincs. Gyújtásra nem gondolok, bár tipikusan csak meleg állapotban kezdi a hülyeségét.
Ha lesz időm, átdobom a sajátomról a gyújtást próba és megnyugatásképp.
Akiknek kevés pénzük van, azok viszik a piacos gépeket, sok fogy abból is, sokan javítják is fusiban. Másik réteg vitt a 362-462-ből, a "közteseket" alig viszik (291,391 stb.)
Blokktömítésre tippelek, csak gyanakvó vagyok, mert miért nem mindig csinálja a leállást, csk akkor, ha előre billentem.
Valahol falsol, az tuti. Amiatt picit dúsabbra kell állítani, és amikor a falsolás megszűnik, befullad.
Jellemzően akkor fullad, amikor már meleg.
Elsőre karbira és szimeringre tippeltem.
Érdről kerestek meg régebben, egy szerelő, aki hasonló gondokkal küzdött ( nem volt alapjárat) de 372 klónnál. Nem jött rá ő sem a hibára, megunta, szétkapta, és alkatrésznek eladta.
szia Csiga, láttam az "oleos" videódat amibe fémkonzolos levegőszűrőt raksz, én is szerintem ugyanazt raktam a hecht-embe, és arra lettem figyelmes,hogy van egy kis hibája annak a konzolnak legalábbis nálam volt..a levegőszűrő nem teljesen feküdt fel a konzolra,két oldalt volt egy kis hézag képen mellékelem, csak úgy érdekességként írom. Pirossal jelölt részt kellet nekem egy kicsit lemarni, és a kékkel jelölt részen volt a hézag(ok)