Esetleg érdemes szót ejteni az Autosanok felújításáról. Jelenleg 3 példány állomásozik Székesfehérváron kiadós(teljes?) vázfelújításra várva. Ezen kívül érdekesség lehet, hogy az egyik 412-es is ott van, mely a BKV-sekhez hasonló megújulásban részesül.
Így van, a buszokkal nem is volt gond az utolsó beszerzésig, évente tudta cserélni a Volán őket újakra.
A vonattal meg nincs mit tenni, abban talán az a borzasztó, hogy ugyanazokon a kocsikon utazunk amikkel már elődeink évtizedekkel ezelőtt, csak mi sokkal drágábban.
Számomra ész nélküli volt a dolog, mivel nem volt biztosítva egyik gép pótlása sem. Ilyennel meg pedálozni, hogy "ha nem jön új busz kidobom a régit" rossz dolog volt, bele is esett a saját gödrébe a Volán. Hülyeség felújítani? Akkor mit keres itt pl. egy JHZ-335 vagy egy BHR-313?
Nem ész nélkül vágtak, dobáltak ki. Egyszerűen kiszámolták, hogy hülyeség, meg drága is felújítani őket hatodszor is! Így akartak nyomást gyakorolni, hogy jöjjenek új buszok... nem jöttek. :-(
Meg is monda a MÁV. Korszerű szerelvények Pest és Pest megyében, és mi kapjuk, ami már ott nem korszerű. Ez már olyan undorító, komolyan nem is tudom. És még csak nem is lelelzik. Gyakorlatilag közlik, hogy ugyanannyiért neked nem jár annyi, mert Szabolcsban laksz. És legyél megelégedve. Legalább a buszoknál nem kellene engedni ezt.
Pár éve tart ez, hogy a Szabolcs ész nélkül elkezdte kifelé dobálni a buszait, eladta, szétvágta. Meg is van a látszatja, össze lehet számolni, hány darab idegen légiós gép tartózkodik jelenleg Szabolcsban. De semmi gond, majd megy a Volán kukázó turára és össze kaparja a hiányzó kapacitást.
Az eddigiek alapján úgy tűnik, hogy a Borsod fog felkapaszkodni a másik két Volánon. A Hajdúnál és a Szabolcsnál is szinte folyamatosak voltak az új beszerzések. Az utóbbi időben viszont csak a Borsod tudott új gépekhez jutni. Nem tudom pontosan, hogyan lesz ez az egész de sok jót én sem várok a dologtól.
A MÁV esetében szintúgy, jönnek majd a térségbe a Vác környékéről lecserélt hernyók és azok hozzák a "minőségi" javulást.
Ráadásul ÉMKK szinten ugye az van, hogy a Borsodnak még mindig van vagy 70 db azonnal cserélendő kocsija. Ezek nem kiszolgált EAG-ok, 415-ösök, hanem 266-asok, 260-asok, 280-asok. (Mindenki a 266-asokat fotózza, miközben 260-asból, 280-asból is van, amelyik éppen csak húzza a seggét.) Aztán mondjuk 2 éven belül további 20 kocsit kéne kidobni.
Ahogy látom, a Szabolcs is legalább kell, hogy 50 kocsit kapjon, mert télen már így sem fogják tudni kiadni a megfelelő számú kocsit.
Mondjuk az aggodalom a "mi" részünkről (Hajdú) is felmerülhet, mert a 3 cég közül ugye eddig mi rendelkeztünk a legfiatalabb és a legmodernebb járműparkkal, aztán évek óta ugyanúgy nem jött hozzánk se semmi és ki tudja mit hoz majd a jövő...
Elmebeteg ötletnek tartom ezt az egységesítést, szerintem ennek inkább hátrányai lesznek, mint előnyei, kb egy MÁV-hoz hasonló tohonya, tehetetlen, korszerűtlen valamire számítok végeredményként :/
Sajnos ez így van, úgy gondolják, jó lesz ez a Szabolcsi népnek. Úgy gondolom, az összeolvadás lényege egy egységes szint, egységes fejlesztés, beszerzés stb. lenne. Sebaj, majd vissza hozzuk Románból amit eladtunk...
Mondom, hogy altatnak. Csak ne kezdj el beszélni arról, hogy mi van gyerekek? Ezt hozza a racionalizálás? Selejt lerakat lesz Szabolcs. Igaz is, jó a parasztnak, eszi nem eszi, ez van.
Altatás van. Most írták, hát nem olvastad? "Magas" szinten szolgálnak ki. Múzeumi darabokkal. Csak "lécci" ne vedd már észre, hogy egy roncstenetőre akarnak pénzt költeni, hogy egységes legyen. Egységesen rossz.
Nem festék, csak fólia, aminek a színét gondolom az Ikarus eredeti sárgájához kívánták igazítani, csak sajnos nem igazán jött össze. "Poén", hogy a buszt egyébként a bérbeadás előtt rendberakták, a friss fényezésre ment rá nem sokkal később a ragacs... Egyébként, hogy miért pont ezt az egy szem elbaszott-sárgát kell mutogatni, az előttem is rejtély; dícséretes, hogy megkérdezik az utazózönséget a leendő arculatról, de akkor - illene felvillantani néhány látványtervet, hogy lehessen választani - a másik két társaság felségterülteén élőket se ártana megkérdezni
Hát esküszöm, nem értem ezt a szöveget. Kettő, azaz kettő hónap múlva megtörténik az összeolvadás, aminek kapcsán várhatóan lesz egy arculati módosulás. Leírják, hogy ahhoz majd igazodnak, de azért most befestenek egy, azaz egy buszt olyanra, mint amilyen színű busz nincs a mostani flottában, s amely színről nem lehet tudni, hogy az lesz-e az összeolvadás utáni egyenszín.
Egyetértek. Valamikor azért a Szabolcs Volán is eltalálta a színt, de ez a busz komoly ízlésficam. Szerintem meg semmit sem kellene átfesteni, egyszer csak szemet szúr majd a városvezetésnek, hogy egy román színvonalra romlott géppark ontja a füstöt a városra. Ezt valahogy mostanában senki sem az érdeke.
Arra kíváncsi a SZV., hogy tetszik-e? Ha igazán kíváncsi lenne, akkor talán azt is megmondaná, hogy hol mondjam el. Egyébként nem tetszik. Ilyen ronda sárgát még nem láttam. Az pedig, hogy a helyi volánból egy roncstemetőt csináltak, főleg nem tetszik. Inkább arról kellene már írni, hogy mik a terveik! Fel fogják-e (akarják-e) számolni ezt az országban szerintem egyedül álló katasztrófális helyzetet! Úgy néz ki az utca, mint egy rongyos butik, csak buszokat "árulnak".......