Qvantum Energy Technology Kft. 47.9004284672899, 21.731159776002727 (Electroux helyén)
További új üzemek: Nyír-Lift, MCE Kft.
-Új csomópontok az M3-as autópályán, 2 db.
-feltáró utak, kerékpárutak
-Az ipari park összekötése az autópálya mintkét oldalán, a Keleti 2. Ipari út meghosszabítása, Déli Ipari út megépítése, Nyugati 2. Ipari út megépítése
Amről tudok, kiváncsi leszek mi valósul meg majd belőle. Ami látszik hogy elég távol vannak ezek a nagyüzemek egymástól. Jelenlegi helyi autóbusz viszonylatok megosszabításával kel számolni, illetve esetleg a Újfehértó-Érpatak (régi 4-es úton közlekedő) helyközi viszonylat, H31-es viszonylat néhány járata betérhet az ipari parkba. Ez csak gondolat a végére, mert kérdés hogy kik és honnan fognak bejárni dolgozni. Vendég munkások?
Mivel? Céges busz járat? Honnan? Munkásszálló fog a városban épülni? Lehet hogy a vot MG. Főiskola tömbjei munkásnegyedé vállnak? (Nem csa pletyka?)
Mint valószínűleg tudjátok, hamarosan épül az akkumulátorgyár Nyíregyházán, ami minden egyéb mellett a város gépjárműforgalmát és közlekedését is jelentősen érinti.
A városlakók ezzel kapcsolatos véleményét a városvezetés részéről senki nem kérdezte.
Ha mégis van véleményetek, az E-misszió Egyesület 3 perces véleményét kitölthetitek:
Több helyen is van olyan sárga tábla, a helyijáratos féle menetrendtartó elfogyott aztán helyközis sárgákkal pótolják ki a hiányzó táblákat egyes helyeken.
Esetleg valakinek van valami infója új útvonalon közlekedő helyközi járatról? Csak mert a minap láttam, hogy a Család utca megállóban (Család utcán a Zay felé néző megállóban) sárga, helyközi menetrendtartó jelent meg az oszlopon, egyelőre még semmi sincs benne.
Fent vannak már pár napja a konkrét menetrendek is.
A 10Y mindenképpen nagyon jó, mert a 10A-k helyett lesznek, így Nyírszőlős felé az egyértelműen bővítés, hétköznap délelőtt így duplázódik a járműkövetés. Igazából el lehetne gondolkodni azon is, hogy fixen a Kórház felé járjon az összes 10-es. Nyírszőlős felől valószínűleg több embert érdekelne a Kórház főbejárat felőli rész, mint az SZTK felőli, a Család utca felől meg igazából mindegy, hogy melyik irányba megy a busz az állomás felé, menetidőben nem oszt, nem szoroz. És így legalább értékelhető Vasútállomás-Kórház kapcsolat lenne. Vagy ha marad ez a 10/10Y rendszer, akkor a 2/22/H32 csoportot is meg lehetne hosszabbítani a Vasútállomásig a kórházi kapcsolat javítása érdekében. A Vasútállomás - SZTK kapcsolat javításához meg a 4/4Y kellene meghosszabbítani a Vasútállomásig.
Ennek a 11Y továbbra sem látom sok értelmét. Jó az tény, hogy gyorsabb lesz Örökösföld felé, mint a meglévő járatok, de ehhez igazán felesleges volt még egy kevés indulásos, csonka viszonylatot indítani. Ráadásul a Belváros felé nem is feltétlen gyorsabb, mert bár a Pláza felé spórol időt, de a Belváros megkerülésével el is veszíti az előnyét mondjuk azoknak, akik a Vay Ádám körútig mennének vele. Pl. Örökösföldi Piac - Vay Ádám körút 11 perc 17-essel és 20 perc 11Y-al (mindkettő a 7:15-kor induló járatok menetideje alapján). Ez minden csak nem versenyképes. Azért viszont jár a piros pont, hogy kb. sikerült összehangolni a 17-essel a 11Y-t, illetve reggel 7:15-kor kvázi 17-es tehermentesítőként indul. Azért is jár, hogy a 9-es Törzs utcára helyezésével és a 17Y megszüntetésével sikerült egyenletes 30 perces követést kialakítani a Család utcán délelőtt. Eddig ugye az volt a baj, hogy a 9-es és 17-es 8 perc különbséggel ment el egymás után, majd majdnem egy óráig semmi. Ne is csodálkozzanak, hogy így nem volt kihasznált a 9-es.
Bár én még mindig azt mondom, hogy a 17-esen kellene 15 perces követés csúcsidőben és mehetne végig a Szegfű utcán a Pláza felé. E mellé fontos még a normális menetrenddel a 9-es is a Kertváros-Kórház kapcsolat miatt. Legalább 30 percenként csúcsban és óránként csúcsidőn kívül. És így kb. semmi szükség nem lenne a 11Y-ra.
Ez a 15-ös se lesz valami ismert és népszerű ezzel a 6 db indulásával, valszeg sokan azt se fogják tudni, hogy mi ez és inkább fel sem szállnak majd rá. Nem beszélve arról, hogy tovább bonyolódik a 7-es csoport, mostmár 7-15-18-44 lesz. Sokan még a 18-ast és 44-est sem értik, erre bejön még egy teljesen új szám a képbe. Ez a 7-es vonalcsoport nagyon újragondolásra szorulna.
Pl. lehetne úgy, hogy a 18-as és a 44-es megszűnik, helyette 25Y menne Orosig, ami Örökösföldig megegyezne a 25-össel, majd onnan a Törzs utca - Oros útvonalon menne a 44-es vonalán. A 25 és 25Y 30-30 perces csúcsidei, és 60-60 perces csúcsidőn kívüli követéssel optimális lenne Oros és Borbánya felé is. Így legalább meglenne a kapcsolat Orosról az Északi körút felé is, nem beszélve arról, hogy a körúti kiszolgálás is javulna. Azzal még lehetne fűszerezni mondjuk, hogy a Sóstói út - Csaló köz - Korányi útvonalon menjen, így Borbánya, Örökösföld és Oros felől is lenne kapcsolat a körút mellett az Egyetem felé is. A kieső 18-as és 44-esek helyett meg indulhatna sima 7-es busz. Valószínűleg így jobban használnák az emberek, mert azt jobban értenék, mint a mostani rendszert. Ezt a 15-öst pedig be lehetne integrálni a 7-es szám alá. Pl. 15-ös helyett lehetne belőle 7-es busz, a mai 7-esből 7A, esetleg később lehetne még 7Y ha akarnak egy ellenkörjáratot a 14F-hez hasonlóan. Mennyivel egyszerűbb lenne így a számozás, mint a 7-15-18-44.
Ez a 19-es alapvetően nem rossz ötlet, legalább nem a járatritkítás mellett döntöttek az alacsony esti utasszám miatt.
Ez a 28-as meg aboszút baromság ebben a formában. Ez a 3 db indulás irányonként nevetséges, mindegy lett volna, ha el se indul így. Ugyanakkor az összevont 26-27-be ezt is be lehetne integrálni, ha a központ felé értelmes sűrűségű 17-es járna. Akkor az összevont új 27-es mehetne az Északi körút felé is a Belváros helyett.
A SUK-ig hosszabbított H30-as 78 perces menetideje brutális lesz. Valószínűleg lesznek rajta késések bőven. :D
11Y Örökösföld - Család utca - Egyház utca - Örökösföld
15 Vasútállomás - Országzászló tér - Jósaváros - Sóstóhegy
19 Örökösföld - Család utca - kórház - Kertváros - Huszár telep
28 Huszár telep - Kertváros - Északi körút - Jósaváros
Bővül az éjszakai közlekedés, elérhető lesz Kertváros és Borbánya is. Bizonyos éjszakai járatok igényvezéreltek.
"A menetrendben megjelölt indulásokra a GYEREBUSZ webes alkalmazás használatával a gyerebusz.nyiregyhaza.hu oldalon 0-24 óráig, illetve telefonon, a +36 (1) 382-0888 telefonszámon munkanapokon 06:00 és 20:00 között, hétvégén 08:00 és 16:00 között lehet bejelentkezni az indulást megelőzően legkorábban 15 nappal, legkésőbb pedig a járat végállomásáról történő indulás előtti 30 perccel."
Szerintem semmi szükség nem lenne a 11Y-ra (sőt a sima 11-re se ilyen csonka formában), ha nyugat-keleti tengely átlós járatain megfelelő menetrend lenne. Gondolok itt arra, hogy megfelelő sűrűségű 9-es mellett mehetne a 17-es a Szegfű utcán végig (persze itt is érvényes a megfelelő sűrűségű menetrend esete). Egyébként is, ha pl. a Törzs utcát nézzük, akkor három járattal le lehetne fedni az utazási igények döntő többségét: 9-es (talán jobb lenne visszahozni a 23-as jelzést, azt jobban ismerték az emberek, a 49 és 95-ös mellett arra a néhány 9B-re semmi szükség), 44-es (bár én ebből is inkább 25Y-ot csinálnék) és mondjuk egy Vasútállomás - Mező utca - Búza tér - Vay Ádám körút - Szegfű ufca - Semmelweis utca - Törzs utca - Örökösföld (oda-vissza nem körjáratként) útvonalon járó busz a 20/21 és 11-es buszok helyett valamelyik jelzéssel. Talán a régi megszokás miatt a 11-es szám lenne a legjobb neki. Így a 20/21 megszüntethető lenne, csak a 10-es csoporton kell hangolni kicsit a Család utca-vasút kapcsolathoz még.
Értem én, hogy ez a 15-ös célja, de értelmét nem feltétlen látom, főleg úgy hogy csak tanításkor fog járni kevés indulással
Szerintem a 11Y-ra régóta szükség volna. Jelenleg a Család utcáról nincs olyan járat, amely végig a Szegfű utcán menne a belvárosba (na jó, a 9B igen, de az ritkán jár).
A 17-es az SZTK érintésével közlekedik, aki viszont Örökösföldről menne a Belvárosba annak még ez is egy nagyobb kerülő. A reggeli csúcsban az hogy a 11Y nem fogja érinteni az SZTK-t hanem a Nyír Pláza felé megy szerintem jelentősen csökkenteni fogja a menetidőt a Család utca és a Belváros között, különösen a reggeli csúcsban, amikor a Rendelőintézetnél amúgy is óriási a dugó.
A 15-ös célja szerintem elsősorban az, hogy Sóstóhegyről könnyebben elérhető legyen a Belváros azon része is, amit a 14-es nem érint.
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy az önkormányzat jelenleg évi hány millió kilométer járatot rendel meg a Volántól? Vajon növelték a megrendelt kilométert hogy jusson az új járatoknak is, vagy a már jelenlegi vonalaktól veszik el a kapacitást? Az új vonalak miatt szükség lesz többlet járműre, vagy elegendő a jelenlegi járműpark?
Mindent összevetve, szerintem alapjában véve pozitív irányba indult el a vonalhálózat és a menetrend fejlesztése.
Még jó,hogy ránéztem erre a fórumra. Lehet én siklottam el a sorok között,de mintha eredetileg nem ez lett volna publikálva.
Tisztán emlékszem ki volt emelve,hogy az utolsó közforgalmú ráncajtós fog közlekedni.
Bár még mindig megtévesztő mivel a címben 280-as szerepel. De ha C80 van kint,azért nem fogok megtenni 250km-es távokat,egyébként tervben volt.
Nyáron sikerült utazni a ráncos 280-asal, és nagyon jó tapasztalataim voltak egyébként. Pont azt az élményt adta vissza,ami a normál utasforgalmi napokon volt régen.
Nem volt tömegnyomor,sőt szinte üres volt,nem fotóztak minden sarkon,nem voltak beteg egyedek mint a BKV-s retrózásokon.
Többször is leírtam, hogy a 9-esnek kellene a Törzs utca felé mennie, a 17-esnek a Család utca felé. És itt is van a módosítás. :D Egyedül ez a 19-es zavar be újra az átláthatóságba. De legalább a 17Y megszűnik végre.
A 11Y-nak semmi értelmét nem látom. Azért van a 17-es a Család utcán.
A 15-ösnek se látom sok értelmét, mondjuk még nem tudjuk a pontos útovnalat. Ha a 7-18-44 útvonalon fog járni, akkor mégtovább bonyolódik a 7-es csoport, mert ugye innentől kezdve 7-15-18-44-et kell majd figyelni.
7-es, 8-as, 25-ös csoport sűrítése mindenképpen pozitívum.
A 26-27 összevonás szerintem jó ötlet, a 28-asnak szerintem nem sok értelme van a 27-es mellett.
Amit viszont általános problémának látok, az a vonalhálózat bonyolultsága és szétaprózódása. Látszik, hogy a mindenhonnan mindenhová elv alapján szerkesztik a menetrendeket, és így van egy csomó vonal mindenhonnan mindenhová, de kb. mindegyik ritkán jár, így nem feltétlenül számolnak velük az emberek, mert nem feltétlenül lehet ezekre a ritka, foghíjas indulási idejű vonalakra alapozni. Még néha már én is nehezen igazodok el a vonalak között, pedig én a fórumtársakhoz hasonlóan gyakran elemzem a menetrendet. Hát akkor mit mondjon az átlagutas, főleg mondjuk egy idős? Sok helyen eddig 1 vagy 2 vonal szolgálta ki az igényeket, most meg már 6-7 vagy több járat is. Egyre inkább átláthatatlanabb az egész
Még nincs, de ezek szerint lesz. Ezen kívül vannak még a cikkben további érdekességek, például H30-as Sóstói úti kórház és Oláhrét között vagy a 19-es Huszár telep - Örökösföld útvonalon.