Maximális egyetértés és köszönet az írás létrehozójának!
Annyi írás megjelent már az interneten az első ajtós felszállással kapcsolatban, küldenék én is egyet a "másik oldal" szemszögéből. Nem nagyon tudok olyan embert mondani, aki igazán lelkes lenne ettől a megoldástól. Ki-ki a maga vérmérséklete és intelligenciája alapján kezeli a helyzetet.
Autóbuszvezetőként próbálom az utasok minimális zaklatásával betartani a rendszert. Nagyjából minden második megállóra jut 1-2 vagy több utas, aki hátul száll fel. Vagy elöl, de nem tudja, mi a teendő. Ilyenkor bemondatom a rendszerrel a megfelelő figyelmeztető üzenetet. Általában semmi reakció. Ez esetben nem lehet mit tenni, nem szállhatunk ki a vezetőfülkéből minden második-harmadik megállóban.
Talán ha a többi utas figyelmeztetné őket, de ilyen csak elvétve történik, pedig a fizető utasoknak is érdeke a bliccelés visszaszorítása. Persze van, aki előrejön és elnézést kér. A jellemző inkább az, hogy ha előre is jönnek, elég zord arccal néznek ránk. Valahol megértem őket, púp a hátán ez mindenkinek, nekünk is. Leginkább a nem kívánatos konfliktusok miatt.
Merthogy sajnos vannak bőven szélsőséges alakok is, a múltkor például egy középkorú úr (ránézésre jól szituált fajta) nagy dérrel-dúrral előrerombolt, odavágta a bérletét a vezetőfülke üvegéhez és felkiáltott: "Most örülsz, b***d meg?!"
Kedves Utasok, akkor örülnénk igazán, ha emberszámba vennének és partnerként kezelnének minket, nem ellenségként. Higgyék el, nem mi vagyunk a rosszfiúk/rosszlányok, hanem azok, akik egymás ellen hangolják a társadalmat. Mi Önöket szolgáljuk. Ha csak annyit megtennének, hogy felszálláskor ránk néznek, biccentenek egyet, jó reggelt/jó napot/jó estét kívánnak, netán megeresztenek egy mosolyt, ahogy tesszük sokan mi is, megkockáztatom, hogy nem csak mi, hanem Önök is jobban éreznék magukat.
Én tényleg elgondolkodnék azon a H33-as vonalon/járaton. Ma reggel ha jól emlékszem a
CLD-263-as ment Kőlaposra, 1-2 utassal jött befelé, kint a főúton kb. 7 ember várta a helyközit...
Ebben a formában annak az 1 járatnak sincs értelme, legalább egy délutáni párja is lenne. Ha másnem az iskolásokat, mivel Jósavárosba/ból volna igény. Vagy talán a teljes megszüntetés a cél?
Hogy őszinte legyek, azaz 1 járat sem kellene, a 95% a helyközit választja, azt viszont gondolom nem fognak oda betéríteni, meg nem is lenne okos döntés.
Sziasztok! Keresek szabolcsi "voláncsigás" Ikarusokról készített fényképeket! Olyan '85-'95 körüli időszakra gondolok! Magánarchívumba szeretném és fontos lenne! Akinek van, kérem küldje el nekem emailben.
Van holttér egy 280-asban a járművezetőnek, ha rendeltetésszerűen használja a tükröket? A belső tükrök utasokkal tele buszban nem sokat érhetnek.
Huba az interjúban marhaságokat is mondott: A jármű biztonsági rendszerében az ajtók záródását az utasoknak hangjelzés, a gépkocsi vezetőnek fényjel mutatja - az ajtók záródását soha, a zárt vagy nyitott állapotot inkább. Ha idegen tárgy kerül az ajtó útjába, az automatikus visszanyitást eredményez, és a sikertelen zárát a fényjelzés mutatja a pulton a járművezetőnek - kivéve a régebbi típusoknál, ott semmilyen visszanyitásérzékelő, és semmilyen rögzítőfék nincs beépítve, amely összefüggésben lenne az ajtó zárt vagy nyitott állapotával.
Ha jól tudom, a BKV beépítette a rögzítőféket a 260/280-asaiba is, nem tudnak nyitott ajtókkal megmozdulni.
A tragádia során - függetlenül attól, hogy az útakadályt úgy kell megközelíteni, hogy az ne legyen balesetveszélyes - vajon a szakérdő urak, ügyészek, ügyvédek, bíróság fel fogja-e tenni azt a költői kérdést a T. városvezetésnek, hogy mi az oka annak, hogy egy ilyen szerencsétlen aknafedélsűllyedés javítása több hete nem kezdődött el? És most a tragédia után hány nappal fogják ezt a munkát elkezdeni és befejezni? Vagy megvárnak még egy újabb balesetet?
Köszönjük a közreműködőknek és a gépkocsivezetőnek, hogy ez a gyönyörű busz ismét részt vehetett a találkozón. Szerintem mindent elmond, hogy a németek ismét megkérdezték, hogyan tudnák megszerezni maguknak. :)
(A duplalámpáért és a felnifényért külön pirospont.)