Nem Érkert, Malomkert, mea culpa. Avagy mit vinnél a Kert utcán? Mert ott nemcsak a panelok vannak, hanem a körút két oldala is. Nyilván nem kéne a belvárost kihagyni, de ne legyen ez egy 6-os pótló járat, ne nevezzük annak. Ezzel az erővel a mostani 18-as is pótolja a 6-ost, mert a két vége ugyanaz. :)
Tetszik, hogy külön akarják kezelni a csúcsidőt, a 17-22 órai napszakot, meg a 22 utánit. Na de ne legyen három, teljesen köszönőviszonyban sem lévő hálózat! És a váltásoknál hogy száll át az utas? :)
Amúgy a pecsételős (akár Protokon) jegymegoldás tetszik, de azért is jobb az elektronikus, mert az utasszámlálás végig folyamatos lesz, egy csapásra megoldódik a probléma. Meg ezen kívül sok más lehetőség is ígérkezik.
Hát ne is érintse az Érkertet, mert akkor baj van. A 4-es utasainak többsége a belvárosban száll fel, ezt nem szabad kihagyni, és a Rendelőintézet megálló forgalma hétvégéken nevetséges, hétköznap se sok. Ha végigmenne az érkerten, akkor se menne az Inczédy sorra, de lenne egy 12-es szerű, kacskaringós, jó 50 perc menetidejű vonalad, amin nem tudnának egy buszt spórolni, mint így.
132-es viszonylat Autóbusz-állomás – Borbánya – TelephelyA vonalvezetés a szombatival megegyezik. A 13UGM jelzésű, utolsó 13-as járaton senki nem utazott.
Talán mert az a 13UGM meg sem volt hirdetve a menetrendben...
46E viszonylat Autóbusz-állomás – Örökösföld – Oros, Takarék közA 6-os viszonylat nem közlekedik, a 4-es viszonylat 22:38-as járatán összesen 38-an utaztak. Vonalvezetése megegyezik a hétköznapi 648-aséval.
Ez a 46E nem is érintené a 6-os vonalát, csak a kezdő- és végpontját. Szépen kihagynák egész Érkert városrészt. Ja, és a slusszpoén, hogy az egész anyag még egyszer hivatkozik a 648-as vonalra, de arról máshol semmi szó nem esik!
814-es viszonylat Vasútállomás – Sóstóhegy, vasútállomás bej. útA 8-as és a 14-es viszonylatok összevonása. Aut. áll-ról indul a 14-es vonalán,
Most akkor hogy is van?
Ja, a 18-ast is visszavágnák a Tescóig, pedig még meg sem szokták az utasok. Mondjuk ilyen sűrűséggel nem is lehetett volna...
Volt időm most tüzetesebben megnézni (de nem eléggé), ez egyelőre komolytalannak is tűnik. Kidolgozott ugyan, de egyrészt tele van helyesírási hibákkal, vagy elírásokkal (Krúdy csárda???), és ez a napszakonkénti járatszámváltás és vonalvezetés csak káoszt hoz. Meg ilyet, hogy kétszer teszi meg a viszonylat ugyanazt a két megállóközt egy irányban (Kemecsei út), vagy A Korányiról áttér a Krúdy Gyula utcán a Sóstóira, majd vissza később), ez 12-es szindróma. A számozások meg teljesen kaotikusak a 814-től kezdve a 132-esen át a H331-ig...
Egyszer kellene beruházni, csak az elektronikus jegyrendszerre, aztán lehetne vágdosni, átszállásozni is szabadon...
Hát nem. Amikor először megláttam az összevont járatszámokat megijedtem, de végülis a kisebbik rossz mentén készültek a javaslatok. Ami probléma a menetidők megnövekedése. Illetve, hogy a hálózatban pár átgondolatlanság benne marad. Például a hálózatot jól ismerő szakik első kérdése, hogy mi a francnak megy ki a buszállomásra a Bózatértől a 2,2Y,4,4Y,12,14,H32, H40, stb. viszonylatok mindegyike üresen? Ja, mert nincs a Bóza téren kiépített buszforduló. Hely pedig lenne rá, a parkoló autókat el is lehetne ásni a buszok alá, ha már divatba jött a mélygarázs a belvárosban.
És az a legnagyobb baj, hogy erre azt fogják mondani: csinálják ezt. Politikusok, nem gondolkodnak. Automatikusan elfogadják, amit a volán/kti mond. :(
Nem tudom, én sosem hordok készpénzt, nemcsak azért, mert veszélyes, hanem mert a kártyámmal pontokat gyűjtök. Minek essek el az "ingyen jött" pontjaimtól, nem? És szinte minden hitelkártyával, de sok betéti kártyával vannak ilyen pontgyűjtő programok, vagy 2-3% cashback, hülye lennék kihagyni...
Annyira gáz, hogy nem lehet semelyik volán pénztárban, sem a viszonteladóknál kártyával fizetni! Miért jó ez?! Vannak, akiknek a kártyás fizetés az egyetlen megoldás, mert ott van a pénzük, és/vagy pontot gyűjtenek a kártyás vásárlások után. Mikor lesz már végre valahol POS terminál??? :(
Úgyis régen volt már kép... A nagy kredencfanoknak ajánlanám, hogy üljenek fel eme 3 éves csodára, utazzanak egy kört vele, aztán üljenek fel egy 11 éves Solarisra menjenek azzal is egy kört, lehetőleg ugyanazon az útvonalon, aztán csodálkozzanak. Ez a kis valami már majd szét hullik, zörög, csattog, lengéscsillapítás 0, lehejtható ülés használhatatlan.... Ellentétben egy 11 éves busszal, amin látszik az idő nyoma, de még mindig jobb állapotban van, mint ez a tákolmány.