Keresés

Részletes keresés

RIKA424 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 14279

Zahnrad Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14278

Aha, és a kieső bevételeket ki fizeti? Ha jól rémlik egyedül Kaposvár fizette ki rendesen az általa megrendelt szolgáltatást, kíváncsi vagyok ezután is így lesz-e?

 

Ja, és szerintem közel sem a magas árak miatt kell a visszacsábítás, hanem a korábban a pénzügyi lehetőségekhez igazított menetrend miatt kellett valamivel bekerülni a médiába...

 

Követendő, persze, találtak Nyíregyháza alatt olajat?

Előzmény: ikarus266 (14270)
bence56 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14277

Az a JABIL-os gép lehetett?! Reggelente szoktam látni (évente 2-3x mikor Nyíregyen alszok) a Sóstói úti kórháznál.

Előzmény: Credo EN 9,5 (14273)
AUTOSANdris Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14276

Egy kis javítás: az SM03GZU az ex. JSZ-373.

FSF-936 pár km.-rel odébb keresendő.

Előzmény: Irizar ranger (14274)
AUTOSANdris Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14275

Egy kis javítás: az SM03GZU az ex. JSZ-373.

FSF-936 pár km.-rel odébb keresendő.

Előzmény: Irizar ranger (14274)
Irizar ranger Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14274

Erdély, avagy hova kerülnek az Ikarusaink?

2013 első fotótúrája Erdélybe vezetett. Ilyenkor jönnek az újévi fogadalmak, miegymás.. Mindig megfogadom, hogy jövőre nem fogadok meg semmit, ez idén végre sikerült is. Kicsit másnaposan, de legalább baromi fáradtan január második napján elindultam, hogy a hét két[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Credo EN 9,5 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14273

Egy újabb bérbusz a Borsod Volántól? Ma a Ferenc krt. ilyen buszt láttam. Nem néztem hogy a felirat BV v. SZV.

Kép:http://busport-online.hu/gal_borv/cjt170.jpg

Nem biztos hogy ez csak így nézet ki rendszámot nem néztem!

ikarus266 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14272

Elsősorban a 8as viszonylatról hiányzik a kerékpárszállítás a kisgyermekes családok miatt. Régen ugye a kisvasúton lehetett, humánusabb, élvezetesebb volt, mint a nagyvasúton, ráadásul a "nagyvasút" egy életveszélyes átkelőnél tesz le, a kisvasút egy baráti, nyugodt, családi bringás környezetben....

Előzmény: PLACI (14271)
PLACI Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14271

És ott a bicikliszállítás is! :)

Előzmény: ikarus266 (14270)
ikarus266 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14270
hajdubus Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14269

Na erre így most nem emlékszem hirtelen.

Előzmény: Törölt nick (14268)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14268

A rövidebben súlykorlátozás, vagy tengelyterhelés korlátozás van-e? Illetve a tiborszállási Kraszna hídon?

Előzmény: hajdubus (14265)
bence56 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 14267

Ha föl lenne újítva a pálya akkor szerintem mégjobb lenne.  Azért egyszer majd elszeretnék jutni arra részre is utazni (valamikor a távoli jövőben), azért kérdeztem.

Előzmény: AUTOSANdris (14266)
AUTOSANdris Creative Commons License 2013.01.03 0 0 14266

Utóbbin voltam. Nekem semmi bajom nincs a jelenlegi rendszerrel, szerintem is a lakosság számára megfelelő a közlekedés.

Előzmény: hajdubus (14265)
hajdubus Creative Commons License 2013.01.03 0 0 14265

Két út vezet be a faluba (elé):

- az egyik Mérkről indul a Kraszna mellett, régi kátyús, ám viszonyalag széles

- a másik rövidebb új út az erdőn keresztül vág, viszont csak kb. 4-4,5m széles

 

Közösségi közlekedés szempontjából szerintem jó a jelenlegi rendszer.

Előzmény: AUTOSANdris (14264)
AUTOSANdris Creative Commons License 2013.01.03 0 0 14264

Régen a menetrendi könyben volt írva, hogy 3 település kivételével az összes Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei település elérhető a Szabolcs Volán járataival. Ez a három ugyebár Buj, Kótaj és Tiborszállás. Tavyl ősszel jártam ott és hihetetlenül keskeny a bevezető út. Nos ha minden igaz törvéby vagy valami ilyesmi is van erre. Mikor anno. Kabalásba kértünk új járatokat, olyat is hallottam, hogy örüljünk, hogy egyáltalán van ennyi járat, mert a keskeny út miatt nem lehetne. De a Tiborszállási úthoz képest a miénk széles.

Előzmény: bence56 (14258)
bence56 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 14263

Köszönöm szépen a korrekt választ! :)
Valami hasonlóra gondoltam én is, de mégis csak jobb meghallgatni más véleményét is.

Előzmény: Törölt nick (14261)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.03 0 0 14262

Ha a vasúti megállóra gondolsz, akkor nem működik. Mivel a határellenőrzést már Tiborszálláson végzik, az ágredőmajori megállás lényegileg okafogyottá vált. Egyéként érdekesség, hogy a 80-as ével végén még az összes belföldi személyvonat Ágerdőmajorig közlekedett. A kilencvenes években már csak Tiborszállásig jártak és csak a Nagykárolyba menő vonatok álltak meg határellenőrzés céljából.

Előzmény: bence56 (14260)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.03 0 0 14261

Szerintem régebben sem volt oda busz. Hogy miért alakulhatott így, az elég érdekes kérdés...

 

Pl. régebbi térképek csak egy bevezető utat jelölnek Tiborszállásra, mégpedig délről, Mérk felől. Az út Mérkről kimegy keltre, át a Kraszna-hídon, majd a folyóval párhuzamosan északra a faluig. Ez annyit jelent, hogy a falu azon keresztül csak fájóan hosszú kerülővel lenne busszal elérhető (ha alkalmas az egyáltalán buszközlekedésre...) Így menetidőben a vasúténak legalább kétszerese lenne Mátészalkáról a busz, amellett, hogy a legközelebbi komoly település, Nagyecsed is csak nagyon körülményesen lenne elérhető.

Ezekkel szemben a vasút menetidőben mindkét városba egész tűrhető (még a rossz pálya ellenére is), Nagyecseden is egész jó helyen van az állomás.

 

Ha délről ezen az úton akarták volna a buszt bevinni a faluba, akkor egy újabb komoly dilemmea is felmerülne: A helyközi buszok nagyobb része nem Mérkig, hanem Vállajig megy. Nyilvánvalóan ezzel kéne Tiborszállásra is bemenni, csak akkor felmerülne a kérdés, hogy kit szivassunk tovább: Vagy Mérk-Tiborszállás-Mérk-Vállaj lenne az útvonal, amivel a Vállajiak és Mérk déli részén lakók kapnának ajándékba kb. 15 perc többletmenetidőt, úgy hogy a falu előtt kb 2-3 kilométerrel kanyarodik el előbb a másik irányba a busz; Vagy Mérk-Vállaj-Mérk-Tiborszállás útvonalon menne, a Vállaji betérő plusz 8 peces menetideje viszont ekkor adná a végső düfést a már amúgy is borzasztóan hosszú tiborszállási menetodőnek. Szóval egyik megoldás sem túl kedvező.

 

Ha a vadaskerti bekötőúton tudna a busz menni, akkor a többletmenetidő a betéréssel talán csak 8-10 perc lenne, de ezzel pedig mindkét falut (Mérk, Vállaj) megszivatnák. (Ez esetben lehet, hogy lenne napi néhány betérős járat, de a jó vasúti közlekedés mellett nem sok vizet zavarnának valószínűleg.)

 

Egyébként 15-20 évvel ezelőtt sem volt több vonat a vonalon. Sőt, a rendszerváltás óta a közlekedő vonatok száma csak bővült.

Előzmény: bence56 (14260)
bence56 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 14260

Régebben sem járt be busz? Mondjuk akkor még több vonat is járt.... De ha már itt vagyunk. Kicsit OFF de hátha tud valaki segíteni. Az Ágerdőmajor elnevezésű megállóhely működik még? Keresőben azt sem találtam.

Előzmény: hajdubus (14259)
hajdubus Creative Commons License 2013.01.01 0 0 14259

Teljesen felesleges oda a keskeny úton buszt bevinni, amikor tényleg ott megy át a vasút, és amilyen kicsi a település, a vonat megállójától pár perc alatt bárki hazaér a faluban.

Előzmény: bence56 (14258)
bence56 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 14258

Sziasztok!
Nézegettem a térképet, illetve a menetrendi keresőket, és azt vettem észre hogy Tiborszállásra nem megy be busz. (Legalábbis nekem egyik kereső sem adta ki).
Hogy ez mióta van így?
Oké van vasút, tehát fölösleges kettőt fönt tartani. Csak kicsit furcsa, hogy még 1 járat sem megy be.

PLACI Creative Commons License 2012.12.30 0 0 14257

Igen, Győrben is akadozik, dehát a Futárt említeni nevetséges, eddig semmi jelét nem lehet érzékelni, sőt, visszafejlődést, hiszen az új(onnan beszerzett) járművekbe pont a FUTÁR miatt nem működik semmilyen elektronikus utastájékoztatás.

 

Egyébként ha jól tudom, van erre munkatárs a volánnál is, aki elvileg koordinálja ennek a projektnek a menetét, szóval nem tudom, mi a megakadás oka, de annyi biztos: mint EU-s pályázat, a határidő (2012.03.15.) után az EU-s ellenőrök bármikor jöhetnek ellenőrízni, mi, hogyan valósult meg az általuk támogatott projektekből, és ha valami nem kóser, az egész támogatás összegét kifizettetik kamatostól! Mint hahogyan volt/van is példa erre Nyíregyházán, de OFF témában. Elvileg az államnak pont az ilyenek kivédése miatt kell kezességet vállalni, mert valakinek a révészt is ki kell fizetni...

 

És amit én is tapasztalok, és nem a pályázat szerint működnek:

  • járműveken lévő hangos utastájékoztatás nincs, vagy nem hallható
  • megállóhelyi táblák sorozatos meghibásodása
  • WEB/WAP alapú utastájékoztatási rendszer hiánya
  • buszállomási pénztárgépek hiányos funkciója
  • buszállomási bankkártyás fizetési rendszer hiánya

 

De ha már 2012-ről mérleget készítünk így, az év végén, ne feledkezzünk meg arról, hogy milyen szerződés született a város és a helyi üzletág között. Őszintén szólva nem tudom a részleteket, ahogy azt sem, mennyi lett a fix éves esedékességű összeg, mint a szerződés alapja, és ezen felül akkor hogy néz ki a tartozás törlesztésének menete is. Megismétlődött az, ami Szfváron és Dunaújvárosban? Jobb/rosszabb lett? Esetleg teljesen eltérő a konstrukció?

Előzmény: Zahnrad (14256)
Zahnrad Creative Commons License 2012.12.30 0 0 14256

Miben nincs GPS?

 

A városba lerakott 2 soros kijelzők valóban viccesek, inkább lett volna kevesebb, de többsoros, valami érdemi információ kijelzésének lehetőségével(pl. az épp induló buszok alatt aktuális forgalmi és menetrendi tájékoztatók), mert ennek semmi értelme.

 

Kicsit úgy érzem, hogy a Volánoknak a korszerű és minőségi utastájékoztatásról vajmi kevés foglamuk van hazánkban, illetve ha van, akkor az elnyerhető támogatás összege kevéske egy valóban minőségi, átfogó rendszer összerakásához. Van még egy vetülete a dolognak, ami nem tudom vidéken mennyire általánosítható, az a hozzá nem értő rendszerszállító, aki elnyerte az egészet. Azt tudom mennyire általános, de ilyen van a fővárosban(Futár) és volt Győrben... Kiválasztásuk gazdasági és politikai szimpátia alapján történhetett, mert amit művelnek például a fővárosban az minősíthetetlen.

Előzmény: ikarus266 (14253)
Zahnrad Creative Commons License 2012.12.30 0 0 14255

Én csak messziről láttam, de nem igazán éreztem a váltás értelmét. Ki van világítva az onnan elérhető települések listája is? Vagy?

Előzmény: ikarus266 (14247)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.30 0 0 14254

SZIA.ÉN Borsodi vagyok,megkérnélek,hogy tedd már föl képed A BHR-313-rol a BOROD VOLÁN topickba is.BOLDOG ÚJ ÉVET MINDEN NYIREGYI topick társnakKÖSZÖNÖM A kérésem teljesitését is

szia

Előzmény: bence56 (14246)
ikarus266 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 14253

Ez az új rendszer mindent lefed csak a projekt címét nem.
"Minőségi Közösségi Közlekedés Modern Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszerrel"

 

Modern forgalomirányítás ? - Ez ott bukik meg, hogy a sok bérlet lomban nincsen benne sem az új pénztárgép, sem a gps. Így ez a dolog itt megbukott, ugyanúgy ahogy az utastájékoztatási rendszer is. A megállókba kihelyezett digitális táblák is felérnek egy vicc kategóriával.

A buszokon a belső utastájékoztatás - egyes buszokon olyan halk, hogy semmit sem lehet hallani, más buszokon ordít, sok buszon egyáltalán nem hallható semmi sem.
A belső kijelzők is inkább nem működnek. Vicces, hogy jópáron még a beszereléskor rajta hagyták a vonalkódokat, így egy részük nem is látható.
Webes térképet is tartalmaz a pályázat, természetesen ez sincs, bár ha olyan lenne mint a szomszédos társvoláné, talán jobban meg is vagyun nélküle.
A pénztárgépek még a mai napig gyakran fagyogatnak, sok sofőr emkézik, és a pénztárgépes bérlet/számlakiadással sem lehet találkozni. A bérletezés is sokkal jobb lenne, ha minden sofőrnl lehetne vásárolni, nem kellene vadászni a bérletes sofőrökre. Elvileg a technikai feltétel aodtt...

Előzmény: kristoof (14252)
kristoof Creative Commons License 2012.12.28 0 0 14252

Érdekes, hogy "otthon" soha nem voltak a megállókban az írásos és a hangos utastájékoztatásban sem toppon. Ez az új rendszer, amit sok millióért "összehoztak" lehugyozott sóskifli. Pedig a 15 méteres Solarisok érkezése után már azt hittem elindult végre valami. De most úgy látom inkább visszafle fejlődünk. :-(

Előzmény: bence56 (14251)
bence56 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 14251

Nem, hanem az autóbuszállomáson, az induló kocsiállások kivilágított tábláját cserélik/ cserélték ki.
Illetve ha jól láttam, akkor megint működnek a "jelzőlámpák" a kocsiállásoknál. Csak most a hangosbemondó nem.

Előzmény: kristoof (14250)
kristoof Creative Commons License 2012.12.28 0 0 14250

Miért milyenek? Az új elektronikusra gondolsz? Mert az elég sz@r lett. :-(

Előzmény: ikarus266 (14247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!