Aha, és a kieső bevételeket ki fizeti? Ha jól rémlik egyedül Kaposvár fizette ki rendesen az általa megrendelt szolgáltatást, kíváncsi vagyok ezután is így lesz-e?
Ja, és szerintem közel sem a magas árak miatt kell a visszacsábítás, hanem a korábban a pénzügyi lehetőségekhez igazított menetrend miatt kellett valamivel bekerülni a médiába...
Követendő, persze, találtak Nyíregyháza alatt olajat?
2013 első fotótúrája Erdélybe vezetett. Ilyenkor jönnek az újévi fogadalmak, miegymás.. Mindig megfogadom, hogy jövőre nem fogadok meg semmit, ez idén végre sikerült is. Kicsit másnaposan, de legalább baromi fáradtan január második napján elindultam, hogy a hét két[...] Bővebben!Tovább »
Elsősorban a 8as viszonylatról hiányzik a kerékpárszállítás a kisgyermekes családok miatt. Régen ugye a kisvasúton lehetett, humánusabb, élvezetesebb volt, mint a nagyvasúton, ráadásul a "nagyvasút" egy életveszélyes átkelőnél tesz le, a kisvasút egy baráti, nyugodt, családi bringás környezetben....
Ha föl lenne újítva a pálya akkor szerintem mégjobb lenne. Azért egyszer majd elszeretnék jutni arra részre is utazni (valamikor a távoli jövőben), azért kérdeztem.
Régen a menetrendi könyben volt írva, hogy 3 település kivételével az összes Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei település elérhető a Szabolcs Volán járataival. Ez a három ugyebár Buj, Kótaj és Tiborszállás. Tavyl ősszel jártam ott és hihetetlenül keskeny a bevezető út. Nos ha minden igaz törvéby vagy valami ilyesmi is van erre. Mikor anno. Kabalásba kértünk új járatokat, olyat is hallottam, hogy örüljünk, hogy egyáltalán van ennyi járat, mert a keskeny út miatt nem lehetne. De a Tiborszállási úthoz képest a miénk széles.
Ha a vasúti megállóra gondolsz, akkor nem működik. Mivel a határellenőrzést már Tiborszálláson végzik, az ágredőmajori megállás lényegileg okafogyottá vált. Egyéként érdekesség, hogy a 80-as ével végén még az összes belföldi személyvonat Ágerdőmajorig közlekedett. A kilencvenes években már csak Tiborszállásig jártak és csak a Nagykárolyba menő vonatok álltak meg határellenőrzés céljából.
Szerintem régebben sem volt oda busz. Hogy miért alakulhatott így, az elég érdekes kérdés...
Pl. régebbi térképek csak egy bevezető utat jelölnek Tiborszállásra, mégpedig délről, Mérk felől. Az út Mérkről kimegy keltre, át a Kraszna-hídon, majd a folyóval párhuzamosan északra a faluig. Ez annyit jelent, hogy a falu azon keresztül csak fájóan hosszú kerülővel lenne busszal elérhető (ha alkalmas az egyáltalán buszközlekedésre...) Így menetidőben a vasúténak legalább kétszerese lenne Mátészalkáról a busz, amellett, hogy a legközelebbi komoly település, Nagyecsed is csak nagyon körülményesen lenne elérhető.
Ezekkel szemben a vasút menetidőben mindkét városba egész tűrhető (még a rossz pálya ellenére is), Nagyecseden is egész jó helyen van az állomás.
Ha délről ezen az úton akarták volna a buszt bevinni a faluba, akkor egy újabb komoly dilemmea is felmerülne: A helyközi buszok nagyobb része nem Mérkig, hanem Vállajig megy. Nyilvánvalóan ezzel kéne Tiborszállásra is bemenni, csak akkor felmerülne a kérdés, hogy kit szivassunk tovább: Vagy Mérk-Tiborszállás-Mérk-Vállaj lenne az útvonal, amivel a Vállajiak és Mérk déli részén lakók kapnának ajándékba kb. 15 perc többletmenetidőt, úgy hogy a falu előtt kb 2-3 kilométerrel kanyarodik el előbb a másik irányba a busz; Vagy Mérk-Vállaj-Mérk-Tiborszállás útvonalon menne, a Vállaji betérő plusz 8 peces menetideje viszont ekkor adná a végső düfést a már amúgy is borzasztóan hosszú tiborszállási menetodőnek. Szóval egyik megoldás sem túl kedvező.
Ha a vadaskerti bekötőúton tudna a busz menni, akkor a többletmenetidő a betéréssel talán csak 8-10 perc lenne, de ezzel pedig mindkét falut (Mérk, Vállaj) megszivatnák. (Ez esetben lehet, hogy lenne napi néhány betérős járat, de a jó vasúti közlekedés mellett nem sok vizet zavarnának valószínűleg.)
Egyébként 15-20 évvel ezelőtt sem volt több vonat a vonalon. Sőt, a rendszerváltás óta a közlekedő vonatok száma csak bővült.
Régebben sem járt be busz? Mondjuk akkor még több vonat is járt.... De ha már itt vagyunk. Kicsit OFF de hátha tud valaki segíteni. Az Ágerdőmajor elnevezésű megállóhely működik még? Keresőben azt sem találtam.
Teljesen felesleges oda a keskeny úton buszt bevinni, amikor tényleg ott megy át a vasút, és amilyen kicsi a település, a vonat megállójától pár perc alatt bárki hazaér a faluban.
Sziasztok! Nézegettem a térképet, illetve a menetrendi keresőket, és azt vettem észre hogy Tiborszállásra nem megy be busz. (Legalábbis nekem egyik kereső sem adta ki). Hogy ez mióta van így? Oké van vasút, tehát fölösleges kettőt fönt tartani. Csak kicsit furcsa, hogy még 1 járat sem megy be.
Igen, Győrben is akadozik, dehát a Futárt említeni nevetséges, eddig semmi jelét nem lehet érzékelni, sőt, visszafejlődést, hiszen az új(onnan beszerzett) járművekbe pont a FUTÁR miatt nem működik semmilyen elektronikus utastájékoztatás.
Egyébként ha jól tudom, van erre munkatárs a volánnál is, aki elvileg koordinálja ennek a projektnek a menetét, szóval nem tudom, mi a megakadás oka, de annyi biztos: mint EU-s pályázat, a határidő (2012.03.15.) után az EU-s ellenőrök bármikor jöhetnek ellenőrízni, mi, hogyan valósult meg az általuk támogatott projektekből, és ha valami nem kóser, az egész támogatás összegét kifizettetik kamatostól! Mint hahogyan volt/van is példa erre Nyíregyházán, de OFF témában. Elvileg az államnak pont az ilyenek kivédése miatt kell kezességet vállalni, mert valakinek a révészt is ki kell fizetni...
És amit én is tapasztalok, és nem a pályázat szerint működnek:
járműveken lévő hangos utastájékoztatás nincs, vagy nem hallható
megállóhelyi táblák sorozatos meghibásodása
WEB/WAP alapú utastájékoztatási rendszer hiánya
buszállomási pénztárgépek hiányos funkciója
buszállomási bankkártyás fizetési rendszer hiánya
De ha már 2012-ről mérleget készítünk így, az év végén, ne feledkezzünk meg arról, hogy milyen szerződés született a város és a helyi üzletág között. Őszintén szólva nem tudom a részleteket, ahogy azt sem, mennyi lett a fix éves esedékességű összeg, mint a szerződés alapja, és ezen felül akkor hogy néz ki a tartozás törlesztésének menete is. Megismétlődött az, ami Szfváron és Dunaújvárosban? Jobb/rosszabb lett? Esetleg teljesen eltérő a konstrukció?
A városba lerakott 2 soros kijelzők valóban viccesek, inkább lett volna kevesebb, de többsoros, valami érdemi információ kijelzésének lehetőségével(pl. az épp induló buszok alatt aktuális forgalmi és menetrendi tájékoztatók), mert ennek semmi értelme.
Kicsit úgy érzem, hogy a Volánoknak a korszerű és minőségi utastájékoztatásról vajmi kevés foglamuk van hazánkban, illetve ha van, akkor az elnyerhető támogatás összege kevéske egy valóban minőségi, átfogó rendszer összerakásához. Van még egy vetülete a dolognak, ami nem tudom vidéken mennyire általánosítható, az a hozzá nem értő rendszerszállító, aki elnyerte az egészet. Azt tudom mennyire általános, de ilyen van a fővárosban(Futár) és volt Győrben... Kiválasztásuk gazdasági és politikai szimpátia alapján történhetett, mert amit művelnek például a fővárosban az minősíthetetlen.
SZIA.ÉN Borsodi vagyok,megkérnélek,hogy tedd már föl képed A BHR-313-rol a BOROD VOLÁN topickba is.BOLDOG ÚJ ÉVET MINDEN NYIREGYI topick társnakKÖSZÖNÖM A kérésem teljesitését is
Ez az új rendszer mindent lefed csak a projekt címét nem. "Minőségi Közösségi Közlekedés Modern Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszerrel"
Modern forgalomirányítás ? - Ez ott bukik meg, hogy a sok bérlet lomban nincsen benne sem az új pénztárgép, sem a gps. Így ez a dolog itt megbukott, ugyanúgy ahogy az utastájékoztatási rendszer is. A megállókba kihelyezett digitális táblák is felérnek egy vicc kategóriával.
A buszokon a belső utastájékoztatás - egyes buszokon olyan halk, hogy semmit sem lehet hallani, más buszokon ordít, sok buszon egyáltalán nem hallható semmi sem. A belső kijelzők is inkább nem működnek. Vicces, hogy jópáron még a beszereléskor rajta hagyták a vonalkódokat, így egy részük nem is látható. Webes térképet is tartalmaz a pályázat, természetesen ez sincs, bár ha olyan lenne mint a szomszédos társvoláné, talán jobban meg is vagyun nélküle. A pénztárgépek még a mai napig gyakran fagyogatnak, sok sofőr emkézik, és a pénztárgépes bérlet/számlakiadással sem lehet találkozni. A bérletezés is sokkal jobb lenne, ha minden sofőrnl lehetne vásárolni, nem kellene vadászni a bérletes sofőrökre. Elvileg a technikai feltétel aodtt...
Érdekes, hogy "otthon" soha nem voltak a megállókban az írásos és a hangos utastájékoztatásban sem toppon. Ez az új rendszer, amit sok millióért "összehoztak" lehugyozott sóskifli. Pedig a 15 méteres Solarisok érkezése után már azt hittem elindult végre valami. De most úgy látom inkább visszafle fejlődünk. :-(
Nem, hanem az autóbuszállomáson, az induló kocsiállások kivilágított tábláját cserélik/ cserélték ki. Illetve ha jól láttam, akkor megint működnek a "jelzőlámpák" a kocsiállásoknál. Csak most a hangosbemondó nem.