Keresés

Részletes keresés

Zahnrad Creative Commons License 2012.09.24 0 0 14032

A vagyonkezelő 900 milliót finanszíroz elsőre becsapós volt, akkor ez veszteségleírás és kész? Szomorú.

Előzmény: RIKA424 (14023)
gabesz919_II Creative Commons License 2012.09.24 0 0 14031

Ma már az FGM-714-et is láttam, bent a telepen. Ő is kapott "Szabolcs Volán Zrt." feliratot a homlok- és hátfalára, valamint az oldalára.

htibor Creative Commons License 2012.09.24 0 0 14030

OFF
Előre is elnézést kérek, hosszúnak ígérkezik.


Összefoglalt, tényszerű leírást nem fogsz találni sehol.
Egy szöveges zanzásított változat van az alábbi linken, amikor publikálták az új menetrendet:
Link http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_100183

A jelenlegi alaphálózat és menetrend 1976 óta él.
Kisebb mókolások, igénykövetések történtek, de lényegében hasonló van most 2012-ben is.
A 2008. évi Széchenyi István Egyetem felmérése alapján többségében az utasok meg vannak elégedve a hálózattal és menetrenddel.

Bizonyos irányokban vannak hiányosságok, közvetlen eljutások nincsenek az átlapolt hálózati rendszer maitt, de gyökereiben nagy változtatást nem igényel.


Szfvár Önkorm. Közlekedési Iroda részéről megindult tavaly egy közbeszerzésen nyertes tervező céggel egy folyamat, hogy hogyan
lehetne jobbat/olcsóbbat/más alapokon nyugvó autóbusz-közlekedést csinálni Fehérváron.

Ennek első lépcsője volt, hogy feruár végén kihoztak egy hálózatot amit publikáltak és lakógyűléseken bemutattak.
Erre több száz vélemény, észrevétel érkezett a lakosság részéről.
Egy lakógyűlésen részt vettem, "Élvezetes" volt. Átlagéletkor 60 év.
Első publikált tervezet:
http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_94542

Menetközben jött egy állóvizet felkavaró hír:
http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_96335


Egy ideig csönd volt és nyár közepén kijött egy másik, véglegesnek mondott hálózat.
Link: http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_99778
(A VOLÁN szakembereit nem vonták be a tervezési és készítési folyamatba, csak külső szemlélői voltak az eseményeknek.)
Ebben csak útvonalak, és járatszámok szerepeltek, menetrend sehol nem volt hozzá.


Július végén Közgyűlésen a képviselők döntés előtt 10 perccel kézhez kapták a majdnem végleges menetrendet.
Ez alapján döntöttek, mivel MNV Zrt. nyomására a VOLÁN 2012. szeptember 1-től felmondta a köztük és város közötti helyi közlekedésre vonatkozó szerződést.

A lakosság augusztus 6-án kapta kézhez a menetrendet egy ingyenes helyi újságban a postaládájukban és a neten meghirdetve.
(Arról nem szól megint csak a fáma, hogy a vidéki ingázó bejárók hogyan jutottak volna hozzá. Vagy nyomtatják saját maguknak vagy...)


Az elkövetkezendő 5 nap elég eseményekkel teli volt a helyi újságokban és hírportálokon.
Augusztus 10. péntek délután Polgármester úr visszavonásra ajánlotta az új hálózatot és menetrendet a sikeres tárgyalok okán.(Vagy más okán...)
Augusztus 17.-i Közgyűlés ezzel egyetértésben döntött.

 

A döntésről és a körülményekről a Volán munkatársai munkásgyűlésen kaptak tájékoztatást:

Link: http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_100478


A Közlekedési Irodának immáron a Volán szakembereinek a bevonásával kell az új hálózatra egy jobb menetrendet kidolgzoni október vége/november közepéig.
Az éves teljesítmény, melybe bele kell férni nettó 3,3 millió km. A pénzügyi összegek alant ismertek.
A Tóth István vezérig. interjújában említette, hogy tartani kell az 530 Ft/km árat és emiatt lesznek megszorítások.
Amiről tudok, hogy szeptember 1-től az éjszakai szolgálati járatok leállításra kerültek.

Általam van készülőben egy saját változat, térképpel, szöveges ismertetővel, teljesítménytáblázattal.
Lassan haladok vele, de amint megvagyok elküldöm a Volánnak és a KÖzlekedési Irodának is és publikussá teszem mindenki számára.
Célom az lenne vele, hogy felhívjam olyan eljutásokra a figyelmet, ami kihozható minimális vagy 0 többlettel.
Biztos lehet 15-20 hasonlót is készíteni, de a mostani helyzethez egyértelműen több közvetlen eljutást tud biztosítani.
Egy olyan alternatíva, amelyhez nem kell a teljes hálózatból káoszt csinálni és mindenkinek újra tanulni az eljutásokat Fehérváron.

Dióhéjban -, vagy kolbászbőrben - :)
ON

Előzmény: PLACI (14027)
RIKA424 Creative Commons License 2012.09.24 0 0 14029

Ez - sajnos - arról szól, hogy az 1700 milliós tartozásból 630 milliót 10 év alatt, évi 63 milliójával megfizet Fehérvár, a maradék 1070 millió meg elveszett.

 

Az általad idézett mondat erre az 1070 millióra vonatkozik, hogy december 31. UTÁN az ALBA Volán ezt már nem követelheti.

Lemond róla.....................:-(((

 

Nyilván nem önként, nem társasági elhatározásból mond le.

Cser-Palkovits nem véletlenül rendelte le a miniszter asszonyt dísznek az aláíráshoz.

 

----------------

 

Várható - sajnos - hogy más városokban is hasonló megoldást kívánnak alkalmazni, így NYÍREGYHÁZÁN is.

 

 

Előzmény: PLACI (14028)
PLACI Creative Commons License 2012.09.24 0 0 14028

Ellentmondást vélek felfedezni két, egymást követő mondatban:

 

2012 december 31-től visszamenőlegesen a város és az Alba Volán között nem lesz semmilyen követelés. Az önkormányzat pedig 200 millió forintot átutalt pénteken délelőtt az Alba Volánnak és a megállapodás szerint a fennmaradó 630 millió forintot kamatmentes részletekben tíz év alatt törleszti a város önkormányzata.

 

Most akkor mégiscsak lesz követelés, a 630 millió törlesztése. Ez továbbra is a város feladata marad.

Előzmény: RIKA424 (14023)
PLACI Creative Commons License 2012.09.24 0 0 14027

Pontosan hol találom meg az egész, kerek sztorit elfogultság nélkül, tényeken alapulva? Mert jó lenne egyben látni az egészet. Pláne, mert valószínűleg nem is lesz ez annyira off.

Végül jobb lett az új hálózat?

Előzmény: htibor (14024)
Racilaci Creative Commons License 2012.09.23 0 0 14026

Fűnyíróval megkurtítva, de minden megy tovább úgy, ahogy eddig. Ennyi telik a kétharmados többség intellektuális erejéből és bátorságából.

Előzmény: htibor (14024)
Szabolcs-Volános Creative Commons License 2012.09.23 0 0 14025

A 21:20ast A KUU-235 Credo EC12 csinálja, a Szalkait meg Autosan szokta, de nem tudom melyik,talán a KLH-070.

Előzmény: AUTOSANdris (14021)
htibor Creative Commons License 2012.09.22 0 0 14024

OFF

...és 2012-ben még támogatásnak hívják a helyi közlekedés fenntartásához részben szükséges összeget.

Arról senki nem beszél, hogy 2013-tól mi lesz.

 

Jellemzően 1,9-2,0 milliárd a kiadási rész, ebből elvileg fognak faragni.(Volán rezsimenetek csökkentését ígéri, város-Volán mást már végre együtt? dolgozgat az új kitalált hálózat valamiféle jobb menetrendjén, mint ami ki lett találva és publikálva lett, 45.000 példányban ki lett nyomtatva és helyi lakók postaládájába lett dobva, mely a bevezetése előtt 1,5 héttel le lett lőve.)

 

A bevételi oldal eddig 1,6 milliárd körül mozgott. Díjszabás kérdése bérlet/jegyár változás, új fajták bevezetéséről semmi hang nincsen.

224 millió Ft lesz a fix pénz. És a többi? :)

Előzmény: RIKA424 (14023)
RIKA424 Creative Commons License 2012.09.22 0 0 14023

Nem túl jó példa.

 

Van 1,7 milliárdos jogos követelésed.

Visszakapsz belőle pár száz milliót.

 

...................:-(((

 

 

Előzmény: Zahnrad (14022)
Zahnrad Creative Commons License 2012.09.21 0 0 14022
AUTOSANdris Creative Commons License 2012.09.21 0 0 14021

A következő járatokat mely buszok csinálják?

 

munkanap:

21.20: Nyíregyháza-Nyírbátor

22.50: Nyíregyháza-Mátészalka

 

Előre is köszönöm!

AUTOSANdris Creative Commons License 2012.09.20 0 0 14020

Én is találkoztam ma a BPG-vel, feltűnt, hogy már nincs ott a HV-s logó. Ha minden igaz KAX-531-et pótolja.

 

Tegnap ismét babráltak valamit a kijelzőkkel a Pazonyi téren és a Vay Ádám krt.-on.

Előzmény: gabesz919_II (14019)
gabesz919_II Creative Commons License 2012.09.20 0 0 14019

BPG-547, EOR-239 és GLL-869 a homlok- és hátfalukra, valamint oldalra is kaptak egy Szabolcs Volán Zrt. feliratot, az ELS-245-ön pedig csak elől láttam, mivel bent állt a telepen.

A 13:45 körüli Nyíregyháza-Nagykálló járatot pedig EVL-428 végezte.

mángor Creative Commons License 2012.09.18 0 0 14018

Kisebb műszaki probléma volt.

Előzmény: AUTOSANdris (14016)
gabesz919_II Creative Commons License 2012.09.18 0 0 14017

Ma olvastam a cikket a Kelet-Magyarországban is. Ma láttam a két EOR-t a Sóstói út felől jönni, a 238 a CLD-267-et helyettesítette. FVJ-465 pedig bennt állt a Shell-kút felőli tárolótelepen, leghátul.

Előzmény: Credo EN 9,5 (14014)
AUTOSANdris Creative Commons License 2012.09.18 0 0 14016

Tegnap mi történt a JBR-031-gyel? Üresen ment végig Nyírpazonyban 14.15 körül.

Előzmény: mángor (14015)
mángor Creative Commons License 2012.09.17 0 0 14015

"ezen csuklós szerelvények"...  miért is a többes szám?

 

Egyébként műszakilag megbízható,pár Solaris példát vehetne róluk.

Előzmény: Credo EN 9,5 (14014)
Credo EN 9,5 Creative Commons License 2012.09.17 0 0 14014

Ha már a bérbuszokról van szó akkor egy cikk:http://www.szon.hu/robognak-a-sza-jdu-volanos-buszok/2080906

 

Nekem egyébként totálisan jók a HV buszok!

gabesz919_II Creative Commons License 2012.09.17 0 0 14013

Én csak ma láttam a 415-ösök közül az EOR-239-et, azt is csak oldalnézetből.

Előzmény: AUTOSANdris (14011)
PLACI Creative Commons License 2012.09.17 0 0 14012

Nagy pirospont a volánnak!

Szinte az összes kikopott és retkes üléskárpitot újrakárpitoztatta a Solarisokon, még az újabbakon is! Nem tudom, mikor volt, már akartam említeni. Friss, élénk kék színűek, ugyanaz a mintázat, mint eredetileg.

AUTOSANdris Creative Commons License 2012.09.15 0 0 14011

Egy 415-ös is biztosan dolgozott. A 9.45-ös napkori járatot csinálta.

Előzmény: gabesz919_II (14010)
gabesz919_II Creative Commons License 2012.09.15 0 0 14010

Ma délben a Hajdús kocsik közül csak a két helyijáratoshoz volt szerencsém, BPG-547 és ELS-245 a Shell-kút felőli tárolótelepen álltak, 547 7-esről állt ki.

AUTOSANdris Creative Commons License 2012.09.15 0 0 14008

Öröm, hogy egyáltalán még van helyi közlekedés.

Előzmény: PLACI (14006)
PLACI Creative Commons License 2012.09.14 0 0 14007

Ezek a dánok tudnak valamit, amit mi nem. :)

PLACI Creative Commons License 2012.09.14 0 0 14006

Az komoly. Jön az autómentes nap, jön a mobilitási hét, tele programokkal ez egész ország, ingyenes buszjáratok, éjszakai járatok, buszos relikviák vására pl. Győrben. Nyíregyháza mivel rukkol elő? 780 millió adósság ajándék a várostól.

Jó irányban haladunk...

Előzmény: Yannie (14004)
Levi12 Creative Commons License 2012.09.14 0 0 14005

Vagy a BuszVezető nem megfelelő sebességet alkalmazott, de ezt majd nyílván ki fogják vizsgálni az erre illetékes szakemberek.

Előzmény: PLACI (14002)
Yannie Creative Commons License 2012.09.14 0 0 14004

Sajnos egyik sem. Nemrég tudtam meg,hogy a Volán nem 'engedi el' a kiszemelt járművet.

Előzmény: gabesz919_II (13999)
hajdubus Creative Commons License 2012.09.14 0 0 14003

Jól látom, hogy KUU-158 az áldozat?

Előzmény: PLACI (14002)
PLACI Creative Commons License 2012.09.14 0 0 14002

Valószínű, hogy a közvilágítás hiánya is szerepet játszott ebben a balesetben:

 

http://www.szon.hu/arokba-siklott-a-busz-majd-fanak-utkozott-rokabokorban/2078605

Előzmény: AUTOSANdris (14001)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!