A jelenlegi alaphálózat és menetrend 1976 óta él. Kisebb mókolások, igénykövetések történtek, de lényegében hasonló van most 2012-ben is. A 2008. évi Széchenyi István Egyetem felmérése alapján többségében az utasok meg vannak elégedve a hálózattal és menetrenddel.
Bizonyos irányokban vannak hiányosságok, közvetlen eljutások nincsenek az átlapolt hálózati rendszer maitt, de gyökereiben nagy változtatást nem igényel.
Szfvár Önkorm. Közlekedési Iroda részéről megindult tavaly egy közbeszerzésen nyertes tervező céggel egy folyamat, hogy hogyan lehetne jobbat/olcsóbbat/más alapokon nyugvó autóbusz-közlekedést csinálni Fehérváron.
Ennek első lépcsője volt, hogy feruár végén kihoztak egy hálózatot amit publikáltak és lakógyűléseken bemutattak. Erre több száz vélemény, észrevétel érkezett a lakosság részéről. Egy lakógyűlésen részt vettem, "Élvezetes" volt. Átlagéletkor 60 év. Első publikált tervezet: http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_94542
Egy ideig csönd volt és nyár közepén kijött egy másik, véglegesnek mondott hálózat. Link: http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_99778 (A VOLÁN szakembereit nem vonták be a tervezési és készítési folyamatba, csak külső szemlélői voltak az eseményeknek.) Ebben csak útvonalak, és járatszámok szerepeltek, menetrend sehol nem volt hozzá.
Július végén Közgyűlésen a képviselők döntés előtt 10 perccel kézhez kapták a majdnem végleges menetrendet. Ez alapján döntöttek, mivel MNV Zrt. nyomására a VOLÁN 2012. szeptember 1-től felmondta a köztük és város közötti helyi közlekedésre vonatkozó szerződést.
A lakosság augusztus 6-án kapta kézhez a menetrendet egy ingyenes helyi újságban a postaládájukban és a neten meghirdetve. (Arról nem szól megint csak a fáma, hogy a vidéki ingázó bejárók hogyan jutottak volna hozzá. Vagy nyomtatják saját maguknak vagy...)
Az elkövetkezendő 5 nap elég eseményekkel teli volt a helyi újságokban és hírportálokon. Augusztus 10. péntek délután Polgármester úr visszavonásra ajánlotta az új hálózatot és menetrendet a sikeres tárgyalok okán.(Vagy más okán...) Augusztus 17.-i Közgyűlés ezzel egyetértésben döntött.
A döntésről és a körülményekről a Volán munkatársai munkásgyűlésen kaptak tájékoztatást:
A Közlekedési Irodának immáron a Volán szakembereinek a bevonásával kell az új hálózatra egy jobb menetrendet kidolgzoni október vége/november közepéig. Az éves teljesítmény, melybe bele kell férni nettó 3,3 millió km. A pénzügyi összegek alant ismertek. A Tóth István vezérig. interjújában említette, hogy tartani kell az 530 Ft/km árat és emiatt lesznek megszorítások. Amiről tudok, hogy szeptember 1-től az éjszakai szolgálati járatok leállításra kerültek.
Általam van készülőben egy saját változat, térképpel, szöveges ismertetővel, teljesítménytáblázattal. Lassan haladok vele, de amint megvagyok elküldöm a Volánnak és a KÖzlekedési Irodának is és publikussá teszem mindenki számára. Célom az lenne vele, hogy felhívjam olyan eljutásokra a figyelmet, ami kihozható minimális vagy 0 többlettel. Biztos lehet 15-20 hasonlót is készíteni, de a mostani helyzethez egyértelműen több közvetlen eljutást tud biztosítani. Egy olyan alternatíva, amelyhez nem kell a teljes hálózatból káoszt csinálni és mindenkinek újra tanulni az eljutásokat Fehérváron.
Ez - sajnos - arról szól, hogy az 1700 milliós tartozásból 630 milliót 10 év alatt, évi 63 milliójával megfizet Fehérvár, a maradék 1070 millió meg elveszett.
Az általad idézett mondat erre az 1070 millióra vonatkozik, hogy december 31. UTÁN az ALBA Volán ezt már nem követelheti.
Lemond róla.....................:-(((
Nyilván nem önként, nem társasági elhatározásból mond le.
Cser-Palkovits nem véletlenül rendelte le a miniszter asszonyt dísznek az aláíráshoz.
----------------
Várható - sajnos - hogy más városokban is hasonló megoldást kívánnak alkalmazni, így NYÍREGYHÁZÁN is.
Ellentmondást vélek felfedezni két, egymást követő mondatban:
2012 december 31-től visszamenőlegesen a város és az Alba Volán között nem lesz semmilyen követelés. Az önkormányzat pedig 200 millió forintot átutalt pénteken délelőtt az Alba Volánnak és a megállapodás szerint a fennmaradó 630 millió forintot kamatmentes részletekben tíz év alatt törleszti a város önkormányzata.
Most akkor mégiscsak lesz követelés, a 630 millió törlesztése. Ez továbbra is a város feladata marad.
Pontosan hol találom meg az egész, kerek sztorit elfogultság nélkül, tényeken alapulva? Mert jó lenne egyben látni az egészet. Pláne, mert valószínűleg nem is lesz ez annyira off.
...és 2012-ben még támogatásnak hívják a helyi közlekedés fenntartásához részben szükséges összeget.
Arról senki nem beszél, hogy 2013-tól mi lesz.
Jellemzően 1,9-2,0 milliárd a kiadási rész, ebből elvileg fognak faragni.(Volán rezsimenetek csökkentését ígéri, város-Volán mást már végre együtt? dolgozgat az új kitalált hálózat valamiféle jobb menetrendjén, mint ami ki lett találva és publikálva lett, 45.000 példányban ki lett nyomtatva és helyi lakók postaládájába lett dobva, mely a bevezetése előtt 1,5 héttel le lett lőve.)
A bevételi oldal eddig 1,6 milliárd körül mozgott. Díjszabás kérdése bérlet/jegyár változás, új fajták bevezetéséről semmi hang nincsen.
BPG-547, EOR-239 és GLL-869 a homlok- és hátfalukra, valamint oldalra is kaptak egy Szabolcs Volán Zrt. feliratot, az ELS-245-ön pedig csak elől láttam, mivel bent állt a telepen.
A 13:45 körüli Nyíregyháza-Nagykálló járatot pedig EVL-428 végezte.
Ma olvastam a cikket a Kelet-Magyarországban is. Ma láttam a két EOR-t a Sóstói út felől jönni, a 238 a CLD-267-et helyettesítette. FVJ-465 pedig bennt állt a Shell-kút felőli tárolótelepen, leghátul.
Szinte az összes kikopott és retkes üléskárpitot újrakárpitoztatta a Solarisokon, még az újabbakon is! Nem tudom, mikor volt, már akartam említeni. Friss, élénk kék színűek, ugyanaz a mintázat, mint eredetileg.
Ma délben a Hajdús kocsik közül csak a két helyijáratoshoz volt szerencsém, BPG-547 és ELS-245 a Shell-kút felőli tárolótelepen álltak, 547 7-esről állt ki.
Az komoly. Jön az autómentes nap, jön a mobilitási hét, tele programokkal ez egész ország, ingyenes buszjáratok, éjszakai járatok, buszos relikviák vására pl. Győrben. Nyíregyháza mivel rukkol elő? 780 millió adósság ajándék a várostól.