Több aktuális téma,igaz ezek közül néhány lehet csak nekem új:
- Nemrég láttam először működni helyközi buszon az utastájékoztató rendszert (nem tudom,hogy hány buszban üzemel már). Amit akkor tapasztaltam,az alapján nagyon jól sikerült! A kijelző fényereje nem vakító,ráadásul ha nincs időszerű közölnivalója,akkor nem is világít. A hangos utastájékoztatás jól érthető,hallható. A megállókat sem tévesztette el a GPS, mint korábban. Mindezeken túl,utas szempontból nem sok értelmét látom. Ha valaki információt akart kérni a következő megállóról, leszólított egy utast, akitől jó eséllyel megtudhatta kérdésére a választ.(a helyközi buszokon nagyrészt úgyis mindig ugyanazok utaznak) Arról nem is beszélve,hogy az utasok/sofőr bővebb helyismerettel rendelkezik mint egy kijelző ("..inkább akkor Cigányhídnál szálljatok le..", "A kis ABC előtt",stb..) Inkább legyen mint ne legyen,de ha a pénzt értelmesebb dologra is lehetett volna költeni,akkor nem kérdés,hogy mivel járt volna jobban az utas.
- Hoppá! Végre jó hírek is vannak a helyközi közlekedést érintően:
Elég jónak tűnnek ezek a dolgok,reméljük az utasok is kihasználják az új járatokat! Nem látok a dolgok mögé,de a jelenlegi erőforrásokból már ezt sem lehetett könnyű megszerveznie a Volánnak,de valami hasonlót el tudnék képzelni a Naményi' vonat 'helyett' is.
- Csatlakozom az előttem szólókhoz, nekem is tetszik az "új" Solaris. A belső tér állapotát tekintve talán nem is kellene idézőjelbe tenni az új jelzőt, hisz tényleg az IFR-ek 8-10 évvel ezelőtti állapotára emlékeztet. Viszont érdekes,hogy az ablakok melletti burkolatok több helyen el vannak repedezve,ilyet a nagy tesóikban nem nagyon látni:
- Azt hallottam,hogy a Volán abbahagyta a diákbérlet vásárlásával kapcsolatos bohóckodást. Ezt valaki meg tudja erősíteni?
- Noha nem volt hozzá szerencsém,de a Debrecenből áthozott buszról áradozott egy Prága váltós kétszázashoz szokott sofőr. Elmondása szerint tele van fűtőmotorral,jól megy,és csendes is. Ez a busz egyébként a HV eladó járművei között volt, vagy pedig menetrendszerűen használták?
Minden jégkorszak felolvad egyszer - már látom is a szemeim előtt, ahogy az SzV Tiszavasvári-Polgár-Bp. járatot indít (amit további olvadás esetén meghosszabbít Nyíregyházáig) vagy ahogyan a BV a meglévő Tuv.-Bp. járat mellé a hét nagy részében betesz egy gyorsabb másodrészt...
És ez, ahogy pl. a MÁV ma délutáni teljesítményét megnéztem egy szokványos, régóta csak vonattal ellátott vonalon, elég hamar be is következhet. Mert az utas, olyan egy aljas fajta, hogy szeretne eljutni oda, ahová elindult - lehetőleg nem 3-4 órát állva.
Nem annyira rájövés kérdése, inkább hogy engedik-e a nekik,hogy megálljanak Polgáron is. Másik kérdésedre válaszolva,igen a TT is megáll 10-15 percre a Shell vagy a Mol kúton.
Az a Tiszaújvárosi járat azért elég zegzugos, de végülis meglehet, hogy még így is jobb alternatíva lehet reggelente mint Nyékládházán vonatra átszállni.
A nyári vasárnapokra tűrhető átszállós megoldás lehet még a Polgári utasoknak a Fehérgyarmatról Gyöngyös felé tartó busszal végigutazni, és Gyöngyösön átszállni egy pesti buszra. Így a menetidő 'csak' 35 perccel hosszabb a mostani közvetlen járatnál, viszont ez magában foglalja az átszállás bő 15 percét is. Ezzel az említett SZV-s járat kihasználtsága is javulhat, ami eddig nyáron azért elég halovány volt.
2012.4.6 13:09 Szinteltolásos átépítés miatt lezárják a Sóstóhegy és Libabokor közötti vasúti átjárót.
A Nyíregyháza–Záhony vasútvonal Sóstóhegy és Kemecse közötti szakaszán szinteltolásos átépítést végeznek egy vasúti átjáróban. A munkálatok miatt április 10-e reggelétől két napig teljes szélességében lezárják a Sóstóhegy és Libabokor közötti autóút egy szakaszát – írja az infonyiregyhaza.hu.
A Szabolcs Volán menetrend szerinti autóbuszai keddtől csütörtökig csak a nyíregyházi végállomás és az útátjáró Sóstóhegy felőli oldala között közlekednek, innen a MÁV mikrobuszai szállítják tovább az utasokat.
Okoskodások helyett inkább menetrendi hirdetményeket kellene a honlapra pakolgatni. És ez nem csak volánosoknak szól (a mondat első fele)!
Az utastájékoztatás maslow-i piramisának alapszintje lenne...
Gondolom, a TransTour rá fog jönni, hogy legalább egy járatot az SzV által kényszerűen feladott vonalon kellene járatnia (Polgár, T.Vasvári érintésével). Egyébként a TT is hosszan időzik az autópályán valamelyik benzinkútnál?
Mellesleg Polgárról egy viszonylag egyszerű átszállással elérhető Budapest: 5.45-kor indul busz Tiszaújvárosból - néhány perccel előtte érkezik Polgárról egy busz. Igaz, vissza irányban 5 perccel hamarabb elmegy a debreceni busz, ezért ott az átszállás 20-25 percet vesz igénybe.
Tegnap a nol.hu azt írta, hogy Nyíregyházán leállhat a helyi közlekedés szeptemberben. Én inkább ezzel kapcsán lennék kíváncsi szvinsider véleményére. Az idióta igazolványszám mutogatása nem nagyon érdekel.
Meg még sok más olyan fontos és elengedhetetlen feladataik lennének az ellenőröknek, amiről nap mint nap elfelejtkeznek, illetve szemet hunynak felettük.
1) A Szabolcs Volánt nem az érdekli, hogyan tudja az utas hamisítani, hanem hogy a sorszám felkerüljön a bérletre.. Ha ez hamis sorszám, az már az utas és az ellenőr dolga...
2) Ha ellenőri jelentést kapunk ilyesfajta hiányosságról, vissza tudjuk keresni ki adta el a bérletet.. Ez pedig a Szerződéses Partnernek sem egészséges :-)
3) Erre a kérdésre a magad is megválaszoltál.. egy helyes nevet már csak felír az utas, ha egyéb azonosító miatt már úgysem lesz kolibérlet...
- A MÁV minden járatán legalább 2 jegyellenőr végez ellenőrzést. EZT ugye nem várod el a helyi közlekedésben???
4) Szoba/koli bérlet: összedob a koliszoba egy bérletre és mindenki azt használja, mivel semmilyen azonosító nincs a bérleten.
A legjelentősebb probléma az,hogy a linkelt menetrend szerint nyáron egyáltalán semmilyen buszt nem fog indítani a volán. És valóban,a legnagyobb bajban a Polgári utasok lesznek. Az illetékesek részéről nagy tévedés volt azt feltételezni, hogy a járatot csak egyetemisták vették igénybe,akik nyáron úgysem járnak. Egyrészt nem igaz,mert nyáron is járnak (nyári gyakorlatok,munka a fővárosban,stb), valamint épp vasárnap az a nap amikor a legtöbb a teljesárú jegyet vásárlók száma (fővárosba hétvégenként ingázók dolgozók). Ezen túl éppen nyáron fordult elő gyakrabban, hogy az este Pestről visszafelé jövő járaton is jelentősebb utasmennyiség volt. (jelentősebbnek 40-80% ot gondolok. <-> Összevetve azzal,hogy évközben jellemző volt,hogy 0-5 utassal jött haza a busz) Az egyik legkifogásolhatóbb döntésnek ezt tartom.
Ehhez hasonló kategória a pénteki 13:30-as BP->NYH járat megszüntetése is. Az BP-ről hazafelé szinte mindig kitömve jött,néha álló utasokkal. Odafelé reggel lehet csak 5-10 utas volt rajta,de a visszairány miatt már így is nyereségesnek kellett lennie. A másik probléma, hogy erről a járatról 'hazafelé' kényelmes csatlakozás volt Vásárosnamény felé; voltak akik csak ezért választották a buszt.(összevetve a hosszú,drága,késős vonatúttal)
Az utasoknak szintén számottevő kényelmetlenséget fog okozni a hétfő reggeli járat hiánya is. Esetleg azzal számoltak-e az illetékesek, hogy emiatt esetleg vasárnap harmadrésszel kellesz indítnani a járatot, és így 2 busz is rezsiben fog hazajönni? Hazafelé ugyanúgy üzemanyaggal megy, sofőr kell rá mintha hétfő reggel jönne, azzal a különbséggel hogy bevételt nem termel. Persze lehet nem lesz annyi utas, mert addigra már elpártolnak, más megoldásokat keresve.
Egyedül a kedd-szerdai járatok megszüntetésében látok némi rációt. Tipkus nyugdíjas/90-es napok voltak, nem sok fizető utassal. Ezek eltörlése ésszerű, bár nem biztos hogy hosszú távon ez is ér ennyit,de a mostani helyzetnél mindenképp elfogadhatóbb lett volna.
Más: Átadhatták(nák?) volna a polgári járatot a Hajdú Volánnak is, csinálva egy új Hajdúnánás-Polgár-Budapest járatot. Az utasok maradtak volna,sőt a Nánási kezdés miatt talán még többen is választották volna.. Így még látszatra sem tudták volna ráfogni,hogy a vonattal párhuzamos a NYH-BP viszonylat miatt,mint a SZV járata. A HV nak vannak jó távolsági buszai, talán még kapacitásgondokat sem okozott volna. Nyárra nagyon hiánypótló lenne egy ilyen járat! (legalább vasárnap és pénteken közlekedhetne)
Az utóbbi időkben valamelyest tényleg veszteséges volt a "pesti" járat. Ez a Volán bénázásainak is köszönhető,első körben inkább itt kellett volna rendet tenni (kategórián aluli buszok el-nem-küldése,reklám,akciók,jobb csatlakozások,ingyenes elővételi helyfoglalás,WLAN,menetidő optimalizálás,expressz járat -> ezekből járat 13 éve alatt csak a menetidő csökkentés valósult meg) ,aztán ha nem megy, csak akkor megszüntetni a járatokat. Vagy ha ez túl bonyolult,akkor egyszerűen csak kivenni a kedd-szerdát,és kész,feltehetően már az is átbillentette volna a mérleget.. Igaz a "hivatalban" feltehetően nem is gondolkodtak a kiadások optimalizálásan,felszántották a járatot,hogy el lehessen mondani,hogy megszünttették a párhuzamosságot.
Tényleg meglepő,hogy épp a TT-hez nem nyulnak(vagy lehet mégis,csak még itt nincs róla infó). Így olyan,mintha az állam az árkiegészítések kifizetésével szándékosan támogatná, hogy a saját vállalatától talicsázzák el az utast egy olyan megyeszékhelyről, aminek amúgy is jó vonatközlekedése van a főváros felé. Persze igazán jó lenne, ha a TT járatai maradnának úgy ahogy most vannak, egyszerűen csak érdekesség gyanánt feltűnő, hogy a nagy járatmegszüntetések közepette épp egy echte vonattal konkuráló buszjáratot nem szüntetnek meg. Jó lenne tudni ennek a hátterét.
Más kérdés,hogy végülis a volánnak valójában nem jöhetett annyira rosszul ez a döntés,mert nem kellett semmit csinálniuk,és egy gonddal kevesebb lett: A hét közepén nem termel veszteséget, ha kevesebbet jár,kisebb az esélye,hogy lerobban, kevesebb utaspanasz, flexibilisebbé váló kocsikiadás, stb..
Döbbenet!!!! Nagyon sajnálom azok az embereket, akik ilyen meggondolatlan,eszetlen döntés miatt átszállni kényszerülnek. Más közlekedési eszközökkel kell eljutniuk végcéljuk felé. Például Polgárról Budapestre való eljutás ezek után kriminális lesz. Autóbusszal Nyékládházáig. Utána kb. 1km gyaloglás a vasútállomásig. Gondoljunk bele, csomagokkal, szélsőséges időjárási körülmények között. Ez aztán az igazi feeling. Ja és a csatlakozásról nem is beszéltem. Talán alternatív megoldásként szóba jöhet a Nyíregyháza-Eger járat, egri átszállással (Remélem az nem kerül megszüntetésre). Igy az utazás ideje jócskán növekedni fog, na és persze az útiköltség is.
Kíváncsi leszek, hogy a Transtour hogyan fog reagálni......