A szolgáltatáshoz és a városban meglévő fizetésekhez képest én nem mondanám kellemesen alacsonyaknak ezeket az árakat. Gondoljunk bele, egy 7000Ft-os nagyságrendű külterületi összbérlet áráért kap az utas, pl.: hétvégén egyes vonalakon 4 azaz négy járatpárt összesen. délelőtt kettőt és délután kettőt (H40). De máshol hétvégén egyáltalán nincs járat, hétköznap is csak 3, azaz három (H33). Ezek az emberek a méregdrága bérlet mellé vagy a helyközi, vagy a rugalmas járatokat vehetik igénybe újabb plusszköltégért. Vagy Nyírszőlős esetében iscsak egy-két járatpár van napszakonként hétvégén, és március 1-től már 6120Ft egy összbérlet. Ja, az pedig szerintem finoman szólva sem elegáns, hogy az áremeléssel együtt járatritkítást is bevezetnek. Véleményem szerint vagy az egyik vagy a másik.
Ez van, ha az állam kifizetné a 65 éven felüliek és a diákbérletek után járó árkiegészítést, akkor nem lenneilyen erős ritkítási és jegyáremelési kényszer sem.
A jegy és bérletárak még mindig kellemesen alacsonyak Nyíregyházán, pedig az üzemanyag, az alkatrészek mindenütt ugyanannyiba kerülnek, és a bérek sem olyan túl alacsonyak Nyíregyházán(a SZV-nál).
"áremelés miatt nem számítunk további jelentős utasszám visszaesésre – mondta a javaslatok hatásvizsgálatáról Lövei Tamás, a Szabolcs Volán helyi személyszállítási igazgatója".
Én azonban ezt nem így gondolom. A 6120 Ft-os összvonalas bérlet már igen húzós árnak tűnik, tekintettel arra, hogy ezt még csak belterületen tudja használni a kedves utas. Tehát az Ipari park és a külterület lesz megint a legnagyobb vesztese ennek az egész históriának. Bizony az ott élők és dolgozók többsége autóba fog űlni még a 425 Ft körüli üzemanyagárak mellett is. A Kőlaposiak nagy része pl.:azért űl inkább autóba vagy a vidéki buszra, mert sokkal kifizetődőbb. Az ipari parkban dolgózóknál pedig már régen el indult ez a folyamat és szerintem ez tovább fog mélyülni. Szép lassan fogyni és fogyni fognak az utasok. Az árért nyújtott szolgáltatás színvonala pedig egyre csökken évről évre.
2012. március 1-étől, emelkednek a viteldíjak, Nyíregyházán! Meg tud ebben erősíteni engem valaki? És ha ez így van, vajon miért nem lehet rről sehol hallan a helyi médákban 10 nappal az emelés előtt? Még a honlapon sincs fönt, mintahogyan a Credo 9,5 m busztípusról sem lehet olvasni, pedig már egy éve állományban van és utazunk rajta. Annyi minden történt már 2012-ben is a Volán házatáján, mégsem lehet tudni szinte semmit. Éljem a hiteles tájékoztatás!!! Vajon miért ez a nagy titkolózás???????
A mai helyi napilap olvasói levél rovatából ajánlom figyelmetekbe Borbély János autóbuszvezető írását. Nagyon tanulságos és jó látni azt, hogy valaki kiáll a kollégák mellett. Ezt felülről ritkán kapja meg az ember fia.
Természetesen, ha ez valóban így van, elnézést kérek, valószínüleg az én információim voltak tévesek. Így aztán kénytelen vagyok visszavonni soraimat, hiszen én csak egy utas vagyok a több millióból.
Még mielőtt komolyabb jogi lépésre szánná el magát a Szabolcs Volán - kérném hogy a nyilvánvalóan téves, félrevezető és üzletileg kártékony kijelentését visszavonni szíveskedjen!
Először is szeretném kijelenteni, hogy
1, NEM a helyi ágazat pénzén újították fel az EVL-428-at, /nyilvánvalóan ez elszámolás-technikailag sem intézhető így, mellette büntetendő is lenne/
2, NEM Huba úr rendelkezett, hogy át kell adni a helyközi üzletágnak, kizárólag kapacitáshiányt (és beszerzési korlátot) kell enyhíteni.
3, Nyíregyháza MJV Önkormányzata költségvetésének semmi köze nincs az autóbuszok javításához
4, Nem történt helyi ágazati pénzlehúzás
Ismételten felhívom a figyelmét minden fórumozónak, hogy több szempontból is sérelmes - több esetben BTK-ba ütköző - olyan valótlanságokat állítani, amit tényszerűen alátámasztani nem tud!
Az EVL-428-at a helyi ágazat pénzé felujították, aztán Huba úr úgy rendelkezett, hogy a helyközinek kell adni. Végül is teljesen szabályos nem? Az önkormányzati költségvetésből rendbetesszük, és az állami állományba használjuk. Íme egy jó tipp a helyi ágazat pénzének lenyúlására.
Igen. Bár ez a Tiszabecsi járat igen érdekes. Gondolom a forda kocsi itt adhatta meg magát és innen adtak tartalék kocsit míg a másikat meg nem javítják.
Helyi kocsik, de szükség van rájuk helyköziben. A CLD-270, a KLH-072 helyett volt kint. EVL pedig az AVE-314 selejtezésével került át a helyközi üzemhez, de a héten ugyanúgy dolgozott helyijáraton is pl. 12-esen.