Keresés

Részletes keresés

bananas Creative Commons License 2015.11.30 -3 1 104515

ryr 33, 20, 19, 22, 15, 24, 12, 26, 10, 28, 8, 30, 18, 21, 14, 23, 11, 25, 9, 27, 29, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 17, 16, 31, 32.

Előzmény: leveling (104513)
attamatta Creative Commons License 2015.11.30 -3 0 104514

Köszi a leírást! Ryan-t másként próbáltam eddig, wizz-t pedig a korlátok miatt eddig nem sikerült végigvinni. Valószínűleg szerencse is kell hozzá....

Előzmény: leveling (104513)
leveling Creative Commons License 2015.11.30 -5 6 104513

Ryan: gondolom az nagyjából mindenkinek megvan hogyan osztja ki a rendszer a szabad ülőhelyeket, annak idején ez elég jól körbe lett járva, le lett írva, azóta nem sokat változott. Erre építve indulás előtt olyan 10-12 órával csekkolok be, ami extrát csinálok, hogy egy privát böngészés ablakban indítok egy foglalást ugyanarra a járatra amivel utazom, egy foglalásban max. 25 főt enged, vagy amennyi szabad jegy még van a gépre. Ennek a fiktív 25 utasnak az üléstérképen kiválasztom azokat a helyeket amiket nem szeretnék, és amit feltehetőleg a rendszer következőnek osztana majd továbbkattintom a foglalást, ezzel a rendszer "zárolja" azokat az üléseket. Ezután a sima böngésző ablakban becsekkolok rendesen és elég jó biznyossággal azt a helyet kapom amelyiket szeretném. Nyilván ez nem mindig működik, pl. ha félig van csak a gép vagy éppen már csak egy pár jegy van a járatra. Mindig sokkal több szabad szék lesz, mint jegy, a sok utas miatt aki még nem csekkolt be vagy nem is fog (legutóbbi MAD egynaposomon pont láttam, odafelé 17 visszafelé 19 no show utas volt). Szóval nem egy életbiztosítás, de nekem eddig bejött.

 

Nem tudom ez mennyire világos, ma este csekkolok majd be az oslo-i utamra, akkor tudok esetleg screenshotokat csinálni.

 

Wizznél pedig csak annyi, hogy bejelentkezés nélkül kezdem a foglalást, ha olyan helyet dob ami nem tetszik, akkor továbbkattintom azt (ha jól emlékszem akkor "zárolja" az ülést, ha már a csomagok kiválasztása után a folytatásra kattintasz), majd egy privát böngészésben újrakezdem a foglalást, ekkor már másik helyet fog dobni. Ha az sem jó akkor szintén továbbkattintom, majd egy TOR böngészőben újrakezdem, ha az sem jó akkor mobilon, haver laptopján stb. Ennek ugye az a korlátja, hogy adott árkategóriában mennyi jegy van. Ha megvan az legjobb hely, akkor bejelentkezel és végigviszed a foglalást.

 

Vagy ugye szimplán fizetsz azért a helyért amit szeretnél :) 

 

 

Lehet ez csak nekem "újdonság", őszintén szólva nem olvastam vissza :)

Előzmény: attamatta (104484)
Matuska1985 Creative Commons License 2015.11.27 0 1 104512

W6-nál CRL-nél bizonyos napokon az esti járat ment a kukában illetve MMX-nek a csütörtöki járata.

Obnoxiousman Creative Commons License 2015.11.27 -4 0 104511

24 órát követően 3-4 napod van még elutalni.

Előzmény: Törölt nick (104510)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.26 0 0 104510

Sziasztok,

 

Azt szeretném kérdezni, hogy tegnap 21:30 kor foglaltam két járatot a wizznél átutalással. Az egyiket a német számlámról utaltam az angol számlájukra, a másikat magyarról magyarra. Az áll az emailban hogy: "Az átutalást a foglalást követő 24 órában rendeznie kell, ellenkező esetben a foglalása törlődik." Mivel ma a melóból későn érem haza, csak a holnapi napon lesznek feldolgozva. Ez így még bele fog férni?

 

Érdekelne, hogy ez az a körutazás február égén, március elején low cost kategória-e?

HHN-LIS: 31,99 / fő

LIS-BUD: 33,69 / fő

BUD-HHN: 2962 / fő

 

Persze ehhez jön a csecsemődíj meg a bőrönd, de ez egy kisbabás utazásnál már egyéni. :)

(majdnem még egyszer ekkora összeg)

 

Előre is köszi!

 

 

ui: tényleg igaz, hogy foglalás után többé ne nézd a jegyárakat... HHN-LIS tegnap 31,99 EUR, ma 24,99 EUR. :(

 

 

gambl-R Creative Commons License 2015.11.26 0 0 104509

Tökéletesen megválaszoltad, köszi! :)

Nagyjábol USA árak vannak kaja-pia vonalon.

Előzmény: jones0 (104508)
jones0 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 104508

Olyan sokat az arakrol nem tudok mondani, de magasnak talaltam oket.  Hozza kell tenni viszont, hogy amikor szolgaltatasrol - konkretan kajarol / etteremrol van szo, akkor valahol ertheto.

 

Hozzaszoktam mar az elmult evekben, hogy Londonban egy etterembe ha elmegyunk, az minimum 60 font kettonknek, ezert kaptunk mondjuk egy sort, egy pohar bort, es attol fuggoen mennyire meno az etterem, kis adagok vannak nagy tanyerokon.  Tulzas ugyan, de mondjuk egy foetel kabe fel szem rizs egy negyed salatalevellel, mindez gusztusosan talalva.  Szoval ehesen itt Londonban keves etterembe akarok beulni, a legtobb ilyen ettermes kaland McDonaldsban vegzodik, hogy jol is lakjak.

 

Puerto Ricoban voltunk szallodai etteremben, kisse lepukkant, muanyag szekes oceanra nezo etteremben, gyorsetteremben es hosszu nadragos inges etteremben.  A szallodaban a reggeli $24 hivatalosan, de valojaban $30 fejenkent ami nem olcso, de jo minosegu es sok kaja van.  Mivel beleesett egy hetfo este az ottletunkbe, pont kikaptunk egy NFL meccset (Patriots vs Bills talan), igy 60 dolcsiba belefert ket sor, valamilyen rum alapu koktel es harom foetel amit meg sem birtunk enni, akkora adag volt.  De ez happy hour volt.  Masnap este 50 dolcsi volt egy rum alapu ital, egy sor es egy foetel.  Oke, szallodaban mindig dragabb a kaja.  Megalltunk egy autopalya menti kesdobalo szintu helyen - sok kajat adtak, megkerdojelezheto minosegben, 18 dollarert - ez ket viz es ket foetel.  Olcso, megismeteltuk ugyanezt egy masik lecsuszott etteremben, szinten hatalmas adag kajaval, uditokkel, $22 borravaloval.  Inges-hosszunadragos helyen $25-45 kozott volt egy foetel.

 

Boltokban nagyjabol csak vizet vettunk, gyumolcsot neha (banan - $2 majdnem 1 kilo), viz 1 dolcsi korul, bacardi 13 dolcsi korul egy uveg.  Belepo a ket varba $5 fejenkent, de eleg egy jegy mindkettobe, igy egyatalan nem draga.  Van a szigeten egy kalandpark szeru cucc, szaz dolcsi fejenkent, ezt eleg draganak talaltuk, tekintettel arra, hogy nem az esoerdoben van, sima erdoben pedig budapesten is van kalandpark, par eve valami haromezer alatt volt ami ugye sokkal olcsobb.  A lovaglas is egy szazas volt fejenkent.  A jeep miatt kellett vegyek sapkat is, ez a kikotoben a turistak altal leginkabb latogatott helyen $8, ugyanez a sapka este a repteren $24 volt.  A benzin mocsok olcso, fel dollar korul van literje.  Igen, literje, ellentetben az USAval, a benzinkuton nem gallonban, hanem literben mernek, de a fogyasztast gallon per merfold alapon szamoljak.  Hasonloan morbid az is, hogy sebesseget, sebesseghatart merfoldben adnak meg, de tavolsagot kilometerben.  Es ha mar autoknal tartunk, parkolas jellemzoen 3.75 - 5 dolcsi kozott per megkezdett ora.

 

Aztan jetski berles $60 per fel ora, ezt sose csinaltam meg es itt is draganak talaltam de nincs osszehasonlitasi alapom.  Mini-deszka berlese (ez az a habszivacsos cucc amire rafekszel es ha elkapod a hullamot, poen) $20 egy napra, $10 ketto utan, de csajom szepen mosolygott es delutan otkor odaadtak ingyen is.

 

Amit meg megtudtunk helyiekkel valo beszelgetesbol: mindenki torekszik haromezer dollar alatti erteku autoval csapatni, mert a biztosito eddig fedezi a karokat, ennek megfelelo az autok minosege is.  Torott, szedett-vedett jarganyokkal nyomatjak neki, index csak a berautokon van es csak a turistak hasznaljak, volt sok auto ami oregebbnek tunt, mint csajom es en egyutt.  Harom szobas lakas berlese kb havi 800-1000 dollar.

 

Nem tudom mennyire valaszoltam meg a kerdest.

Előzmény: gambl-R (104506)
gambl-R Creative Commons License 2015.11.26 0 0 104507

Bár engem abszolut nem zavart itt sem, de itt talán még jobb helye lett volna:

 

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9205863

Előzmény: jones0 (104505)
gambl-R Creative Commons License 2015.11.26 -1 0 104506

Klassz volt, köszi!

Milyenek a puerto ricoi árak mondjuk az USA-hoz képest?

Előzmény: jones0 (104505)
jones0 Creative Commons License 2015.11.26 0 6 104505

Udvozlet, ezuttal egy kicsit hosszabb beszamoloval, mert ez a jarat mindossze par hete uzemel, az elso jaratok egyike volt ez (konkretan a harmadik, ha nem tevedek).  Akit zavar a nem repulesrol szolo par bekezdes, jelezni fogom, mit lehet atugrani.

LGW-SJU, DY 7127, EI-LNH

Nem sok informaciot talaltam online a norwegian dreamlinererol, videobol sem volt tul sok, ami ne a nyilvanvalo ujitasokra koncentralt volna.  Szoval ahhoz nem kell negy jutub video, hogy megertsem: nagyobbak az ablakok, elektronikusan dimmelhetoek, stb.  Ellenben jo lett volna tobb ember szemszogebol megnezni milyen a labhely, kell-e extra penzert veszkijarati helyet foglalni.  Ezekben a sorokban raadasul a karfa szelesebb, mer ebben van a kihajthato monitor - tehat az ulohely maga szukebb.  Biztos, hogy megeri ezert extrat fizetni?  Ilyen es ehhez hasonlo gondolatok forogtak a fejemben, mikozben lattam, hogy az osszes veszkijarati sort megvettek.  Ket nappal az ut elott mar nem tudtam megnezni, mennyire telitett a gep, nem volt opcio az ulohely-vasarlas, ahogy online checkin sem, a repteren kellett elintezni mindezt.

Az ulohely-vasarlas egeszen pontosan azert nem volt opcio, mert az utazas elotti 5. napon meg a fel gep ures volt, az utazas elotti 3. napon pedig random szetszorva ot egyedulallo szek volt meg, ami vasarolhato volt.

A repterre harom es fel oraval felszallas elott indultunk el.  Az asszony panaszkodott, miert kell ilyen koran indulni.  Erre reszben a valaszt az volt, hogy szombat, M25, forgalom, masreszt az, hogy a norwegian weboldala szerint transz-atlanti jaratokra harom oraval korabban lehet checkolni.  Harmadreszt a havazas ami aznap reggel kezdodott.  Mint tudjuk, Anglia nem jeleskedik a hoeltakaritasban, leginkabb csak megvarjak, hogy elolvadjon.  Raadasul az ot szetszort ules miatt gondoltam FIFO rendszerben lesznek kiosztva a szekek, igy igyekeztem volna az elejen odaerni.  Ami felvetette a parkolas problemajat, amivel nem farasztanam az olvasokat.

Utolso sorba sikerult ulni, ami olyan szempontbol kellemetlen volt, hogy a legkondi befujonyilas, ami normalisan az ablak melletti szekek feleltt huzonik, itt a gep vegen a folyoso melletti szekek felett van, folyamatosan hideget fujva.  Normalisan en nem vagyok egy picsogos - panaszkodos fajta de kilenc oran at ez eleg zavaro tud lenni, vegul (mivel a kabat melyen elpakolva volt mar ekkor) ket magazint raktam a terdemen keresztbe, igy mar egesz kellemes volt.

Csomagokat nem ellenorizte senki, de mivel Puerto Rico hatarvedelmet es bevandorlasat az USA CBP-je biztositja, az ESTA mellett kellett a visszautra szolo jegy bemutatasa is.  Boardingolni elsokent sikerult.  A szekek meglepoen kenyelmesek, meg ugy is, hogy az utolso sorban ugy tunt, mintha limitalt lenne a hatradontesi lehetoseg.  A labter megfelelonek tunt, nem panaszkodom a magam kb 182 centijevel.  Az elektronikus ablaksotetites meno, de nem tokeletes.  Sajat fulhallgato hasznalhato, amugy a fedelzeten arulnak jo penzert, csakugy, mint takarot es egyebeket.  A szorakoztato kozpont android alapu, ennek megfelelo (nem)mukodessel egyutt.  Menet kozben eltunnek termekek a bufebol, amit mar megrendeltel, aminek eredmenyekepp az egesz rendszert resetelni kell.  De ez nem egyertelmu, mert az en kijelzomon meg ment a film, mikozben az asszonye mar kiirta, hogy resetel.  Tobbszor volt no server available, no data available hibauzenet, valamint leszallas utan is negyvenezer lab magasan mutatta a gepet a kijelzo.  A bufeben vasarolhato termekek mellett a gep pillanatnyi allapotat kijelzo informaciok kozul is random el-el tunt nehany elem.  Ezen tulmenoen ami hianyzott belole, a sajat katalogus, amibe osszevalogathatom a filmeket az ut elejen, ne kelljen mindig vegigkeresni mit akartam megnezni.  Valamint hianyzik a lehetoseg, hogy a tevesorozatok epizodjaihoz vissza tudjak terni - mindig a filmek koze leptet ki, majd ujra vegig kell scrollozni, melyik epizodnal jartam epp.  A boeing igerete az, hogy a 2400 meter helyett 1800 meterre kalibralt legnyomas kevesbe farasztja a szervezetet, a csendesebb uzemelesi korulmenyekkel egyutt kevesbe erezheto az idoeltolodas es az utazas altal egyuttesen okozott faradtsag.  Ebben lehet valami, legalabbis a Virgin A330-hoz kepest, amiben mind az LHR-ATL, de meginkabb a JFK-LHR utvonalon annyira elfaradtam es kimerultem, hogy az leirhatatlan.  Teny, hogy itt csak negy ora volt az idokulonbseg, de a visszaut utan is kevesbe erzem magam faradtnak es tobbet sikerult aludni is a gepen.

Erkezes utan nagyjabol harminc percet alltunk sorba a bevandorlashoz, magat a vandorlast egy goromba es szukszavu CBP emberke vegezte.  Feladott csomagunk nem volt, de volt egy szendvicsunk.  Mivel a feldelzetre nem vasaroltunk ellatast (25 font / fo / irany lett volna), szendvicsekkel feltankolva indultunk neki az utnak amibol maradt egy vegetarianus.  Asszony ki akarta dobni, de engem erdekelt, mennyi igaz a jutub videokon lathato keresokutyas-elelmiszerkommando sztorikbol.  Volt helyes kutyus, bevallottam, hogy van kajank, igy a szendvicsen kivul mindent megrontgeneztek.  A szendvics (amugy salata, sajt, avokacokrem) csak egy vizualis ellenozest kapott.  Talan harom-negy perc extra volt a bevandorlasi proceduraban.

[nem repulos bekezdes] Leszallas utan irany az autokolcsonzo, ahol a nyaralas alatti harom berlesbol az elsot vettuk at egy kia forte kepeben, negyven dollarert.  Erdekes modon az Avisnal mindig rovid a sor, itt pont forditva volt, szep hosszan varakoztak.  Ha valaki szinten preferred member jar erre, ne alljon be a sorba.  Nincs kiirva, de elegendo kisetalni, a monitorok a nevekkel a parkoloban vannak, be lehet ulni a kocsiba es menni.  Igy tettunk mi is, elso utunk egy bevasarlokozpontba vezetett, sim kartyat vettunk es szunyogriasztot.  Elobbi nyilvanvalo, hogy miert, de ha valaki ketelkedne benne: bar Puerto Rico az USA felig-meddig resze (orszaghivo kodja is +1) a pannon megis ugy gondolta, a hivasinditas 889 ft/perc, a fogadas 375 ft/perc, sms kuldes pedig 220 ft/darab aron lesz.  A legjobb az adatforgalom, 3062 forint minden megkezdett megabyte.  A majusban vett at&t simkartyam mar lejart, most korbenezve a piacon indulas elott a tmobile ajanlatat talaltam a legjobbnak negy napra.  30 perc hivas/sms (utana $0.10/perc), 1 giga adat 25 dollar volt.  A szunyogriaszto pedig tul azon, hogy a szunyogcsipes nem kellemes, azert kellett, mert oltast lehet kapni Hepatitis-ra, tetanusz oltast is szinten, de dengu lazra nincs oltas, azt pedig szunyogok terjesztik.  Fun fact: itt angliaban bementem a haziorvoshoz, a nover beadta az oltasokat es jo utat kivant, felhivva a figyelmem, hogy a hepatitis oltast 6 honap mulva meg kell ismetelni.  Otthoni ismerosnek a haziorvosa kozolte, hogy nincs oltas, mert mindet zaroltak a bevandorlok miatt.  A megkeresesere az ANTSZ ezt igazolta: minden hepatitis oltast zaroltak, nem kaphat az ismeros, mert kell az illegalis bevandorloknak.  Nem tudom, ez mennyire altalanos, de semmi mas modot nem talalt az oltastra, mint sajat penzbol megvenni, maganorvoshoz menni es ott penzert beadatni.

[nem repulos bekezdes] Szoval miutan lett sim kartya is, beugrottunk meg egy outletbe, amibe veletlenul botlottunk.  Veletlenul rakeveredtunk ugyanis a fizetos autopalyak egyikere, a 66-os palyara.  Ellentmondasos informaciok voltak online errol.  Mindenki azt irta, az autoberlo cegnel aktivaltatni kell az elektronikus rendszert, ami kabe ugyanaz, mint az EZPass az USAban.  Ha nem aktivaljak berles elejen, jo kis birsag erkezik majd.  Nyilvan en nem aktivaltattam, fogalmam sem volt rola, viszont mivel keszpenzt nem fogadnak el, athajtottam.  Keszult is szep foto, ami utan kb 15 percet telefonalgattam, mire kiderult, hogy az AVIS autoin nem kell aktivalnom, automatikus minden.  Van egy 3.50 dolcsis napidij (ez a lehuzas resze) es ezen felul kerek egy dollar volt az uthasznalati dij.  Ketszer hasznaltam, egyik alkalommal sem szandekosan, kesobb mar szandekosan elkerultuk.  Aki arra jar, figyeljen majd erre.

[nem repulos bekezdes] A szallodank egy udulo-golf-lakoovezetben volt az eszaki tengerparton, a reptertol kb 30 percnyire keletre a harmas ut menten.  Kocsi nelkul bajosan lehetett volna megkozeliteni, ennek ellenere 15 dollart szamoltak parkolasert naponta.  Ez, plusz a teny, hogy a foglalasban kulon jeleztem, hogy a paromnak szuletesnapja lesz megsem vart semmilyen figyelmesseg a reszukrol elegendo ahhoz, hogy ezt a hotelt ne javasoljam masnak.  Amikor az en szuletesnapom unnepeltuk, a Bellagio egy uveg pezsgot kuldott a szobaba.  A szallodabol kijelentkezven szova is tettuk a gesztus hianyat (ahhoz kepest, hogy 15-18-21% jattokat varnak el mindenhol a szallodaban, ami szerintem magas, egy kis figyelmesseg belefert volna), igy vegul az egyik napi reggelinket levettek a szamlarol karpotlaskeppen.

SJU - STX,  BB 3512, N341CJ

Az elso teljes napunk kora reggel kezdodott, egeszen pontosan reggel fel hatkor.  Ez volt a meglepetes nap, a szuletesnapi ajandek, az asszony nem sejtett semmit.  Gyanut csak akkor fogott, amikor kerdeztem, hogy mekkora a szunyogriaszto, hat uncia, akkor az marad.  Csak nem repulunk valahova?  De.  Nem tudom pontosan, beirhatom-e ezt es a kovetkezo szakaszt, vegul ugy gondoltam, az en kategoriam szerint ez egy low cost tarsasag.  Van tobb osztalyuk, fizetos a feladott csomag, az ellatas egy pohar viz, penzert lehet tobbletszolgaltatasokat venni, gyalogolni kell a terminal oldalaban levo gephez.  Ugyan uzemeltet code-share jaratokat, azaz vannak partnerei (ami igaz a germanwings-re is), am a legitarsasag deklaraltan pont-pont jaratokat uzemeltet es nem vallal felelosseget az atszallasok meghiusulasaert.  Sok infot nem talaltam roluk a foglalas elott, nehany forum bejegyzest, hogy mennyire megbizhatatlanok es privat gepet kellett berelni, de mas opciot nem talaltam elerheto aron.  A gepet majdnem lekestuk, 30 percet alltunk sorban a security-nel es vegul parom szuletesnapjara es a 15 perc mulva zarodo kapukra egyuttesen hivatkozva mehettunk csak elore.  Jobban jart az az azsai hatizsakos turista aki csak siman elorement, suru elnezeseket kerve.  A tomeg morogva, de eloreengedte.  A kapuhoz futas utan rovid varakozast kovetoen eletemben eloszor utaztam legcsavaros/propelleres (nem tudom melyik a helyesebb kifejezes) gepen, konkretan egy saab 340B-n.  Mokas kis gep volt, ideges stuvival, mokas pilotaval.  Utobbi meg a foldon bejelentkezett: jo reggelt mindenkinek, koszonom, hogy ma ilyen koran keltek a kedvemert.  A stuvi lathatoan ideges volt: semmi mosoly, osszeszoritott szajjal mormolas, koncentralt figyelem, a jump seaten tovabbra is mormogas, magasra emelt tekintet, aggodo szemek.  Az elso sorban ulo hazaspar meg is kerdezte: nyugtalan valamiert?  Mint kiderult kevesebb, mint egy hete stuvi ennel a tarsasagnal.  Tekintettel a korara (valoszinuleg nem itt, hanem egyatalan kevesebb, mint egy hete stuvi), valamint arra, hogy ezen a kis gepen csak egyedul van - nemikepp ertheto az idegessege.  A vegere mosolygott azert.  Rovid, 40 perces ut, csomagokat senki nem nezte, de a kezicsomagokat is le kellett adni a gep mellett, maskepp nem fertek volna be.  Erdekesseg a repulesrol, szamomra legalabbis: most eloszor lattam tobb, mint egy marshallert iranyitani a foldon a gepet.  Konkretan harom kellett hozza, a gep ugyanis farral allt be, amihez a vegen egy szep U fordulot csinalt.  Tudom, mindannyian nezunk jutubon marshaller oktatovideokat, igen, mind tudjuk, hogy mikor es hogyan adjak at az iranyitast - megis mokas volt eloszor eloben latni.  STX reptere meglehetosen pici, LGB -hez tudnam hasonlitani - mutatoban mindenbol van ott valami de kabe ennyi.

[nem repulos bekezdes]  A nap ket fenypontja kozul az egyik mindjart ekkor jott - softtop jeep wranglert bereltem a napra, amirol "gyorsan" le is kaptuk a tetot.  Parom felkialtott: aaa szoval ezert neztel ket hete videokat, hogy kell levenni a tetejet!  Amugy nem trivialis feladat, osszerakni meg vegkepp nem, igy a nap hatralevo reszeben vegig lehuzva maradt a teto.  A masik fenypontja az esoerdoben es a tengerparton a vizben torteno lovaglas volt, ezen tulmenoen csak altalanos varosnezes volt.  Helyi erdekesseg a bal kormanyos (normalis) auto, amit viszont a bal oldalon vezetnek.  Erdekes EU-UK egyvelege ez a vezetesnek, kabe mindenbol a rosszabb, amolyan lose-lose felallas.  A keresztezodesekben frankon minden epulet sikeresen kitakarja a tablakat, de nem volt problema az oldalcserebol.  Mar legalabb elmondhatom, hogy vezettem nem jobbkormanyos autot a menetirany szerinti bal oldalon - legalisan.  Ha valaki ide keszul, ezen tulmenoen szamitson a horribilis minosegu utakra - rendesen offroad kellett menni par helyen, a vegen a kocsi nyakig saros volt, agakat, leveleket vettunk ki az ulesek kozul amiket menet kozben gyujtottunk be.

STX - SJU, BB 3593, N336SA

Masik gep, masik crew, ezuttal tapasztalt stuvi-val, a kiszolgalast is itt tapasztaltuk meg eloszor, az odauton turbulencia miatt nem volt vizosztas.  Csomagmeret nem erdekelt senkit, a gep sajatossagai miatt ismet begyujtottek oket a betonon, kiosztas is az erkezes utan a betonon volt.  Oda es vissza is pontos indulas es erkezes, szerencsere racafolt a legitarsasag a forumokban olvasott hirnevere.

[nem repulos bekezdez]  A hatralevo harom napban kielveztuk az udules elonyeit, hevertunk tengerparton (nappal kb 28 fok volt, este naplemente utan kb 24-25, majd ejjelre hult talan 20 fok ala), hevertunk a szalloda medencejenel, kirandultunk az USA egyetlen esoerdojeben, megneztuk a Bacardi gyarat, az ovarost, az erodoket, Condado varosreszt (utobbi nem nagy szam) es ezzel nagyjabol el is telt az ido.  Tudnek meg irni de mar igy is eleg hosszu lett.

SJU - LGW, DY 7182, LN-LNG

Meglepoen sok kisgyerek egy redeye uton, ez a gep ugye este fel kilenckor indul es reggel fel kilenc korul erkezik.  Az egyiket valahogy tultaplaltak, mert mar az indulasi csarnok kozepen szepet hanyt es leszallas utan vartak is oket a mentok londonban.  Menet kozben felalomban hallottam, ahogy a stuvik orvost vagy apolot keresnek a fedelzeten, ezt nem tudom meglett-e, illetve azt sem, hogy ezzel osszefuggesben kerestek-e ilyet.  Szerencsere semmi eletveszelyes nem lehetett, mert nem divertaltunk sehova es megszakitani sem kellett az utat.  Beszallaskor aggodtunk kicsit, mert eleg sok cuccunk volt, boven kivul voltunk a megengedett hatarokon sulyban es terfogatban is, de nem foglalkoztak vele.  A visszauton a mellettunk (ablak mellett) ulo srac panaszkodott, hogy viz csepeg ra.  A stuvi le akarta razni, de az asszony lecsapott a lehetosegre, probalt ingyen takarot szervalni neki.  Az elmelete az volt, hogy takarot nem adnak ingyen, de hatha elultetik mashova.  Ami meg is tortent: felajanlottak neki elorebb egy masik helyet, nem ablak mellett, igy mi kicsit kenyelmesebben utazhattunk a harom ulesen ketten.  Kb fel oraval hamarabb erkeztunk, esemenytelen ut volt, igyekeztem vegig aludni tobb-kevesebb sikerrel.  Pontosan egy ora volt a foldet erestol odaig, hogy kihajtottam a long term parkingbol, pedig alig kellett sorban allni a hataron.  Ami meginkabb meglepett, hogy se az M23, se az M25, se az M3 nem volt forgalmas, 55 perc alatt hazaertunk a repterrol, ahol leraktam a kocsit es indultam is be dolgozni.

Elnezest, ha tul hosszu lett, de azt gondolom, hogy mivel London (LGW onmagaban is, de LTN/STN is vallalhato) eleg jo osszekottetesekkel rendelkezik BUD/DEB iranyban napi legalabb 10 jarattal, raadasul LTN es LGW kozott kozvetlen vasuti osszekottetes is van, szerintem ezzel az uj LGW-SJU jarattal a karibi regio igencsak konnyen elerhetove valt egy atszallassal, igy a kanari szigetek utan egy ujabb telelos-nyaralos celpontot lehet konnyen felfedezni.

COOP Creative Commons License 2015.11.26 0 0 104504

csak annak komoly, aki átment vagy Taba-ra vagy Aqababa.

Mi nem mentünk kb 10 perc alatt mindennel végeztünk. A 2 átvilágítással és a kikérdezés kb 2 perces volt. De aki arab országba ment át, annak az elektromos kütyüjeit is szétszedték... :(

 

Előzmény: Törölt nick (104503)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.26 0 0 104503

Szia!

 

Mi múlt héten utaztunk a bp-eliat-eliat-bp járattal.

 

Mi Aqabába mentünk át az eliat shuttle-lel. Odafelé a határon kiraktak minket, majd közölték, hogy sétáljunk át  a határokon és a jordán oldalon vár majd minket egy másik busz. Sajnos nem várt ott senki minket... egy másik magyar párral voltunk, így taxiznunk kellett.

visszafelé minden rendben volt.

Reklamáltunk utána, és kaptunk egy ingyen transzfert és egy jeruzsálem túrát ha legközelebb megyünk.

 

Arra készülj fel, hogy visszafelé a reptéren 3 órával a repülő indulása előtt kint kell lenni.

Elég komoly ellenőrzés van.

20-30 perces elbeszélgetés van, mindenről kikérdeznek, utána átvilágítások stb...

 

A repülő mind a 2 esetben percre pontosan indult. odafelé 40 perccel előbb leszállt  a gép, visszafelé pont 3:50 perc volt.

 

Ha lenne még kérdésed írj nyugodtan.

 

Üdv.

 

Dávid

 

 

Előzmény: boroczkycs (104501)
COOP Creative Commons License 2015.11.26 0 0 104502

nem tudom mikor mentek, de indulás előtt 3 nappal a Ryanair küld egy tájékoztató levelet erről a  reptérről és bejutási lehetőségekről.

Előzmény: boroczkycs (104501)
boroczkycs Creative Commons License 2015.11.26 0 0 104501

Köszönöm az infókat!

a pecsételés az elég szemét dolog a részükről, főleg úgy h TLV-n meg nem nyomnak...

Előzmény: COOP (104500)
COOP Creative Commons License 2015.11.26 0 1 104500

ezt csak most láttam....

 

a menetidő kifelé 3 óra 5 perc és nem 3 óra 40 perc ahogy a jegynél meg van adva...visszafelé 3 óra 50 perc.

A reptérre ki és bejutáshoz 50 perc legalább kell.

-egy zöld busz várja az utasokat, gondolom ez a 282-es....

-a www.eilatshuttle.com  oldalon foglalható előre neten: FUN TIME feliratú fehér busz- ez a szállodához visz és ott is vesz fel visszafelé is ha ezt akarod- a Ryanair hivatalos shuttlebusza, ez is vár és a 16.50-esre ad időpontot befelé...

-együtt indulnak a buszok Eilat városa felé, kb konvojban haladnak a 12-es úton Ovdától....

-a reptéren csak egy bádogterminál színesre kifestve, a sivatag közepén, autót felvenni sem lehet ott, csak a városban-mi is így tudtunk tenni.

Előzmény: boroczkycs (104486)
cassano71 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 104499

Ugyanez jutott eszembe egyből:-)

Előzmény: gambl-R (104489)
COOP Creative Commons License 2015.11.26 0 0 104498

de bizony pecsételnek :(, ahogy apci500 belinkelte...

ahogy megjöttünk csináltattam új útlevelet... na de mindig új kell? :(

Talán TLV-ben nem pecsételnek...

vagy csináltatsz ideiglenes útlevelet 2. útlevélnek, 5000 Ft az ára és 1 évig érvényes.

Előzmény: boroczkycs (104490)
jan12345 Creative Commons License 2015.11.25 -2 0 104497

Igen

Előzmény: Törölt nick (104496)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.25 -2 0 104496

Lenne még egy kérdésem! Ha hárman utazunk, és csak a feleségemnek van wizz klubtagságija, de csak a standard, ugyanakkor a harmadik utas csecsemő, megkaphatjuk a kedvezményeket?

 

Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.25 0 0 104495

Sziasztok,

 

Nagyon kezdő kérdés. Ryanairhez lehet utólag böröndöt adni? Kifelejtettem... :(

Illetve az rendben van, hogy az egy órával ezelőtti foglalást még nem látom a rendszerben? (email megjött)

 

Előre is köszönöm!

P.

peliatan Creative Commons License 2015.11.25 0 2 104494

Javaslat: Írjatok, vagy telefonáljatok Ilan Mor nagykövet úrnak, tájékoztassátok, hogy a jelenlegi "gyakorlat" eltér a TLV Ben Gurion-tól és szíveskedjék  sürgősen  felhívni az illetékesek figyelmét az eltérő eljárásra. Ő valóban hazája érdekeit képviseli és tudja, gazdaságilag mennyire fontos a turizmus.

Megpróbálom még ezen a héten felhívni:06-1-3926200. Legyünk minél többen. 

  

gambl-R Creative Commons License 2015.11.25 0 1 104493

Hmmm... Tel Avivban ennél diszkrétebbek.

Előzmény: neomedia (104491)
apci500 Creative Commons License 2015.11.25 0 1 104492
Előzmény: boroczkycs (104490)
neomedia Creative Commons License 2015.11.25 0 1 104491

en tudom, hogy pecsetelnek/pecseteltek
valaki megcafolhatna, hatha azota megjott az eszuk

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137403688&t=9040062

Előzmény: boroczkycs (104490)
boroczkycs Creative Commons License 2015.11.25 0 0 104490

plusz még egy nagyonfontos kérdés: ugye VDA-n sem pecsételnek? mert ha elrontják az útlevelem, az kicsit megdobja a kiruccanás költségét :P

köszi!

Előzmény: boroczkycs (104486)
gambl-R Creative Commons License 2015.11.25 0 1 104489

Az easy mar keszul a foci EB-re. :-)

Előzmény: Törölt nick (104485)
attamatta Creative Commons License 2015.11.25 0 0 104488

Remélhetőleg sikeresebb lesz, mint az AF próbálkozás. Ha olcsóbb az talán segít ebben.

Előzmény: geodo1 (104487)
geodo1 Creative Commons License 2015.11.25 -1 0 104487

na, ez egészen izgalmasan hangzik!

Előzmény: Törölt nick (104485)
boroczkycs Creative Commons License 2015.11.25 0 0 104486

volt-e már valaki VDA-ban az új FR járattal? van néhány kérdésem :)

- mennyire lassú a beléptetés, olyan mint TLV-n vagy jobb? valóban el lehet érni a leszállás után 45 perccel induló 282-es buszt?

- szombaton hogyan lehet kijutni a reptérre vagy bejutni a városba? csak a 8 USD-os shuttle van, vagy helyben találni jobb megoldást?

- tényleg nincs semmilyen autókölcsönző a reptéren? ha mégis, akkor kik?

köszi :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!