Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zsolt112233 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 16444

Sziasztok!

 

Nehezen találtam ide, de remélem Ti tudtok nekem tanácsot adni.

 

Adott egy újonnan vásárolt 1.5-ös benzines EcoBoost motorú Ford. 2018 januárban vettük át, decemberig a szabadban parkolt és a feleségem 70%-ben rövid távokat ment vele. (~5km). A maradék, kb 2* egy héten, normál 30km-es út.

7.500km lett benne így egy év után és a komputer jelezte, hogy 8% (!) maradt az olaj élettartamából, így erősen indokolt az olajcsere.

 

Időközben sikerült neki garázst szerezni, még ha nem is fűtött, de legalább nincsen benne mínusz fok.

 

Kérdésem:

Szerintetek mennyire előnyös, hogy garázsban áll az egészségtelen felhasználás/motorkopás szempontjából?

Illetve gondolkodom még egy állófűtés beszereltetésén is, csak félek, hogy fél óra alatt "teledohogja" a garázst, és büdös lesz benne. Erről van esetleg valakinek tapasztalata? Vagy az a tény, hogy garázsban áll kihúzza a dolog méregfogát és az állófűtés már luxus lenne?

 

Vagy esetleg érdemesebb lenne egy elektromos fűtést belerakni, mert van 220-as kiállás a garázsban?

 

Nagyon köszönöm előre is annak aki tud nekem segíteni a véleményével.

 

Üdv!

Zsolt

 

 

Gyuszi barátja Creative Commons License 2019.01.10 0 0 16443

Szia! Kályha sorozatos túlmelegedés letiltás. Tipp. Keringető vagy dugulás a vízkörben.

Előzmény: ronin. (16436)
gibbonpitti Creative Commons License 2019.01.10 0 0 16442

a nem teljesen feltöltött savas 6 cellás akku 12.7 volt alatt elkezd szulfátosodni....és minél lejebb mész a fesszel annál gyorsabb ez a folyamat.12.2 voltnál már elég gyors.ha ez nem áll fent csak rövid ideig(30-40p) akkor ez nem dráma,jó töltéssel még visszafordítható a folyamat.ezért fontos a megfelelő visszatöltés az akkuba fűtés(vagy bármilyen más megterhelés) után.

 

a munka aksik ezt jobban bírják,arra vannak tervezve de azok meg az indítást nem bírják az autóban mivel a rövid ideig de nagy áramerősséget nem szívesen adnak le cellalemez sérülés nélkül.

 

szóval ha nem vagy biztos abban h vissza tudod a generátorral tölteni az akkuba amit kivettél a fűtéssel akkor végy egy normális töltőt és hetente 1x töltsd fel az akkudat.megéri hidd el.

 

akinek van megfelelő szakmai tudása,tapasztalata(ezt nyílván nem enekd szánom) az tudja ezt....érdekes a sok szájkaratés csak hablatyol megint. :)

 

amúgy meg sajnos az összes standard akku mind egyforma belül...lehet az ca-ca technológiás vagy bármi más fantázianevü.egyedül az agm-ek tudják azt amit régen el lehetett várni egy akkutól.

Előzmény: Lesolo (16431)
Lesolo Creative Commons License 2019.01.10 0 0 16441

Ugyanennyi ,kapacitású ami bennt van.., valami noname, de uj.., kapacitás oldalról  ezek szerint birni kellene...,mert  előző akksiva 3 èvig nem volt probléma kályházåssal sem...,   ,Jónak látszik de mégsem..., összehasonlitottam egy hasonlô ujjal : sokkal lassabban és alacsobban emelkedik a kapocs fesz tõltès alatt..,

 

Valaki emlitette a  BANNERT.., egyetértek véleményével .., akármilyen gyári beszállitó is..., tapasztalataim alapján a gagyi jelzøt kiérdemli böven

Előzmény: mica-r (16435)
Gi. Creative Commons License 2019.01.10 0 0 16440

Sziasztok. 

 

Keresek webasto T 80-as távirányítót. Van valakinek eladó, vagy merre lehet beszerzni? 🙂

 

Köszi :Gi

mica-r Creative Commons License 2019.01.10 0 0 16439

Az olcsóbb Exide tényleg nem túl jó.

Előzmény: T-omti (16437)
loganos Creative Commons License 2019.01.10 0 0 16438

Igaz nem állófűtés ügyben, csak úgy általánosan, de én ügyfelek autóiba (ami nem S&S-os) sok éve kizárólag Exide Pémium akkukat teszek, a gyárilag előírt Ah-sakat. És nincs velük probléma. Előtte évekig Bannert használtam, azokból akkor lett elegem, amikor majdnem havonta kellett visszavinni belőlük garanciába cellazárlat vagy sav folyás miatt.

Előzmény: T-omti (16437)
T-omti Creative Commons License 2019.01.10 0 0 16437

Hali

 

Tudom, hogy az árgépen az első helyen van az exide, de a boltban az eladó sem ajánlotta, túl sok a csere.

Még a prémiumot se.

 

Bocsi, de ő ezt mondta

Előzmény: mica-r (16435)
ronin. Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16436

Sziasztok! Ford focus mk2 ( 2010 ) 1.6tdci kályhával volna olyan problémám, hogy párszor bekapcsol dolgozik rendesen és 1x ha kikapcsolom nem kapcsol be újra, csak ha kiolvassuk a hibát és töröljük, B2466 a hiba kód! Esetleg valakinek tapasztalat?

mica-r Creative Commons License 2019.01.09 -1 0 16435

3 éves Exide  77Ah

Előzmény: Lesolo (16433)
T-omti Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16434

Szia

 

Szerintem az az akku rossz, ilyen alacsonyra nem eshet a feszültség.

 

Legjobb, ha feltöltöd és bemész egy akkuárusító boltba, ott ingyenesen bemérik.

Digitális eszközzel mérnek , beírják a gyári adatot, majd megterhelik, és kiírja mennyit tud és az hány %.

Ha túlmerül, akkor zárlatos.

 

 

Üdv

Előzmény: Lesolo (16431)
Lesolo Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16433

Almalmadtán megirhatnád az akksid paramétereit..., lösszehasonlitás stb 

végett.

 

Köszi

 

 

Előzmény: mica-r (16430)
Alex 974 Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16432

Sziasztok!

Szekszárd környékén foglalkozik valaki kiegfűtés átalakításával?

Lesolo Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16431

Kivettem ----  most kajakra feltöltöm--- hagyom állni, és megnézem..., jelenleg elég ellentmondásos : kb 5- től 6- ig járattam a kályhát--- kb 7 kor egyből elinditotta..., de rányomtam egy békebeli terhelővillát és egy multimétert., ugyanis ezzel a kombinációval igen  nagy összehasonlitási alapom van.., egy 100%- os akksinál kb 2X Rányomva kb max10 mp- ig, 9V alá nem eshet..., ez a harmadinál már kb 6-7 V körül járt.., lehet hogy akksi , vagy kályházás után, ráadásul városbantúl kevés a használat??

Előzmény: mica-r (16430)
mica-r Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16430

Nekem eddig nem volt akku gondom, 12 km-re járok dolgozni és kb 20-30 percet megy a kályha előtte. A4 2.0 tdi normál akksival.

Előzmény: Lesolo (16428)
A-400 Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16429

Igen ezért kérdezném hogy Nagykőrös közelében van e valaki diaggal 😁

Előzmény: gibbonpitti (16425)
Lesolo Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16428

Köszi.., kimegyek majd , és elinditom egy órára---- aztán megvizsgálom az akksit.   

 

Ennek van alapja :huzamos webasztózás esetén , egy használat után " illik" annyi ideig menni az autóval ameddig használtuk a fütést????

 

1553-s a fütéskapcsoló. Tipusa..., ez a webastó esetleg utólag távvezérelhető???  Pl analóg jellel? Vagy busz- ról csak?

Előzmény: mica-r (16427)
mica-r Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16427

Az az akku már nincs túl jó kondiban.

Előzmény: Lesolo (16426)
Lesolo Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16426

Sziasztok!

 

Tudná valaki " szakvéleményezni" gyakorlati tapasztalat alapján.

 

1.Skoda Oktávia 2.0 fsi 2005. Webasto kályhás kivitelhez hány Ah- akku volna korrektūl megfelelő?

 

2. Jelenleg 12V/ 72Ah- s van benne.., 1órás fütéshasználat után inditási problémák. Akku jónak tünik., csak webasztózás esetén van az inditási nehézség..

 

Köszöm a segitségséget.

gibbonpitti Creative Commons License 2019.01.08 0 0 16425

inenntől már csak a próbapadi faggatás segít....vidd el olyanhoz akinek van.

Előzmény: A-400 (16404)
Stetten Creative Commons License 2019.01.08 0 0 16424

Továbbra sem az átlagról beszélsz, hanem a kevés kivételröl. Nyolc éve élek a rothadó nyugaton, de a leg több embernek itt télen is az az autója van ami nyáron. Léteznek olyanok akik tartanak egy kabriót amit csak szep idöben vesznek elö, de ez kevesebb mint 5%. Ráadásul itt van csere rendszám, ami a magyaroknak nincs. Ahány autó, annyira fizetsz adót, meg biztosítást.

 

A többire nem is reagálok, meddö vita, ráadásul OFF...

Előzmény: Törölt nick (16417)
T-omti Creative Commons License 2019.01.07 0 0 16423

Hali

 

Az égőfejen van 2db bevágás , ott kell átlósan behelyezni, majd a helyére simogatni.

A lyukat én csak később vágom ki csak a amikor már benne van egy bőr lyukasztóval.

 

A kerámiafilcet honnan szerzed be ?

 

Köszi

Előzmény: pigicsabi (16421)
Wadember01 Creative Commons License 2019.01.07 0 0 16422

Üdv! Külön nem adok el csak beépítve lepróbálva mivel mindet egyedileg gyártom le, és mindenképpen kipróbálom, hogy megfelelően működik e.

Előzmény: pigicsabi (16419)
pigicsabi Creative Commons License 2019.01.07 0 0 16421

Műhelyben fűtésre még használható átlag napi 8-12 óra folyamatos üzemben megy és amikor nagyon sokára akar begyújtani akkor szoktam cserélni. mondjuk nekem van egy darab 40-es pvc cső darab az eggyik véke élesre köszörűlve meg egy co hegesztő gázterelőkúp szintén élesre köszörülve amikkel kb 2 perc alatt vágok új párnát ami tökéletesen illeszkedik. de mire kikísérleteztem, hogy mekkora lyukat és hova tegyek a párnán és hogy tegyem az égőfejbe a hajam is befontam pedig akkor alig volt 3 mm-es :D

Előzmény: T-omti (16420)
T-omti Creative Commons License 2019.01.06 0 0 16420

Szia

 

Én is így teszek.

Utoljára újat lengyel oldalon láttam, Kb 30eft-ért.

 

Vagy Kínából rendelsz 4cm átmérőjű korongot 3eft-ért és azzal javítod.

 

Üdv

Előzmény: pigicsabi (16419)
pigicsabi Creative Commons License 2019.01.06 0 0 16419

Szia! esetleg dw50-hez égőfej lenne eladó? mert műhelyben olyannal fűtök de olyan 100-120 üzemóránként cserélgetem az égőfejben a párnát amit kerámiapapírból vágok bele.

Előzmény: Wadember01 (16356)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.06 0 0 16418

Autópályáig az a 10km. lakott területen kívül végig 90.

Előzmény: Törölt nick (16417)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.06 0 1 16417

Csak nézd meg a haldokló romlott nyugatot. Merci BMW garázsban, napi auto VW, Dacia stb. És ez nyáron is így van.

Persze Ők jobban keresnek. Csakhogy ott új 1-2 éves autó áll/használnak mi meg 10-20 évest. Nem kell itt nagy többmilliós autókban gondolkodni.

 

Kilométerekről meg annyit hogy marhára nem mindegy hogy ez városban 1-2-3as fokozatban van vagy stabil 3000-es fordulaton egyenletesen.

Nem a megtett Km-töl kopik a motor. hanem a fordulatok számától. Mindkét esetben azonos km-röl beszélünk.

 

Használat módja az autó belsejében meg is látszik. Csak a részleteket kell figyelni.

 

Pár évvel ezelőtt 2 naponta jártam ki Berlinbe. 1 nap 2000km. Hajnalban beindítottam az autót mentem az autópályáig 10km-re. Addigra felmelegedett a motor. egész nap 3000-es fordulaton járt a motor tempómat 130, csak a 2x tankolás idejére állítottam le. Közel 200.000km-et tettem az autóba 1 év alatt (280.000-el vettem + még valamennyi). Gumikopáson kívül semmilyen műszaki probléma nem volt.

Előzmény: Stetten (16415)
CRU3L Creative Commons License 2019.01.06 0 0 16416

Nos. Ahogy írtam, NEM járok vele dolgozni, kerülöm vele a rövid utakat.

Az állófűtés csak egy tipp volt, de nagyon jól leírtátok (forumokon tegeződhetünk?), hogy ez segít, de nem elég. Így az állófűtést egyelőre kihagyom, ha belebotlok egy jó vételbe, akkor megveszem, de akkor sem a melóhoz. 

 

Állapot: Augusztusban volt műszakin az autó, apám karosszéria lakatos, 3 helyen javította az autót, ezekról kép is készült (szívesen átküldöm), kb 1-2 óra lehetett az egész. Írtam, hogy a jobb első ajtóm lyukas. Ez nem is látszana, csak felfedeztem egy hólyagosodást, megkapartam, fémtisztára fújtam homokszóróval és hopp, átlyukadt. Az ajtó hozzá 5000 ft + fényezés (30?). Hetente egyszer használom, így év alatt 15 000 km-t fut, majdnem végig autópályán és főúton. 

 

Futásról: miért megnyugtatóbb sok embernek megvenni visszatekerve? Most mióta ingyenesen lekérdezhető, néhány tulaj pofára esett, mert megtudta, hogy az autója 10 év alatt 3x volt 175 000 km-re visszatekerve. Biztosabb érzés sokaknak megvenni a visszatekertet és azt hinni, hogy szinte alig futott az autójuk? :O

 

 

Egyébként buszokban, teherautókban, kishaszongépjárművekben sem szokott gondot okozni ez :)

 

CRU3L

Előzmény: Stetten (16408)
Stetten Creative Commons License 2019.01.06 0 0 16415

Gyakorlatilag akkor a BMW és Mercedes tulajok nagy része (akik nem 4matic és Xdrive autót vettek) felelötlen, mert télen is használják az autóikat. Hogy rontsunk a helyzeten, régebben a BMW/Mercedes nagy része hátsókerekes volt. Ha nem mind. Szerintem igen nagy luxus arra autót venni hogy csak nyáron használd. Nem gondolom hogy sokan így használnák. Az autó ott áll a garázsban, te meg zötyögsz a villamoson meg fagyoskodsz a megállókban. Logikus. Nyilván van ilyen is, csak nem ök az átlag. Söt, az sem az átlag akinek van egy nyári autója, meg még kettö télre.

 

Nem a kilométerszámlálót kell nézni hanem az állapotot.

Ez egy régi rigmus, csak a motorba/váltóba pont nem látsz bele vásárláskor. Ahogy azt sem látod, hogy az elözö tulaj(ok) hogyan rakták bele azt az 500000Km-t. Természetesen minden használt autó idös orvos házaspár vasárnapi templombajáró autójaként van meghirdetve. Ez alap. Ha meg kimész az autopiacra, a sok 300-ról 140-re visszatekert autó már a végét járja.

 

Csak városi használat létezik, de csak autópályás használat nincs.

Sok autópályás használat létezik, városi használat mellett. El kell jutni az autópályáig, aztán az autópályától el kell jutni a célig. Ez mind "városi" használat. Ha nincs állófütéssel felmelegítve, akkor hidegüzemmel megfüszerezett városi használat.(Ennél az esetnél van nagy értelme az állófütésnek, mert simán visszatölti az akksit az autópályás használat.) A hidegüzemes kopást azzal már nem kerülöd el hogy felmész a pályára. Nyilván fajlagos kopást nézve a csak városi használat a leg rosszabb. Ezt nem vitatom. Viszont kár azt hinni hogy a sok autópályás használat miatt a motor 500000km után még mindig patika. Autópályán kisebb a kopás, de ott van a magas km futás. Ugye a motort komplett rendszerben nézzük (nem csak a hengert és a dugattyúkat), amin van turbó, befecskendezö rendszer, adagoló, stb... Ezek bizony 500000km alatt szarrá kopnak (akkor is ha esténként mesét is olvasol az autónak, és minden tankoláskor olajat is cserélsz. Zsebbenyúlós történet a javításuk. Jó esetben az elözö tulaj már a zsebébe nyúlt.

 

Előzmény: Törölt nick (16414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!