nagytarcsai...gondolom Fanó Zoli....ő jól dolgozik.nem hinném h úgy adta volna vissza h tele van kiégetetlen gázolajjal a kályhatest.próbapadon szoktuk ezek kipróbálni....és ott azért megy 10 percet legalább és azalatt kiég....
Meg akkor, ha valami okból nem gyullad be és az 5 indítási kísérlet alatt bepumpál egy csomó gázolajat. Hibakód törlés...megint 5 kísérlet... Aztán ha kicserélik ami rossz és elindul, akkor van szag meg bőven füst. Persze ez idővel elmúlik, csak ki kell várni. :))
alapvetően nem szabad üzemanyag szagnak lennie ott.az nem jó ómen.aki javította az csak tudta h mit csinál!
lehet h az üzemanyagcső nincs rendesen rárakva és ott szivárog.
ha a kályhatestben marad üzemanyag az baj....akármi is történik a kályhával a leállási protokolok mindig arra törekednek h semmi,de semmi!!!! üzemanyag ne maradjon az kályhatestben.és ez nem véletlen van így.
egy esetben tud üzemanyag maradvány létrejönni:ha a leállás közben megszűnik a tápellátás....illetve webastonál láttam már kínai diag okozta szoftverdefektet ami rendellenes indítást és leállást okozott.
nekem az ifában,krazban sőt a rába steigeremben is volt ilyen.....arra jó h kb kézmelegre felfűtse.nyílván könnyebben indul ha nem -10 fokos a motor hanem +30.kinek mire kell....én a sajátokból is kiszórtam és mindbe webastot raktam. :)
kinek mi az igénye.az a baj h próbálunk észérvekkel pénzt és rengeteg munkát/időt spórolni embereknek és sértődés sokszor a vége.van az a kategória aki megfogadja amit mondok és ők örülnek meg nevetnek a többin látva h mitől mentesültek.a harmadik csoport aki megpróbálja a spanyolviaszos vonalat aztán egy csomó felesleges kacskaringó után csak kiköt egyikünknél.kinek mi van megírva a sorsában.én már régóta nem akarok megtéríteni senkit sem,elmondom amit tudok a legjobb tudásom szerint aztán az illető bír az információval.a maga szerencséjének kovácsa onnantól.
Nekem nem kell elmagyarázni, éppen idén lesz 20éve, hogy ilyet használok. Az enyém működik gravitációsan, de nem egy kávésbögrényi 550W-os 16mm-es csövű basz, hanem 2.5literes tartályban egy 2kW-os boyler bele, 28mm-es csövekkel. Az én motoromra* rá lehet csatlakozni a víztér aljára és a tetejére. Ez kell a gravitációs működéshez. Az alább emlegetett BMW motornak emlékeim szerint a csövei a víztér tetejére csatlakoznak. Azon akármilyen mélyre teszi a melegítőjét, nem lesz áramlás gravitációsan, mégha a defás ember az anyósa életére esküdött, akkor sem.
* ez egy 1.6-os 4hengeres, a BMW motor meg 2.5 6henger, vagyis jelentősen nagyobb a tömege és a felülete.
Az enyémet a 2kW 25-30perc alatt ~50°C-ra melegíti 0/-5°C külső hőmérséklet esetén, de ennél feljebb akkor sem megy, ha egész nap be van kapcsolva. Kiegyenlítődik a termelt és a motor felületén leadott hőmennyiség.
Először én is a 800W-os készen vásárolhatóval próbálkoztam, mert ugye aki olyat gyárt, csak tudja, és nem hülye...... háááát, lósz@rt ért. :/ ~25°C-ra volt képes 4óra alatt. Gyakorlatilag az udvart fűtöttem vele.
A defa az leginkább csak akkor jó, ha ingyen áramod van és egész éjjel megy :) ha eléggé lent van, akkor gravitációsan az is megmozgatja valamennyire a hűtővizet, csak nagyon lassan.
De ha a szatyorban van egy olyanod, amit az Arosában (VW AER, ALD, ALL, AEE, ilyesmi motorokhoz való) a fagydugó helyére be tudok tenni, akkor egy próbára szívesen elhozok egyet, azt hiszem ezeknél ez volt a "merülőforralós" megoldás. Mivel az utastéri DEFA miatt fagyban (idén télen kb. decembertől mostanáig minden nap amikor megy vele a párom) úgyis kap 220V-at indulás előtt egy órával, minden plusz °C jól jön a rendszerben :)
Nekem az Arosámban volt ilyen villanycucc, azon kívül, hogy egyszer csak beszart, kifejezetten jól működött. 1500W körül volt, az utastéri radiátor felől húzta és forgatta a vizet, és ha az ablakra tekerve hagytam a szellőzőt (manuális), akkor a melegedés miatt magától felszállt a melegedő levegő és a motorindításra már le is olvasztotta a szélvédő nagy részéről a jeget 30-40 perc alatt, utána meg fél perc alatt a maradékot. Persze ez kicsi motor, kevés víz... Mivel volt a polcon egy DEFA belső fűtőventilátor, amikor összeszarta magát, akkor az ment be bentre, olvasztani ez is tud, a motor meg indul hidegen 'szt kalap, de ha hosszú távra terveznék vele, akkor menne bele egy másik vízmelegítő. Mivel gázos az autó és a Landi rendszer kapcsolása 35°C alá nem lőhető, az indulás után 1 másodpercen belüli kapcsolás azt jelezte, hogy ez a hőfok megvolt neki.
A két nagyobban Webasto van, nyilvánvalóan teljesen más liga, de egy ilyen kis villanyszarból értelmesnek látszót lehet rendelni Kínából 100 dollár környékén, az azért nem a webasto árcetlije és aki tudja, hogy az autójában melyik cső mit honnan hová visz, az be is tudja rámolni magának egy óra alatt. Szóval aki saját kertből konnektor mellől indul reggelente, annak teljesen vállalható megoldás lehet.
nem filléres cucc! elmondtam hogy 70 es tétel,de az egy dolog hogy ÉN mennyiért vettem! teljesen gyári DEFA termék,semmi kókány! Bolti,,stb.. na,sziasztok..
Az egyik kollégám évek óta használja az autójában,és hibátlanul müködik! Az én munkahelyemen is van konnektor,sőt akár 120 KW is! csak oda nem lehet beállni!
Nem tudod meggyőzni, mert hívő. Hinni akar a defás managgernek (bótoslegény), mert semmi fogalma a dolog működéséről. Ez többször kiderül az írásaiból. Mint tudjuk a hit hegyeket képes megmozgatni, és most szükség is lesz erre, miután szembe megy a fizika ma ismert törvényeivel. Eddig ez senkinek sem sikerült, de a hívők újra és újra megpróbálják.
Ja, van olyan, akinek a munkahelyén is van konnektor... :PP
Szia. nem járok melózni vele,és leginkább az itthoni melegités a cél! az Éjjeli agyon fagyott motort életre kelteni,,segiteni! Valamennyit használnia kell! mint irtam 70 e a szett boltban! Gondolom nem szart adnak ennyiért!
A szivattyút nem tudom megoldani,mert 230v ost nem is láttam. Csak a gyári kieg kályha szivattyúja lehetne jó,de az is kuka! Arról nem beszélve hogy a Defa szivattyú nélküli gravitációs kivitel,,müködnie kell....csak a jó beszerelési pozició a fontos..
szia. igen a cső csonk 16mm de valószinü belefér a 18mm is. a szivattyút csak a kályha 12 v os szivattyújával tudnám megoldani,mert 230 as ban nem láttam még ilyen szivattyút! Ha van is biztos horror, . ez a Defa sem olcsó,ha boltban vettem volna a szett 70 e ft. annak azért már tudnia kell valamit! szerintem... a másik az ügyfeleid biztos a mobilitás miatt váltanak,és valószinü pénzük is van hozzá! igen nagy hátrány az hogy csak ott fűt ahol van 230v,,itthon van,munkába meg nem járok vele! itt az a lényeg hogy az éjjeli agyon fagyott motort olyan állapotba hozza hogy inditásnál amennyire csak lehet ne károsodjon,,és ugye az olaj is ne egy darabban álljon a teknőben. mint mondtam nincsenek extrém igényeim! A Fagydugós megoldás is jó lett volna de aki már látott Omega 2.5 motor teret,,eszibe sem jutna ott matatni,mert a keze se férne be,nem hogy neki álljon szét bombázni mindent! igy sem találok senkit aki értene hozzá,hát még úgy hogy ki kell bontani a motor mellől mindent! Egyenlőre még szervizek is passzolják a kérdést,mert azt se tudják melyik cső micsoda! Azt se tudják mi az állófűtés! De nem is vállalják! A probléma itt kezdődik!
Valahogy beszerelem,azt ha nem válik be,kidobom,,azt kész! semmit nem vesztek vele! csak jutnék el oda hogy már vágjuk a csöveket!....
akkor most lábujjhegyen megsúgom,hogy az ügyfeleim 80% skandináv....és szinte mindben van ilyen okosság.....és jönnek h cseréljem ki rendes fűtésre.nincs 2 hete h kiszórtam 30kg ilyen szart....ez pont az a kategória nálam mint a gagyi gsm...
nagyon nem mindegy h a blokkba rakod a fűtőszálat vagy a csövek egyikébe.nálad meg kell keresni egy olyan pontot ami a motor vízterének alsó pontja alá esik és oda le kell csövezni a vizet lehetőleg nem a fűtéskörét hanem a blokk nagykörét.nyílván 18-as csővel.akkor megfordul gravitációsan.
Ne ,ne ,ne nem vita ez...itt tapasztalatokat írtak a kollégák ..ezt ki lehet tárgyalni anyázás nélkül is !
Annyi lenne a hozzászólásom,hogy a rendszert nem építheted csőbe ,mert ott nincs annyi mennyiség ,hogy elindítsa a keringést.
Ezért szokták a fagydugó helyére mert a motortömbbe van a "víztömeg"
Ha csőbe akarnád ,és be is tudod ,az eber helyére akkor tegyél hozzá keringető szivattyút is ,és kész.. ha az is 220-as akkor párhuzamba kötöd be a defát ,és a szivattyút ,oszt kalap .kering a víz ,mindenhová eljut a meleg..
ez nem nagy kunszt , megoldod. aztán majd nyilatkozz mennyi idő kell a meleg motorhoz.
egyébként amikor elindulsz, ok -10 van és van 220-ad otthon "meleg motor" ...ahol megállsz ,és hagyod a kocsit ott mi van ? nem lesz -10 ? mert ha lehűl a kocsi a melóhely előtt ott biztos nincs konnektor ! onnan -10 be indítod ...érted az iróniát ugye ?