Mint már korábban írtam várjuk meg a végeredményt. Amúgy az áramkör teljesen korrekt leszámítva a csatlakozó forrású táskát. Sajnos a gépeknél ahol rezgés, rezonancia van ott előbb-utóbb ez bekövetkezik.
Pl a netről leszedhető Webasto diag programmal (Google egyből kidobja), ahogy írta autó diag kábel +4 vezeték, program, bekötési rajz a neten, haveromnak gond nélkül megy, vagy megveszed 15eFt az ebay-en kmpl. CD-vel
Gondoltam, hogy a most még üzemelő TT C kályhámhoz körbenézek, hogy milyen alkatrészek állnak még rendelkezésre. 2003-as gépben van és azt olvasom mindenhol, hogy izzitó/lángőr ehhez már nincs, csakis a komplett égéstérrel együtt lehet cserélni. Ez valóban így van? Tehát ha várhatóan letérdel akkor a javításhoz a komplett égéstér cseréje az újfajta gyertyával együtt elengedhetetlen lesz?
javítok panelt én is...hidd el tudom mi kiért és hogyan van bennük.....de sajnos annyi a konstrukciós hiba,az akkori kor technologiájából adódóan,hogy sokszort nem lehet tartósan javítani csak elodázod néhány 10 esetleg 100 üzemórával az elkerülhetetlent.
Szakmunka vagy nem egyenlőre csak szétszedtem és orvosoltam a hibát. Sajna csak 2 hetente érek rá hétvégén ilyen dolgokkal foglalkozni. Nem ebbe az állapotba lesz beépítve. Majd a kész állapotról is rakok fel képeket.
Én MEGJAVÍTANI akarom az egységet, nem cserélni ! Jó ha az ember tudja mi van benne, mi mit csinál ( kapcsolási rajzom is van hozzá :D ).
Remélem nem ez lesz az utolsó amit helyre állítok és nem úgy hogy cserélek komplett elektronikát. A tömítésgarnitúrára visszatérve : van tömítésgyártással foglalkozó cég akik minta alapján legyártják ( gondolom nem 7000Ft lesz egy garnitúra ).
új, benzines s-crossba szeretnék állófűtést tavasszal vagy nyáron, akkor talán már lesz hely a szakiknál. Milyen cuccot érdemes venni, ha szeretném a kocsit sokáig megtartani? Az árakkal tisztába vagyok, de azért ne legyen 350e-től több.
igazi szakmunka......ha ez omegában van akkor én félnék h be fog ázni......
a kazánt meg illik szétszedni.....és ha a 7e ft-os tömítésgarnitúra a sok akkor gondolj arra h most összerakod és lehet hobbyzhatsz majd pár hét múlva megint.
Először is kérdeznék olyant aki járatos benne. Van egy Opel D3WZ fűtésem ami rakoncátlankodott, elektronika hiba volt a fő ok (lentebb) amit szerintem orvosoltam. Indokolná-e a teljes szétszerelés (kazán) tisztítás a megbízható üzemhez ?
Nem feltétlen akarnék 7000Ft körüli összeget kiadni a tömítésekért feleslegesen. Ebbe nincs párologtató a gyertya körül.
Még nincs diagnosztikám (úton van kb. 1200Ft-ért) de azért szét szedtem az elektronikát mert gyanús volt. Valamennyit értek az elektronikához :D . A hiba a csatlakozóval volt ami az érzékelőkkel és a gyertyával csatlakozik és a panelra van ráforrasztva. Sajnos a forrasztások megrepedeztek és kontakt-hibák voltak. Átforrasztás után jó lett! Korábban olvastam, hogy az Eber-ek több hiba után le is tilthatnak. Na ez nem az a fajta (egy gyárilag beépített készüléknél el is várhatjuk, hogy ne tiltson le) hála istennek. Kb. 1 óra alatt szedtem szét az elektronikát. Kép:
Hibák amik voltak: izzítás nem volt elég jó (6V körül kapott a 8V helyett) és az egyik hőérzékelő a csatlakozó enyhe mozgatására nyitott lett és letiltott az egység.
A víz kering a kályhán keresztül? Ami jelenséget leírsz arra utal hogy vagy rossz a keringető vagy belevegősödött és nem tudja keringetni a vizet! Ergo túlmelegszik.